dan denk je iemand te helpen en vervolgens hoor je

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

dan denk je iemand te helpen en vervolgens hoor je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:10

NIKS helemaal niks

hebben jullie dat ook wel eens ??

bv:

laatst vroeg een bokker met spoed
voor opvang van wat beestjes
ik kan een gedeelte kwijt dus dacht haar blij te maken
"kunnen ze dit weekend al komen?"ik ja hoor
alles staat klaar!
mensen blij gemaakt dat ze kwamen
adres en telefoon nr doorgegeven

hele weekend zitten wachten ..... en wacht nog steeds


idem voor ruil hoofdstel voor shet , hoofdstel past niet goed
graag ruilen tegen .... ik kom je wel eens in de buurt? zij JA
dus ik kom maar ruilen heb er verschillende reserve liggen allemaal
in goede staat , en verschillende maten , lijkt me sterk dat er niks passend tussen zit , Goed zegt ze ik kom zaterdag
- is onder tussen ook al een tijdje geleden

idem voor bit te ruil , had nog wel een kleintje liggen , kom maar ruilen hoor , die persoon kwam toch wekelijks in de buurt ...

help mijn konijn moet met spoed weg .. wist toevallig iemand dus
en je woont toch in de buurt ... kom hem zondag brengen
(welke zondag ben ik nog steeds niet achter)

spoed pony's moeten weg , heb je toevallig zus en zo pony er tussen zitten ? ja ! mooi vrienden van mij zoeken zo iets
kleur ras en leeftijd maakt niet uit, zolang die maar 2 x per week een 1/2 uurtje tops recreatief rustig bereden kan worden , ja kunnen ze , bel je vd week ff op ,ik OK , wacht nog op telefoontje , mensen hebben ondertussen ook al wat anders hoor ....

help mijn paardje heeft dat en dat en wat kan ik daaraan doen
ik heb daar toevallig wereld spul voor , stuur het direct op
en zij zou direct de betaling regelen , stom stom stom natuurlijk
wacht nog op mijn geld , denk je iemand een plezier te doen

en zo heb ik nog wel een paar voorbeeldjes


vind het zo jammer je denkt iemand te helpen , of geholpen te worden
en dan geen reactie meer .....

een ding is zeker als iemand weer omhoog zit moet ik toch wel moeite
doen om te geloven dat dit a: echt zo is
en b: wacht ik met het verblijden van andere mensen
ook al zeg ik er altijd bij , krijg waarschijnlijk ..... toch is dit niet leuk
en kan het niet helpen dat ik dan naderhand denk , of erger direct al denk bij het lezen van de topic , was/is het wel waar?
en dat vind ik nou een beetje jammer

soms krijg ik ook hulp aangeboden , en soms gebeurt dit dan ook
maar bij de meeste denk ik in eerste instantie , yeah right
eerst zien dan geloven , ik wacht nog met volle hoop op verhuisdozen , schrikdraad , en nog een paar dingetjes ,


voorlopig reageer ik ff niet meer op die topics ...
kan mijn energie wel beter besteden , maar vind het wel erg , heel erg
jammer

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:15

dat is inderdaad erg irritant, ALS het verhaal wat ze ophangen sowiezo al waar is dan nemen ze gewoon niet de moeite om even te melden dat er al een oplossing is.
Jammer, want mensen die wel echt hulp nodig hebben worden hier de dupe van.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:17

Daar was ik inderdaad ook snel klaar mee geweest... Scheve mond
Stank voor dank heet dat...

Sommige mensen zijn gewoon te goed voor deze wereld...
Ik zou ook zo iemand zijn die voor iedereen rent en nooit wat terug krijgt...

Gaat het overigens alleen om bokkers, of ook IRL?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:21

pff das idd nogal een lijst met nare dingen die je daar hebt zeg Scheve mond lekker ondankbaar van al die anderen!!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:32

Ach ja.. waarom zou je nog de hulp van anderen waarderen tegenwoordig.. Zie het ook vaak hoor.
Gaat echt nergens over, jij moeite doen en stank voor dank.
Kan me voorstellen dat je daar goed pissig over wordt!

