Politietaken en bekeuringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Politietaken en bekeuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 21:05

Deze quote kwam ik gisteren tegen waar "on topic" niet op gereageerd kon worden. Een nieuw topic dan maar en de quote is van een "wetsdienaar in functie" Haha!

Citaat:
Een hoop mensen vergeten volgens mij wel eens dat het gewoon een baan is waarin je baas gewoon bepaalde dingen van je vraagt.

Een vertegenwoordiger moet ook bepaalde doelen halen, een productiemedewerker moet ook zoveel stuks op een dag verwerken en een callcentermedewerker moet ook zoveel telefoontjes per dag afwerken, of degene die gebeld worden dat nu leuk vinden of niet.

Mijn baas betaald mijn salaris in ruil daarvoor vraagt hij o.a dat ik een bepaald aantal bekeuringen uitschrijf, lijkt me niet onredelijk.


Het zijn in feite drie beweringen en ik het grote moeite met alle drie.
Ik kan natuurlijk een boek gaan schrijven hierover maar ik probeer het kort te houden en dus onvolledig. De rest is aan jullie Lachen

1. Gewone baan met een baas die wat van je vraagt ? Dacht het niet... stel dat die baas vraagt om dagelijks de eerste winkeldief af te schieten ter afschrikking ? doe je dat dan als agent ?

2. Dit soort taken gelden voor een commerciële organisatie. Dacht toch echt niet dat de politie als zodanig bedoeld was.

3. Wie is eigenlijk die baas ? Dat zijn toch al die mensen die uiteindelijk het salaris ophoesten ? Wij dus met zijn allen. De bedoeling is om dat te doen uit de belastingen, niet uit bekeuringen.

Mijn mening dus: Een agent die erop uit gestuurd wordt om een X aantal bekeuringen uit te schrijven is zijn echte baas aan het bedonderen.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:11

ik weet zo net nog niet ik kan er ook wel in komen hoor dat ze een bepaald aantal bekeuringen uit moeten schrijven .... want ze moeten "ook wat te doen hebben"
Het lijkt allemaal erg veel wat ze uit moeten schrijven maar ik denk dat dat wel mee valt want het is nou eenmaal zo dat er sowieso een hoop bekeuringen uitgeschreven worden en daar waren de meeste mensen zich niet van bewust hoe veel er eigenlijk uitgeschreven werden ... alleen nu er een quotum komt voor een agent zeurt iedereen er opeens over ....


maar aan de andere kant krijg je ook mierenneukerij.... zoals mijn zwager die vandaag een bekeuring kreeg voor te hard rijden van een agent die niet eens in functie was op dat moment en die voor zijn eigen plezier samen met zijn vriendin in de auto zat (geen politie auto) en hem opmerkte omdat hij 20 km te hard reed hij heeft hem staande gehouden en bekeurd.... <=- WAARDELOOS...
dat is dan wel weer een risico maar ja ik kan hier ook wel een boek over schrijven en ik snap zowel de voors als tegens ...

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:24

Hier kunnen hele discussies over komen.
Ik heb zelf 1,5 jaar bij de politie gezeten.

Ik heb ook bekeuringen uitgeschreven, maar ik vind wel dat je niet voor alles hoeft te schrijven.

Stel ik zou iemand staande houden op zijn bromfiets. Diegene heeft wel zijn helm op enkel niet zijn kin bandje vast. Officieel kan ik je hem bekeuren op "het rijden zonder helm op een bromfiets" . Hierbij zou ik gewoon een waarschuwing geven en hem zijn kin band vast laten doen en verder laten rijden.
Enkel als ik hem staande hou en hij heeft geen helm op. Krijgt hij van mij een bekeuring.

Bepaalde situaties moet je ook in kunnen inschatte.

Enkel dat je zoveel bekeuringen moet schrijven per jaar ben ik nog steeds niet over uit. Ik haalde mijn aantal bekeuringen dus niet en daardoor kreeg ik een slechte beoordeling.

Ik denk dat je met enkel bekeuren er niet komt zodat de overtredingen minder worden.

