Lieve kassameisjes....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:59

Bonte schreef:
Ik tel 's morgens de kassa's en doe ze erin voor de rest van de dag. Dan zien de mensen je met een la lopen en dan meteen "ga je open?" NEEEEEEE. Ik doe alleen de la erin.


had een keer een klant, die was vervelend!!!!!''s avonds waren we altijd met 2 kassieres, 1 maakte schoon en de ander zat achter de kassa. Ik was aan het schoonmaken en het was rustig. Was er een man met haast blijkbaar en die zei dat ik mijn kassa open moest gooien Verward sinds wanneer bepaald hij dat? en hij zei het ook heel onbeschoft. Toen liep ik zo naar mn kassa en hij al in de aanslag om naar mijn kassa te komen en toen ging er iemand voor hem staan en toen zei ik, nee sorry maar het is niet druk genoeg.... heeeeeeeel banketstaaf van mij, dat weet ik, maar hij was ook heeeel onbeschoft!! er stonden geloof ik 2 mensen voor hem en 1 iemand achter hem en wij hadden geen slogan zoals de AH Haha!


Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:01

en dan heb je ook nog mensen die in het turks odf marokaans tegen je praten... of staan te bellen aan je kassa... dan ga ik juist extra hard gillen tegen ze... of ik zeg helemaal niks... als ik iets onbeschoft wvind is het bellen aan de kassa...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:15

Ik heb ooit eens 5 weken vakantiewerk gedaan achter de kassa bij AH. Best leuk. Alleen toen het een keer takkedruk was, kreeg ik even 5 minuten pauze. Had nauwelijks koffie gepakt: "Elles, kassa 4!" Neeeeee! Heb me koffie nog nie op! Boos! *neemt gauw een gloeiendhete slok* "Elles, kassa 4!" Boos!
Koffie weggegooid en rennen. Kom ik daar aan, staat er een knots van een rij, met vooraan een kerel die 6 kratten bier op z'n kar had gestapeld (kar hing helemaal door Haha!), die zegt: "Ja Elles, wel een beetje opschieten hoor!" Rolleyes Erg vermoeiend Haha!

In andere winkels vind ik het irritant als ze zeggen: "Deze dan maar doen?" Ja natuurlijk, anders had ik het toch niet gepakt? Verward
En tegenwoordig wordt het wisselgeld niet meer teruggeteld. Je krijgt gewoon een hand munten in je hand gekwakt en dan moet je maar geloven dat het goed is Scheve mond

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:51

Ik ben ruim 5 jaar cassière geweest bij AH en wij werden toen nog echt goed "gedrild". Vriendelijk gedag zeggen, geen kauwgom, op tijd kassa open gooien (mits genoeg personeel), volwassenen met "u" aanspreken, altijd beleefd blijven ook al halen klanten het bloed onder je nagels vandaan en spullen netjes op de band zetten. Vooral aan dat laatst kan ik me tegenwoordig mateloos irriteren, alles wordt achteloos op de band gegooid en laat maar lopen die hap. Grrr Boos! , is het dan allemaal zo veranderd dat ze daar na 4 jaar geen regels meer voor hebben?

Wel erg herkenbaar trouwens, dat stukje over de koffiepauze. Daar had ik op het laatst wel maling aan, maar dat kon ook wat makkelijker want toen had ik op zaterdag zelf de leiding over de kassaploeg Schijnheilig Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:16

Ja heb net me eerste dag kassa bij de AH achter de rug en was nog heel vrolijk na 8 uur kassa maar ja ik zou niet weten waarom ik niet vriendelijk zou zijn maar ja had wel iets vet vaags ik zij zo tegen een klant "goeden morgen heeft u een bonus en airmales kaart?" Toen begon ze hellemaal in zich zelf te mommpelen dat ze je achter volgen via de airmales dus of ik een ander pasje had om "hun" om de tuin te leiden... nou ja afgerekend en heel beleefd gezegd dat we geen extra airmales kaart hadden maar oke verder was me eerste dga wel leuk...

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:41

Marley schreef:
wij hadden geen slogan zoals de AH Haha!


C1000 geen fratsen Haha! Haha! Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:04

graciaxxx schreef:
en dan heb je ook nog mensen die in het turks odf marokaans tegen je praten... of staan te bellen aan je kassa... dan ga ik juist extra hard gillen tegen ze... of ik zeg helemaal niks... als ik iets onbeschoft wvind is het bellen aan de kassa...

mensen die staan te bellen laat ik gewoon links liggen, ten eerste gaat mijn computer ervan op tilt en ten tweede vind ik het zwaar irritant en onbeschoft.
Ik ga dan gewoon rustig verder met de klant erachter...

