De 2de wespensteek in 2 weken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

De 2de wespensteek in 2 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 22:57

2 weken geleden zaten we lekker achter wat te drinken en ik voelde wat kriebelen op mijn arm. Ik dacht een vlieg, maar nee het wat een wesp. Dat klere ding stak in mijn arm. Wat doet dat zeer.
Vanmiddag was ik de slootklanten aan het maaien en ik heb dan altijd een lange broek aan. Ik voelde wat kriebelen boven mijn enkel. Ik wrijf en meteen PRIK, GVD, klere beest. Broekpijp omhoog en daar rolde een wesp uit. Ik snap niet hoe dat beest daar gekomen is. Ik had Ariat schoenen aan en een strakke sprijkerbroek met smalle pijpen. Die beet voel ik nu nog en het was maar goed dat ik vandaag een rustdag had geplant voor Bep. Ik kon denk ik geen rijbroek om die plek verdragen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:02

Mmmh.... ik ben nog nooit door een wesp ofzo gestoken , maar 3 dagen geleden liep ik met m'n slippers door het gras , en had blijkbaar met m'n slipper iets opgeschept want ik voelde iets alarmerends onder m'n tenen Bloos! Ik zsm die slipper uitgeschopt , ging nog bijna niet Boos! en naar m'n tenen gegrepen : zit er echt een soortemet van angeltje in , zo'n wat rond lopend zwart dingetje wat ik meen te herkennen als angel van een wesp... eruit geveegd met m'n nagel en er dreef een Lassie-kreet naar boven : gif eruit zuigen ! Haha!

Nou dat zag er nou niet zo aanlokkelijk uit met die zanderige tenen dus maar even een druppeltje bloed eruit geknepen in de hoop het er zo uit te gooien... m'n middelste teen is al 3 dagen wat dik en knalrood en jeukt als de pest , niet alleen dat gaatje midden onder m'n teen , maar het hele ding ..pfffft ik word gestoord van die jeuk en dat gevoel.... hoe lang duurt zoiets Verward

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:05

Auw... een wespensteek is niet prettig...

Ik moet zeggen dat ik ze dit jaar wel vroeg vervelend vind.... echt we zaten vorige week aan een terras aan het water.... je werd helemaal gek van de wespen..... ze zijn ook al zo hangerig bij je...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 23:08

Ik heb er meteen Tea-tree olie op gedaan, je kan er ook ammoniak opdoen. Dik en knal rood is het bij mij niet. Het doet pijn, je voelt precies waar hij gestoken heeft. Meestal na een dag voel je niks meer. Ik ben al heel wat keren gestoken, maar het is nog nooit dik en rood is het geweest.
Ben je niet allegies????

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:13

Ik weet niet of ik allergisch ben , volgens mij is het voor mensen die ECHT goed allergisch zijn zo dat ze helemaal opzwellen....bij mij blijft ht gelukkig puur bij die erg irritant kriebelende wat dikkere en donkerdere teen... ik heb het hele beest wat aan die angel vastzat ook niet gezien of gehoord , en ben nooit eerder gestoken door een wesp ofzo...dus geen idee hoe dat voelt Bloos

Het donkerrooie zal ook wel geddeltelijk zijn van het krabben / wrijven , het is echt een hele irritante kriebel jeuk en een raar gaatje Scheve mond

Zolang het bij die teen blijft valt het nog wel mee schat ik in ,
hij is nog niet aan het wegrotten ofzo *LOL*

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:25

blergh.

Was zondag op concour wezen kijken. Doe ik mijn arm naar m'n lichaam toe. Prik...
Meteen naar de EHBO gegaan, wat kreeg ik mee Verward Een suikerklontje!
Die moest ik dan nat maken en op de plek van de steek houden.. Je voelde het gif er echt uitzuigen :S.

Daarna goed alles afgewassen maar heb er zelf ook nog behoorlijke jeuk aangehad.
haat die beesten.!!!

GR lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:37

Ik ben vbandaag hafl gestoken...
Ik mocht eindelijk op een haf even zitten dus we lopen anar de wei...maar ik zat zonder zadel enzo.
Dus ik pak dr manen vast voel wat prikken en trek als de wiedeweerga mn hand weg...
Ik afspeolen met water(er zat geen angel in??, mar hij was duidelijk geel met zwart dat beest was gewoon een wesp)
En thuis maar wat azijn erop gedaan...
Nu voel ik dus helemaal miks meer en het is maar een heel klein rood plekje...

