(SPOED) Stageplaats groep 3 of 4 gezocht!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

(SPOED) Stageplaats groep 3 of 4 gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 15:55

Ik zit nu in het laatste jaar van de PABO en de stageplaats die ik had geregeld gaat niet door wegens de privé-omstandigheden van mijn mentor op die school. Nu ben ik al vanaf het begin van dit schooljaar op zoek naar een nieuwe plaats, maar er zijn zoveel studenten dat er nergens meer plaats is. En intussen wordt ik er behoorlijk moedeloos van om steeds maar weer nee te moeten krijgen als ik bel. Het halen van mijn Daltoncertificaat heb ik al over boord gezet. Alle daltonscholen zijn bezet. Ik zou al blij zijn als ik uberhaupt nog een plek vond voor dit eerste halfjaar.

Daarom hier mijn vraag. Weet iemand nog een school waar een plekje is voor een PABO student in groep 3 of groep 4? Het moet alleen wel te doen zijn qua reistijd vanaf Zwolle.

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:44

Pff het is dus in het hele land hetzelfde!!! Bij ons is het ook zo een zooitje, kun je geen basisschool in dronten of kampen proberen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:07

Mijn zusje heeft haar LIO gedaan op een Daltonschool in Raalte, maar die heb je vast al geprobeerd.

Nijverdal is ook goed bereikbaar vanuit Zwolle trouwens, heb je daar al rondgebeld?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:28

op de HRO pabo hoef je je stage niet zelf te regelen, dat doet het stagebureau voor je..
en zelfs dán zitten er studenten de eerste paar weken zonder stage..
is eigenlijk best heel frapant!

maar goed ik ben niet erg thuis in de regio zwolle, ik hoop dat het je nog lukt om een leuke school te vinden!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 20:29

Dronten of Kampen heb ik verschillende scholen gebeld.
Op de Daltonschool in Raalte was geen plaats.
Nijverdal kan ik nog proberen. Maar zit daar een PABO in de buurt? Want dan wordt het alweer lastig. En er zijn heel veel PABO's.
Zwolle 3, deventer, arnhem, assen, meppel, echt overal. Ebn scholen maken vaak afspraken om alleen studenten van 1 bepaalde school aan te nemen, omdat ze anders overspoelt worden door studenten.

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:37

een stomme vraag, maar wat is een paboschool? Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:08

Mijn zusje heeft in Deventer op de PABO gezeten. Van haar opleiding uit werd/wordt er veel stage gelopen in Nijverdal, maar de dichtstbijzijnde zit in Zwolle. Ook van de Edith Stein in Hengelo gaan ze wel naar Nijverdal. Ik heb geen idee of daar nog stageplekken zijn, ik heb geen contacten op scholen in Nijverdal. Wel in Almelo en Rijssen, maar dat is vanuit Zwolle alweer wat verder c.q. lastiger bereikbaar.

Mijn andere zusje doet de 2-jarige PABO (jij waarschijnlijk ook?). Ze zit in Utrecht en had vorig jaar hetzelfde probleem als jij. Uiteindelijk kon ze nog in Woerden terecht, niet echt naast de deur maar beter dan niets.

JodyB, PABO staat voor Pedagogische Academie Basisonderwijs, daar leer je dus voor leraar in het basisonderwijs.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:12

En bij scholen in kleinere dorpjes dan ipv de wat grotere plaatsjes ? Lachen

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 16:47

Helaas nog niets gevonden. Iemand nog een tip?
Grote en kleine plaatsen, alles is vol. Vaak zijn dorpsscholen ook erg klein.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:00

Kijk een bij algemeen en dan bij de docententopic. Misschien dat iemand je daar nog verder kan helpen!

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:13

JodyB schreef:
een stomme vraag, maar wat is een paboschool? Verward


Pabo= De opleiding om leraar basisonderwijs te worden!! Lachen

Maar heeft jouw school geen contacten met een stagebureau ofzo?? Want ik doe nu de opleiding Onderwijsassistent, en een vriend van mij heeft via dat stagebureau best snel een plek gekregen!! Lachen .. maar misschien komt dat ook dat Amsterdam iets groter is, dat weet ik niet.. Maar je kan het eventueel proberen?? Lachen

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:29

Hoelang moet je stage lopen?? Ow ik zie een half jaar...of bedoel je dat je VOOR het eerste deel van het schooljaar al blij moet zijn dat je iets vindt...?


Anders is het misschien de overwegging om TOCH ergens anders in het land te gaan zitten en tijdelijk bij iemand in de kost te gaan....???

Op den duur moet je wat he...