Het ligt er ook maar aan welke diender je treft natuurlijk de een zal voor alles schrijven de ander niet.

Tevens volgens de Wet Mulder mag je niet straffen op gedrag. Je beslist voor je iemand staande houd of je bekeurd of niet. Je kan mij niet vertellen dat een diender niet op gedrag bekeurd.

Al heb je een brutaal aapie die jou de lest wijst bekeuren ze die.

Ik ben blij dat ik er weg ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:29

Ik zie het dus ook gewoon als een job.

1. de baas is dus Justitie, politie werkt in opdracht van justitie en die bepaald het beleid en de baas zijn wij, wij kiezen een regering en als het eerlijk gaat het beleid wat ze je vertellen te gaan uitvoeren.

2. de regering, dus wij Clown , hebben bepaald dat de staatskas gespekt moet worden, er dus meer bekeuringen uitgeschreven moeten worden en dat ze (aanzienlijk) qua bedrag zijn verhoogd. De euri deed hierin ook nog even leuk mee.

De baan houdt in dat je baas, (Justitie/regering, gekozen door ons, dus wij) je beoordeelt in je funktioneren, dus ook bekijkt of je wel genoeg bekeuringen hebt uitgeschreven, dus goed je best hebt gedaan. Je baas bepaalt dus op dat moment of je goed presteert en dus je quota hebt behaald qua bekeuringen.

Je baas, dus je chef die dag, bepaalt dat je die dag maar eens op het parkeerterrein bij de plaatselijke supermarkt en bij die stoplichten moet gaan staan om bekeuringen uit te schrijven. Heeft dus niets met het afschieten van winkeldieven te maken (zou wel makkelijk zijn), je zult het gewoon moeten gaan doen die dag en je collega's de dieven laten pakken. Heeft dus ook geen zin om die ambtenaar toe te roepen dat hij maar wat beters moet gaan doen, dieven vangen of zo. Zou hij/zij nl veel liever doen, maar ja de baas bepaalt vandaag en hij wil graag zijn job behouden. Morgen weer een dag, wellicht beter.

Amen.

(wellicht is dit topic bedoelt de politie weer eens lekker af te zeiken)

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:31

Iemand bekeuren die 20 km te hard rijdt ? Daar heb ik absoluut geen medelijden mee. Dat is dus 50 in een woonwijk of 100 km p/u op een zogenaamde dodenweg, en die heten niet voor niks zo. Dat de agent op dat moment niet in dienst was maakt me niks uit. Iemand bekeuren die 2 km te hard rijdt vind ik wel zielig, maar je moet toch ergens de grens trekken.

Wat ik wel apart vind is dat er een bepaald aantal bekeuringen moeten worden uitgeschreven. Wat doe je dan als iedereen plotseling erg braaf wordt in jouw wijk/buurt ? Ga je dan inderdaad dingen zoeken om te bekeuren ?

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:33

russel schreef:
Ik zie het dus ook gewoon als een job.

1. de baas is dus Justitie, politie werkt in opdracht van justitie en die bepaald het beleid en de baas zijn wij, wij kiezen een regering en als het eerlijk gaat het beleid wat ze je vertellen te gaan uitvoeren.

2. de regering, dus wij Clown , hebben bepaald dat de staatskas gespekt moet worden, er dus meer bekeuringen uitgeschreven moeten worden en dat ze (aanzienlijk) qua bedrag zijn verhoogd. De euri deed hierin ook nog even leuk mee.

De baan houdt in dat je baas, (Justitie/regering, gekozen door ons, dus wij) je beoordeelt in je funktioneren, dus ook bekijkt of je wel genoeg bekeuringen hebt uitgeschreven, dus goed je best hebt gedaan. Je baas bepaalt dus op dat moment of je goed presteert en dus je quota hebt behaald qua bekeuringen.

