testen op soa's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:13

Ik heb me een jaar geleden laten testen in het ziekenhuis. Ook op alles. Werden cellen uit je urinebuis weggehaald en wat cellen bij je baarmoeder. Bloed prikken hebben ze ook gedaan en na drie weken dacht ik kon ik terug komen. Had niks en het kostte ook niks Knipoog

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 17:19

MissJ schreef:
Laat je even weten hoe het gegaan is?


Ja natuurlijk laat ik het weten, maar zoals ik nu lees laat de uitslag nog wel even op zich wachten..
Iedereen trouwens bedankt voor het reageren, ik wist bijvoorbeeld ook helemaal niet dat zoiets pas na drie maanden getest kon worden. Maargoed, dit gaat over iets van anderhalf jaar geleden, dus dat maakt verder niet zoveel uit..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:04

Sterkte met het wachten op de uitslag. 'gelukkig' zijn die 3 maanden voor jou al om en krijg je vast snel de uitslag.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:50

Ik heb me nu iets van 3 jaar geleden ook laten testen, ik was er ook achter gekomen dat mij toemalige vriend ook wat scharrels had... Scheve mond
Ik had de uitslag binnen een week Lachen dat was wel stressen maar gelukkig heb ik niets aan de scharrels van m'm ex overgehouden...

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 00:57

Wat een rottijd moet het zijn om te wachten op zo`n uitslag! Zuid-Afrikaanse maatjes van mij worden ook regelmatig getest. Erg stressy...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:55

ja ookal weet je dat de kans klein is, het kan toch... dus ik ahd echt geen rust tot de uitslag er was..

een vriendin van mij heeft zich ook eens laten testen, en toen moest ze nog een test doen omdat ze er niet uit kwamen Verward Dat was pas stressen... bijelkaar duurde het toen bijna twee maanden!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:57

ik zou me ook heel graag willen testen, maar mijn aller \ller grootste angst is naalden, spuiten..........
Ik ben zo ongelofelijk ban ,ik durf echt echt echt neit........
maar asl je ej op andere soa's wilt laten testen, hoef je toch niet perse bloed te prikken?
dan halen ze toch gewoon wat cellen bij je weh of zit ik nu fout?

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:25

succes laat weten hoe het is gegaan

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:57

bakkie schreef:
ik zou me ook heel graag willen testen, maar mijn aller \ller grootste angst is naalden, spuiten..........
Ik ben zo ongelofelijk ban ,ik durf echt echt echt neit........
maar asl je ej op andere soa's wilt laten testen, hoef je toch niet perse bloed te prikken?
dan halen ze toch gewoon wat cellen bij je weh of zit ik nu fout?


Bloed prikken is alleen voor de aidstest.
Je moet eerst allerlei vragen beantwoorden die op een formulier staan.
Ze vragen je of je oraal, anaal of vaginaal contact hebt gehad, en aan de hand daarvan nemen ze monstertjes af.
In mijn geval werd er wat slijmvlies uit mijn kele gehaald, uit mijn baarmoedermond en uit de vagina, en ze kijken gewoon.
Dat doet verder helemaal geen pijn en is zo gebeurd, er er komt geen naald aan te pas.
Gewoon even laten doen, dan heb je zekerheid. Lachen

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:01

MissJ schreef:
Bloed prikken is alleen voor de aidstest.
Je moet eerst allerlei vragen beantwoorden die op een formulier staan.
Ze vragen je of je oraal, anaal of vaginaal contact hebt gehad, en aan de hand daarvan nemen ze monstertjes af.
In mijn geval werd er wat slijmvlies uit mijn kele gehaald, uit mijn baarmoedermond en uit de vagina, en ze kijken gewoon.
Dat doet verder helemaal geen pijn en is zo gebeurd, er er komt geen naald aan te pas.
Gewoon even laten doen, dan heb je zekerheid. Lachen


ja maar ik heb het er ook niet zo op om voor lieve meneer dokter met mn benen smakelijk wijd te zitten terwijl meneer de boel van binnen bestudeert...... Haha!

*zucht* waarom is vriendjelief geen dokter???????? Haha!

