geen ontlasting bij kittens

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

geen ontlasting bij kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 01:36

Lieve allemaal,

Ik heb 4 kittens van ruim 2 weken oud, zonder moeder. Ik heb ze al vanaf dat ze 1 dag oud zijn en het gaat prima, ze groeien als kool, maar vanaf het begin heb ik al problemen gehad met de ontlasting.
Het kwam totaal niet regelmatig en toen ik woensdag voor controle bij de DA ben geweest heb ik Paraffine meegehad om door de melk te doen, dit heeft echter geen enkel effect.
Donderdag is nummer 1 voor het eerst gelaxeerd door wat paraffine in de anus te spuiten, dit had als resultaat dat hij wel wat ontlasting had, maar niet mooi dun zoals het hoort, echt harde keutels.
Vanaf gisteren wilde nummer 2 al niet drinken, ik was vandaag weg en vanmiddag belde mijn moeder mij op om te zeggen dat hij niet goed at en geen ontlasting had.
Ik ben dus als de sodemieter naar huis gegaan en gelukkig dronk hij wel weer maar hij had een hele dikke harde buik, dus ik de DA maar weer gebeld, ik had vrijdag zelf paraffine meegenomen dus dat moest er maar in, alleen dat ging voor geen meter, dus nog maar een keer gebeld (ze wordt nog eens gek van me) en vanavond langskomen. Heb nummer 1 en 2 meegenomen en daar heeft ze paraffine ingespoten, dat moest hoe dan ook gaan werken, nou helaas, nog steeds helemaal niks.
Ik heb gemasseerd tot ik niet meer kon, ze hebben in bad gezeten, ik heb de anusjes gemasseerd met uierzalf, ik weet het niet meer.
Ik weet wel dat ik morgen de eerste ben bij de dierenarts, tenzij iemand anders nog tips heeft.... Verdrietig

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 01:43

Heb je niet toevallig andere katten die voor de kittens kunnen zorgen ?
Of een hond met moeder gevoelens ?

Je kan het ook proberen met een vochtig doekje over hun poepert heen te gaan.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 01:46

nee andere katten of hond heb ik niet.
Ik ben er overal al mee langs gegaan, droge doekjes, vochtige doekjes, geoliede doekjes, vochtige watten, in bad...alles.
Het MOET er gewoon uit, maar hoe *zucht*

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:20

Kijk eens op het forum van www.dekattensite.nl Daar zit ene Emma Boom die heeft ene kittenopvang, veel kennis en ervaring. succes!

:evaw:

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:23

Masseer je de buikjes ook?
Alleen de anusjes is niet genoeg, je moet de hele buikjes wrijven met een vochtig warm doekje om de darmpjes te stimuleren.
Ik heb mijn Siep ook vanaf een week met de fles opgevoed, en het was een hele toer om de darmpjes op gang te krijgen, maar als het eenmaal werkt is het een kwestie van bijhouden Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:11

Inderdaad kan het helpen als je de buikjes masseert dat wekt het op

succes!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:51

Als ze al een tijd geen onstlasting hebben gehad helpt alleen masseren niet dan hebben ze een klisma nodig om de ontlasting op gang te brengen het is vaak heel hard en droog. Als het dan op gang is gekomen lukt het meestal wel met goed masseren van de onderbuik en anus. Veel sterkte

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 11:43

Buikjes masseren doe ik dus ookal (al 2 weken)...heeft geen effect.
Kojack is net geweest met een pleegmamapoes, maar helaas ze accepteerde ze niet (dankjewel dat jullie gekomen zijn, echt heel lieF).
Kitten Nummer 1 heeft vannacht flink gepoept alleen Nummer 2 nog steeds niet, ik moet tussen 13.00u en 14.00u bij de dierenarts zijn dan krijgt ie een Clysma. Iemand enig idee hoe dat in zijn werk gaat??

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:31

Polly schreef:
Buikjes masseren doe ik dus ookal (al 2 weken)...heeft geen effect.
Kojack is net geweest met een pleegmamapoes, maar helaas ze accepteerde ze niet (dankjewel dat jullie gekomen zijn, echt heel lieF).
Kitten Nummer 1 heeft vannacht flink gepoept alleen Nummer 2 nog steeds niet, ik moet tussen 13.00u en 14.00u bij de dierenarts zijn dan krijgt ie een Clysma. Iemand enig idee hoe dat in zijn werk gaat??



Jammer dat ze ze niet wilde accepteren ! Maar ja we hebben het geprobeert. Hoop dat alles goed is bij de dierenarts en dat het kleine rode mannetje snel kan poepen Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:34

klisma stelt niet zo veel voor, ze spuiten gewoon een of ander middel in de anus en daarna komt vrij snel de ontlasting op gang, enige nadeel is dat het klisma vaak vrij groot is vergeleken bij die hele jonge katjes maar het werkt vaak erg goed, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:57

Ik heb bij onze mamapoes gekeken en die is soms wel een minuut of 10/15 bezig per kitten om die buikjes te likken.
Laat je weten hoe het bij de DA gegaan is?

Onze mamapoes wil op dit moment geen enkele kat in de buurt hebben. Als adoptiemama is ze dan waarschijnlijk ook niet geschikt, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:31

Agossie, wat sneu voor dat kleine ding. Ik hoop dat de VA hem heeft kunnen helpen!

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:40

Misschien is dit niet bij jou zo hoor maar mijn moeder poes at de ontlasting van de kittens gewoon op... Dit deed ze totdat ze zelf naar de kattenbak gaan.

Bevalt prima in duitsland...

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:44

sabineG schreef:
Misschien is dit niet bij jou zo hoor maar mijn moeder poes at de ontlasting van de kittens gewoon op... Dit deed ze totdat ze zelf naar de kattenbak gaan.



Als je goed leest zie je dat er geen moederpoes is.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:52

O sorry, heb ik overheen gelezen. Sorry nogmaals.....

Bevalt prima in duitsland...

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:19

sabineG schreef:
O sorry, heb ik overheen gelezen. Sorry nogmaals.....


Hehe je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Kan gebeuren toch ?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:33

Ok maar ik vond t een beetje banketstaaf vanmezelf dat ik niet goed gelezen heb.. maar goed...

Bevalt prima in duitsland...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 20:23

geeft niks Lachen
Ben bij de dierenarts geweest en rooie heeft een laxeermiddel gehad en eerst lekker daar gepoept en onderweg naar huis weer..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:07

gelukkig maar Lachen nu flink die buikjes blijven masseren en hopen dat alles goed blijft gaan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

givency
Berichten: 30
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:18

wat je ook kan doen is ook het ruggetje masseren en de zij kanten en niet te zachtjes.
je mag best hard wrijven want een moeder poes doet het ook niet echt zachtjes

maar goed van je dat je ze nog in leven heb want toen wij een nestje hadden was er ook 1 die geen ontlasting had maar die was na 2 dagen overleden
maar ga zo door


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Eva1975, Facebook, IASCrawler, Lizzy__87, LWDaisy, manonutjuh, Nouki_poek, Pova, Speirs, Unit, x_Elise, xJolijn en 126 bezoekers