Boek na uitlenen behoorlijk beschadigd..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Boek na uitlenen behoorlijk beschadigd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 13:57

Een paar maanden terug had ik een boek van mij uitgeleend, HP deel 3, in hardcover.
Toen ik 'm terugkreeg had ik hem gelijk terug in de kast gezet zonder er veel aandacht aan te besteden.

Een paar dagen terug had ik het boek ergens voor nodig, en toen bleek de kaft flink beschadigd te zijn Scheve mond
De rug een beetje los en als je het boek opendoet vouwt deze op een vreemde manier dubbel. De hoekjes zijn wit en aan de boven, onder en zijkant van de rug is het 'laagje' wat om een kaft zit, losgelaten.

Ik was dus behoorlijk kwaad, omdat ik m'n boeken als een van m'n kostbaarste bezitten zie Scheve mond Maar wat zou ik er nu nog aan kunnen doen? Het is nu al weer een paar maanden geleden dat het boek is uitgeleend, en ik had dan maar gelijk moeten kijken hoe het eruit zag, denk ik nu dan.
Om nu nog te gaan zeiken vind ik niet kunnen dus.. Maar desalniettemin baal ik als een stekker dat een van m'n mooie boeken er nu zo uitziet

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:01

Helaas, niks aan doen.
Daar had je eerder op moeten reageren.

1 wijze les : leen je boeken niet meer uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:02

Nu niks meer. Volgende keer meteen nakijken en gewoon laten vergoeden.

Dat is de reden dat ik alleen nog maar aan mijn moeder boeken uitleen. En goede vrienden maar meer ook niet.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 14:06

Ik had al hard besloten geen boeken meer uit te lenen nee

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:30

Wel minder ja.
Als je hem aan een vriendin of zo hebt uitgeleend zal ik er alsnog wat van zeggen, gewoon dat het niet netjes is. Zonde van je boek Lachen

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 15:35

Idd aan iemand uit m'n klas...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:38

Balen...meer kan je er niet aan doen.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:45

Ik zou het als het er zo van komt toch even zeggen, als je niks zegt schiet je er ook niks mee op....

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:44

Ik zou er idd wat van zeggen..
Maar ik weet niet of dat nog zin heb na een paar maanden tijd

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:46

Hm...
Misschien heb je kans dat ze je een nieuw exemplaar willen kopen ?!
Ik leen m'n boeken ook NOOIT meer uit !
Vooral niet aan m'n nicht.
Die houdt ze mooi bij,om daarna te zeggen dat het haar boek is...
Jeetje,zo ben ik er al véél kwijtgeraakt...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:51

Ik leende ook nooit boeken uit (ben ook iemand die superzuinig op der boeken is), één keer toch gedaan, ding was gloednieuw en kreeg em terug alsof er een kudde buffels overheen gedenderd was. Kaft (paperback) volledig gekreukt (echt in de lengte, voor en achterflap), massa's ezelsoren en scheuren.
Was dus ook meteen de laatste keer dat ik ooit boeken uitgeleend heb.

Mijn vriend zou heel erg graag mijn HP boeken lenen, maar ik durf ze gewoon niet meegeven. Op zich vertrouw ik hem wel maar toch ben ik bang dat ik een hoopje oud papier terugkrijg.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 19:51

Dat is helemáál vreselijk! Bloos!

Een nieuw boek zal er zéker niet komen (niet zoveel geld te besteden)
Ik verwacht er niets van, ik ben gewoon ontzettend kwaad, maar kan er niets meer aan doen ben ik bang...
Zal het maandag op school zeker wel opnoemen..

Edit: @ Leentje

Dit boek kreeg ik voor m'n 13e verjaardag. Ben nu 16, en het boek zag er nog gloednieuw uit Scheve mond

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:57

Pfff... aan de ene kant zegt mijn gevoel, er wat van zeggen, want dit is gewoon asociaal. Aan de andere kant zou ik dat denk ik niet durven, omdat er al zoveel tijd overheen is gegaan.

Wel verschrikkelijk aso zeg. Ik heb ook weleens gehad dat een truitje dat ik van een vriendin had geleend scheurde. Dat heb ik haar toen meteen verteld en een nieuwe gekocht.

Ik snap niet dat iemand zich daar niet enorm opgelaten bijvoelt als je iets zo teruggeeft. Ik zou dat iig wel hebben.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:09

Mijn ervaring met uitlenen:
Je krijgt je spullen met ezelsoren terug
Je krijgt je spullen NIET terug
Je krijgt je spullen pas na maanden vragen terug.

Ik ben zelf nogal zuinig op m'n spullen en verwacht ook dat een ander dat is. Momenteel leen ik alleen aan bepaalde personen uit en verder niet. Ik heb te vaak gehad dat ik moet gaan vragen wanneer ik het terugkrijg en dat ik het dan niet in de dezelfde staat terugkrijg als dat ik het uitgeleend heb. Ik zou er ook wat van zeggen (nu in jouw geval niet meer, te lang geleden), direct bij het terugkrijgen van de geleende spullen.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:31

Hier ook slechte ervaringen met uitlenen. M'n ouders hebben afgelopen jaren zoveel simpelweg niet teruggekregen, dat ze mij altijd hebben aageraden het niet te doen, of het moet echt familie/beste vrienden zijn, onder strenge voorwaarden...