geluid van spinnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:29

ja spinnen kunnen cker wel gillen!! of ze nog niet eng genoeg zijn.. Knipoog
heb pasgeleden ook gehoord dat er in nerderland ook bijtspinnen zijn.. van die ie wat groete zwarte dna kruisspinnen.. ieuw!!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 12:23

pmarena schreef:
Wij hadden vroeger thuis in de winter , standaard 2 van die grote bruin-zwarte spinnen in bad , je weet wel , die grote spinnen die ook tussen tegels enzo kunnen zitten , die maken geen mooi web maar gewoon een heel nest van rag.

Echt , vrijwel elke ochtend : 2 van die grote spinnen en godzijdank zaten ze 9 van de 10 keer samen in bad....daar vielen ze wel in maar konden ze niet meer uit natuurlijk Tong uitsteken

M'n moeder spoelde ze dan altijd door , en de stop erop anders kwamen ze weer terug Scheve mond

Op een gegeven moment was ze het zat dat ze TOCH terug bleven komen zodra je die stop eraf haalde Nagelbijten / Gniffelen dus begon ze ermee om kokend water erop te gooien...echt zielig , arme beesten...maar dan werden ze dus doorgespoeld met kokend water.

En GILLEN dat die dingen dan deden....brrrrrr.
Echt een jeugdtrauma ervan Scheve mond

Heel naar hoog geluid , verschrikkelijk *brrr*

Ik weet dus wel heel zeker dat ze kunnen gillen !


pfew...toch nog iemand die niet denkt dat ik gek ben geworden, mijn ouders en zus enzo geloofde me ook al niet. ik geloofde het trouwens eerst ook niet Haha!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:26

serena1978 schreef:
Spinnen eten !!!!!!!
Een mens eet in zijn leven gemiddeld drie tot vijf spinnen. Een walgelijke gedachte, wie eet er nu spin? Niet met opzet, het gebeurt in je slaap.
Een spin loopt dan zo via je mond naar binnen.
Het leek me nogal onwaarschijnlijk, maar gatsie die idee al!

dat heb oook nog niet eens zo lang geleden gelezen.. Misselijk

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:30

pmarena schreef:
Wij hadden vroeger thuis in de winter , standaard 2 van die grote bruin-zwarte spinnen in bad , je weet wel , die grote spinnen die ook tussen tegels enzo kunnen zitten , die maken geen mooi web maar gewoon een heel nest van rag.

Echt , vrijwel elke ochtend : 2 van die grote spinnen en godzijdank zaten ze 9 van de 10 keer samen in bad....daar vielen ze wel in maar konden ze niet meer uit natuurlijk Tong uitsteken

M'n moeder spoelde ze dan altijd door , en de stop erop anders kwamen ze weer terug Scheve mond

Op een gegeven moment was ze het zat dat ze TOCH terug bleven komen zodra je die stop eraf haalde Nagelbijten / Gniffelen dus begon ze ermee om kokend water erop te gooien...echt zielig , arme beesten...maar dan werden ze dus doorgespoeld met kokend water.

En GILLEN dat die dingen dan deden....brrrrrr.
Echt een jeugdtrauma ervan Scheve mond

Heel naar hoog geluid , verschrikkelijk *brrr*

Ik weet dus wel heel zeker dat ze kunnen gillen !

bedankt voor het versterken van mijn spinnenfobie Scheve mond
Misselijk

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:30

Alsjeblieft , graag gedaan Haha!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 12:34

* gaat dalijk buiten opzoek naar een spin, om ze eens te laten gillen(met m'n ouders erbij) Haha! *

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:34

Weet je waar ik niet tegen kan..?
Als je 's nachts nog wakker ligt... en je hoort in eens geschuivel en geplaf van spinnenpoten tegen de muur aan.. dan lig ik echt verstijft van angst in bed... Scheve mond

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:41

Volgens mij horen sommigen hier ook wel dingen die er niet zijn (no offence trouwens)... Haha!
Geschuifel van spinnenpoten, gegil van spinnen, gepiep van spinnen, gekraak van spinnen Clown

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:43

Misschien hoort dat wel bij 'n spinnenfobie... Scheve mond

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:44

Maar heel eerlijk gezegt heb ik er nog nooit 1 horen piepen!
Maar mijn broer is vroeger wel eens gebeten door zo'n vieze smerige harige spin Misselijk heerlijk weer, die kotssmiley Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:45

Ik denk het..
Mijn moeder heeft ook een spinnenfobie en die hoort indd ook van alles Verward Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:47

Amethyst schreef:
Volgens mij horen sommigen hier ook wel dingen die er niet zijn (no offence trouwens)... Haha!
Geschuifel van spinnenpoten, gegil van spinnen, gepiep van spinnen, gekraak van spinnen Clown


Volgens mij ook Haha! Mijn moeder kwam eens 's ochtends beneden met de mededeling dat ze wakker had gelegen omdat ze de kaken van een spin hoorde kauwen Clown Jaaaa mam....

