N.a.v. mijn vorige topic; Opa overleden.. |(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

N.a.v. mijn vorige topic; Opa overleden.. |(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:25

Na aanleiding van dit topic [AM] En opeens ben je dan terug van vakantie kan ik nu alleen nog maar mededelen dat hij vannacht overleden is. Huilen Verschrikkelijk gewoon. Huilen
Ik wil niet weten hoe het gebeurd is, mijn moeder wilde het wel vertellen maar alleen als ik het echt wilde. Ik zou het graag willen weten, maar toch ook niet. Want het was volgens mijn moeder vreselijk.. Hij heeft zo geleden. Huilen
Mijn lieve opa, ik kende geen beter mens in de wereld als hij, hij had deze hele lijdensweg echt niet verdiend. Misschien is het beter zo, maar toch.. De klap, dat hij er ineens niet meer is.. En mijn oma.. Meer dan 50 jaar waren ze samen, ze weet niet wat ze zonder hem moet! Elke dag verzorgde ze hem, maar gisteravond was het dus zó erg dat zelfs zíj het niet meer kon aanzien. Kón ik maar wat doen. Ik kan het gewoon niet. Ik kan er nu zelfs niet heen, mijn ouders zijn er nu heen. En ik wilde nog een mooie tekening voor hem maken, want dat vond hij altijd zo mooi. Maar er was gewoon geen tijd! Had ik het maar eerder gedaan. Verdrietig Ik heb nog een mooie tekening gevinden die ik nog had liggen, en die heeft mijn moeder meegenomen. Maar ik had zó graag eentje speciaal voor hem gemaakt! Zó stom van me. En ik had ook nog een brief willen schrijven, maar dat is er ook niet meer van gekomen. Huilen
Ik zie verschrikkelijk op tegen vrijdag; de crematie. Ik kan er absoluut niet tegen als iedereen huilt, ál die emoties daar, ik kan er gewoon niet tegen!
Vandaag heb ik toch maar gekozen voor een beetje afleiding, ik ben gewoon aan het werk gegaan.
Ik wil iedereen bedanken die zo met mij heeft meegeleefd, en bedankt voor alle berichtjes en pb'tjes!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:26

heel veel sterkte!!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:29

Ach gut jeetje meissie toch
gecondoleerd.... Verdrietig
ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik leef met je mee Ach gut
heel erg veel sterkte

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:32

heel veel sterkte...hou je taai *knuf*

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:33

Gecondoleerd.
Ik weet nooit goed wat ik moet zeggen in dit soort situaties....
Kan je niet nog een tekening of brief schrijven, die in een (dichte) envelop doen en in de kist doen? Misschien leest je opa hem toch nog! Je weet maar nooit....Het zal misschien voor jou ook zo een stukje verwerken zijn. (al ben je daar nu nog niet zo mee bezig)

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:34

Fonnie schreef:
Gecondoleerd.
Ik weet nooit goed wat ik moet zeggen in dit soort situaties....
Kan je niet nog een tekening of brief schrijven, die in een (dichte) envelop doen en in de kist doen? Misschien leest je opa hem toch nog! Je weet maar nooit....Het zal misschien voor jou ook zo een stukje verwerken zijn. (al ben je daar nu nog niet zo mee bezig)

Wilde ik inderdaad ook al zeggen.
Sterkte ermee!

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:36

Je moet jezelf iig geen schuldgevoel aanpraten....als je wist dat hij er opeens niet meer zou zijn had je heus die brief wel geschreven...het is altijd banketstaaf zoiets!

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:37

Dank jullie wel. Verdrietig Ik zit er idd over te denken om alsnog iets te schrijven maarja.. Ik weet niet of dat wel kan, en strakt vind iedereen het belachelijk ofzo..

Poffer
Berichten: 1656
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:38

meid toch..
heel veel sterkte..
Ach gut

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:42

Schrijf maar, teken maar, huil maar. Mag allemaal.

