Hoe mensen overkomen op dit forum...........

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:15

Ik heb dat ook regelmatig. Maar meestal wordt dat in dat topic vanzelf opgelost.
Pb's sturen vind ik wel erg kinderachtig!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:22

Amanda schreef:
Ik heb dat ook regelmatig. Maar meestal wordt dat in dat topic vanzelf opgelost.
Pb's sturen vind ik wel erg kinderachtig!

Ik niet, want soms krijg ik van opmerkingen die mij toch wel pijn doen.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:24

MoonChloe schreef:
Ik niet, want soms krijg ik van opmerkingen die mij toch wel pijn doen.


Hoe bedoel je dit?? Krijg je dat via pb?
Ach, sommige mensen voelen zich snel aangesproken en voelen zich dan genoodzaakt dit via pb te laten blijken. En niet altijd op een even leuke manier.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:24

Ach ja, ik ben ook niet zo'n makkelijke tante. Maar op Bokt houd ik me altijd erg in, anders heb ik zo iedereen de boom in.
Als ik ergens echt nijdig van wordt (een topic), dan reageer ik meestal niet. Want ik kan nogal fel overkomen (laten we het gepassioneerd noemen).

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:26

MoonChloe schreef:
Ik niet, want soms krijg ik van opmerkingen die mij toch wel pijn doen.


Ja maar moonchloe dat hebben wij ook een keer gehad weet je nog ?
Totdat ik erachter kwam dat je doof was, wat op zich natuurlijk niets uitmaakt Lachen, maar toen kwam ik ook een beetje bot over

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:27

Amanda schreef:
Hoe bedoel je dit?? Krijg je dat via pb?
Ach, sommige mensen voelen zich snel aangesproken en voelen zich dan genoodzaakt dit via pb te laten blijken. En niet altijd op een even leuke manier.


Nee, sommige mensen kunnen opmerkingen maken over doofzijn, oke ik vind niet erg om doof te zijn maar het gaat soms ook beetje te ver. Dan doet het wel erg pijn!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:28

Flower schreef:
Ja maar moonchloe dat hebben wij ook een keer gehad weet je nog ?
Totdat ik erachter kwam dat je doof was, wat op zich natuurlijk niets uitmaakt Lachen, maar toen kwam ik ook een beetje bot over


Ja, maar was jij dat Bloos! ik ben het helemaal vergeten Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:29

Op het moment dat je je inmengt in een discussie moet je er rekening mee houden dat er mensen zijn die een compleet andere mening hebben dan jij. En een discussie kan heftig worden, daar moet je ook tegenkunnen. Maar discussieer dan open en bloot en ga elkaar geen gemene PB-tjes sturen, want dat is toch echt beneden peil...

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:32

MoonChloe schreef:
Nee, sommige mensen kunnen opmerkingen maken over doofzijn, oke ik vind niet erg om doof te zijn maar het gaat soms ook beetje te ver. Dan doet het wel erg pijn!


Oooh, op die manier.
Ja, dan kan ik me voorstellen dat dat zeer doet.
(ik wist trouwens niet eens dat je doof was Bloos! )

Zo had ik het topic geplaatst over Tyrano die verkocht werd. Ik wilde de reden hiervoor niet zeggen. Dat paard is niet van mij en de redenen gaat niemand van bokt iets aan. Dat is gewoon iets privé, waar de mensen van de paarden het erg moeilijk mee hebben.
Gaat zo'n mienmuts mij met pb's lopen bestoken dat ze per sé wil weten waarom hij verkochjt wordt.
De eerste twee heb ik nog vriendelijk beantwoord, zonder de reden te geven. De derde was iets minder vriendelijk, ik was duidelijk genoeg geweest. De vierde reageerde ik niet op. En toen was een een tr*t, enz. En als ik dat niet wilde vertellen moest ik maar helemaal geen topic plaatsen.
Ja hallo, dat moet ik toch zelf weten.