Ik vind het allemaal niks en eng enzo....maar toch twijfel ik heel erg en ben toch bang een soa te hebben opgelopen int verleden ofzo kweet enit gewoon zon gevoel

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:25

Ik heb me 2 jaar geleden ook laten testen, werd idd bloed afgenomen (ik ben ook compleet panisch voor naalden, maar het moest gewoon) en ik moest een vragenformulier invullen.
Ik werd gebeld door een ex van mij dat hij HIV-positief was, en niet wist wanneer of van wie hij het opgelopen had..... Dat ik iets met hem had was ongeveer 1,5 jaar daarvoor. Ben echt nog nooit zo bang geweest.....
Ook had ik al een jaar een andere vriend. Kon mezelf wel voor mijn kop slaan toen.
Ik had de uitslag na een dag of 5 geloof ik (zat ook een weekend tussen). Ik bleek gelukkig niet positief te zijn, maar ik krijg nog steeds een knoop in mijn maag als ik eraan denk.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:28

Jemig Supertje, dat is heftig!
Ik was volgens mij flauwgevallen als ik zo'n bericht kreeg.
Gelukkig is het voor jou goed afgelopen.

Bakkie, mijn testen zijn door een vrouwelijke arts afgenomen, maar ik heb ook al vaak genoeg met mijn benen wijd voor een mannelijke arts gelegen.
Voor die mensen is het werk, die zien 10 dozen per dag, die worden daar niet warm of koud van hoor.
En denk maar zo, het is 5 minuten genant, daarna heb je voor de rest van je leven zekerheid.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:27

MissJ schreef:
Jemig Supertje, dat is heftig!
Ik was volgens mij flauwgevallen als ik zo'n bericht kreeg.
Gelukkig is het voor jou goed afgelopen.

Bakkie, mijn testen zijn door een vrouwelijke arts afgenomen, maar ik heb ook al vaak genoeg met mijn benen wijd voor een mannelijke arts gelegen.
Voor die mensen is het werk, die zien 10 dozen per dag, die worden daar niet warm of koud van hoor.
En denk maar zo, het is 5 minuten genant, daarna heb je voor de rest van je leven zekerheid.



daar heb je wel gelijk in ja........
maar mijn arts maakt altijd misselijke grapjes stel dat ik daarmet mn benen wijd lig op mn ongemak hoeft meneer dus geedn grapje te maken he!

maar ik dnek als ik me ga laten testen kan dat ook door een dokter bij de rutgers stichting of zoeits edan betaal ik liever 20 eurie voor een serieze vrouwelijke arts als dat ik naar mn eigen dokter ga met dit........

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:15

bakkie schreef:
daar heb je wel gelijk in ja........
maar mijn arts maakt altijd misselijke grapjes stel dat ik daarmet mn benen wijd lig op mn ongemak hoeft meneer dus geedn grapje te maken he!

maar ik dnek als ik me ga laten testen kan dat ook door een dokter bij de rutgers stichting of zoeits edan betaal ik liever 20 eurie voor een serieze vrouwelijke arts als dat ik naar mn eigen dokter ga met dit........


Bij de GG&GD is het anoniem en gratis. Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:44

Ik en mijn vriend hebben ons 2 jaar geleden laten testen. Was echt wel spannend, heb echt een week rondgelopen met wat als... Net of je het krijgt van de test. Zo'n gevoel gaf het. Ik durfde eigenlijk ook niet te bellen voor de uitslag, dat heeft mijn vriend stiekum voor me gedaan en dus kreeg ik tijdens het lesgeven ineens een sms (geluid staat af) het was op zijn verjaardag: bedankt voor dit mooie cadeau: je hebt niets. Ik helemaal blij.

Bij ons duurde het 5 werkdagen. Gewoon maar laten doen. Van de test krijg je het niet, maar je kunt dan wel op tijd met medicijnen beginnen als het nodig mocht zijn. Kun je het beter eerder weten. Daarnaast is de kans zo klein dat je het hebt, hoef je je er daarna niet druk meer over te maken!