Ik hoorde trouwens gister van iemand dat die grote harige engerds altijd met zijn 2en zijn, dat ze een stelletje vormen dat wel 7 of 8 jaar bij elkaar kan blijven... Ik denk niet dat ik dat geloof, maar ik had wel even zoiets van: aaaach... Lovers Haha!:D

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 12:49

ik heb geen spinnenfobie, m'n zus wel, heb ik een hooiwagen opgemaakt ga ik naar haar toe Extreme duivel alsík 's nachts een spin zie, en geen zin heb om hem dood te maken, slaap ik gewoon door met het idee: zelfde geld had ik er over heen gekeken, en hem niet gezien. en slaap gewoon verder. (behalve als het echt zo'n dikke is Knipoog )

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:51

Iew ik dan hier , in m'n huurhuisje een tijdje geleden.... moest rot vroeg opstaan omdat m'n collega me op kwam halen voor een heftruck-cursus waar we samen naartoe moesten.

Ik al haastend en alles wat ik nodig had bij elkaar zoekend , met slaperig hoofd , duik even de slaapkamer in om nog wat te pakken , doe het licht daarbij aan want het was nog goed donker.

Doe het licht uit , sta met de deur in m'n hand , en ineens besef ik dat er een rare schaduw zat bij het raam ? >;)

De kriebel bekroop me al Nagelbijten / Gniffelen

Dus licht aan en kijken : zit er een enorme diep donkerbruine spin , echt een koffie-kopjes-schoteltje vol , raaaaaaaaaaah !!!!

Zo op het hoekje van dat gat waar het raam in zit... ik moet al weg om aan de straat te staan voor m'n collega , maar gruw van het idee dat ik 's avonds terug kom en die spin is weg Nagelbijten / Gniffelen

Dus licht in paniek iets zoeken om hem in te vangen en mee buiten te gooien.

Kan je natuurlijk net niks vinden wat veilig genoeg is , groot genoeg om die spin er niet naast te gooien op je handen , of dat 'ie op bed valt en over je heen rent *gil* .

Uiteindelijk een grote doorzichtige beslagkom gepakt , en een plat eetbord , even gepast of dat bord die kom wel goed afsloot Tong uitsteken

Dus gewapend en wel naar slaapkamer , gruwelend op bed gestapt , kom onder spin die nog steeds op dat hoekje zat , dus zo'n ronde kom sluit al niet mooi aan en raakt maar een heel klein stukje van dat hoekje..grote kans dat hij ernaast valt ... Nagelbijten / Gniffelen

Maarja toch maar goed gemikt met dat bord om die spin een duwtje te geven zodat die ( hopelijk ) IN die kom valt.

Ondertussen direct klaar om dat bord erop te doen voordat hij er weer uit rent ... en klaar om als een speer te maken dat ik wegkom als hij ernaast valt , bah !!!!! Nagelbijten / Gniffelen

Dus met het kouwe zweet op m'n rug geef ik die spin een duwtje met het bord , vluchtneiging onderdrukkend *LOL* en *PLOK!* hij valt in die kom , snel al gruwelend bord erop , en ik voel die spin gewoon rennen in die kom , zo groot is 'ie ...WAAAAAAAAAAH !!!

Gatverdegatver zeg , krijg al weer de kriebels als ik eraan denk.

Moest mezelf volop concentreren om niet van pure gruwel en afschuw die kom opzij te gooien Nagelbijten / Gniffelen

Heb hem op de aanrecht gezet , bord erop , nog iets zwaars erop voor de zekerheid , want ik moest echt weg en had geen tijd & zin om die spin buiten te zetten...moest sowieso eerst de ramen dichtdoen vanwege het idee dat die spin anders nog eerder dan ik weer binnen was Haha!

Dus ik kom 's avonds thuis , alweer vergeten dat die spin nog op de aanrecht staat , zie vanuit m'n ooghoek wat zwarts... hangt hij zo in die kom te zweven op z'n gemak , heel spookachtig en creepy , heeft 'ie zo'n donzig rag geweven door die kom waar hij inhangt..gatver.

Heb hem met een flinke zwiep in de bosjes gegooid buiten en ben naar binnen gerend Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:59

iew..............
ik ben echt een scheiterd als het om spinnen gaat,
ookal weet ik dat ze nuttig zijn.
Ik vind ze gewoon creepy,met die pootjes enzo.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:07

pmarena schreef:
Echt , vrijwel elke ochtend : 2 van die grote spinnen en godzijdank zaten ze 9 van de 10 keer samen in bad....daar vielen ze wel in maar konden ze niet meer uit natuurlijk Tong uitsteken

Nooit bang dat ze in je bad vielen als jij er in zat?