Je baas, dus je chef die dag, bepaalt dat je die dag maar eens op het parkeerterrein bij de plaatselijke supermarkt en bij die stoplichten moet gaan staan om bekeuringen uit te schrijven. Heeft dus niets met het afschieten van winkeldieven te maken (zou wel makkelijk zijn), je zult het gewoon moeten gaan doen die dag en je collega's de dieven laten pakken. Heeft dus ook geen zin om die ambtenaar toe te roepen dat hij maar wat beters moet gaan doen, dieven vangen of zo. Zou hij/zij nl veel liever doen, maar ja de baas bepaalt vandaag en hij wil graag zijn job behouden. Morgen weer een dag, wellicht beter.

Amen.

(wellicht is dit topic bedoelt de politie weer eens lekker af te zeiken)


Ik ben het wel met je eens. En de politie kan het allemaal niet goed genoeg doen...

Enkel ik vind wel dat dienders soms misbruik maken van hun bevoegdheden qua bekeuren.

Tuurlijk men begaat een overtreding enkel als je een autopapier bent vergeten en daarvoor bekeuren sorry, maar naar mij idee kan je beter diegene een toonbrief geven zodat die gene langs het bureau komt om zijn papieren te laten zien ipv gelijk te bekeuren. De meeste mensen zijn al zenuwachtig als ze staande worden gehouden en dan schrikken ze soms al genoeg.

Maar ik blijf erbij elke situatie is anders dus zal je ook die situatie goed moeten inschatte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:39

Heb je gelijk in, discretionaire bevoegdheid. De aardige, sociale diender bestaat ook heus wel hoor.

Irl zijn er ook zat mensen die ik afschuwelijk vind in alle toonaarden, dus ook in hun werk, politiemens of ander beroep. Maar als je de hele dag waarschuwingen/toonders afgeeft, voel je je ook een kinderjuf.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:53

russel schreef:
Heb je gelijk in, discretionaire bevoegdheid. De aardige, sociale diender bestaat ook heus wel hoor.

Irl zijn er ook zat mensen die ik afschuwelijk vind in alle toonaarden, dus ook in hun werk, politiemens of ander beroep. Maar als je de hele dag waarschuwingen/toonders afgeeft, voel je je ook een kinderjuf.


Dat is ook zo en als je surveilleerd ga je ook niet elke auto aan de kant zetten om te kijken of hij zijn papieren bij zich heeft. Je hebt dan altijd wel van die mensen die opvallen in het verkeer qua snelheid oid.

Maar gaf het als voorbeeld hoe dienders soms aan hun bekeuringen komen om ergens te staan 50 autos aan de kant te zetten en bekeuren om kleinen dingen. Het is idd een overtreding, maar ik heb dan zoiets zoek ff beter..

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:06

Heb hier op het betreffende topic over de Politie die Hongaarse paarden gaat gebruiken al wel gereageerd voordat dit verboden werd

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:15

Ik vraag me af waarom er altijd gekat moet worden op de politie.
Ik werk in de gezondheidszorg, en heb ook m'n taken en als ik die niet afkrijg heb ik een probleem simpel gezegd...
Het verschil met mijn werk en politiewerk is, dat iedereen blij is als ik m'n werk doe, en scheldt als een politieagent zijn werk doet.
En als iedereen zich netjes aan de regels hield, werd er geen bekeuring uitgedeeld, en was er ook niks om over te zeuren.
Ik vind dit soort topics nogal kinderachtig.....

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:21

Commentaar op de politie wil niet automatisch zeggen commentaar op de politiemensen.. kan ook op de beleidsbepalers zijn binnen de politie
Laatst bijgewerkt door toscana op 20-08-04 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:28

Ik vraag mezelf ook af waarom de politie altijd afgekat wordt (ik werk zelf bij de politie). Inderdaad zoals daar wordt gezegd. Wij zijn ook maar een organisatie met een baas, dus ook gewoon mensen met gevoel en een baan die men leuk vind. Ja het vak is erg leuk.

En inderdaad onze baas vraagt ons om een X aantal bekeuringen op jaarbasis te schrijven. Klinkt misschien heel onlogisch voor de burger. Zelf ben ik ook niet iemand die super graag bekeuringen uitschrijft, maar mijn baas vraagt het wel aan mij dus ik doe dat wel, anders krijg ik dit terug op mijn functionerings- of beoordelingsgesprek. Dit zal een ander bij een andere baan ook te horen krijgen, het is toch een gedeelte van het functioneren.

