Kunnen ze me wat maken ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Kunnen ze me wat maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 07:12

Hey bokkers,

Ik zal het verhaal even uitleggen. Ik werk al een tijdje bij de supermarkt in de buurt en heb 3 weken geleden onstlag genomen omdat ik een nieuwe baan heb gevonden. Het ging al een tijdje kl*te op me werk omdat ik nou niet echt de beste bedrijfleider ooit heb. Met andere woorden het is gewoon een sukkel. Nu hebben ze me op het werk ( voordat ik ontslag nam ) een aantal geintjes geflikt waardoor ik niet echt meer gemotiveerd was om er te werken. Nu begin ik woensdag bij mijn nieuwe baas waar ik heel veel zin in heb. Ik heb daar met mijn baas een mondelinge overeenkomst gehad dat dat allemaal mogelijk was. Maar toen hebben ze mij voor vandaag en morgen achter de kassa in gepland. Ik mag ten eerste geen kassa draaien met mijn rug ( dat weten ze ) en ten tweede ik heb al 2 jaar geen kassa meer gedraaid dus alle dingen die veranderd zijn bij de kassa die weet ik niet. Dit is dus gewoon puur pesterij van hun. Ik had dus vorige week al gezegt dat ik geen kassa kon draaien maar dat was hun probleem niet ik was daar ingepland dus ik moest het maar doen. Ik zag er enorm tegen op om naar het werk te gaan vandaag en morgen dus mijn vriend heeft me ziek gemeld.
Ik vroeg me af of ze nu me nu eigenlijk iets kunnen maken ? Weten jullie dat???

Er zijn nog wel veel meer dingen gebeurt maar als ik dat allemaal moet opschrijven dan ben ik morgen nog niet klaar Boos!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:17

volgens mij kunnen ze je niks maken, alleen zal de arbo wel op visite komen of zal je naar zo'n bedrijfsarts moeten, om aan te tonen dat je ziek bent.
wel een rotstreek hoor, veel plezier op je nieuwe baan

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:23

TJa, wat moet je. Hoe rot is je gevoel dat je die baan niet afmaakt. Een dag kassa draaien moet toch kunnen en dan toon je aan dat je boven hun pesterijen staat. Zeg van te voren dat je niet meer dan .... uur achterelkaar draait en dat je dan minstens .... minuten staand en lopend werk moet doen. Je gaat toch weg dus een beetje grote bek moet kunnen.
Maar zo is het zo flauw niet waar, helemaal niet meer komen.
Maar je moet echt zelf een beslissing nemen, niet Bokt en niet je vriend, jijzelf!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:28

Als je je ziekgemeld hebt kunnen ze je niks maken.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 07:34

amondi schreef:
TJa, wat moet je. Hoe rot is je gevoel dat je die baan niet afmaakt. Een dag kassa draaien moet toch kunnen en dan toon je aan dat je boven hun pesterijen staat. Zeg van te voren dat je niet meer dan .... uur achterelkaar draait en dat je dan minstens .... minuten staand en lopend werk moet doen. Je gaat toch weg dus een beetje grote bek moet kunnen.
Maar zo is het zo flauw niet waar, helemaal niet meer komen.
Maar je moet echt zelf een beslissing nemen, niet Bokt en niet je vriend, jijzelf!


Hier ben ik het absoluut mee eens. Maar je hebt geen idee hoe het er bij mijn werk aantoe gaat. De beslissing om niet te gaan heb ik zelf genomen en niet iemand anders. Ik baal er ook van dat ik het niet op een juiste manier afmaak. Maar langer dan een uur kan ik niet achter de kassa zitten en ze laten me ook werken van 7-5 en morgen van 8 tot half 6. Ik was het hier al niet mee eens maar het boeit ze niet wat ik ervan denk. De reden dat ik ook geen kassa wil draaien is dat ik het vermoeden heb dat ik dan valse beschuldigigen naar mijn kop gesmeten krijg. Het was echt niet meer om uit te houden op me werk en ik wil woensdag gewoon met een fijn gevoel zonder pijn in me rug beginnen bij mijn nieuwe baas. Op het moment dat ik naar mijn werk was gegaan en weigerde langer achter de kassa te gaan zitten wordt het alleen maar erger op mijn werk. Temminste dat denk ik. Ook mede omdat ik niet de enigste op het werk ben die met deze problemen rond loopt. Gelukkig hebben 2 andere collega's ook een andere baan gevonden.

Ik zette dit bericht niet op bokt zodat iemand kon beslissen wat ik moest doen, maar meer om het feit met de vraag of ze me iets konden maken. De beslissing had ik zelf al genomen.

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 07:37

Ik heb een paar maanden terug een ongelukje met mijn paard gehad. Daardoor had ik een aantal gekneusde rug wervels en moest 4 tot 6 weken rust houden. Dat heb ik toen niet gedaan omdat het op mijn werk niet mocht. Ze vonden dat ik me aanstelde en dat ik best kon werken. Ik ben toen na 2 weken weer gaan werken en dat heeft mijn rug geen goed gedaan. Ik heb er nooit verder over geklaagd want je wilt je baan niet kwijt en ik weet dat dat verkeerd is. Maar dat is gebeurt en dat kan ik niet meer terug draaien. En zo zijn er wel meer dingen .

