Cavia eet geen gewoon voer, door de warmte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Cavia eet geen gewoon voer, door de warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 13:50

Sinds gisterochtend eet één van de cavia's vrijwel niets meer van haar gewone voer. Het voer is gewoon goed, want de andere cavia eet het wel gewoon.
Ze drinkt wel, en eet ook nog gewoon groenvoer (voor zover ze dat lust). Ze ziet er verder ook niet ongezond uit, kijkt helder uit 'r oogjes en haar vacht is niet dof.
Zou het door de warmte komen? En wat moet ik eraan doen?
Geef haar nu maar wat extra groenvoer.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:54

Ik heb ook 2 cavia´s ze eten allebei minder van het caviavoer ik voer ze nu afentoe groenvoer bij.En ze drinken de heledag alleen maar water door bij mij.Ik weet wel zeker dat het door de warmte komt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:04

'k Zou me geen zorgen maken Knipoog
Met dit warme weer zijn veel dieren van slag.
Zeker als je caaf er goed uitziet en wil blijven drinken, loopt het vast allemaal wel los.
Wat extra groenvoer lijkt mij een goed idee

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:18

Zo lang ie er goed uit blijft zien zou ik me ook geen zorgen maken.
Ik eet zelf ook minder met het warme weer, dus misschien is dit ook wel zo met je cavia.

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:27

Dat kan inderdaad door het warme weer komen. Houd het wel in de gaten, net zo goed kan er iets mis zijn met zijn tandjes en kan hij daarom geen cavia voeder eten. Groenvoer wel, dat is natuurlijk wat zachter.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 18:28

Dan zal het idd wel meevallen Lachen
Normaal ben ik ook niet zo snel ongerust over die dieren. Maar vooral omdat ze van m'n zusje zijn en die nu op vakantie is, zou het heel vervelend zijn als er echt iets is.
Daarbij ga ik zelf morgenavond ook een paar dagen weg, dus dan is het helemaal zo l*llig als er iets is.
Maar bedankt voor de reacties Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:29

Precies, bij ons werkt het ook zo.
Ik moet op dit moment ook niet denken aan erwtensoep of boerenkool met worst *LOL*
Nog een kleine aanvulling op mijn voorgaande berichtje (waarschijnlijk ten overvloede, maar toch): probeer ook niet al te gek doen met groenvoer en let op de soorten die je geeft.
Wat extra paprika oid. is prima, maar bij teveel aan groenvoer (en vooral bij dieren die gewend zijn om minder groenvoer te eten) kunnen ze diarree krijgen, da's nog iets om rekening mee te houden Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 18:35

Ik weet het Lachen Ik moet morgen even wat wortel en paprika e.d. halen voor 'r. Ze heeft nu wat sla gehad, en krijgt straks nog wat appel en tomaat.... Maar het scheelt dat ze vrij veel gewend zijn, ze krijgen met z'n tweeën vrijwel altijd al het groenteafval van het avondeten (en dat is best wat als je voor 6 of 7 mensen kookt).

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Appeltje00, IASCrawler, Lielle en 166 bezoekers