Gewoon het geld neergooien en niets zeggen of zelfs meteen weglopen vind ik ook zo vervelend. Alsof ik kan ruiken welke auto er van die persoon is Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:39

Ik moet wel zeggen met al die chagerijnen achter de kassa, dat je diegene wie dan ineens onverwacht toch aardig doen wel extra wardeerd!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:27

Ziolette schreef:
Ik ben ruim 5 jaar cassière geweest bij AH en wij werden toen nog echt goed "gedrild". Vriendelijk gedag zeggen, geen kauwgom, op tijd kassa open gooien (mits genoeg personeel), volwassenen met "u" aanspreken, altijd beleefd blijven ook al halen klanten het bloed onder je nagels vandaan en spullen netjes op de band zetten. Vooral aan dat laatst kan ik me tegenwoordig mateloos irriteren, alles wordt achteloos op de band gegooid en laat maar lopen die hap. Grrr Boos! , is het dan allemaal zo veranderd dat ze daar na 4 jaar geen regels meer voor hebben? .


Dat word ons ook nog regelmatig verteld, dat je vriendelijk moet blijven en alles, maar ik vind niet meer dan normaal om dat te zijn, die klant zorgt er toch maar mooi voor dat ik maandelijks mijn centjes binnenkrijg. En af en toe is het wel eens moeilijk, maar ik probeer me er zo min mogelijk aan te ergeren, scheelt een stuk! Haha! Ik vind het dan wel heel vervelend als ik ergens anders afreken en de cassieres zijn dan onbeschoft, dan denk ik echt van 'Joh, zo wil je zelf toch ook niet behandeld worden?' Geef me ff de tijd en ik kan zo een aantal frustraties opnoemen, maar daar heb ik nu geen zin in, ik ga naar bed Tong uitsteken

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:30

Heb een jaar achter de kassa gezeten, en vond het ontzettend leuk (ben ik nu raar??/ Haha!)
Veel verschillende mensen, in de breedste zin van het woord.
De punten die je aangeeft zijn gewoon dingen die ik van mijn ouders mee gekregen heb, en, misschien omdat ik zelf dus cassiere ben geweest, erger ik me ook hieraan.
Als cassiere ben je het visite kaartje van een winkel, iets wat mensen blijven onthouden, en dat moet dus positief zijn!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:34

Wij hebben ook zo'n vreselijk irritant mens zitten bij de AH op Zuidplein Rolleyes

Als het te lang duurt bijv, als je extra wilt pinnen gaat ze zitten tikken met dr nagels... Scheve mond
Zitten zuchten, geld te weinig terug geven etc. echt zo lomp, ik kies haar ook nooit uit. Ook al staat er niemand pech dan, bij haar ga ik dus niet staan Haha!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:35

Ik vond het netzoals Stef ook altijd best wel leuk... Lachen
Er zijn inderdaad een hoop irritante klanten, maar daar leer je wel mee omgaan, en dan worden ze vanzelf minder irritant...

Vaak kun je er maar beter om lachen, dan daardoor je dag te laten verpesten... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:53

Ik heb het hele topic doorgelezen en zit mezelf al heel de tijd af te vragen welke supermarkt de DH is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:00

Geweldig wat zo'n topic al niet teweeg kan brengen Haha!

@Just_Me, het is de AH in DH ( *stad* )

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:02

Haha oops Haha! Ik las AH én DH. Bloos

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:25

gomir schreef:
mensen die staan te bellen laat ik gewoon links liggen, ten eerste gaat mijn computer ervan op tilt en ten tweede vind ik het zwaar irritant en onbeschoft.


Vind ik ook erg onbeschoft. Werd vorige week ook gebeld toen ik stond af te rekenen, heb 'm gewoon weggedrukt. Bel ze later wel weer terug Tong uitsteken

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:38

Ik heb een keer gehad dat de kassiere aan het bellen was (een privegesprek, geen zakelijk)in de Konmar!!!! en ze wou maar niet ophangen!!! toen werd ik pissed, was in staat om dr aan de haren over de toonbank heen te sleuren!!! en ik was niet de enige! er stond een hele rij! Toen durfde ze ook nog te zeggen tegen degene aan de telefoon, ik kan niet eens meer normaal bellen, dr staat iemand(ikke dus) zo zenuwachtig te doen! OEHHHHHHHHHHHHHH toen ging ik echt over de rooie!! kom daar dus ook nooit meer Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:44

Malibu"]
[quote="Leoke schreef:
Kom je aanlopen; 'goeiemiddag' 'Pakje *** graag'

Uhm, no offense hoor, maar hoe moet dat anders?
[/quote]
Ze bedoelt dat de klant ook wel goedemiddag terug kan zeggen.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:50

ahh, oke Haha!

ik dacht dat ze vond dat de klant kortaf was als ie alleen dat zei...