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:33

Maar je kan je toch sowieso op soa's laten testen? Of alleen als je denkt dat je er een hebt?

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:43

[quote="crossmonster"]das ook toepasselijk, ik bekijk dit onderwerp, en welke banner staat erboven?? Clown ja hoor.. een banner van een thuis HIV test Scheve mond quote]

Zouden jullie een dergelijke thuistest doen?
Ik heb ook al duizend keer overwogen om me te laten testen op AIDS, gewoon voor de zekerheid, maar zie vreselijk op tegen de tijd die tussen het bloed afnemen en de uitslag zit. Ik denk dat ik in die dagen echt gek wordt van de stress Bloos
Bij zo'n thuis test heb je in ieder geval meteen uitslag, vind ik wel een groot voordeel.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:48

Begrijp niet waarom je gek zou worden van de stress. Je gaat er toch vanuit dat je niks hebt. Als je ook maar twijfelt dat je wel wat hebt dan zou je juist meteen naar het ziekenhuis moeten rennen.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:52

Natuurlijk ga ik ervanuit dat ik niks heb, anders had ik allang actie ondernomen. Maar eerlijk is eerlijk er blijft zodra je het een keer onveilig hebt gedaan altijd een kleine kans dat er wel wat is. Met de aanwezigheid van die kans, wordt je extra geconfronteerd tijdens het wachten op de uitslag. als je zeker weet dat je niks hebt, dan ben je idd niet zenuwachtig, maar dan hoef je je ook niet te laten testen. Maar ik denk dat iedereen wel enigszins zenuwachtig is, in de dagen voor de uitslag

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:02

ik heb me begin dit jaar op alles laten testen
was ook behoorlijk zenuwachtig
ben niet altijd even netjes geweest nl!
ik had gelukkig ook niets Haha!

wat die thuis test betrefd, niet doen !!!
ik heb al meerdere malen gehoord en gelezen dat ie niet betrouwbaar genoeg is !
dus gewoon lekker door de arts laten doen !
en de mensen die twijfelen...

gewoon doen !!!
je kunt beter zekerheid hebben dan al de tijd in onzekerheid lopen !
aids, die kans is heel klein, maar als je dat hebt is het beter daar betijds achter te komen ivm medicijnen
aids komt wel vooral voor bij homo's
maar ook bij ontzettend veel hetero's
en helaas merken mensen meestal pas na jaren ietsvan de ziekte ..
en dan is het vaak al te laat !
dus gewoon laten testen
die dokters zijn gewend een slijmmonster af te nemen
die eendebek valt best mee, en het is voorbij voor je het weet !
en bloedprikken, gewoon andere kant opkijken en neem een vriendin mee waar je mee doet kletsen, voor je het weet is het voorbij!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:40

Hoe testen ze een man eigenlijk?

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:01

SweetTinka schreef:
Hoe testen ze een man eigenlijk?


gaan ze met zon wattestok (AUWWWW) in zn pisbuis Haha!
ten minste hasd iemand die ik ken haha
die had een heel pijnlijke ervarind Haha!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 18:58

Nou ik ben vandaag langs de huisarts geweest. Die heeft mij zo'n formulier gegeven zodat ik langs het ziekenhuis kan. Verder heeft hij zo'n vaginaal onderzoek gedaan en dat stuurt hij op. Daar heb ik de uitslag van over een week. Woensdag ga ik dan langs het ziekenhuis om bloed te laten prikken.

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 19:02

crossmonster schreef:
je kunt beter zekerheid hebben dan al de tijd in onzekerheid lopen !
aids, die kans is heel klein, maar als je dat hebt is het beter daar betijds achter te komen ivm medicijnen
aids komt wel vooral voor bij homo's
maar ook bij ontzettend veel hetero's
en helaas merken mensen meestal pas na jaren ietsvan de ziekte ..
en dan is het vaak al te laat !


Misschien een stomme vraag, maar wat helpen medicijnen nog als je HIV positief bent. Dan is het toch al zeker dat je later AIDS zult krijgen? Wat helpen medicijnen dan nog behalve dat het tijd rekt?

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:03

HIV betekent niet altijd Aids volgens mij.