Kan me ook aan dat soort dingen kapot ergeren.
Of dat ik nadat ik geslaagd was mijn rijinstructeur een flesje wijn kwam brengen om hem te bedanken,
maar hij was net weg, dus heb het voor hem afgegeven, rijschool is bij mij om de hoek.
Mooi dat ie nooit even langs is gekomen of briefje heeft afgegeven om te bedanken voor dat flesje wijn, sorry, maar zo gek is dat toch niet?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:34

Ellebel schreef:
dat is inderdaad erg irritant, ALS het verhaal wat ze ophangen sowiezo al waar is dan nemen ze gewoon niet de moeite om even te melden dat er al een oplossing is.
Jammer, want mensen die wel echt hulp nodig hebben worden hier de dupe van.


dat bedoel ik dus

dit lijste is trouwens van enkel bokkers

in irl zie ik de mensen en dan voel ik snel genoeg aan of ze het wel of niet menen , of je komt ze wel eens tegen en dan vraag je er ff naar
van joh hoe is dat nou afgelopen ? of heb je een andere oplossing

het ergste wat me irl overkomen is dat toen mensen
(vrienden van mijn man) hoorde dat ik K had ze zeiden
"we helpen je hoor ! vooral met die kleine , als je te moe bent of je moet weer naar het zieken huis oid geef je maar een seintje !"

nou ,... die mensen waren dus spontaan nooit thuis
toen het ..eindelijk.. wat beter ging met me kwamen we ze tegen
in het dorp en toen zeiden ze , ja zorrie hoor dat we niks meer
hebben laten horen , maar we vonden t toch wel eng

dan ben ik nog makkelijk , als ze nou gewoon gezegd hadden van we vinden t eng , had ik nergens mee gezeten en er alleen maar begrip voor kunnen hebben , maar niet zo
en als hij daar op visite kwam ,(en ik dus niet want dan ging ik weer s vroeg naar bed etc etc ) dan vroegen ze vaak niet eens naar me
want stel je voor dat hij slecht nieuws had (dit hebben ze dus letterlijk zo ook verteld aan hem!)

ondertussen is mijn man ook eindelijk zo ver dat hij ze niet meer ziet als zijn beste vrienden

ja als je ziek bent leer je je vrienden wel kennen ! gelukkig bleken een paar vrienden ook ECHTE vrienden en hebben die kleine en mijn man
over al door heen gesleept en geholpen ! met je kan t zo gek niet bedenken , echt goed , fijn , tegek van ze ! (en dat weten ze ook!)

als ik kan sta ik ook altijd klaar voor hun of help mee een oplossing te bedenken , daar heb je vriendn voor toch

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:40

We vonden t eng Verward Tja het kan....
Je leert zo iig wel je echte vrienden kennen

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:42

ooo toch zo een bekend fenomeen, er gingen zoveel mensen komen helpen met ons om te verhuizen, we zitten ondertussen al 4 maanden en ze moeten nog komen!!
en zo ben ik nog wel eens een paar keer in de fout gegaan!!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:51

als je dan bedenkt dat ik wel altijd klaar stond voor die vrienden
die "het eng"vonden en anderen die gewoon helemaal kompleet
van de aardbodem verdwenen lijken te zijn

er bestaan gelukkig ook nog mensen waar je wel wat aan hebt!!

bv Isabell!! je hebt mij voorlopig al heel erg goed geholpen hoor!
en hoop in de toekomst wat terug te kunnen doen

zo gauw de paardjes er staan kom je maar lekker rijden !
of je gaat tussendoor alvast mee naar de tijdelijke stal, om ze veilig in de bak uit te proberen ! Tong uitsteken hihi (held op sokken)

en richtje die ik liet wachten op het station Bloos (de treinen reden voor de verandering een keer op tijd!)

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:52

Ik denk dat iedereen die "fout"wel eens mee heeft gemaakt, het is een cliche maar in tijd van nood leer je je echte vrienden wel kennen.