Zo irritant dat sommigen dat niet respecteren Boos!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:32

Dat vind ik nou ook cassidy, ik vraag gewoon of zeg even dat ik doof ben en dat vervelend is als je zoiets zegt. Dan is het ook opgelost, en zijn mijn gedachten weer schoon Lachen.

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:33

MoonChloe schreef:
Ja, maar was jij dat Bloos! ik ben het helemaal vergeten Tong uitsteken


Ja dat was ik.....Bloos

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:34

Amanda schreef:
Oooh, op die manier.
Ja, dan kan ik me voorstellen dat dat zeer doet.
(ik wist trouwens niet eens dat je doof was Bloos! )

Zo had ik het topic geplaatst over Tyrano die verkocht werd. Ik wilde de reden hiervoor niet zeggen. Dat paard is niet van mij en de redenen gaat (...)

Zo irritant dat sommigen dat niet respecteren Boos!


Dit vind ik ook weer niet normaal dat ze de reden gaan "eisen"

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:36

Precies dat eisen is dus echt super irritant, maar het ergste vind ik het dan nog dat mensen het niet respecteren dat aman daar niets over kwijt wil.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:36

Nee, ik ook niet.
Het doet al zeer genoeg dat hij weg moet.
En dan zo iemand....
Daar gaan m'n nekharen van overeind staan....

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:40

Mensen die iets verkeerd begrijpen zijn echt niet beter dan iemand die een opmerking plaatst die verkeerd over zou kunnen komen. Het ligt natuurlijk nooit alleen aan de plaatser van het berichtje! Vaak wordt er wel gezeurd hoor.. Er zijn van die mensen die expres dingen gaan zoeken waar ze over kunnen gaan zeiken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:40

Amanda"]
Zo had ik het topic geplaatst over Tyrano die verkocht werd. Ik wilde de reden hiervoor niet zeggen. Dat paard is niet van mij en de redenen gaat niemand van bokt iets aan. Dat is gewoon iets privé, waar de mensen van de paarden het erg moeilijk mee hebben.
[/quote]

[quote="Amanda schreef:
En als ik dat niet wilde vertellen moest ik maar helemaal geen topic plaatsen.
Ja hallo, dat moet ik toch zelf weten

Zo irritant dat sommigen dat niet respecteren Boos!


Van de ene kant is het begrijpelijk dat mensen willen weten waarom een paard verkocht wordt. Al is het maar om de nieuwsgierigheid te bevredigen, of misschien hebben ze wel interesse in het paard.
Dus ik kan wel begrijpen dat men zichzelf dingen af gaat vragen. Maar ze hebben idd te respecteren als je dat niet aan de grote klok wilt hangen.

Van de andere kant ben ik heel voorzichtig geworden om dingen te plaatsen over paarden die niet van mij zijn. Niet iedere eigenaar is daar van gediend. Dus als ik dingen plaats over paarden dan alleen over die van mij. Nu is dit in dit geval je verzorgpaard, dus je bent er toch meer bij betrokken dan bij een vreemd paard, en het zal beslist zeer doen. Maar zelfs dan: keep a low profile....

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:41

Precies over een hulpteugel of iets dergelijks.... ook zoiets waar ik me echt dood aan irriteer !

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:44

Cassidy schreef:
Van de ene kant is het begrijpelijk dat mensen willen weten waarom een paard verkocht wordt. Al is het maar om de nieuwsgierigheid te bevredigen, of misschien hebben ze wel interesse in het paard.
Dus ik kan wel begrijpen dat men zichzelf dingen af gaat vragen. Maar ze hebben idd te respecteren als je dat niet aan de grote klok wilt hangen.

Van de andere kant ben ik heel voorzichtig geworden om dingen te plaatsen over paarden die niet van mij zijn. Niet iedere eigenaar is daar van gediend. Dus als ik dingen plaats over paarden dan alleen over die van mij. Nu is dit in dit geval je verzorgpaard, dus je bent er toch meer bij betrokken dan bij een vreemd paard, en het zal beslist zeer doen. Maar zelfs dan: keep a low profile....


