bot breuk, hoe lang last?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

bot breuk, hoe lang last?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 21:13

Heeft iemand wel eens iets gebroken? Vast wel natuurlijk met deze gevaarlijke sport! Haha!

Ik ben rond 11 augustus namelijk van een paard gevallen en heb daarbij mijn pols gebroken. Nu is het gips er al 3,5 week af, maar behalve wat draaien kan ik er nog niets mee. Ik kan er bijna niet op leunen en kracht zetten is er ook al niet bij. De arts heeft toen gezegd: als je er na 3 weken nog last van hebt, moet je even terug komen. Maar nu ismijn vraag: hoe lang blijf je daar gemiddeld last van houden en wat wordt er onder 'last van hebben'verstaan? Is dat echt niets kunnen doen, of is dit normaal wat ik ermee kan?

Onderschriftloos :Y)


PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:26

Ik heb 2 keer mijn arm gebroken. Al een paar jaar geleden inmiddels maar ik heb er af en toe nog steeds last van. Als ik teveel doe of als het weer veranderd.. Heel vervelend...

Gewoon goed proberen te bewegen en als je het niet vertrouwd zou ik toch maar even langs de huisarts gaan. Lijkt me toch wel prettig als je je arm goed kan bewegen....

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:28

hmmm das volgens mij niet normaal hoor, ik heb ook al verschillende breuken gehad in mijn handen, en dat geneest redelijk goed, ik vind 3 weken wel vrij kort hoor! Bij mij was het wel wat langer in de gips.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:30

als je het niet vertrouwd gewoon ff terug gaan
ligt er ook aan hoeveel of hoeweinig je met je hand hebt gedaan in die tijd , de pezen en spieren hebben ook stilgelegen en soms duurt t ff
voor de ergste pijnen minder worden , maar als je t niet vertrouwt .. ff terug!


zelf heb ik ooit mijn knieschijf gebroken , als het koud is heb ik er nog afentoe last van (is 20 jaar geleden gebeurd)maar mijn gebroken
teentjes heb ik nooit geen last meer van
Laatst bijgewerkt door nickyu op 30-09-04 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:31

Ja inderdaad ik had de 1e x (toen had ik te lang doorgelopen met de breuk en was het verkeerd aan elkaar gegroeid, gevolg dat het opnieuw gebroken moest worden Scheve mond ) 8 weken in het gips gezeten en de 2e x (toen moest het gezet worden...) 6 weken...

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:32

Heb vorige zomer mijn enkel gebroken maar heb er behoorlijk last van. Gedeeltelijk eigen schuld, ben 2 wkn nadat ik weer kon lopen 2 maanden in de bergen en heuvels gaan lopen Bloos
Maar vooral met stress uit het zich extra erg hoor, heb het nog nooit drukker gehad dan afgelopen zondag en heb de halve week niet prettig kunnen lopen. Mn achillespees is (weer) ontstoken en heb een hoop overbelaste spieren en pezen, en óók in mijn linkerenkel, waarmee ik mijn toen gebroken rechter enkel de eerste tijd heb geprobeerd te ontlasten
Doe nu wat oefeningen en ga nog maar eens bij de fysio langs denk ik

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:35

ik heb ooit 12 weken in het gips gezeten (ook pols gebroken) maar na 7 week zat ik toch weer op het paard Bloos! achteraf niet het verstandigst, heb nu als 'aandenken' een deuk in mn arm..

Als ik je was zou ik echt wel rustig aan doen!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:48

Een jaar of 8 geleden heb ik mijn linkerpols gebroken gehad, na een brommerongeluk. Het "binnenbot" was net onder de kop bij mijn pols afgebroken. Mijn arm heeft twee weken van schouder tot hand in het gips gezeten en toen nog drie weken alleen met de onderarm in nepgips. Het was heel even wennen toen het gips eraf ging, maar dat was binnen een paar dagen over en toen kon ik er eigenlijk alles weer mee.

Héél soms, bij een bepaalde beweging heb ik er een beetje last van, verder niet Lachen .

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:17

Ik zou het niet vertrouwen ik heb mijn pols eens gebroken en moest 6 weken in het gips. (is volgens mij een normale tijd) Daarna moest ik het wel opbouwen maar had ik geenpijn ofzo dat ik me kan herinneren.

Ik zou erop aandringen dat je nieuwe fotos wil.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 23:02

Lientje schreef:
, ik vind 3 weken wel vrij kort hoor! Bij mij was het wel wat langer in de gips.


Nee het is er al 3,5 week af! Ik heb 2 weken met spalk (wegens de zwelling en het feit dat ik in canada zat) gelopen en 2,5 week met gips. Er zou 4 weken staan voor zo'n breuk (was niet helemaal door, maar was meer een scheur of zo) Maar ik snapniet dat t zo lang duurt, aangezien ik er wel veel mee doe, ook met het gips heb ik veel gedaan, al gebruik je dan natuurlijk die spieren niet echt.

Toen het gips eraf ging was er overigens nog wel een scheur te zien, maar dat zou gewoon moeten genezen..

Onderschriftloos :Y)

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:03

Dan zou ik terug gaan, ik ken iemand die spierdystrofie kreeg van een breuk....en die had ook nog last nadat het gips eraf was.

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:11

Ik heb 3 weken terug mijn vinger gebroken en moest maar 1 week in het gips. Dit was de eerste keer dat ik bij de paardensport wat heb gebroken en rij nu zo`n 7 jaar paard. Ik heb nog wel last van mijn vinger maar rijd al wel weer.

Ray --» M`n Tinker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 bezoekers