Ben mn baan kwijt

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Ben mn baan kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 22:26

Gisteren kreeg ik ineens een brief van mn werkgever.
Wegens bezuinigingen door de overheid moet ook ons zorgcentrum bezuinigen.
Daardoor komt onze functie (receptiemedewerker) te vervallen waardoor wij allemaal op straat komen te staan.
Ik heb er 4 jaar lang, minimaal 8 uur per week gewerkt en dan wordt je ff per brief mee gedeeld dat je moet vertrekken.
Ik ben al 1,5 jaar werk aan het zoeken omdat ik meer uren wil maar helaas nog steeds niets kunnen vinden.
Door mijn knie- en rugklachten zijn banen met veel staan en/of lopen te zwaar voor mij, dit was ideaal voor mij.
Van die 8 uur aan de receptie kon ik mezelf en mn paard onderhouden, straks heb ik helemaal geen inkomen meer.
Ik baal als een stekker en weet even niet wat ik moet doen.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:28

Dat is zeker balen.
Maar ook echt raar en asociaal dat het per brief gemeld wordt, hebben ze niet eens de ballen om het je persoonlijk te vertellen.
Veel succes iig met het zoeken van een nieuwe baan.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 22:45

Het was erg onverwachts.
Ze zijn pas een samenwerkingsverband aan gegaan met een ander zorgcentrum en toen we daarover bericht kregen werd er nog verteld dat het voor ons geen gevolgen zou hebben.
Een collega van mij heeft vrijdagavond nog gewerkt en toen nog met de baas gesproken en hij heeft niets gezegd, ook onze leidinggevende heeft niets gezegd, terwijl de brief toen al gepost was.
Iedereen vind het vreemd dat we dit in een banketstaaf briefje te horen kregen terwijl normaal om elke kippenscheet een vergadering wordt gehouden.
De verzorging loopt sjacherijnig te zijn omdat zij onze taken over zullen moeten nemen terwijl ze op onze werktijden (avond, weekend en vakantie tijden) maar met halve bezetting werken.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 07:40

Zo!

Da's balen hee! Heel veel succes bij het zoeken naar wat anders!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 07:50

Nou zeg, dat hadden ze ook wel wat subtieler mogen doen. Ik zou er zeker wat van zeggen tegen je werkgever. Als jullie een normale werkverhouding zouden hebben, zou hij het gewoon persoonlijk aan je moeten kunnen vertellen.

Toos paardloos

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:49

ik zou in ieder geval je ww-uitkering aan gaan vragen, heb je recht op.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:28

Vervelend voor je zeg..

Ik ben zelf ook op zoek naar iets nieuws en moet wel zeggen dat er ontzettend veel banen als receptioniste gevraagd worden hoor! Ook voor een aantal uur per week. Kijk eens op monsterboard & stepstone en de rest van de vacaturesites.

Dus weer vrolijk worden en gewoon gaan zoeken! Je vindt vast wel iets wat bij je past!! Lachen
Succes!

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:47

Dat is vervelend voor je Scheve mond

_______.·:*´¨`*:·.YaLNiZKuRT.·:*´¨`*:·._________

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:11

Is idd niet erg netjes dat ze dat per brief meedelen.
Maar zo snel mogelijk een uitkering aan vragen, en opzoek naar een nieuwe baan. succes

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:15

He bah, wat kloote voor je. Ik hoop dat je snel iets anders vind!!!!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:20

wat een stomme mensen omdat zo even te zeggen!
ik hoop dat je snel een goede baan vind en weer genoeg inkomen krijgt

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:41

jeetje dat zal best hard aan zijn gekomen. veel succes met het zoeken en als ik iets zie ofzo dan geef ik een gil.

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

juval

Berichten: 13060
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:08

jee, wat vervelend. ..... als ik jou was zou ik toch niet zomaar akkoord gaan met het ontslag. je zegt dat je er al 4 jaar werkt, volgens mij kunnen en mogen ze je dan niet zomaar op straat zetten hoor. Ze moeten zowiezo rekening houden met het zogenaamde ancienniteitsbeginsel (mensen die later dan jij in dienst kwamen zouden er eerder weer moeten vertrekken, last in first out). Of ze zouden je evt. ander werk moeten aanbieden ofzo, Vraag eens advies aan een buro voor rechtshulp (of via je evt rechtsbijstandverzekering). Je zou toch op zn minst een leuke vergoeding mee moeten kunnen krijgen lijkt me. Dus bij ontslag, altijd bezwaar aantekenen!!! succes ermee.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:10

Annechien schreef:
ik zou in ieder geval je ww-uitkering aan gaan vragen, heb je recht op.



Dan moet het wel ontbonden zijn door de kantonrechter, wat in dit geval ook zo is waarschijnlijk. Je moet wel een verweerschrift kunnen overleggen. Dan wordt je aanvraag in behandeling genomen en is het afwachten en hopen dat ze het goedkeuren. Mijn vriend heeft in een zelfde situatie gezeten.

juval

Berichten: 13060
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:25

inderdaad, als je zomaar akkoord gaat met je ontslag loop je de kans om geen ww-uitkering te krijgen, want dan zeggen ze dat je verwijtbaar werkloos bent. dus altijd aanvechten~!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:40

juval schreef:
inderdaad, als je zomaar akkoord gaat met je ontslag loop je de kans om geen ww-uitkering te krijgen, want dan zeggen ze dat je verwijtbaar werkloos bent. dus altijd aanvechten~!


Ja wel doen hoor!! Want anders ben je echt de l*l...