De overheid is onze baas. Die bepaald ook per regio hoeveel bekeuringen er op jaarbasis geschreven moeten worden. De regio's verdelen het weer onder de teams of afdelingen en die verdelen het weer onder hun personeel.

En dit:
lageveld schreef:
Dacht het niet... stel dat die baas vraagt om dagelijks de eerste winkeldief af te schieten ter afschrikking ? doe je dat dan als agent ?

vind ik een domme opmerking.

De overige strafbare feiten zoals diefstallen, mishandelingen, verkrachtingen enz enz daar werken we natuurlijk ook aan en doen we ons best om die feiten te bewijzen. Lukt ook niet altijd, daarom is het voor een burger ook erg frustrerend als een fietsendiefstal niet wordt opgelost enz. Voor ons is het niet te doen dat als er geen getuige is om iets op te lossen.

Gelukkig hoor ik op straat meerdere positieve dingen over mijn werk dan het negatieve zoals ik nu hier in dit topic lees. Ik vind het ook een beetje kinderachtig. Wat zou Nederland zonder de politie zijn?

Wij schrijven de bekeuringen ook om ongevallen te voorkomen en de één schrijft wat sneller dan de ander. Ligt ook aan je ervaringen en bij wat voor ongevallen je terecht bent gekomen. Het is net waar je je priorteiten stelt. Maar denk daar maar eens over na. Mensen doen het niet uit zichzelf, dan moeten ze toch een keer op hun vingers getikt worden.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:29

Billy schreef:
Ik vraag me af waarom er altijd gekat moet worden op de politie.
Ik werk in de gezondheidszorg, en heb ook m'n taken en als ik die niet afkrijg heb ik een probleem simpel gezegd...
Het verschil met mijn werk en politiewerk is, dat iedereen blij is als ik m'n werk doe, en scheldt als een politieagent zijn werk doet.
En als iedereen zich netjes aan de regels hield, werd er geen bekeuring uitgedeeld, en was er ook niks om over te zeuren.
Ik vind dit soort topics nogal kinderachtig.....



dan zijn het geen bekeuringen waar mensen om klagen dan is het wel dat je opgepakt word... Of de politie komt telaat dat soort dingen...

Daarom zei ik al... De politie doet het nooit goed genoeg toch

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:29

toscana schreef:
Commenaar op de politie wil niet automatisch zeggen commentaar op de politiemensen.. kan ook op de beleidsbepalers zijn binnen de politie


Dan moeten ze daarover gaan klagen, maar het gaat hier duidelijk over de politie.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:35

Valt me van je tegen Lageveld , zo'n mieperig topic Haha!

1] als een tang op een varken..... idd schiet je de winkeldief niet neer voor je baas...of je nu agent bent of kassa-miep... dus wat dat betreft is het gewoon een baan : je doet niet altijd alles wat je baas je opdraagt.

Maar een baas kan je natuurlijk wel bepaalde taken geven die binnen je functie horen. De kassa-miep moet bvb. een dagje bij de vleeswaren , en de agent moet een dagje hardrijders bekeuren.... tsja , gewoon werk voor een werkgever hoor

3] die werkgever ...dat zijn wij , omdat wij als je alles terug volgt , het loon van de agent betalen ? Leuk gevonden

Maar wij betalen ook het loon van de kassa-miep hoor , de spullen die je koopt leveren het geld op waar zij van betaald wordt.... dus we zijn zowel "de werkgever" van de kassa-miep als van de agent Clown

Blijft over je tweede punt.

Tsja , dat is nu eenmaal beleid. Als er geld nodig is heb ik persoonlijk liever dat dat uit bekeuringen opgehoest wordt , betaald dus als je betrapt wordt op een overtreding , dan dat we allemaal een belastingverhoging krijgen .... Lachen

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:40

Mijn reacties op het originele topic waarin de discussie begon staan op Fokkerij en Afstamming zover zijn we al afgezakt.. pagina 11
misschien dat dat dan wel als kritiek opde beleidsbepalers word ervaren en niet op de agenten want het was in ieder geval niet richting het uitvoerend personeel gericht.
Weet zo niet hoe ik dat hier op de pagina krijg dus wie het wil lezen moet daar maar kijken. Kun je meteen zien hoe de discussie tot stand kwam en wie wat vond.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:40

pmarena schreef:
Valt me van je tegen Lageveld , zo'n mieperig topic Haha!