Mn moeder zie ook al dan ehb je net op tijd je hand weggetrokken...
Dus ik heb een halve steek Haha!
(ulje zien morgen een hele dikke pijnlijke hand Haha! hoop het niet Haha!)

Ik stond daar trouwens en hun allemaal ja uitzuigen!!
Ik : nee dat vin ik vies...en dan, dan zit eht in mn mond???
HUn: ja doe nou dat moet je toch uitspugen
Ik: nee da vin ik vies en eng , hier doe jij mar , of jij??
Hun : ja daaag je hebt paarden handen..
Ik : ja help nou...
Hun: ja nu is het al te laat hoor, gif zit er al in...

Hoezo ben ik een kluns Haha! Clown

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:41

ze zijn echt super agresief deze zomer.
nooit een wespensteek gehad.
heb er deze week al twee gehad Boos!
gatver wat een krengen.
de eerste keer zag ik hem zitten, ik dacht:
beweeg je niet dan ste....
ik had het nog niet gedacht
STEEK!!!
aarg wat een krengen
de tweede keer hem ik hem gewoon deraf gemept met gevolg dat wesp dood was en ik een steek rijker was

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 06:55

Bah, wespen, wat heb ik daar een hekel aan.
Volgens mij zijn ze dit jaar agressiever en groter dan ooit.
Ik ben nog niet gestoken deze zomer en hoop dat zo te houden. Als ik gestoken wordt krijg ik altijd enorme bulten, wat ik er ook op smeer Boos!

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 07:03

Het zijn echt rotdingen die wespen. Boos!
Ik ging verleden week even op de fiets naar de winkel en blijkbaar zat hij op mijn broek of fietszadel, toen ik ging zitten voelde ik een flinke steek in m,n bil...en dat deed echt auww.
Dus heb een paar dagen met een flinke jeukende bult rond gelopen.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 07:25

Ik was vorige week de heg aan het knippen, et voila wespennest gevonden Boos! krengen volgde me helemaal tot in huis, en dus ook gestoken. Als revenge heb ik nu wespenvallen gemaakt, heb er al een paar honderd vermoord Haha! echt niet normaal hoe veel het er zijn en hoe agressief........en ze zeggen dat het ergste nog moet komen (september, als ze bijna dood gaan)

oh ja...dat nest is natuurlijk dezelfde avond nog verwijderd door de brandweer Schijnheilig

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 07:27

Wespen steken vind ik echt zeer doen.
Ik had het laatst ook,ik lag lekker bij het zwembad op mijn handdoek wil ik m'n hand op de grond zetten en blijkbaar zat daar net een wesp,en voordat ik me hand al neer zwil zetten prikt hij net op me het midden van me vinger.
Dat is echt een rotplek.
En week later jeukde het nog.
Als ik nou een wesp zie wordt ik helemaal gek.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 09:14

Ik heb echt een hekel aan wespen, als ik er dan ook eentje zie ren ik al als een gek Boos!
Dinsdag ging ik zwemmen en op zich viel het wel mee met de wespen op de plek waar ik zat, maar toen gingen we een stukje lopen, een bruggetje over en daar had iemand dus iets zoets laten vallen op het trappetje en dus zaten een stuk of 10 van die wespen daar, en ik durfde echt niet over dat trappetje heen
En ook als ik net effe lekker in de tuin wil gaan zonnen, komen die krengen weer, pff wat zal ik blij zijn als Augustus voorbij is Schijnheilig

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:24

Idd lang leve de dooie wespen periode Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:32

Pas maar op, als je (te) vaak achter elkaar gestoken wordt door wespen kun je een acute allergie ontwikkelen.

Ik ben zelf zwaar allergisch voor wespen dus ik heb er een studietje van gemaakt Haha!

Vorig jaar ben ik in mijn bovenbeen gestoken, kostte me bijna mijn leven. Mijn been is een week drie keer zo dik en alle kleuren van de regenboog geweest... en daar lag ik op bed met mooi weer Boos!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 11:53

Ik zoek die krengen niet op, zij mij wel Boos!
Ik ben in mijn oor, kont Haha! , rug, duim, arm en been gestoken de afgelopen 40 jaar. Het blijft zeer doen en wennen doe je er ook niet aan. Huilen

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, GrapeshotBot en 31 bezoekers