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 22:43

Ik heb vanmiddag mijn "hoofd" gesproken en hij vertelde mij dat we zeer waarschijnlijk vanaf januari worden ontslagen.
Ik heb hem gevraagd waarom hij dit in een banketstaaf briefje heeft mee gedeeld en niet persoonlijk.
Hij vertelde dat deze brief een vooraankondiging was zodat we alvast naar wat anders konden uitkijken.
Toch blijf ik het laf vinden.
Juval, wat jij zegt over last in first out gaat bij ons niet, we moeten allemaal weg.
Ontslag aanvechten, hoe doe je dat?

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:39

tinkerLuna schreef:
Ik heb vanmiddag mijn "hoofd" gesproken en hij vertelde mij dat we zeer waarschijnlijk vanaf januari worden ontslagen.
Ik heb hem gevraagd waarom hij dit in een banketstaaflig briefje heeft mee gedeeld en niet persoonlijk.
Hij vertelde dat deze brief een vooraankondiging was zodat we alvast naar wat anders konden uitkijken.
Toch blijf ik het laf vinden.
Juval, wat jij zegt over last in first out gaat bij ons niet, we moeten allemaal weg.
Ontslag aanvechten, hoe doe je dat?


Ik neem aan dat jouw contract via de kantonrechter ontbonden gaat worden? Jij moet dan een advocaat in handen nemen die jouw zaken gaat behartigen. Hij zal ook het ontslag aan gaan vechten voor je.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:48

Ben je lid van een vakbond? Anders kun je daar ook inlichtingen vragen. Als er meerdere werknemers bij dezelfde vakbond zitten kun je als "groep" het ontslag aan laten vechten.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:55

Jola schreef:
Ben je lid van een vakbond? Anders kun je daar ook inlichtingen vragen. Als er meerdere werknemers bij dezelfde vakbond zitten kun je als "groep" het ontslag aan laten vechten.

Als groep moet je niet doen, vaak nemen ze daar bij het UWV geen genoegen mee. Je kan het beter persoonlijk aanvechten. Ze kunnen het aanvechten als groep zien als verwijtbaar werkeloos zijn.
Ik zou gewoon geen risico nemen en lekker een advocaat in handen nemen. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt neem je daar gewoon contact mee op en regelen zij alles. Meestal geldt een eigen risico van 75 euro.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 10:41

Ik ben geen lid van een vakbond.
Dit baantje heb ik 4 jaar geleden genomen als bijbaantje, ik zat toen nog op school.
Bij gebrek aan beter/ander/meer ben ik dit blijven doen.
Maar het is dus eigenlijk een studentenbaantje.
Ik heb een contract voor 4 uur per week, maar werkte er sinds 3 jaar 8.
Ik woon nog thuis maar moet wel mijn paardje onderhouden en mn verzekeringen betalen, ik wil ook wel graag kleding aan mn lijf.
Mijn ouders hebben (dacht ik) een rechtsbijstandverzekering, zou ik daar ook wat aan hebben?
Ik ben nog nooit ontslagen ofzo dus heb geen idee van hoe t allemaal werkt.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:47

tinkerLuna schreef:
Ik ben geen lid van een vakbond.
Dit baantje heb ik 4 jaar geleden genomen als bijbaantje, ik zat toen nog op school.
Bij gebrek aan beter/ander/meer ben ik dit blijven doen.
Maar het is dus eigenlijk een studentenbaantje.
Ik heb een contract voor 4 uur per week, maar werkte er sinds 3 jaar 8.
Ik woon nog thuis maar moet wel mijn paardje onderhouden en mn verzekeringen betalen, ik wil ook wel graag kleding aan mn lijf.
Mijn ouders hebben (dacht ik) een rechtsbijstandverzekering, zou ik daar ook wat aan hebben?Ik ben nog nooit ontslagen ofzo dus heb geen idee van hoe t allemaal werkt.


Volgens mij wel hoor. En anders gewoon een afsluiten. Het zijn de kosten niet, en als je een advocaat nodig hebt is het ideaal!

juval

Berichten: 13060
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:34

Ik denk niet dat kinderen zijn meeverzekerd als het om een arbeidsgeschil gaat, maar je zou voor de zekerheid even met die verzekering kunnen bellen om dat na te vragen, en misschien kunnen ze je toch adviseren wat te doen.
Ik werk op de juridische afdeling van een vakbond, en wij komen helaas maar al te vaak dit soort kwesties tegen. Er gaan heel veel bedrijven failliet de laatste tijd.
Ik ben het niet met Sorane eens dat je als groep minder sterk zou staan, je zou je collega's eens kunnen vragen wat zij van plan zijn om te doen.
Het ontslag aanvechten is wel iets dat je beter door een jurist kan laten doen, die zijn beter thuis in alle regeltjes.
Ga in ieder geval niet zomaar akkoord, en teken niets!!
veel succes!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:58

juval schreef:
Ik denk niet dat kinderen zijn meeverzekerd als het om een arbeidsgeschil gaat, maar je zou voor de zekerheid even met die verzekering kunnen bellen om dat na te vragen, en misschien kunnen ze je toch adviseren wat te doen.
Ik werk op de juridische afdeling van een vakbond, en wij komen helaas maar al te vaak dit soort kwesties tegen. Er gaan heel veel bedrijven failliet de laatste tijd.
Ik ben het niet met Sorane eens dat je als groep minder sterk zou staan, je zou je collega's eens kunnen vragen wat zij van plan zijn om te doen.
Het ontslag aanvechten is wel iets dat je beter door een jurist kan laten doen, die zijn beter thuis in alle regeltjes.
Ga in ieder geval niet zomaar akkoord, en teken niets!!
veel succes!


Je staat niet minder sterk. Het UWV KAN alleen moeilijk gaan doen. Dat zijn de woorden van onze advocaat EN het UWV zelf.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, IASCrawler en 21 bezoekers