Heel veel sterkte Ach gut

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:45

Sammm schreef:
Dank jullie wel. Verdrietig Ik zit er idd over te denken om alsnog iets te schrijven maarja.. Ik weet niet of dat wel kan, en strakt vind iedereen het belachelijk ofzo..

het is niet belachelijk hoor meis
moet je echt doen anders krijg je er misschien spijt van...
ik heb het ook gedaan.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:47

Heel veel sterkte meid...en over dat schrijven, ik zou het gewoon doen. Op de dag van de crematie van mijn opa heb ik ook nog een briefje voor hem geschreven wat ik bij hem in de kist heb gelegd, en ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb...

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:01

Sterkte!

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:50

Gecondoleerd en heel veel sterkte Ach gut Kusje

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:53

sterkte meis...

Argos

Berichten: 62
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:13

jeetje....... Verdrietig gecondoleerd en heel veel sterkte.

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:40

gecondoleerd en sterkte

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:01

Sammm schreef:
Dank jullie wel. Verdrietig Ik zit er idd over te denken om alsnog iets te schrijven maarja.. Ik weet niet of dat wel kan, en strakt vind iedereen het belachelijk ofzo..


Er is niemand die dat belachelijk zou vinden, dat weet ik haast zeker!

Vorige week kwam het buurmeisje (3jr) van mijn ouders ook met een tekening aanzetten voor mijn overleden vader. Alleen al het feit dat ze dit voor hem heeft gedaan deed mij goed.

Sterkte alvast. Het zal niet makkelijk voor je zijn... Ach gut

Je mag best je hart luchten per pb, als je wilt hoor. Knipoog

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:51

Gecondoleerd..

Sammm schreef:
Dank jullie wel. Verdrietig Ik zit er idd over te denken om alsnog iets te schrijven maarja.. Ik weet niet of dat wel kan, en strakt vind iedereen het belachelijk ofzo..

Dat zal niemand belachelijk vinden, het is juist een heel mooi gebaar vind ik. Bovendien zal er een flinke last van je schouders vallen als je dat doet. En zoals eerder is gezegd, hij leest het dan vast nog. Ik zou het doen, kan een belangrijk onderdeel zijn van het verwerken van dit verdriet.

Verder wens ik je heel veel sterkte. Als je iemand nog hebt is bokt er altijd voor je, je mag mij ook pb'en.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:57

Jeetje, gecondoleerd en heel veel sterkte Ach gut .

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:20

Jeetje meis....
Gecondoleerd

En idd, niemand vind het belachelijk als jij nog wat tekend of schrijft voor hem, gewoon doen

Sterkte Ach gut

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:50

Gecondoleerd!

Het is idd totaal niet belachelijk als jij nog iets schrijft/tekent. Daar moet je je echt niet druk om maken: doe gewoon waar *jij* behoefte aan hebt!

Heel veel sterkte voor jou en de rest van je familie! Ach gut

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:15

ik vind het absoluut niet belachelijk, jij moet doen wat jij wilt het was jou opa!!!
ik heb een paar jaar geleden een begrafenis gehad van een vrouw die gek was op kaarsjes, ik heb in de kist een paar waxinelichtjes gedaan en een aansteker!!!! zelfs niemand die dat stom vond!!
sterkte de komende tijd en doe gewoon wat je hart je ingeeft
liefs mas

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:57

Hoi samm,
Ik las je berichtje een beetje laat, sorry daarvoor.
Ik vind het ook erg moeilijk om dit onder woorden te brengen.
Het is absoluut niet dom om een brief te schrijven of een tekening te maken. Ik geloof erin dat je opa het zeker zal zien. Voel je niet belemmerd door anderen, het is niet raar om iets voor je opa te doen.
Heel erg veel sterkte en volg je hart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:04

Nogmaals heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes en pb'tjes. Lachen Ik weet nog niet wa ik ga doen.. Vanavond komen mijn ooms en tantes, nicht + oma hier.