Steriliseer die katten!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Steriliseer die katten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 16:56

Ik zit even te kijken bij 'te koop' en schrik van het aantal kittens waarvoor weer een tehuis wordt gezocht. Ik word hier altijd een beetje moedeloos van omdat je vaak ziet dat mensen een nest nemen omdat ze het zóó schattig vinden of omdat ze hun kat niet hebben gesteriliseerd of geen andere maatregelen hebben genomen. Héle asiels zitten vól met fantastische katten (zie mijn kat in mijn profiel: ooit uit het Winschoter asiel gehaald en echt een geweldig gave kat: ik wil nooit meer wat anders) die dolgraag een goed tehuis willen en Nederland fokt maar aan....
Misschien ben ik héél naief of idealistisch hoor, maar als je echt een dierenvriend bent, dan kan je toch ook naar het asiel om een kat te halen? En als je dat niet wilt a la, maar ga dan astjeblieft niet voor de lol zo'n nestje fokken! Niet dat ik het veroordeel, maar ik heb vaak het idee dat mensen hier gewoon totaal niet bij nadenken, en hopenlijk doen ze dat na het lezen van dit bericht wel....

...


kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:01

Ik begrijp best waar je je druk om maakt maar heeeft geen zin om iedereen over 1 kan te scheren.
Want denk er ook eens aan dat sommige mensen hun kat niet konden laten helpen door omstandigheden.

Wij hebben het zelf ook best vaak een nestje gehad en meestal om de reden dat de poes niet geholpen kon worden of om andere omstandigheden.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Mist

Berichten: 9442
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:05

Je hebt ook de pil voor katten hoor !
Ik heb er 5, allemaal afgedankte katten of uit het asiel of gedumped. als ik zulk soort briefjes zie hangen bij een supermarkt (gratis af te halen) dan schrijf ik eronder "steriliseren misschien ????)

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:09

Mist schreef:
Je hebt ook de pil voor katten hoor !
Ik heb er 5, allemaal afgedankte katten of uit het asiel of gedumped. als ik zulk soort briefjes zie hangen bij een supermarkt (gratis af te halen) dan schrijf ik eronder "steriliseren misschien ????)



Misschien kon die pil ook niet gehaald worden ?
Ik heb 10 katten (eigenlijk 8, zijn er 2 weggelopen) waarvan er 8 geholpen zijn. De andere 2 worden binnenkort geholpen. 3 van de katten zijn ook gedumpt de rest is allemaal eigen kweek Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:15

ja ik heb ook gedumpte straat kittens hier, en die mochten allemaal pas naar buiten als ze geholpen waren..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:16

Wij laten al onze katten altijd helpen, niet alleen de poezen. Om de reden dat wij een nestje een beetje te schattig vinden en dan straks met een hok vol katten komen te zitten. De katers worden geholpen omdat wij niet verantwoordelijk willen zijn voor een kittenexplosie in de buurt en natuurlijk ook vanwege het sproeien en stinken.

De kattenpil is trouwens kankerverwekkend, 2 vroegere katten van ons zijn allebei aan die pil geweest en ook overleden aan kanker. Naderhand hoorden we dat het heel goed door die pil gekomen kan zijn.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Mist

Berichten: 9442
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:25

Ik heb op een manege gewoond en gewerkt....zwerfkatten dus, die had ik, totdat ik ze tam had, aan de pil gezet (door eten natuurlijk) later heb ik ze wel laten steriliseren! kan dus als tijdelijke oplossing.
Ik heb heel mijn leven al meerdere katten gehad (en helaas verloren door verkeer) maar nog nooit een nestje gehad, hoe schattig ik het ook vind, het asiel zit vol genoeg !

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 17:26

kojack schreef:
Ik begrijp best waar je je druk om maakt maar heeeft geen zin om iedereen over 1 kan te scheren.
.


Dat doe ik niet maar vaak is het gewoon voor de leuk. Het gaat me er gewoon om dat wat meer mensen erover nadenken en een wat meer weloverwogen keuze maken.

...

zonnebloem18

Berichten: 24811
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:32

ik ben er ook voor dat alles wat van de straat komt geseriliseerd wordt en als je zelf een kater/poes op haalt bij een boerdery of iemand die een nestje heeft ook laat helpen.
Met katten als Ragdoll's en Maine coon's die echt raskatten ligt dat anders na 2 nesten seriliseren laten.
Vooral met katers die de straat op gaan vind ik dat ze geholpen moeten worden ze kunnen zo een andere poes zwanger maken.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:33

ik snap inderdaad wel wat je bedoeld. Wij hebben 3 poezen en we hebben ze allemaal netjes laten sterilliseren..

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:51

Die van ons zijn ook allemaal geholpen Lachen
We hebben één wel een nestje laten krijgen, maar die hebben (op 2 na en die hebben we zelf gehouden) een goed tehuis gekregen Lachen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:11

Ik begrijp je wel. Maar toch is het een leuke ervaring om een keer een nestje kittens te hebben. Wij hebben dat ook gedaan, zijn allemaal goed terechtgekomen en allemaal gecastreerd/ gesteriliseerd.
Ik heb meer tegen mensen die echt geen geld willen uitgeven aan de katten. Zo krijg je meer en meer katten, want die beesten fokken wat af. Het zou al heel wat schelen als alle katers gecastreerd werden...

:D

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:13

mijn poes is ook geholpen

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:16

Wat zal ik hier eens op zeggen Lot. Je hebt volkomen gelijk. Dat meen ik serieus. Ik heb altijd katten uit het asiel gehaald. En vorig jaar kreeg ik een jong ding van een kennis van mij. Die was nog geen jaar oud, en bij mijn weten nog niet krols geweest...........en toch zit ik hier nu met 4 kittens. Terwijl ik altijd hetzelfde riep als jij! Net als dat ik altijd zei dat Fidel zodra het kon geholpen zou worden.

Tja.......daar was ik ditmaal alleen wat te laat mee Scheve mond

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:29

We hebben net twee nestje gehad. Onze poezen stonden aan de pil omdat het raskatten zijn waar we een keer een nestje mee wilden fokken. Maar in de winter werden ze niet krols en voor ik het wist was ik te laat met de pil. Gelukkig zijn het half langharen en konden we ze gemakkelijk verkopen. De tweede poes is trouwens bij de geboorte (keizersnee) gelijk gesteriliseerd omdat ze na een bekkenbreuk te nauw was voor de bevalling. De eerste poes staat weer aan de pil omdat we toch niet uitsluiten dat we nog een keer een nest willen. Gelukkig konden we gemakklijk van de kittens af. Ze zijn van Schagen tot Zeist verspreidt en we hebben er wel wat geld voor gevraagd.
Zelf zijn we aan de twee poezen gekomen toen ze twee jaar oud waren en de cattery er mee stopte. We konden ze toen gratis ophalen. En al onze andere katten kwamen uit het asiel en zelfs al mijn honden zijn tweede en derde hands.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, boyca, ComscoreBot, evita2, heidiLOVER, MariaMaaike, moOby, Roadracer, Thami en 38 bezoekers