Nickyu, heb je die bokkers nog pb's gestuurd? Wel heel vervelend dat je allemaal dingen regelt en er verder niets meer van hoort. Ben een beetje nieuwsgierig, maar zijn dat mensen die regelmatig op bokt komen?

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:56

ey muts, hhihih, het word voor mijn echt een heldendaad om met de paardjes naarbuiten te gaan, daar ben ik inderdaad niet stoer in!
meid, als ik jouw of je man of je kleintje met wat kan helpen dan roep je maar en we vragen daar niks voor terug!! ow, een bakkie koffie dan ihihi, dan doen we uit vriendschap en dat is er tekort in die wereld!!
gelukkig woon je zometeen niet al te ver uit de buurt en kan ik vaker langskomen maar nu hebben we alvast aanstaande vrijdag en dan over 3 weken Haha! voor drie daagjes!! heb jij nog verhuisdozen nodig? ik beloof niks want ik heb er onlangs veel aan de buurman gegeven maar die is ondertussen verhuis dus ik informeer nog ff!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 22:21

@remi-> ja heb ze nog een pb gestuurd en de helft is een zeer regelmatige bokker ! ga geen namen noemen weten ze zelf ook wel wie
het zijn .... en dat zou ook alles behalve netjes wezen
er zijn ook wel bokkers die ik hulp aan geboden heb die netjes reageren met heb al iets oid en eentje die zwaar in de oliebol zat waar ik nog regelmatig contact mee heb , gaat nu trouwens een stuk beter ! (niet door mij overigens)

@isabelle-> JA GRAAG verhuisdozen !!! (denk niet dat die andere nog komen Knipoog )

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:35

Belachelijk idd dat soort mensen Lips are sealed Het minste wat je kan doen is wel even wat van je laten horen als het niet meer nodig is......

Geeft niet hoor dat ik even moest wachten, er zijn ergere dingen Knipoog En als je nog een keer hulp nodig hebt.......

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 01:10

Walgelijk...

Het eerste dat ik deed was kijken wat je van je sterrenbeeld bent, ik maak namelijk ook steeds dezelfde fout...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:17

Heel herkenbaar....

Is ook 1 van de redenen waarom ik weinig vriendinnen meer heb

Als hun hulp nodig hadden of zich rot voelde omdat hun vriend het uitmaakte of ruzie met ouders hadden, stond ik altijd voor ze klaar.
Maar als ik ff een rot tijd had, hadden ze het te druk met hun vriendje of waren ze 'niet thuis' Verward

We hebben 1,5 jaar geleden een huis gekocht (zeg maar gerust kraakpand) die we aan het verbouwen zijn. Iedereen zegt dat ze komen helpen, en er zijn er maar 2 of 3 geweest waar we echt wat aan hebben. Dat zijn ook echt 'gouden' jongens...
Maar de rest???
Ja, heel af en toe op zondagmiddag langskomen in je goede kleren om te kijken hoe ver we zijn..
En dan krijg je ook nog eens te horen 'zijn jullie nou nog niet klaar'??? Boos!

(ff om een indicatie te geven; dak is erafgeweest met hout en al, nieuwe pannen, nieuwe kozijnen rond om het huis, stralen, voegen, alle wanden eruit, al het electra vervangen, nieuw cv aangelegd, nieuwe keuken, nieuwe aanbouw, en dan is er nog heel wat wat ik ben vergeten)

't is heel vervelend, maar zo zijn mensen nou eenmaal... De jongens die ons geholpen hebben daar zullen wij ook dag en nacht voor klaar staan. Maar de rest? Daar verstoppen wij ons achter de bank voor Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:33

Dat is behoorlijk irri indd...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:52

Ik vind het bewonderingswaardig hoe positief je blijft en hoe je toch hulp blijft aanbieden ondanks dat mensen je regelmatig hebben laten zitten. Dat maak je tegenwoordig niet zo vaak meer mee.

@Malibu: dat herken ik. Dag en nacht weten ze je te bereiken, maar als je dan gaat verhuizen, dan biedt niemand aan om te helpen. Maar wel als eerste roepen: wanneer is de house warming? Jaja!

