Lonsdale kleding verboden in de klas !

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Lonsdale kleding verboden in de klas !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 14:02

Dit hoorde ik dus net op de radio het dragen van lonsdale kleding en het dragen van witte veters is verboden. Degene die dit nog wel dragen mogen de les niet in. Ik vind dit echt ronduit belachelijk!!!!!!

Vroeg me af wat jullie ervan vinden!
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 30-08-04 14:33, in het totaal 2 keer bewerkt


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:03

Belachelijk, Lonsdale is ontworpen door een neger.

Blijkt maar weer dat veel mensen niet weten waar ze over praten Verward

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:05

nee dit is echt belachelijk... Nederlands was toch een land van vrije meningsuiting. Dan wordt dit nu wel heel erg tegen gewerkt!

En waarom witte veters???

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:07

Witte veters in kisten denk ik, wordt ook als nazi gezien (net als rode veters).
Maar volgens mij alleen in combi met (leger)kisten, lijkt me een beetje vreemd dat je geen witte veters in je gympen zou mogen....

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:07

Het gaat hierom:

Middelbare school Dokkum weert Lonsdale-kleding

Uitgegeven: 30 augustus 2004 14:41
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2004 14:55

DOKKUM - Het Dockinga College in Dokkum weert vanaf dit schooljaar leerlingen die kleding van het merk Lonsdale dragen. Dat heeft voorzitter T. Wierdsma van de centrale directie maandag op de eerste schooldag na de vakantie gezegd. Kleding van Lonsdale wordt vaak gedragen door racistische jongeren.

De middelbare school reageert hiermee op racistische provocaties van een groep van tien à twintig scholieren die op school Lonsdale-kleding en witte veters in hun schoenen dragen. De leerlingen waren in november betrokken bij racistische acties. Negen mannen en jongens werden toen opgepakt op verdenking van het voorbereiden van brandstichting in het asielzoekerscentrum in Dokkum.


In oktober waren ook al hakenkruisen en davidsterren op een fietspad nabij het centrum gespoten. Ook werden er kluiten en stenen naar de bewoners van het centrum gegooid. Acht van negen mannen en jongens zijn veroordeeld tot leertrajecten en taakstraffen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:08

Dit vind ik alweer heel anders over komen als het radio bericht van net....

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:10

Malibu schreef:
Dit vind ik alweer heel anders over komen als het radio bericht van net....

Daarom... Het kan geen kwaad om even verder te kijken zo af en toe Knipoog.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:12

Ik vind 't ook belachelijk maar het is wel zo dat het vaak geassocieerd word met racisme, ook al is het kledingmerk totaal niet zo bedoeld. Dus aan de ene kant kan ik 't wel snappen maar ik blijf het belachelijk vinden want je mag toch lekker zelf weten wat je draagt?!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:15

Ben het er wel mee eens zoals het hierboven staat.. Sja het is jammer voor die mensen, maar moeten ze zich maar normaal gedragen daar..Simpel zat..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:17

Nee, als je het bericht uit de krant leest niet. Een hakenkruis op je voorhoofd moet je ook afwassen en Lonsdale wordt misbruikt door deze griezels. Dan maar verbieden. Je moet toch wat om dit soort groepsgedrag tegen te gaan.

wcb0rstel

Berichten: 166
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:19

Ik vind het belachelijk. Maar ik vind dat ze de kleren wel mogen dragen. Alleen zo asociaal doen met kluiten en stenen gooien. En met de hakenkruizen daarvoor vind ik de leertrajecten en de taakstraffen wel goed voor. Maar het blijft je eigen mening wel over de lonsdale kleren en de veters. En ja ze bedoelen de witte veters in kisten. Ik ken mensen die het wel dragen maar er verder niks achter zoeken om mensen te bekogelen met kluiten endergelijke. En van de ene kant snap ik het dan wel van de school maar van de andere kant ook weer niet. Want het heeft toch niks met de kleding te maken Verward

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:19

Lovely"]
Daarom... Het kan geen kwaad om even verder te kijken zo af en toe .


[/quote]

Heb je helemaal gelijk in, maar ik vind dat de media dan ook wel een verkeerd beeld geeft op deze manier...

[quote="Lautjuh123 schreef:
Dus aan de ene kant kan ik 't wel snappen maar ik blijf het belachelijk vinden want je mag toch lekker zelf weten wat je draagt?!


Vind ik ook.
Als je het echt wil verbieden, dan moet je ook hoofddoekje verbieden, dat komt voor uit een geloof waar de vrouwen onderdrukt worden... Wat voor de Nederlandse wet weer verboden is...
En als je dat doet, moet je ook weer alle kruizen vanwege christelijk geloof weg halen.
Etc. Etc. Etc.

Zo komt er dus geen eind aan Scheve mond

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:31

Malibu schreef:
Vind ik ook.
Als je het echt wil verbieden, dan moet je ook hoofddoekje verbieden, dat komt voor uit een geloof waar de vrouwen onderdrukt worden... Wat voor de Nederlandse wet weer verboden is...
En als je dat doet, moet je ook weer alle kruizen vanwege christelijk geloof weg halen.
Etc. Etc. Etc.

