Arme Spike (lang)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Arme Spike (lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 15:18

Een maandje geleden kreeg ik via een vriendin de vraag of ik een afgedankte hond wilde opnemen. Het ging om een kruising Labrador x Duitse Herder.
De hond is een reu van 1,5 jaar oud en was van een nicht van die vriendin. Zij had Spike (zo heet hij) een half jaar eerder gekocht en wilde hem nu snel kwijt omdat hij te groot was voor haar tweekamer appartementje.

Ik heb gezegt dat ik Spike wel wilde "ontmoeten" en dat werd snel geregeld. Twee dagen later stond vriendin met Spike op de stoep. Het bleek een heel sociale, vriendelijke grote lobbes te zijn. Makkelijk in de omgang, maar wel druk.

Ik besloot Spike te houden. Maar na 2 dagen begon de ellende. Spike begon achter kreupel te lopen. Niet gewoon een beetje, maar zo erg dat hij de wandeling van 500 meter van mijn huis naar de stal niet haalde. Enkele dagen later kreeg hij last van benauwdheid en hoge koortsen waarvoor hij 2x in de kliniek opgenomen is geweest.
Weer een paar dagen later kreeg hij een stijve nek en liep hij ook met 1 voorpoot niet zuiver.

Nu, 4 dierenartsbezoeken later is de voorlopige diagnose gesteld op HD (beide heupen) en ED (iig in 1 voorpoot). Het gaat dus om een jonge reu van 1,5 jaar oud in een lichaam dat niet wil meewerken.
De koortsaanvallen en benauwdheid lijken door pijn te worden veroorzaakt.

Volgende week moet Spike weer terug voor rontgenfoto's van allevier zijn poten om te bekijken hoe ernstig de situatie is en om te bepalen of zijn leven (evt. met pijnstilling) nog dragelijk kan zijn.
Opereren zou de beste optie zijn, maar aangezien het over 3 poten gaat is dat gewoon te duur voor mij.

De vorige eigenaren blijven bij hoog en bij laag volhouden dat Spike bij hen nooit kreupel liep. Hij had nog nooit iets gemankeerd... Volgens de da is dat absoluut onmogelijk.
Er bestaat het vermoeden dat Spike onder de pijnstillers zat toen hij bij mij kwam en dat de problemen begonnen toen die waren uitgewerkt. Ik voel me door de vorige eigenaar dus behoorlijk gen***t.

Ik ben heel erg blij met Spike en zou hem eigenlijk niet meer willen missen. Maar ik probeer wel realistisch te blijven en wil hem niet laten lijden... Het moeilijke is het dat hij soms na 4 of 5 heel slechte dagen, ook weer een paar 'goede' dagen heeft waarin hij nauwelijks pijn lijkt te hebben. Ik kan me daardoor ook soms slecht voorstellen hoe de toekomst eruit ziet voor hem.
Moeilijk is dit. Ik wacht iig de rontgenfoto's af, maar kan de uitslag eigenlijk wel raden... Ik denk dat Spike niet heel lang meer bij me zal zijn.


Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:59

Wat erg zeg!!!!
Ik kan me voorstellen dat je niet zo heel erg blij bent met zijn vorige eigenaren.
Ik wens jou en Spike heel veel succes in de komende periode!!!!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:46

Wat moeilijk! Ik hoop voor jullie dat er nog iets aan te doen is, zonder de hond pijn hoeft te lijden, of dat het jullie bakken met geld kost.

Ik kan me om dat soort mensen trouwens heel boos maken! Boos! Inspelen op de goedheid van anderen, om zo van hun eigen problemen af te zijn.

Kerstmuts

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:57

ooow jeetje wat erg.. Ik wens je in ieder geval sterkte spike ook en zal voor je duimen Lachen

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:08

Dat is schrikken, denk je net een leuk maatje gevonden te hebben, krijg je dit. Ik hoop ook dat er iets aan te doen is, maar ik denk dat het toch een ernstige situatie is.
Echt verschrikkelijk van die mensen, hoe kun je zoiets verzinnen? Boos! Huilen Boos!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:28

je kunt je niet voorstellen dat er mensen zijn die dit soort dingen doen. nu zit jij met een behoorlijk probleem want je bent natuurlijk ook aan die hond gehecht en wilt hem niet meer missen terwijl je eigenlijk al weet wat er komen gaat. ik hoop dat je de juiste keuze gaat maken in het belang van spike. heel veel sterkte.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 19:28

Ik heb het beste met Spike voor en ik zal zeker proberen om te handelen in zijn belang. Maar het blijft een moeilijke situatie.
Ik heb wel veel vertrouwen in de DA en ik weet dat zij heel eerlijk is in dit soort gevallen. Ik hoop dus op het beste, maar ik denk dat ik de uitkomst wel kan raden...
Mijn vriendin heeft nu slaande ruzie met haar nicht, de vorige eigenaar van Spike. Zij blijft namelijk volhouden dat het dier niets mankeert. Evengoed wil ze me niet vertellen welke DA zij heeft gehad, dus blijkbaar valt er toch wel iets te verbergen...

* To Belg, or not to Belg *

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:45

Ik wilde net zeggen, vraag haar vorige DA hoe of wat. ( mocht ze het niet willen zeggen, kun je desnoods DA's in hun omgeving opbellen met de vraag of de hond er bekend was en welke klachten hij had).

Maar wat je zegt, hou het realistisch, als hij echt pijn heeft is inslapen toch het beste voor hem.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:52

Ik zou idd gewoon alle da in de omgeving bellen! En dan kijken of je rechtsbijstand wat waard is, want dit is natuurlijk te gek voor woorden!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:07

Achut, nogsteeds niets beter met Spike : Verdrietig .
Hoe hij in die shok zat tijdens het wandelen, zo zielig... En inderdaad, zijn geest wou racen, spelen, rennen, maar zijn lichaam hield hem tegen .

Sterkte met Spiky!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, alweerkwijt, ardanwan, C_estmoi, Camino_S, ComscoreBot, Goldwynn, GrapeshotBot, Gwenvd, karlos, Selina, Solmyrkvi, Toushie, Valentinotje, WildDreams, xAnthea en 153 bezoekers