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:14

Tja, het is volgens mij een karakter trek dat je altijd klaar staat voor een ander, zo ben je nu eenmaal.
Bij mij is een afspraak een afspraak.
Natuurlijk kan er iets tussen komen maar dan bel je even.
Als iemand iets niet nakomt wat afgesproken is , ja dan zit ik in het plafon, nog steeds.
Ik weet niet of ik het af zal leren.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:31

Tja sommige mensen vergeten wel eens wat andere mensen voor hen willen doen, ik ben jouw peptalken nog lang niet zat dus ik zal je pb nog wel wat bombarderen hoor, haha..

Nee het is niet leuk als mensen zo zijn en daarom pas ik altijd al wat meer op want ik ben ook al vaak zat op mijn bek gegaan hoor. Maar gelukkig zijn er ook mensen die het heel erg waarderen, dat gelukkig nog wel toch?

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:41

Het is inderdaad zo herkenbaar, het is blijkbaar de mentaliteit van tegenwoordig. Ik kan er ook helemaal niet goed van worden. Ik probeer altijd maar te accepteren dat mensen nu eenmaal zo zijn maar op een of andere manier blijf je je kop stoten....

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:44

zo had ik laatst een topic geopend over dit soort mensen,die hulp vragen op dit forum,:"help hond is heel erg ziek",'help ,ben ik nu zwanger
"etc. en daar reageer je dan op,wil dan ook graag weten hoe het afloopt,en dan reageren ze er niet meer op!
ook zo irritant,laat staan als je ze irl helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:51

Vreselijk is dat. Gewoon misbruik maken van een anders goedheid.
Sinds het hele verhaal met Miep ben ik ook wat minder snel geneigd iemand te willen helpen. Je weet niet meer wat waar is en wat niet...

Jammer hoor...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:21

ja,idd,na Miep d'r spelletjes ,ben ik daar ook heel "makkelijker" in geworden,helaas want er zijn er genoeg,die wel je hulp verdienen!

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:38

nickyu schreef:
NIKS helemaal niks

hebben jullie dat ook wel eens ??

bv:

laatst vroeg een bokker met spoed
voor opvang van wat beestjes
ik kan een gedeelte kwijt dus dacht haar blij te maken
"kunnen ze dit weekend al komen?"ik ja hoor
alles staat klaar!
mensen blij gemaakt dat ze kwamen
adres en telefoon nr doorgegeven

hele weekend zitten wachten ..... en wacht nog steeds





ooh jee,

Ik geloof dat ik weet wie je bedoelt
Wij hadden aangeboden om haar gei... je weet wel over te nemen.
Moest alleen nog even vragen aan de politie of we stafbaar waren tijdens vervoer omdat de dieren niet (goed) geregitsreert waren.
Pb gestuurd dat ze welkom waren en wanneer we ze zouden komen halen (wat kwam het beste uit voor hun..?)

Ennuh, nooit meer wat van gehoord Bloos!

Kan natuurlijk zijn dat ze de dieren inmiddels bij andere mensen heeft onder gebracht, maar dan is het wel zo netjes om de "bokkers" die hulp /opvang aanboden even op de hoogte te stellen. Of ben ik nu heel veel eisent?? Nagelbijten / Gniffelen Verward

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:53

Topcob schreef:
Het is inderdaad zo herkenbaar, het is blijkbaar de mentaliteit van tegenwoordig. Ik kan er ook helemaal niet goed van worden. Ik probeer altijd maar te accepteren dat mensen nu eenmaal zo zijn maar op een of andere manier blijf je je kop stoten....


Sja dat overkomt je niet alleen met vreemden maar ook met bekenden, mensen waarvan je denkt dat ze je vrienden zijn en die je gewoon kei en keihard laten vallen of de boel op juinen..............

Gelukkig weet ik in ieder geval van een paar mensen wat ik aan ze heb en voor die mensen zal ik altijd klaar staan maar de rest blijkt toch allemaal weer gebakken lucht te zijn en die zijn mijn vriendschap niet eens waardig!