wereld vooruit of achteruit

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

hoe gaat de wereld

Poll eindigt op

vooruit
2 (20%)
achteruit
7 (70%)
niet vooruit en niet achteruit
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10


bradley
Berichten: 133
Geregistreerd: 05-08-04

wereld vooruit of achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:15

ik heb het er net over gehad met men moeder ze denkt dat de wereld meer achteruit gaat dan voor uit maar ik denk dat de wereld eigenlijk gewoon een beetje op het zelfde niveau blijft hangen er komen betere dingen bij en zo ook slechtere dingen.............
Laatst bijgewerkt door bradley op 06-09-04 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt


Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:19

Qua wetenschap? Zeker vooruit.
Qua 'gezondheid' van de aardbol zelf? Achteruit...

Ik kan dus niet stemmen, want er zijn opzichten waarvan ik denk "Hé! Dat gaat de goede kant uit!"
Maar zoals die gaten in de ozonlaag, gekap van onze oeroude regenwouden en de overbevolking van de aardbol, verdringen van de flora en fauna...

... And we like all the fluffy animals.


bradley
Berichten: 133
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:24

ik denk dat de aarde sterk genoeg is om al die gaten te dichten zonder een probleem je kunt het zien als een splinter in een olifant (het gaat wel over)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:31

achteruit !

we spreken allemaal over tollerantie maar de grenzen zijn wel aardig bereikt denk ik
de "slechte "dingen worden slechter(oorlogen zijn nu erger dan ooit , terrosisme geweldadiger dan ooit , ziektes ook erger , tja zucht .. )
en de goede niet veel beter

vroeger had je ook slechte dingen maar minder slecht als nu
bv oorlog , je had nog geen massa vernietegings wapens
minder goede artsen en medische wetenschap maar ook minder welvaartsziektes

weet ff niet goed hoe ik alles moet verwoorden maar ik denk (hoop) dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:40

Ik denk ook dat de wereld meer achteruit dan vooruit gaat. Inderdaad de oorlogen, en oneerlijkheid. Tuurlijk zijn er ook een hoop dingen verbetert. Maar ik denk (zeker weten weet ik het ook niet ben ook van deze tijd) dat het vroeger beter was, hahaha dat zei mijn opa ook altijd.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:41

nickyu schreef:
achteruit !

we spreken allemaal over tollerantie maar de grenzen zijn wel aardig bereikt denk ik
de "slechte "dingen worden slechter(oorlogen zijn nu erger dan ooit , terrosisme geweldadiger dan ooit , ziektes ook erger , tja zucht .. )
en de goede niet veel beter

vroeger had je ook slechte dingen maar minder slecht als nu
bv oorlog , je had nog geen massa vernietegings wapens
minder goede artsen en medische wetenschap maar ook minder welvaartsziektes

weet ff niet goed hoe ik alles moet verwoorden maar ik denk (hoop) dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel


Ik kan me hier alleen mar bij aansluiten!! *LOL* Qua wetenschap gaat het zeker vooruit, maar dit is zeker de laatste tijd erg in het nieuws geweest, en dat maakt de wereld alleen maar slechter!!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:51

De oorlogen lijken nu erger dan vroeger, omdat er nu een sterke media is. De media zelf is ook een goed wapen. Als je van die zielige kindjes in verweggistan ziet zitten krijg je daar medeleiden mee, en terecht! Kinderen met wapens zien rennen breekt je hart, maar het is niet anders dan vroeger. Vroeger vochten kinderen ook mee, hoor. Om maar een voorbeeld te noemen.

Neem nou die aanval op het WTC. Vele ontschuldige burgers, ja.
Daarvoor werden er steden geplunderd, vrouwen verkracht en huizen platgebrand. Ook terrorisme.

... And we like all the fluffy animals.


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:56

Er gebeuren dezelfde dingen al eeuwen terug. Alleen de techniek is verbeterd, en we worden over heel de wereld op de hoogte gehouden.
Vroeger waren er ook allerlei vreselijke ziektes, maar toen stelde de gezondheidszorg niks voor

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

bradley
Berichten: 133
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 22:19

ik ben het met ethalate eens

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:41

Ik vind dat we in heel veel dingen doorschieten.
Wat is het nut van genetische manupulatie als de gevolgen daarvan op de lange termijn nog niet onderzocht zijn?
Waarom denken mensen dat ze andere mensen hun geloof op kunnen leggen? (iets van alle tijden trouwens)
Waarom wordt er niet veel meer pressie uitgeoefend op de invoering van schone brandstoffen? (houden de oliemaatschappijen oa tegen)
Waarom worden er steeds nieuwere en geavanceerdere wapens uitgevonden terwijl niemand zegt ze willen te gebruiken?
Waarom krijgen mensen in Africa geen middel tegen de slaapziekte als dat gewoon in de westerse wereld voor handen is? (te duur en daar zit geen olie... )
Waarom wordt er bij iedere nieuwe wetenschappelijke uitvinding niet eerst getoetst of er wel behoefte aan die vinding is en hoe de gevolgen op de lange termijn zullen zijn?
Waarom hebben veel mensen tegenwoordig geen respect meer voor anderen en denken ze alleen maar aan hun eigen belang?

Ik vind de wereld er dus niet beter op worden met van die idioten aan het roer als een Bush, Balkenende, etc. Ze worden als een wolf in schapenkleren gekozen door het volk en luisteren daarna niet meer naar datzelfde volk. Het zou mij trouwens niks verbazen als ineens op wonderbaarlijke wijze vlak voor de verkiezingen in Amerika ineens Bin Laden opgepakt wordt......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Bielsje, Century, Coentjuh, ComscoreBot, dioni, Eefje_Sammy, Froukje, Goldwynn, Heide83, IASCrawler, Iccc, joyce83, karin30, kusjemariska, Mirjam79, mmajar, Peelie, Sabine, SemrushBot, tanec_meisje, Ufurio4e, wonanda, zonneglans en 103 bezoekers