Idd, klanten zouden ook gewoon een 'goedemiddag' moeten zeggen. Sommige kunnen idd erg denegrerend overkomen, net of iemand achter de kassa te min is ofzo Verward
Ben al lang blij dat ze er zijn, en of je nou vuilnisman bent of advocaat, je werkt beiden voor je brood en ik ben blij dat beiden er zijn Lachen

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:58

Zo ging ik vorige week boodschappen doen voor mijn verjaardag. 3 kratten bier, 1 in mijn wagen en 2 erachter. Netjes gemeld, maar er werd maar 1 krat aangeslagen want madam zat te kleppen met de kassiere achter haar. Nou sorry hoor, maar dan voel ik mij niet geroepen om haar te corrigeren. Werd een goedkope verjaardag zo!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:17

Leuk topic. Ik dacht in eerste instantie "daar gaan we weer", maar er reageren nu ook heel veel mensen die zelf aan de kassa zitten.
Ik werk ook aan de kassa en niet omdat ik het leuk vind, maar omdat het heel moeilijk is om een baan te vinden in de richting waarin ik heb gestudeerd. Toch probeer ik vriendelijk te zijn, maar als mensen gaan beweren dat ik dom ben omdat ik achter de kassa zit. Dan vergaat de goede zin me wel. Ik denk dus dat het vaak een tweeledig iets is, de cassiere raakt geirriteerd door een klant en is niet meer vriendelijk, ook niet tegen de klant die erna in de rij staat, terwijl die er helemaal niks aan kan doen. Tsja ik betrap mezelf er soms ook op, het is toch iets menselijks denk ik.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:27

Nagelbijten / Gniffelen Geachte klant..

Nou wij kassamiepen af en toe een beetje genoeg van jullie hebben en iets aardiger moeten doen.. Oke dan kunnen we doen, maar willen de klante van de AH..

1. Zich niet volspuiten met mega veel parfum, je gaat dan namelijk echt over je net.
2. Wel deo gebruiken, want geen deo is ook geen pretje.
3. Niet voor het boodschappen doen vis gaan eten, als er iets vies is dan is het dat.
4. Als wij kassamiepen, goeiemorgen of zo iets zeggen iets terug zeggen niet niet kwaad staan kijken omdat je even moet wachten..
5. zich niet gedragen als of jullie de enigste klant zijn.
6. Zeggen dat jullie een kratje bier hebben, en niet dom op de bon staan kijken als wij hem toch hebben aangeslagen.. Wij zijn namelijk niet dom Boos!
7. Goed lezen welke artikelen precies in de bonus zijn en niet na de hand bij de infomatie balie komen en beginnen te klagen, over dat jullie niet goed hebben gelezen.. (vinden klanten erg moeilijk)
8. Niet de heletijd op de bel van de embalage blijven drukken er komt heus wel iemand, superman werkt er niet die er binnen 1 seconde is. Tong uitsteken
9. Als je elke week het zelfde probleem met je pinpas heb, niet elke week komen te zeuren maar gewoon een nieuwe aanvragen.
10. Het ergste van alles Lieve Duitsers, als wij nederlanders in duitsland komen passen wij ons ook aan , willen jullie dat ook doen als jullie hier komen.. En er is geen verschil als ik zeg bonuskaart of bonuskarte Boos!

Maar ach dit is dan in enschede het geval.. Verder vind ik al die kanten wel lachen *LOL* De ene word nog kwader dan de ander..

En idd Irisch_lady lekker goedkope verjaardag gezegt is gezegt..
verder blijven we lekker winkelen en ik werken met zo'n glimlach dat ik 's avonds die glimlach niet meer van mijn gezicht krijg.. Haha! Haha! Haha! Haha!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:57

En toch lieve kassamiesjes, is de klant koning en dankzij hun verdienen jullie je centjes.........

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:20

Marjolein schreef:
En toch lieve kassamiesjes, is de klant koning en dankzij hun verdienen jullie je centjes.........


Ben ik het niet helemaal mee eens... en dat uit de mond van een 'klant'... Haha! (maar wel ex kassameisje bij de ikea)... zoals 1 van mijn collega's altijd zei als een klant zei "Ik ben klant dus ik ben koning"...: "Maar ik ben de keizer!" Vriendelijkheid hoort gewoon van 2 kanten te komen, als de klant het niet op kan brengen om vriendelijk en beleefd te zijn dan zie ik ook niet in waarom het kassameisje dat tegen die bewuste klant wel zou moeten zijn...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:39

WoW Vikki...

Dat is een super wijze uitspraak *LOL* Precies goed ..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, chazzie, wonanda en 43 bezoekers