ons hondje eet zo slecht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 13:43

ons hondje wordt in mei 3. Ze is een boerenfox teefje van ongeveer 9 a 10 kilo.
Nu merken we de laatste tijd dat ze slecht eet. Normaal vloog ze haar bak voer zo ongeveer aan, nu neemt ze 1 hap, en laat de rest staan, of ze eet zelfs helemaal niet.
Ze toont verder kerngezond. Is speels, waaks, glimt, is absoluut niet lusteloos, kijkt goed uit haar ogen, etc..
Voor de zekerheid hebben we haar maandag ontwormd, maar gister at ze weer niet. Vanochtend zal ze wel honger gehad hebben, want toen at ze wel.
Kluifjes enzo eet ze allemaal gewoon op.
Wat kan dit zijn?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 13:47

Doet het kerngezonde hondje van mijn oom ook, alleen weet ik bij hem waar het door komt. Hij word veel te veel verwent. al 'ie bij ons aan het logeren is krijgt 'ie ff geen tussendoortjes tot 'ie normaal zijn eten eet, daarna krijgt hij AF EN TOE 'iets lekkers'. Maar eerst zijn eten op.
Succes ermee

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 13:50

Beetje te verwend misschien? Geen brokjes eten? Dan ook geen kluifjes!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 14:28

Precies, als je aangeeft dat het beest verder niets mankeert. Natuurlijk zou ie een buikgriepje kunnen krijgen, maar dan verwacht je dat ie behalve zijn voer niet eten ook andere dingen niet wil eten. Advies: paar dagen niets anders geven dan alleen zijn voer. Het kan natuurlijk ziin datie is uitgekeken op zijn voer Misselijk Misselijk , dat blijkt dan wel na die paar dagen, dan eet ie het wel, maar niet plezier. Dan zou je eens een ander merk/soort kunnen proberen? Vork

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 21:05

Vooral geen ander merk voer gaan geven!!
Honden zijn super slim en ze hebben zo in de gaten dat als ze hun eten niet opeten er een ander merk wordt geserveerd. Dit kunnen echte probleem eters worden!
Als de hond verder gezond is, normale ontlasting heeft, normaal drinkt, levendig is etc. dan inderdaad geen tussendoortjes meer geven, alleen maar zijn gewone brokken.
Dan is het vast binnenkort weer over.
Petra

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 21:13

Wij hebben een bearded collie, staan ook bekend als slecht eters. Het gekke is dat hij alleen eet als mijn vriend en ik allebei thuis zijn. S;avonds krijgt hij zijn brokken en 's morgens.Wij zorgen gewoon dat ie altijd voer klaar heeft staat, mocht ie honger krijgen. Je kunt het ook zo proberen: brokken neerzeten, heeft je hondje het binnen een kwartiertje niet op, weer weghalen, en bij de volgende voerbeurt weer opnieuw proberen. Wedden dat ze gaat eten? Wij hebben het ook zo gedaan, ging goed, menner kreeg eindelijk zijn voedsel binnen, maar ja, op de een of andere manier is het anders gelopen, en gaat het nu zo. Maar het gaat goed, hij wordt steeds ietsje dikker(in zijn geval is dat juist positief). Maar nooit andere brok/vlees gaan geven, dan worden ze inderdaad echte probleemgevallen, zoals hiervoor al gezegd is...
als je nog meer wilt weten, moet je maar ff mailen!
greetz,
Manon

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 07:44

die van mij heeft ook periodes dat hij slecht eet. Ik heb altijd zoiets van als hij honger eet, dan kan hij eten, het staat klaar. Ik ga hem dan niet iets anders geven ofzo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Century, Cowboy55, GrapeshotBot, HopeMyDay, Jorissie, redbutton, Roosch, roucha1, Selina, Slmt9 en 48 bezoekers