jullie schoolroosters,wie legt het me uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:16

Ik heb bijna alle vakken andere klassen. Dat komt omdat iedereen toch NET een iets andere vakken heeft, en kwa uren is het anders niet te doen, om klassen bij elkaar te houden. Dus verplichte deel, (nederlands, engels, levensbeschouwing, ANW) die heb je met je klas, maar vakken als natuurkunde en wiskunde, heb je weer andere klassen. Maar je weet van jezelf waar je zijn moet, het werkt prima..

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 21:20

dus als de bel gaat hoef je niet in een rij te gaan staan oid, loop je gewoon door naar je klas?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:26

*LOL* Sorry, moest even lachen, in de rij staan is iets van de laagste klassen van de basisschool (kleuters)

Als de bel gaat doe je je boeken in je tas en ga je naar het lokaal waar je volgende les is, niks ingewikkeld doen Knipoog..

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 21:36

DaphneL schreef:
:)) Sorry, moest even lachen, in de rij staan is iets van de laagste klassen van de basisschool (kleuters)

Als de bel gaat doe je je boeken in je tas en ga je naar het lokaal waar je volgende les is, niks ingewikkeld doen Knipoog..

Jipiiiiiieee, dan zit ik weer in de kleuterschool *LOL*
hier moeten we inderdaad smorgens als de bel gaat in de rij gaan staan,
de leraars tellen ons, en dan gaan we in de rij (het lijkt meer op een kudde hoor Lachen ) naar de klas
als de bel gaat tussen de lessen gaan we gewoon zo met de hele groep, zonder begeleiding (!!!), naar het eventuele andere lokaal
als de bel gaat voor de pauzes mogen we gewoon zo naar buiten Haha!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:41

Bloos! Ik moet er echt niet aan denken om in de rij te gaan staan en geteld te worden, dat past naar mijn idee echt bij kleine kinderen.. Scheve mond (No offence tegen jou hoor Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:42

Zie je wel, heb ik weer voor niks mijn mond gehouden...
Die rijen voor school begint, Lips are sealed Lips are sealed
Vanuit mijn eigen schooltijd ben ik er tegen, maar mijn kinderen zitten er middenin.
Ach ja, het is hier gewoonte... (denk ik, terwijl mijn tanden knarsen)

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 21:49

ahja, we zijn het gewend
en daarbij, om 8.25 gaat de eerste bel
soms duurt het 10 minuten voor de leraar komt opdagen, en tegen dat we dan boven zijn, zijn we een kwartier les kwijt Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:50

dutske schreef:
dus in nederland is het zo dat je sommige vakken zelf moet studeren en bekijken enzo?
pff, ik zou hopeloos achterkomen Haha!


Dat gebeurt hier ook hoor... Knipoog Je krijgt hier in nederland per vak een studiewijzer, daar staat op wat je in een bepaalde week moet doen. Eerste les van de volgende week moet dat dan af zijn. Leraren geven nog wel uitleg, maar dat mag niet teveel zijn.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:01

in 2005 wordt het hele middelbare onderwijs in Nederland veranderd!
dan krijgen we competentieleren, dan worden de klassen afgeschaft en maak je samen met je coach (vroeger leraar) een plan voor de komende periode. Je zit niet meer in klassen, maar met 80 kinderen in een grote ruimte en je bent zelf verantwoordelijk voor wat je gaat doen.

Ik zou bijna naar België gaan om les te gaan geven, lijkt me een veel beter systeem dan dat achterlijke Nederland met al die door de overheid verzonnen onderwijs"vernieuwingen"

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:06

Verward Meen je dat, smurf?
Ben benieuwd, hoeveel mensen dan daadwerkelijk iets leren op school behalve hoe je zoveel mogelijk kunt praten Tong uitsteken

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:09

deze actie is opgelegd door de overheid en scholen zijn er al jaren mee bezig, sommige scholen werken als proef al een paar jaar met dit systeem.

Gemeentes hebben het competentiemanagement al jaren eerder ontdekt en sommige hebben het al weer afgeschaft, omdat het niet werkt...... maar het onderwijs loopt altijd wat achter.

