ib-groep

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joogre
Berichten: 99
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:10

jup de i groep is inderdaad een drama en hopeloos als je dingen wilt doorgeven. ik zit er nu al meer dan 4 jaar aan vast maar ik heb nog nooit een jaar zonder problemen gehad. dan hebben ze weer geen informatie over mij dan zit ik ineens niet meer op school en dan heb ik ineens een ander adres erg vermoeiend allemaal, maar goed ze geven me het geld dat ik nodig heb dus echt klagen mag eigenlijk niet of wel......

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 14:35

nickyu schreef:
IB groep , breek me de bek niet open , en je kan ze niks maken
al doen ze alles fout ,hun gekloot heeft mij 15,000 guilden gekost !!
omdat ze me kwijt waren en dus post naar een verkeerd adres stuurden terwijl ik toen ik verhuisde al 3 jaar van school af was ......
de advokaat adviseerde te betalen dmv betalings regeling want je kan ze toch niks maken , overheid he ...

heeeeeeel veeeel succes !!! (en sterkte in je eindeloze strijd )


15000!! Jemig, dat is een klap geld zeg!! Maa ik snap alleen niet hoe tjou 15000 kan kosten alsje al van school af was?

Iig is t bij mij nu rechtgezet. Kreeg vandaag een mailtje terug dat ik idd geen schuld had, maar enige wat me wel dwars zat, is dat er geen excuses af kan, terwijl ik er duidelijkbij heb gezet dat dit al de zoveelste fout was!
Ow en ik herinner me net dat ze niet eens ak mijn vragen beantwoord hebben. Had nog een vraag gesteld, zze lezen zeker nie eens alles in je mail als t te lang is!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:21

ik ben met mijn opleiding gestopt (had prestatie beurs) heb netjes mijn 21 punten gehaald ( had er 25) krijg ik nu een brief dat ik moet gaan terug betalen Boos! waar ze dta vandaan halen
prestatie beurs is toch dat als je je punten voor de ib groep hebt je niet hoeft terug te betalen
en mijn ov heb ik ook gelijk ingeleverd, en heb ook een bevestiging gekregen (die ik 5 jaar moet bewaren)


[edit] net even gebeld, en ik hoef toch niet te betalen Lachen ze waren gewoon erg onduidelijk geweest, omdat ik wel mijn punten had werd het een gift Haha! gelukkig maar scheelt me weer 1600 euro! [/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:31

Ik heb nog nooit problemen met ze gehad. Ik stuur netjes op wat zij willen en dat is dan in orde. Geen post met gezeik helemaal niks. Super! OK dan!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:32

ik kreeg ook een keer te horen dat ik 2500 gulden ofxzo moest terugbetalen....heb erachteraan gebeld, kreeg ik te horen dat het vanzelf werd opgelost en dat iedereen zon brief kreeg.....
maar dan schrik je wel ff!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:52

yep.. ik schijn ook ineens een studieschuld te hebben van hier tot tokio..
maar er is ook geen duidelijkheid!
op de site van de ib-groep staat dat je 30 punten moet halen om van je basisbeurs een gift te maken.
maar zijn dit etcs? of studiepunten?
want op een andere onderwijssite vond ik dat je minstens de helft van je P gehaald moet hebben om geen schuld te hebben.

dan krijg ik ook nog eens van de HRO de mededeling dat ik mijn collegegeld niet heb betaald.. terwijl ik niet eens het 2e jaar in mag.. Scheve mond

volgens mij weten ze daar in groningen ook niet wat ze zelf zitten te doen..

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 12:17

ik weet wel dat t nu veranderd is. Het wordt niet meer omgezet in een gift als je niet binnen 10 jaar je diploma haalt, maar hoe het dan precis zit met studiepujten en zo weet ik ook niet meer dan. Je mag geloof iknog wel voor feb. stoppen, maar niet meer daarna, ook al haal je je P, dan moet je alsnog terugbetalen. dacht ik..

