Ontharen dmv laser.... wie????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:57

Margee schreef:
Misschien moet je eens helemaal bovenaan beginnen te LEZEN.....
Daar wordt trouwens ook veel geld aan uitgegeven, mensen die niet kunnen lezen, of was het WILLEN...... Schijnheilig


Als JIJ nu eens goed gelezen had heb ik het over esthetische ingrepen, dus bijv iemand die het lastig vind om steeds te ontharen dit vergoed wil hebben. Zo duidelijk genoeg? Djiez wat zit men hier snel op de kast zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:00

En Eliane, wij zijn het eens. Overbeharing is in mijn ogen wel medisch, tuurlijk.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 19:16

Tuurlijk..... jij je zin hoor..... Ach gut

Misschien mag er dan nu weer serieus geantwoord worden?

Eliane, hoe pijnlijk is pijnlijk? Te vergelijken met harsen?
En heb je op de behandelde plek daarna nog ontstekingen gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:29

Als je het woord esthetisch niet begrijpt wil ik het wel even uitleggen voor je hoor! Ach gut

Ik bedoelde iig niet jouw probleem, dat lijkt me medisch genoeg. (dus ja, mijn antwoord was serieus! )

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:32

Epilady is veel goedkoper! Lachen

Alleen doet soms wel een beetje pijn. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:35

Argh, dat doet pas echt zeer!!!!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:37

En met een Epilady vernietig je geen haarzakjes, daarmee verwijder je alleen haartjes.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:32

Het is moeilijk uit te leggen hoezeer het pijn doet, want het is niet echt te vergelijken met iets. Probeer je voor te stellen dat je een soort schokje elke keer krijgt, alsof een elektrisch geladen elastiekje hárd tegen je huid wordt geknald. De eerste paar keer valt het wel mee, maar als je daar al een half uur zit wort het een heel vervelend gevoel. Maar aangezien jij alleen je bikinilijn wil laten doen valt dat qua tijd wel mee (15 minuten denk ik) en is dus minder vervelend. Overigens was het bij mij op sommige plekken bij mn bikinilijn (huid is daar gevoelig) wel echt píjnlijk, als een soort flinke steek in mn been...

Ik heb daarna niet echt meer ontstekingen gehad, en ook véél minder bultjes oid na het scheren. (want: HOERA! Ik kan nu gewoon mn benen scheren!!! En dat is écht een overwinning ). Wle is het nog steeds bij mn bikinilijn gevoelig wb ontharen en heb ik daar nog wel ns rode plekjes ofzo, maar niks vergeleken bij hoe t was.

Heb je trouwens al onderzoek gedaan naar wát voor soort laser je zou willen? Er zijn namelijk verschillende mogelijkheden, en ook flitslampen (bij mij hebben ze n combinatie laser/flitslamp gebruikt). Sommige hebben meer risico's, anderen kunnen op meer soorten huidskleur en ook verschilt het aantal behandelingen. En heb je al een adres wáár je het wilt laten doen? Je moet wel echt een betrouwbare kliniek hebben, want het kan echt gruwelijk fout gaan met brandwonden e.d.

Ik zou je iig aanraden om een keer te gaan kijken en met een dermatoloog/huidtherapeut die zulke behandelinge doet te gaan praten om te kijken wat je precies kan verwachten en hoe het werkt enzo Lachen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 20:43

Ik heb eigenlijk helemaal nog geen idee wat het allemaal inhoudt.
Toen ik vanmorgen piepend mijn spijkerbroek aantrok, kwam ik pas op het idee. Het zijn die haarzakjes die het veroorzaken en die moeten dus verdwijnen. Het is geen ijdelheid, dat kun je allemaal gewoon ontharen, hoewel het de week daarna wel veel erger is.
Ik heb nu een blaarpleister opgeplakt, dat helpt op dit moment heel goed. maar als ik bv morgen weer ga rijden, komt er weer een nieuwe ontsteking bij en ze worden steeds groter.
Ik heb wel veel sites gevonden met info maar wil dus eerst met mijn huisarts erover praten, hoewel die er vast weinig van af zal weten.
Daarom wil ik zo graag echte informatie, van mensen die er echt meer van weten.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:12

Nou, kom maar op Lachen Wat wil je allemaal precies weten? Pb mag ook, als je dat liever wilt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:48

faye schreef:
Als je het woord esthetisch niet begrijpt wil ik het wel even uitleggen voor je hoor! Ach gut

Ik bedoelde iig niet jouw probleem, dat lijkt me medisch genoeg. (dus ja, mijn antwoord was serieus! )


Dan lijkt me jouw - overigens serieuze antwoord - hier in dit topic niet op zijn plaats.

Hoe sta je trouwens tegen esthetisch correctieve ingrepen? Bortsverkleining/vergroting en implantaten na amputatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:10

Mijn antwoord over esthetische ingrepen kwam door de opmerking van Napoleon. Op je andere vragen geef ik hier maar geen antwoord dan gaan we veel te veel off topic! Lachen Je kan natuurlijk altijd zelf een topic hierover openen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:12

Nee hoor, we gaan niet offtopic. Of als we offtopic gaan, ben jij daarmee begonnen, door het plaatsen van een opmerking die lichtelijk uit zijn context is gehaald. Wat kan/mag/moet in jouw ogen nog door het ziekenfonds vergoed worden?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:09

faye schreef:
Mijn antwoord over esthetische ingrepen kwam door de opmerking van Napoleon.


En mijn antwoord op jou kwam omdat ik het idee kreeg dat je een beetje grapjes gaat lopen maken in een tpoic wat voor iemand anders kennelijk een serieus probleem is! geloof niet dat ik de enige ben die je helemaal verkeerd heb begrepen door je eerste opmerking........... en dat meerdere mensen je hier in dit topic erg kort door de bocht vinden!

*Overigens word het dus wel vergoed door diverse ziekenfondsen (heb er al iutgebreid naar geinformeerd!) als je continu ontstekingen hebt en dat je medische indicatie is.
*Overigens ligt het er ook maar net aan wat voor huid en haartype je hebt want bij diverse mensen heb ik nu een blijvend "haarloos" resultaat gezien maar die waren allemaal blond! Mensen met stug donker haar of een donkere huidskleur hebben vaak meerdere behandelingen nodig en mensen met roodhaar of heel blondhaar kunnen vaak niet eens geholpen worden omdat er te weinig pigment in het haarzakje zit.
* Over de "pijn" hoor ik diverse verhalen, vriendin van mij is een echt pieperd maar vond het totaal geen pijn doen.......... Collega van mij vond het ook geen pijn doen, heeft geen haargroei meer onder haar oksels en bikinilijn en vond het geen pijn doen, tís dus volgen mij maar net wie het doet, hoe het gebeurd en of je een lage of hoge pijngrens hebt!

Verder vind ik niet echt dat je het recht hebt voor een ander te bepalen wat cosmetisch is of esthetisch en dat sommige dingen soms gevoeliger zijn dan je denkt..........

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:47

Tja, Faye kwam, gooit een reactie op tafel, en werd niet meer gezien.
Laf hoor...