Over 10 jaar geven we weer gewoon klassikaal les (hoop ik, want ik moet nog 19 jaar)

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 22:11

ik moet zeggen, ik haat studie
das dan ook een uur waar je mag leren, maar het hoeft niet (te zien bij welke leerkracht)
ewel é, mijn tijd gaat erdoor met tekenen Haha!
als we een taak hebben dat vlug vlug afwerken, en dan gaan tekenen, of iets lezen oid...
dus ik vraag me af of dat systeem gaat werken
neem nu nog 4 leerkrachten per 80 lln, dan is er bijna geen individuele begeleiding meer, de leerkracht kent zen leerkrachten maar half, enz...
Smurf, kom je in de VABI lesgeven? in roeselare, kun je ons onderwijs geven over paarden *LOL*
Haha!
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 24-08-04 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:12

*smurf pakt haar biezen en emigreert naar België*

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 22:14

Plingutske en rest van de klas juicht Smurf toe en loodst haar de klas binnen *

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 00:09

zucht,ik vind het ook allemaal erg vaag,dat onderwijssysteem in nederland.
Hier in belgie zijn ook een paar hervormingen gebeurt,en wij zijn het eerste jaar dat hiermee zal werken.
We hebben blijkbaar ons vaste pakket leerstof,en een aantal 'vrije' uren.
Per trimester kan je kiezen tussen 2 of 3 vakken om je vrije uren op te vullen, of dat is toch tenminste wat ik ervan begrepen heb...
Als er een uur wegvalt omdat de leerkracht niet aanwezig is,hebben we gewoon studie. Soms hebben we een taak,soms moeten we ons "zinvol en in stilte bezighouden" of soms (als we met een kleine groep zijn) mogen we gewoon praten,maar dat hangt af van de leerkracht die op dat moment toezicht moet houden.
Als het laatste lesuur wegvalt mogen de 6e jaren naar huis,omdat zij blijkbaar volwassen genoeg zouden zijn.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 00:24

ja, bij ons is het ook zo (voor de studie)
alleen hebben wij geen vrije uren, wel hebben we vrijwillige studie na de gewone schooluren Lachen (volg ik niet hoor maarja Haha!)
van studie:
soms krijgen we een taak, bij mooi weer mogen we soms voetballen, of gewoon ons wat bezig houden Haha!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:57

ik heb mijn rooster, maar ik ga niet ruilen Haha!

Maandag 3 uurtjes les
Dinsdag Vrij
Woensdag Vrij
Donderdag 2 uurtjes les
Vrijdag Vrij

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:03

ik moet maandag beginnen met lesgeven en de lesroosters zijn nog niet klaar Bloos!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:53

Maar Dutske, jullie hebben met de hele klas ook precies dezelfde vakken?

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:00

Dat nieuwe systeem wat Smurf zegt, lijkt me maar niks

Het rooster van dit jaar heb ik nog niet, vorig jaar had ik maandag en woensdag tot 10 v 3, en de rest 2 u. En dan gewoon om 20 over 8 beginnen.
Je hebt bij ons ook wel dat je het eerste uur vrij kan hebben ofzo (gewon in je rooster). De langste dag je kunt krijgen is tot 20 v 4.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:38

Bij ons op school waren de lessen zo verdeeld:
1e uur: van 8.30-9.15
2e uur: van 9.15-10.00
Pauze van 10.00-10.20
3e uur: van 10.20-11.05
4e uur: van 11.05- 11.50
Pauze van 11.50-12.15
5e uur: van 12.15-13.00
6e uur: van 13.00-13.45
Pauze van 13.45-14.05
7e uur: van 14.05-14.50
8e uur: van 14.50- 15.35
9e uur: van 15.35-16.20

En dan voor de onderbouw (klas 1t/m 3) hadden meestal tot het 6e of 7e uur les, een enkele keer tot het 8e! En de bovenbouw (4, 5, 6) hadden verschillend.
In de onderbouw heb je namelijk nog een rooster met de hele klas, en in de bovenbouw heb je een eigen rooster en zit je ook niet echt in een klas.
Ik heb wel eens in de bovenbouw gehad dat ik 5 dagen tot het 9e uur moest waarvan ik 4 dagen van de week het 1e uur moest beginnen, alleen maandag was ik eerste 6 uur vrij! Lachen Ik bleef dan lekker thuis hoor, ook als ik andere tussenuren had ging ik andere dingen doen. Naar de stad ofzo, of naar een cafeetje of iets anders leuks. Bij ons was huiswerk maken niet verplicht, maar het werd wel altijd aangeraden!! Tong uitsteken Maar 9 van de 10 leerlingen hielden zich er toch niet aan!! Pling

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 13:49

renza schreef:
Maar Dutske, jullie hebben met de hele klas ook precies dezelfde vakken?

ja, idd
enkel voor peaktijk zijn we in 2 groepen verdeelt
daarvoor zijn er 3 llk
(vorig jaar toch, dit jaar kan het verandert worden)
vm: men vanysacker en men Dornez
nm: men Vanhuysse en men Dornez
groep 1 zat bij Vanysacker en Vanhuysse, en groep 2 bij Dornez
de eek erna worden de groepen omgewisseld
dat waren de enige 4 uur in de week dat we gescheiden waren
de andere uren zaten we latijd bij elkaar, meestal in een zelfde lokaal (onze vaste klas)
soms moeten we naar ander lokaal,voor Aa,Bio, en de zootechnieklessen