Introductieweek VU

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Introductieweek VU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 17:39

Zondag begint mijn introweek aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Tijdje geleden alle papieren e.d binnen gehad, volgeboekt programma, maar wat blijkt nou, je moet zelf een slaapplaats regelen?!?! Mijn schoonmoeder heeft een vriendin in A'dam, daar zou ik wel kunnen blijven. Maar nu komt haar zoon eerder terug, dus heeft ze ook geen plek meer. Ben nu dus flink op zoek naar een slaapplekje! In het boekje stond dat als je van te voren geen plekje geregeld kon krijgen je toch maar gewoon moest komen, om te kijken of je bij iemand uit je groepje terecht kon.

Ik vind het eigenlijk hartstikke raar dat je voor een introductieweek zelf een slaapplaats moet regelen! Je hoort veel verhalen van mensen die naar een kamp gaan en elkaar daar leren kennen, dat het zeg maar allemaal al helemaal geregeld is! Ik zoek dus nog even verder, maar heb er op zich wel zin in!

Nog meer mensen die binnenkort hun intro hebben? Of al hebben gehad? En hoe was het, of wat verwacht je ervan?

En mensen die toevallig een slaapplekje hebben, pb'en mag altijd Knipoog


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:46

Ik neem aan dat er honderden (misschien wel duizenden) eerstejaars studenten aan die introweek meedoen? Dan lijkt het me als universiteit ondoenlijk om voor al die studenten een slaapplek te regelen. Als het om een kamp met zo'n dertig mensen gaat, dan is dat een stuk makkelijker te regelen.

En dat was jaren geleden al zo hoor. Ik had mijn algemene introweek in Utrecht in 1992 en had het geluk dat ik toen al een kamer had. Mensen die nog geen kamer hadden, moesten gewoon zelf een slaapplaats zien te vinden. Dat kon je zelfs op de eerste dag doen, iets regelen met mensen uit je introgroepje bijvoorbeeld. Iedereen is nieuw, en mijn ervaring is dat mensen die al een kamer hebben het vaak erg gezellig vinden om een week lang een 'lotgenoot' over de vloer te hebben. Ik had dat zelf destijds ook. Lachen

Anyway, ik hoop dat het je lukt om nog een plekje te vinden (en dat zal vast wel goedkomen) en veel plezier alvast! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 18:09

Van de faculteit bewegingswetenschappen (FBW) zijn er zo'n 100 eerstejaars aangemeld, en er zijn maar een paar activiteiten die voor alle eerstejaars van toepassing is. De rest is allemaal apart georganiseerd door de FBW. Ik zit er niet echt over in dat ik geen slaapplaats kan krijgen, maar het had me handiger geleken als ze voor de mensen zonder kamer een alternatief hadden gehad! We mogen wel kamperen naast de uni, maar daar hebben ze natuurlijk geen echte faciliteiten voor... Ik zie mezelf al gaan middenin de nacht Haha! , slaapdronken (of zou het in zo'n week gewoon dronken zijn Bloos ) op zoek naar een wc! En voor het kamperen had je je ook ruim van te voren op moeten geven, terwijl ik dus dacht dat ik het keurig allemaal geregeld had Lachen

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:42

Volgens mij is dit redelijk normaal, in Wageningen is het iig ook niet veel anders. Je slaapt, als je nog geen kamer hebt, bij je mentoren van de introductieweek of bij iemand uit je groep. Dat kan bijna altijd. Reuze knus allemaal, met 10 mensen op een klein kamertje (waar midden in de nacht nog wel eens wat rumoer ontstaat Schijnheilig )

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:49

Ik zat ook op de VU, de intro vond ik geen zak aan Misselijk . Je zit met mensen van andere studies die je toch nooit meer ziet....... En het is k*t geregeld allemaal. Ik had het geluk zo dichtbij te wonen dat ik op en neer kon.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:36

Ik had ook geen slaapplaats, maar ben gewoon op de bonnefooi gegaan. Er zit vast wel iemand in je groepje waar je kunt blijven slapen. In Utrecht hadden ze bijvoorbeeld ook een soort van gymzaal afgehuurd voor mensen die nergens konden blijven slapen. Het gaat heus niet gebeuren dat je op straat moet slapen hoor.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 12:11

Ben ook niet bang dat ik op straat moet slapen hoor! Maar ik vind het raar dat ze niet iets al geregeld hebben, zoals bij jullie die gymzaal... Maar we zien wel, heb er in ieder geval wel zin in!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:20

Ik ga studeren aan de HvA.. maandag begint mijn introductieweek. Voor ons is (als het goed is) al wel een slaapplaats geregeld....

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:46

Ik heb vorig jaar ook op de VU gezeten, maar helemaal niet meegedaan aan de introweek, wel aan de facultaire introductie en volgens mij heb je daar het meeste aan. Ik heb in ieder geval niet het gevoel gehad dat ik iets miste.........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britta31, Buxy, ComscoreBot, GrapeshotBot, N_B_N, NatasjaV, Swift, Wescha en 121 bezoekers