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:25

Ja dat is ook nog zoiets fijns...
Ik heb in 2000 voor het eerst stufi gekregen. Ik ben met die opleiding gestopt, heb 2 jaar gewerkt en ontbrekende vakken gehaald, en heb vorig jaar weer voor het eerst stufi aangevraagd. Ik studeer in België, dus dan kijkt de IB-groep niet naar studiepunten maar of je binnen 10 jaar je diploma hebt gehaald. Mijn studie duurt 6 jaar dus ik maakte me er niet druk om.
Stuur ik een tijdje geleden een mailtje hoe alles nou precies zit met die veranderingen (als je mailt krijg je altijd heel netjes antwoord terug merk ik wel. Bellen doe ik dus niet meer want die dozen daar snappen er zelf helemaal niks van).
Toen kreeg ik dus te horen dat je binnen 10 jaar nadat je voor het EERST stufi hebt ontvangen, moet afstuderen.... Oeiii...dat is voor mij dus 2010. Ik ben in 2003 begonnen met een studie die 6 jaar duurt, maar de kans zit er natuurlijk ook in dat niet alles zo gaat als het moet gaan, en dat ik dus een jaar langer over mijn studie doe. Dan wordt het echt krapjes Scheve mond

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:40

NaNi schreef:
yep.. ik schijn ook ineens een studieschuld te hebben van hier tot tokio..
maar er is ook geen duidelijkheid!
op de site van de ib-groep staat dat je 30 punten moet halen om van je basisbeurs een gift te maken.
maar zijn dit etcs? of studiepunten?
.



je moet de helft halen van de punten die maximaal te halen zijn
bij mij waren dat voor je P dus 42 punten, ik moest er dus min 21 hebben voor mijn prestatiebeurs
moet je voor je P 60 punten hebben moet je dus voor je prestatiebeurs 30 studiepunten halen.
het zijn dus studiepunten

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 17:00

MarianneR schreef:
Ja dat is ook nog zoiets fijns...
Ik heb in 2000 voor het eerst stufi gekregen. Ik ben met die opleiding gestopt, heb 2 jaar gewerkt en ontbrekende vakken gehaald, en heb vorig jaar weer voor het eerst stufi aangevraagd. Ik studeer in België, dus dan kijkt de IB-groep niet naar studiepunten maar of je binnen 10 jaar je diploma hebt gehaald. Mijn studie duurt 6 jaar dus ik maakte me er niet druk om.
Stuur ik een tijdje geleden een mailtje hoe alles nou precies zit met die veranderingen (als je mailt krijg je altijd heel netjes antwoord terug merk ik wel. Bellen doe ik dus niet meer want die dozen daar snappen er zelf helemaal niks van).
Toen kreeg ik dus te horen dat je binnen 10 jaar nadat je voor het EERST stufi hebt ontvangen, moet afstuderen.... Oeiii...dat is voor mij dus 2010. Ik ben in 2003 begonnen met een studie die 6 jaar duurt, maar de kans zit er natuurlijk ook in dat niet alles zo gaat als het moet gaan, en dat ik dus een jaar langer over mijn studie doe. Dan wordt het echt krapjes Scheve mond


WAT?? dat wist ik dus niet! Dat is even lekker zeg. In mijn geval maakt t niet zoveel uit, maar voor mensen die in zo'n zelfde situatie als jij zitten is dit natuurlijk wel belachelijk! Ik snap ook niet waar dat op slaat eerlijk gezegd.. Dus stel nou dat je op je 18de stufie hebt gehad en je stopt dan. 10 jaar later wil je nog een studie proberen, dan kan dat dus niet?? Dat is toch van de zotte??

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:35

wat ik ook zo raar vind is het volgende:
het nieuwe collegejaar begint op 1 september, je eerste stufi krijg je eind september, ik moet een maand lang zelf de treinkosten betalen, aangezien ik pas op 1 oktober ov krijg...

en dat alleen maar omdat ik in augustus geboren ben...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:16

e_l_m_o schreef:
wat ik ook zo raar vind is het volgende:
het nieuwe collegejaar begint op 1 september, je eerste stufi krijg je eind september, ik moet een maand lang zelf de treinkosten betalen, aangezien ik pas op 1 oktober ov krijg...

en dat alleen maar omdat ik in augustus geboren ben...