De eigenaren weten dat ik op bokt zit en wat ik plaats (ze lezen af en toe mee Knipoog ) en ze vinden het hartstikke leuk! Ze geven me groot gelijk!
Maar privé dingen (geldzaken, ruzie's, dat soort dingen) dat ga ik ook niet plaatsen. Ik heb het alleen maar over de paarden.

Ik begrijp dat mensen het willen weten. Terecht, want ik ben ook heel nieuwsgierig aangelegd. Maar ik respecteer het wel als iemand dat niet wil zeggen! Eigen keuze dus.
En ik snap ook heel goed dat mensen hun verhaal even kwijt willen op dat moment. Dat had ik dus ook. Ik had gewoon niemand in de buurt met wie ik even kon praten en dan is bokt even de uitlaatklep Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:45

Het is maar net WAARVOOR je op dit forum komt. De een komt voor de gezelligheid en de ander om er wat van te leren.

Ik kom er om wat van te leren dus hoef niet gezellig binnen gehaald te worden.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:49

ik vind het zelf ook soms moeilijk in te schatten, wat iemand nou bedoeld met bepaald iets. je kan het zo uitspreken(dan is het negatief) of zo(dan is het positief) maargoed, ik denk dat je er gewoon niets van aan moet trekken. ze zien je maar van 1 kant, echte vrienden maak je niet snel op een forum Knipoog

ik erger me ook aan, wat kliko zegt, als sommige mensen gewoon iets gaan zoeken!

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:49

Nee, maar als je iets kan leren en het is gezellig te gelijk dat is
toch veel leuker Lachen

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:49

Ik kom voor de gezelligheid, maar ook om te leren. En dat kan best samen gaan op Bokt.

Al heb ik soms het idee dat er mensen zijn die bewust op discussies aansturen voor de fun en dat het daardoor soms een beetje uit de hand kan lopen.

Maar ja dat soort mensen heb je IRL ook dus ook op internet.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:50

Ik kreeg een keer een PB'tje omdat ik het verkeerd begrepen had.

Die gaf een feedback, waarvan ik dacht dat ze mijn verhaal niet geloofde. Dus daar gaf ik weer een reactie op (redelijk fel)...

Toen kreeg ik een PB'tje dat ze het wel geloofde en ze de reactie was goed bedoeld.
Toen kon ik wel ff onder een steen kruipen hoor Bloos Bloos Bloos

Heb wel ff netjes mijn excuses aangeboden, was gewoon een mis-communicatie.

Verder heb ik eigenlijk nooit meer zo'n berichtje gehad...

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 14:01

Ja maar dat is toch weer een ander verhaal.
Jullie begrepen elkaar verkeerd.......en dat hebben jullie
samen opgelost. Bij mij is het nu al zo ver dat het niet meer op te lossen valt

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:02

Ik vind het so-wie-so raar dat iemand mij gaat PB-en over een topic of over een reactie van mij in een topic...... reageer gewoon in het topic, zou ik zeggen Verward

Ik heb het een keer gehad, kreeg ik een PB van iemand die zich door mij aangevallen voelde...... (had ik ook min of meer (indirect) gedaan NADAT diegene op een zeer onbeschofte wijze anderen geheel onterecht aan het afzeiken was). Super agressief doen en zo...... Ik heb direct teruggereageerd hoe ik er over dacht en dat als diegene door zou gaan met PB-en naar mij, ik de PB's zou kopieren en in het desbetreffende forum zou plaatsen........ en toen was het stil Knipoog

Dingen zeggen om mensen te kwetsen of te beledigen, vind ik NOOIT kunnen, niet IRL, niet op een forum, niet via PB !! Alleen via PB vind ik het nog zwakker....