1] als een tang op een varken..... idd schiet je de winkeldief niet neer voor je baas...of je nu agent bent of kassa-miep... dus wat dat betreft is het gewoon een baan : je doet niet altijd alles wat je baas je opdraagt.

Maar een baas kan je natuurlijk wel bepaalde taken geven die binnen je functie horen. De kassa-miep moet bvb. een dagje bij de vleeswaren , en de agent moet een dagje hardrijders bekeuren.... tsja , gewoon werk voor een werkgever hoor

3] die werkgever ...dat zijn wij , omdat wij als je alles terug volgt , het loon van de agent betalen ? Leuk gevonden

Maar wij betalen ook het loon van de kassa-miep hoor , de spullen die je koopt leveren het geld op waar zij van betaald wordt.... dus we zijn zowel "de werkgever" van de kassa-miep als van de agent Clown

Blijft over je tweede punt.

Tsja , dat is nu eenmaal beleid. Als er geld nodig is heb ik persoonlijk liever dat dat uit bekeuringen opgehoest wordt , betaald dus als je betrapt wordt op een overtreding , dan dat we allemaal een belastingverhoging krijgen .... Lachen


Beter kan ik het niet uitleggen.

manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:12

Ik ben het met een paar dingen niet eens. Ik zie mezelf dus echt niet als werkgever van de politie. Want je kan het wel terug voeren op belastingen ed, maar dan betalen wij ook de kassa-miep en volgens mij is haar/zijn werkgever toch echt de supermarkt.

Ten tweede ben ik het niet eens met het bekeuringenbeleid. Dit zit misschien bij de politie of misschien bij de overheid. Maar ik vind het onzin dat agenten daarop beoordeeld worden. Je moet beoordeeld worden op je hoe je je taken uitvoert. En ik vind dit geen correcte taak. De politie moet de orde handhaven. DIT is de taak van de politie en niet het uitschrijven van bekeuringen. Dit is hooguit een middel om het doel (orde handhaven) te bereiken en op die manier de taak uit te voeren.

Maar een agent die geen of minder bekeuringen uitschrijft is niet per definitie een slechte orde handhaver!!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:21

Zei op de originele topic ook al dat vond dat een agent hoort te bekeuren om te gaan bekeuren op een bepaalde dag en niet om aan een bepaald aantal overtredingen te komen. Zijn het er veel oke valt het tegen pech dan moet je niet zeggen we gaan nog maar een dag extra of met wat meer man op meer locaties want we zitten nog niett aan de doelstelling. Je controleerd zoveel uur in de week op bijv. snelheidsovertredingen en wat er uitkomt komt eruit. Klaar! Dat klopt er niet aan het beleid naar mijn mening.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:44

Ik ben (helaas) geen onbekende van de politie wat snelheid betreft, maar ik kan kort en krachtig antwoord geven op de stelling: niet mee eens.

De 'echte bazen' van de politie overtreden zelf de regels, ik vind -hier iig niet!- dat er niet om onzinnige redenen bekeurd wordt. Ze controleren meer, ja. Maar er valt duidelijk genoeg te controleren... Als iedereen zich aan de verkeersregels houdt (die we al op de basisschool leren en waar we zelfs examen in moeten doen) dan hoeft de politie niet meer te bekeuren... Ik ben zelf regelmatig de sjaak, geef ik eerlijk toe. Meestal kleine bedragen, onlangs een boete waar zelfs ink van schrok. Maar ik heb ze verdiend, heel simpel. Het zal me echt worst wezen of ik die boete kreeg van iemand die niet in functie is, een standaard controle of een controle die er staat om de doelstelling te behalen. De maximumsnelheid is er niet voor niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:45