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:41

Als je thuis blijft ook echt thuis blijven; dikke kans dat er een arbo arts op de stoep staat namelijk!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:51

Ik neem aan dat je contact hebt gehad met de Arbo na je ongeluk ?
Als zij je geadviseerd hebben om geen kassa te draaien, dan hoort je werkgever zich daar aan te houden.
Als ze deze afspraak niet nakomen dan doe je er goed aan om zelf even contact op te nemen met de Arbo-dienst.
Zij kunnen je adviseren wat je het beste kunt doen.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 07:53

Ja ik blijf ook zeker thuis. Het huis uitgaan doe ik niet. Morgen moet ik alleen even langs stal en daarna naar de huisarts vanwege mijn voet. Maar daarop kunnen ze me niets maken. ( de huisarts dan )

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

luuntje

Berichten: 13926
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:32

Zorg dan dat je vroeg naar stal gaat. Ik dacht namelijk dat je tussen 10.00 uur en 14.30 uur beschikbaar moet zijn voor controle. Helemaal zeker weet ik dit niet.

[o]

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:16

Zou zeker naar de huisarts gaan en als je daar een goede relatie mee hebt hem het probleem ook voorleggen. Neem aan dat je daar ook geweest bent voor je rug en dat hij de situatie zal begrijpen. Goed kans dat hij je dus groot gelijk geeft en zegt dat je gewoon thuis moet blijven en dat de ARBO arts maar contact met hem op moet nemen als hij moeilijk doet.
Heb zelf ook zoiets gehad met een ARBO arts die vond dat mijn ziekte tussen mijn oren zat en dat ik door het lange ziek thuis zitten iets mij weerhield weer aan het werk te gaan. Boos! Tegen mij zei hij dat in eerste instantie niet maar vertelde dat later pas maar ik kreeg van mijn chef te horen dat de ARBO arts gezegd had dat ik weer aan het werk kon en hij vroeg zich af waar ik bleef... jaja wat heeft die ARBO arts bakzeil moeten halen. Huisarts en arts in ziekenhuis stonden volledig achter mij (maar daar heeft hij nooit contact mee opgenomen) en 3 weken later lag ik in het ziekenhuis.. en ik kon werken? sure... Met zijn afscheid driekwart jaar later kreeg hij te horen dat ik aan de beademing op de intensive care lag nog steeds vanwege dezelfde ziektesymptonen die alleen erger en erger waren geworden... alleen toen hadden ze eindelijk ontdekt wat het was! Wat heeft die banketstaaf zich nog schuldig gevoeld!!! Hij wist niet hoe hij het had toen mijn chef hem dat vertelde.. hij moest moest beschaamd toegeven dat hij de situatie volkomen verkeerd had ingeschat.
Zou meteen nadat je bij de huisarts bent geweest snel even langs stal gaan of vlak ervoor dan kun je zeggen dat je onderweg was van/naar je huisarts.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 07:02

Mijn huisarts heeft vanmiddag pas spreek uur Boos! . Om half 10 moet ik op stal zijn om de hoefsmid te betalen en daarna ga ik weer naar huis. Gister helemaal niets gehoord van het werk of van de arbo dienst. Vandaag is mijn laatste dag en morgen begin ik bij mijn nieuwe baas.

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:41

Nou ja toch maar effe gaan als er dan alsnog gedonder van komt met uitbetalen ofzo dan heb je tenminste "bewijs" dat je ziek was.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:45

Even tegen de arbo zeggen.............. die is er namelijk niet alleen voor de werkgever maar ook voor jou als werknemer!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 08:30

Ja ik moet zo en zo naar de huisarts toe en die is van alles op de hoogte , hij wou zelf al bellen met het bedrijf omdat hij het een stelletje achterlijke ***** vindt

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:53

Succes, na deze dag ben je overal vanaf en kan je mooi met een schone lei beginnen Lachen

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noƫlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:20

Je kunt ook "ziek" worden van frustratie.
Er zijn genoeg mensen die door het werk overspannen thuis zitten.
Ik denk niet dat ze je iets kunnen maken, zelfs als je eerlijk bent.
Wel even beter melden als je morgen gaat beginnen.

And then she realized nothing would change...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _bloempje01_, _Lois_, Anne_26, Cowboy55, Eefsel2109, Eulogy, Flubberboot, Goldwynn, Huni, IASCrawler, IMAY1990, Johnie, juval, Kimberly520, LuCa88, mingming, Mirjam79, nobility, Noblesse_, Nymeria, Petra_O, Relaxed, S_Figo, Sabine, shanna_dw, Vjestagirl, WendyKtH, XladyX, Zwerte en 61 bezoekers