Zere ogen! (lenzen vergeten uit te doen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Zere ogen! (lenzen vergeten uit te doen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 09:58

Gisteravond ben ik vergeten om m'n zachte lenzen weer uit te doen voordat ik ging slapen. Koe Dus een paar uren geleden werd ik wakker omdat het voelde alsof m'n ogen in brand stonden, echt heel pijnlijk. Om ze er toen nog uit te halen was nog erger, maar goed, daarna werd het langzaam weer minder. Maar nu doen m'n ogen nog pijn, en ik zie ook slecht. Hebben de andere lensdragers dit ook wel eens? Moet ik nu maar gewoon wachten tot het weer minder wordt? Over een paar uurtjes moet ik weer werken, en ik kan zo niet weer m'n lenzen indoen.


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:03

Bril opdoen Nerd ?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 10:07

Ik bedoel of er misschien iets is wat ik tegen die zere ogen kan doen? Of moet ik maar gewoon afwachten tot het beter wordt? En met bril zie ik nog steeds heel wazig, dat komt gewoon omdat m'n lenzen veel te lang in zijn geweest.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:08

je had ze er niet meteen uit moeten halen, maar eerst een paar uur druppelen met zoutoplossing en veel knipperen zodat ze weer uit het vacuum waren.

Nu kan je ze voorlopig niet in, je zou ze ookeven moeten laten checken bij de opticien op scheurtjes en je ogen even moeten laten bekijken op beschadigingen.

Brillie op dus!!!! Clown Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:11

Heb je toevallig kunstmatige tranen ik huis?
Dat werkt zeer goed bij pijnlijke ogen!
En ga inderdaad wel even langs de opticien je kunt er maar beter even naar laten kijken.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 10:19

Nee, ik heb dat soort dingen niet in huis. Maar m'n moeder is doktersassistente, misschien kan ze wat meenemen van haar werk. Tsja, dan moet ik inderdaad maar even langs de opticien, alleen zo vervelend dat die niet echt in de buurt zit, en ik de komende dagen moet werken.

Smurf, hoe lang versta je onder 'voorlopig'? Knipoog
En ik kan nu m'n bril wel opzetten, maar dan nog zie ik wazig, heel irritant.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:28

tot je ogen weer "genezen" zijn en je niet meer wazig ziet.
kunstmatige tranen of zoutoplossing zou je altijd bij de hand moeten hebben als je zachte lenzen draagt.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 10:32

Oh dat wist ik niet eens, daar heeft de opticien me ook niks over verteld.
Kun je zo'n zoutoplossing ook zelf maken, en heeft dat nu nog zin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:37

ìk heb dat nog nooit in huis gehad
nooit gemist ook.

Als je vergeet je lenzen uit te doen, idd niet zo uithalen, maar eerst ff wat lenzen vloeistof in je oog druppelen, dan gaat het meestal wel goed.

Nu zeker ff geen lenzen in doen, hoe lang dat moet, geen idee, ligt eraan of er echt wat beschadigd is of alleen maar geiriteerd.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:45

Heb je vloeistof voor je lenzen waarmee je ook kan inzetten? Gebruik dat dan even.
Ik heb vroeger zo vaak met mijn lenzen in geslapen...gewoon een paar uur niet in doen en daarna gewoon weer dragen.
Ik zou ze alleen vanavond vroeg uitdoen.

Misschien kan je beter nachtlenzen gaan dragen (die wil ik heel graag)....dan heb je 's nachts de lenzen in en die corrigeren je ogen zo, zodta je overdag geen lenzen meer in hoeft.... lijkt me heerlijk

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:06


    It's just how life goes.. step by step

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:14

Ik heb dat ook wel eens gedaan. Toen ik wakker werd dacht ik van: wat zie ik goed!

En toen heb ik ze maar niet meer uitgedaan maar vloeistof erin gedruppeld.

... And we like all the fluffy animals.


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:17

je kan ook nu nog gewoon wat lenzenvloeistof in je ogen druppelen, dat werkt vaak ontspannend en even totdat je helder ziet je lenzen niet in, als het langer dan 2 a 3 dagen duurt naar de opticien... Tenmisnte, dat zou ik doen Tong uitsteken

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:22

Jeetje, wist niet dat mensen er zo'n last van konden hebben zeg! Ik heb ook wel eens per ongeluk met lenzen in geslapen en dan zijn ze bij mij alleen wat droog. Dan haal ik ze eruit en zet ze even in de vloeistof en wanneer ik ze weer nodig heb doe ik ze weer in (vaak een paar uur later). Geen probleem eigenlijk.

Wat ik nu zou doen tegen je zere ogen is wat vloeistof erin druppelen waar je ze ook in hebt staan. Dat werkt vaak wel aardig, ook als je bijvoorbeeld wat in je oog hebt zitten wat je er niet uit krijgt.