Lageveld, ik had in het oorspronkelijke topic nog gereageerd hierop.
De politie is er om BOEVEN TE VANGEN en niet om allerlei onschuldige vergrijpen te bekeuren.
Nou woon ik toevallig in de grote stad Amsterdam waar 50 meter verderop iemand gerold wordt terwijl ik een onzin-goed-voor-je-quotum-bekeuring moet ontvangen. Het steekt mij als zo'n diender op zijn dooie akkertje een bon staat uit te schrijven terwijl even verderop iemand slachtoffer wordt terwijl HIJ dat had kunnen voorkomen.
Het steekt mij nog meer als later blijkt dat de politie geen tijd voor me heeft als ik zelf slachtoffer ben geworden en aangifte wil doen. Ze hebben wel tijd voor me als ik een of andere küt overtreding bega, maar niet als er echt wat gebeurt???
Zeik niet en ga boeven vangen, daar word je voor betaald.
Door mij.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:56

Pervinco schreef:
Ik ben (helaas) geen onbekende van de politie wat snelheid betreft, maar ik kan kort en krachtig antwoord geven op de stelling: niet mee eens.

De 'echte bazen' van de politie overtreden zelf de regels, ik vind -hier iig niet!- dat er niet om onzinnige redenen bekeurd wordt. Ze controleren meer, ja. Maar er valt duidelijk genoeg te controleren... Als iedereen zich aan de verkeersregels houdt (die we al op de basisschool leren en waar we zelfs examen in moeten doen) dan hoeft de politie niet meer te bekeuren... Ik ben zelf regelmatig de sjaak, geef ik eerlijk toe. Meestal kleine bedragen, onlangs een boete waar zelfs ink van schrok. Maar ik heb ze verdiend, heel simpel. Het zal me echt worst wezen of ik die boete kreeg van iemand die niet in functie is, een standaard controle of een controle die er staat om de doelstelling te behalen. De maximumsnelheid is er niet voor niets...


Theoretisch gezien ben ik het helemaal met je eens in de praktijk vind ik dat er in het verhaaltje dat onder je bericht staat ook veel zinnigs zit. Vandaar dat ik er voor ben om standaard aantal uren te controleren onafhankelijk van hoeveel dat in het laatje brengt. Je zult mij ook niet horen zeuren als ik een bekeuring krijg voor te hard rijden hoewel ik het niet altijd eens ben met de toegestane snelheden maar goed die zijn zo en als ik harder wil loop ik het risico dat ik daarvoor de rekening krijg... maar om nou extra man/vrouw-uren vrij te maken voor snelheidscontroles om aan de tax te komen terwijl er zat ander werk is gaat mij te ver.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:59

Ene kant heb je gelijk met boeven vangen. Als er hier in een van de auto's wordt ingebroken, van vrijdag op zaterdag, mag je blij zijn als je dinsdag aangifte kan komen doen. En nee, ze komen echt niet kijken. Terwijl 10 jaar geleden stonden er 2 agenten op de stoep en keken of ze sporen konden vinden.
Andere kant, als er geen boetes worden uitgeschreven, wordt er overal te hard gereden. En zolang niet iedereen te hard rijdt, kan dat tot meer ongelukken veroorzaken. Stel dat ze geen parkeerbonnen zouden uitschrijven, dan zou het een nog groter probleem worden.
Helaas moeten ze wel bonnen schrijven, willen ze het in de hand proberen te houden. Alleen ze komen daar door weer mensen te kort voor het 'boeven vangen'.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:01

Vind trouwens dat er voor verkeersveiligheid veel meer op weggedrag in het algemeen i.p.v. snelheid in het bijzonder gecontroleerd moet worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:02

Tegen snelheidscontroles heb ik niet zoveel bezwaar, ik heb nog nooit een boete gehad namelijk. Verder ben ik vóór een vergroting van de verkeersveiligheid en zou ik ook absoluut voorstander zijn van strengere maatregelen voor verkeersgevaarlijke types. Het mag van mij ook gewoon moord heten in het wetboek, met navenante straffen.