Zo komt er dus geen eind aan Scheve mond


En als je het nou lekker vindt om in een SS-uniform te lopen... ook maar lekker laten lopen?

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 14:37

Ach niet dat ik het zelf draag, maar ik vind dat ze dan alles moeten afschaffen. Dus niet alleen die kleding, maar ook hoofddoeken etc....
(ben absoluut niet rascistisch )

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:39

ik vind het wel een verschil: kleding welke je racistische inslag aangeeft of kleding uit geloofsovertuiging.

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 14:40

mobick schreef:
ik vind het wel een verschil: kleding welke je racistische inslag aangeeft of kleding uit geloofsovertuiging.


Ja daar heb je helemaal gelijk in maar ik vind dat dan het eerlijkste.......... heb er eigenlijk niet zo'n goede reden voor Bloos

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:45

maar waarom zet je hoofddoekjes tegenover lonsdale kleding? Dat slaat toch nergens op? Je kan beter zeggen: geen Lonsdale kleding meer op school: dan ook geen minirokjes meer (das is aanstootgevend) bijvoorbeeld. Maar niet om dat het ene over rasisme gaat, dan hetgene wat het rasisme opwekt ook verbieden, dat kan toch niet?

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:46

Toch is het tegenwoordig ook wel zo dat de hoofddoekjes gedragen worden uit pure provocatie(opeens gaan sommige vrouwen en meisjes met hoofddoeken lopen terwijl ze het voor die tijd ook niet deden)dan denk ik dat je het ook mag verbieden


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:47

Het moet niet gekker worden....

Ik houd mn mond... De reden waarom ik Lonsdale draag staat in mijn onderschift én ik vind het mooie kleding. Niemand zal of kan mij verbieden om Lonsdale te dragen aangezien ik er geen rascistische bedoelingen mee heb.

Dat is alles wat ik wil zeggen hierover...

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:47

Ja, zou ook moeten. Maar hoe controleer je of het provocatie is?

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:47

Dan snap ik het wel, als je zo het bericht hierboven ziet... Maar zoals jij het zegt, lijkt het belachelijk

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:52

Zodra neo-nazi's zich in Chanel gaan kleden, zal ik de eerste zijn die zijn kledingkast en toilettas ritueel zal verbranden, met pijn in mijn hart. Maar ik wens niet geassocieerd te worden met dergelijke groeperingen, maar dat is mijn mening.

Wat betreft de provocatie, ja dat is vervelend. Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen uit provocatie een hoofddoek dragen, maar als dat wel zo is, is er zeker een tegen van dreiging waardoor degene zich geroepen voelt om dit te doen, denk daar maar eens over na!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:52

Citaat:
ik vind het wel een verschil: kleding welke je racistische inslag aangeeft of kleding uit geloofsovertuiging.


Een hoofddoekje staat voor de islam, waar vrouwen onderdrukt worden. Dit vind ik niet beter dan een racist....

Maar ach, ieder z'n eigen mening (dat kan hier gelukkig wel) Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:54

Het probleem is dat de "gabbers" van nu [lees: een jaar of 15, no offence voor Feetje natuurlijk] zo ontzettend dom zijn. Ze dragen Lonsdale met de verkeerde gedachte.
Die mensen verpesten het voor de rest. Niet iedere Lonsdale-drager is een rascist gelukkig. Maar die ventjes van een jaar of 15 denken dat ze het zijn. Ze weten niet wat ze zeggen/denken. Daar hebben ze geen verstand van.
En dan loopt het uit op zoiets. Dat mensen het dragen van een kledingmerk gaan verbieden. Ik vind het ronduit triest dat het zover moet komen. Dit geeft een boksmerk een totaal verkeerd beeld. Op de site van Lonsdale staat ook dat ze helemaal geen rascistische bedoelingen hebben [zal het vanavond na het werken opzoeken]

Nu houd ik echt op, want dit word een eindeloze discussie jammergenoeg.

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:55

Malibu schreef:
Een hoofddoekje staat voor de islam, waar vrouwen onderdrukt worden. Dit vind ik niet beter dan een racist....

Maar ach, ieder z'n eigen mening (dat kan hier gelukkig wel) Haha!


Nee, het hoofddoekje staat niet voor onderdrukking! Verdiep je eerst maar in de godsdiensten voordat je dit soort uitspraken doet. Een goede moslim zal zijn vrouw niet onderdrukken. Even goed als een goed Christen niet naar de ho*ren of vreemd zal gaan. (helaas blijkt in de praktijk dat er maar verdomd weinig goede christenen zijn) Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, Axxy, BLEXBot, janneke584, Jolantje246, laran, lina1998, Mars, MissAnnemijn, misshester, N_B_N, Poldermenner, Speirs, Tazzey, tengeltje11, Vjestagirl, zonneglans en 64 bezoekers