Dat heeft met kinderbijslag te maken en is dus logisch te verklaren...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 23:01

Concorde schreef:
Ik heb er ook wel gezeur mee;
Mijn ouders zijn gescheiden, mams is pleite en niet te traceren- daar krijg ik dus ook geen cent van.
Nou willen ze voor de stufi het inkomen van beide ouders hebben, dus wij keurig vermeld dat het van mn moeder onbekend is ivm geen contact. M'n vader heeft een aardig inkomen, en ik krijg dus iets van 70 euro.
Maar nou blijven die sukkels daar constant vragen wat het inkomen van mn moeder is, en krijg ik dus telkens reacties met 'niet de volledige gegevens ingevoerd' etc. Ja hállo! Die moeder van me is al 19 jaar pleite!!! Boos!

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met mijn vader. Kreeg elke keer hetzelfde cirkeltje; geen vader -> overlijdensbewijs -> hij leeft nog -> verklaring afstand dochter -> geen contact -> geen vader -> overlijdensbewijs enz enz enz
Uiteindelijk heb ik het via email geregeld en staat er nu achter inkomen vader 'wordt geen rekening mee gehouden'.
Ik zou het echt proberen te regelen, het scheelt zo veel!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:45

MarianneR schreef:
Ja dat is ook nog zoiets fijns...
Ik heb in 2000 voor het eerst stufi gekregen. Ik ben met die opleiding gestopt, heb 2 jaar gewerkt en ontbrekende vakken gehaald, en heb vorig jaar weer voor het eerst stufi aangevraagd. Ik studeer in België, dus dan kijkt de IB-groep niet naar studiepunten maar of je binnen 10 jaar je diploma hebt gehaald. Mijn studie duurt 6 jaar dus ik maakte me er niet druk om.
Stuur ik een tijdje geleden een mailtje hoe alles nou precies zit met die veranderingen (als je mailt krijg je altijd heel netjes antwoord terug merk ik wel. Bellen doe ik dus niet meer want die dozen daar snappen er zelf helemaal niks van).
Toen kreeg ik dus te horen dat je binnen 10 jaar nadat je voor het EERST stufi hebt ontvangen, moet afstuderen.... Oeiii...dat is voor mij dus 2010. Ik ben in 2003 begonnen met een studie die 6 jaar duurt, maar de kans zit er natuurlijk ook in dat niet alles zo gaat als het moet gaan, en dat ik dus een jaar langer over mijn studie doe. Dan wordt het echt krapjes Scheve mond


Geen last van gehad...... ben in 1998 begonnen met een opleiding, in 1999 kreeg ik stufi en in 2000 ben ik gestopt met school en alles precies zo gedaan als zij zeiden (ok een een beetje gezeik..... voor juridische stappen zijn ze allergisch), ik heb nu sinds augustus weer stufi en heb nergens geen last van (zeker met oog op juridische stappen Haha! )

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:58

My Dominique schreef:
je moet de helft halen van de punten die maximaal te halen zijn
bij mij waren dat voor je P dus 42 punten, ik moest er dus min 21 hebben voor mijn prestatiebeurs
moet je voor je P 60 punten hebben moet je dus voor je prestatiebeurs 30 studiepunten halen.
het zijn dus studiepunten


ja okee..
voor m'n p kon je idd 60 ects of 42 studiepunten..
op de pabo rekenden we nog in studiepunten, maar ik heb het vage vermoeden dat de ib-groep in ects punten denkt..

ik had iig 24 studiepunten of 33kommanogwat ectspunten..

zie ik het nou verkeerd of had ik nou gewoon genoeg punten?

naja ik moet toch nog even met m'n school babbelen over hoe en wat..

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 19:18

wat zijn ects?

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:03

tot nu toe geen problemen gehad maar als ik dit allemaal zo hoor...... houd ik mijn hart vast