Veel succes in elk geval!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:52

in ieder geval je lenzen niet in doen voordat het over is, ze zullen wel helemaal uitgedroogd zijn ofzo. (ik heb gelukkig nog niet gehad, dat ik ze ene keer vergeten uit te doen ben, maar volgens mij zou ik dan ook zo'n last van hebben, ik heb namelijk vrij gevoelige ogen) en idd wat jacksel zegt, na 2 dagen ofzo nog niet over even naar de opticien.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:55

Ik gooi er dan even heel veel lensvloeistof in. Ik heb alles in een vloeistof en dat is dus precies zo zout als je ogen zijn. Rest van de dag wel redelijk droge ogen, maar meestal is het wel uit te houden. Heb er nooit zo'n last van, als het een dag niet fijn is, dan doe ik m'n bril op, maar daar genees ik weer heel snel van, want dat is zo'n ramp! Scheve mond ik ben bril zijn niet voor mekaar geschapen Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:46

hey

ik heb ook lenzen harde lenzen. maar ik draag liever een bril bij mij worden me ogen zo droog.

-xxx-willeke
p.s ik draag ze alleen waneer ik er zin in heb

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:47

Ik heb het ook ooit gehad, en dan word je wakker met drooooge ogen Scheve mond. Ik had ook gewoon lenzenvloeistof (heb ook alles in een) in mijn ogen gedaan, en paar keer knipperen, en daarna uitgedaan, en een dag mijn lenzen niet in gedaan, en de dag erna wel weer gewoon in.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:54

Mijn broer heeft dat ook een keer gehad. Hij had helemaal rode ogen en het deed heel erg pijn. Hij had toen stukjes van zijn hoornvlies afgescheurd met het uit doen. Dit omdat het zo droog was geworden. Ik zou dus maar uitkijken. Ik heb zelf ook lenzen en ben er ook wel eens mee in slaap gevallen, maar ik heb er geen problemen mee gehad.
Veel succes nog ermee en morgen naar de opticien omte laten kijken naar je ogen.

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:59

vergeet ik ook weleens

of bv als ik op zaterdag om 6.00 opsta om te gaan werken, en dan 's avonds nog ga stappen en rond 6.00 zondagochtend mn lenzen uitdoe, heb ik dat zelfde gevoel

lenzen ff een dagje uithouden, en een beetje lenzenvloeistof druppels in je oog doen, dan worden je ogen weer wat vochtiger en verdwijnt dat brandende gevoel

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:50

Bah dat lijkt me echt eng Bloos Wel nuttige tips. Ik heb mijn lenzen ook wel eens meer dan 24 uur achter elkaar in gehad alleen heb ik daarbij niet geslapen? Ik had geen last met uit doen, een beetje droog maar geen pijn. Mn ogen waren wel rood, en toen heb ik mijn lenzen ook even een dagje niet meer in gehad. Toch wist ik toen wel dat ik dat nooit meer deed, het zijn toch je ogen en die wil ik liever langer dan vandaag gebruiken Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed, vergeten doe je niks aan hoor, ik vind het alleen zo eng klinken, ben echt een muts als het om ogen gaat *LOL*

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 20:25

Het is nu alweer wat beter, maar ik zie nog steeds slecht, en soms gaan m'n ogen ineens veel tranen, en dan heb ik zo'n stekende pijn.
Als het morgen nog zo is wordt ik met de ambulance even bij de opticien gebracht Knipoog

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:44

Ben ik blij dat ik nog nooit vergeten ben mijn lenzen uit te doen (heb ze ook nog maar 2 weekjes Haha! ). Lenzen mag je zowieso niet langer dan 14 uur inhouden toch?

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 21:04

Ik weet het niet precies, weet alleen dat ik ze nu te lang had. Tong uitsteken

En dat met de ambu was een beetje een grapje hoor, ik rijd morgen op de dierenambu, en we moeten toch wel naar de stad Knipoog

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:06

smurf schreef:
tot je ogen weer "genezen" zijn en je niet meer wazig ziet.
kunstmatige tranen of zoutoplossing zou je altijd bij de hand moeten hebben als je zachte lenzen draagt.


uhm hier heb ik ook nog nooit van gehoord hoor? of zit dit ook in de alles in 1 lenzenvloeistof?
ik druppel altijd daarmee in me ogen, worden ze goed vochtig van en dit heb ik in me vakantie ook gebruikt toen ik een rood oog had maar er niet echt last van had.. gewoon goed spoelen en vaak spoelen, dan zie je vanzelf wel wanneer je je lenzen in kan doen. ik heb het ook wel eens gehad, maar ik had er nog maar 1 in, die ander had ik eruit gewreven ofzo? die heb ik namelijknooit meer gevonden Clown ik had gewoon nieuw pakketje gepakt, heb maandlenzen dus voor mij was het niet echt een probleem.. wel een dagje me bril op gehad idd maar verder niet echt last.