Heb ik een keer gehad...

Ik was een stripboek aan het lezen in bad, en nadat ik die uit had deed ik hem weg. Zie ik ineens vlak bij mijn buik iets drijven wat daar niet hoort Nagelbijten / Gniffelen
Dus ik kijk beter, drijft daar een spin, zo'n langpoot.

Net alsof hi op een muur zat met zn poten gebogen alleen dan zn ronde lijf onder en zijn poten ook en alleen die kniegewrichten waren aan het wateroppervlak.

Ik wist niet hoe snel ik uit het bad moest komen, halve badkuipinhoud kwam mee (goddank niet de spin zelf)

Ik heb hem laten verdrinken... Zoiets wreeds doe ik normaal nooit maar ik durfde hem er niet uit te halen... Nagelbijten / Gniffelen

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:11

haha ik ga dit abonnement op dit topic afsluiten, ik zie nu opeens allemaal spinnen in dit kamertje Scheve mond Haha!

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:25

Rainie schreef:
Nooit bang dat ze in je bad vielen als jij er in zat?


Nee hoor , het was altijd alleen 's ochtends , en je leert erg snel om de hele badkamer vanuit de deuropening te controleren voordat je binnen stapt

Ik had ook een keer dat ik dus zoals gewoonlijk snel even de badkamer / plafond rondkeek en binnen stapte om tandjes te poetsen enzo , en toen in de badkamerspiegel ineens die 2 op de deur zag zitten Bloos!

DAT had ik niet gecontroleerd....het was al wel vreemd dat ze niet in bad zaten , nu snapte ik dat.

Deur was dichtgevallen inmiddels en tussen bad , douche en wastafel zat maar een gangetje van 1 bij hooguit 2 meter tot die deur..gatver zeg ...dan voel je je in de val zitten Nagelbijten / Gniffelen

Voortaan was het dus zo dat ik 's ochtends eerst de deur openzwiepte , naar achteren sprong , de deur bekeek , als die veilig wasverklaard dan de douche bekeek , en dan pas mezelf richting wastafel begaf.

Het vervelende was ook dat die 2 niet ELKE ochtend in bad zaten en ook waren het er niet altijd 2.... dus dan ben je onrustig waar ze DAN zitten , dat je niet weer verrast werd Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Gelukkig was het tegen de tijd dat ik naar de middelbare school ging eindelijk over.... ze kwamen door het ventilatiedingetje in het plafond Lachen

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:32

Het zijn toch niet elke keer dezelfde? Ik zou echt door het lint gaan als er elke ochtend van die joekels in de badkamer zaten.
Als zo'n ding in de gang zit moet ik hem altijd eerst spotten voordat ik door de gang loop.
En als ik hem dan niet kan vinden storm ik als een gek de gang door Tong uitsteken (en als ik hem wel zag ook, dus het maakt niet uit Tong uitsteken)

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:37

Ieieieieieieieieiiee!!
ik heb het niet zo op spinnen... brrr

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:24

Haha!

Dat dacht mijn moeder dus ook op een gegeven moment :

>;) Het is toch niet steeds hetzelfde stelletje ?!

Vandaar ook dat kokende water zodat ze echt kapot die afvoer in gespoeld werden Scheve mond

Maarja als je eens een spinnen nest tegenkomt en ziet hoeveel spinnetjes daar in zitten ...brrrrrrr.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:26

Ahum, en ik was al zo bang voor spinnen Bloos!
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat die grote joekels altijd met zijn tweeen zijn.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 14:55

ja, die joekels zijn altijd met z'n 2en ,
wij hadden die ook altijd in huis, ging ik naar boven om naar bed te gaan, zat er zo'n grote dikke zwarte tegen de muur. en dan wisten we het al, er zit er nog ergens eentje. (soms zag je die dezelfde avond nog, en anders de volgende dag wel) maar nu hebben we nog zelden spinnen in huis, alles is zo zorgvuldig mogelijk afgemaakt met vliegen-gaas. Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:12

Kijk, en dat vind ik dus wel weer een beetje lief Lovers Dat die enge beesten toch een stelletje zijn Haha!:D:D

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:16

Ik heb wel eens een spin doorgeslikt Bloos . Ik was 8jr en zat op de fiets hard te zingen en jawel een kruisspin naar binnen en oeps van schrik maar geslikt.
En hij kwam niet terug naar boven kruipen Tong uitsteken

Ik ben niet meer bang voor spinnen,als je er bij nadenkt is het ook te stom voor woorden dat mensen bang zijn voor deze beestjes.

Een paard van 600 kg is moeilijker te hanteren hoor dames Haha! Knipoog