Ervaring met ziekenhuidieet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:27

Ik heb het een week volgehouden; een gelijksoort dieet. Ik viel 6 kg af in 1 week, maar 1 week later zat het er ook allemaal weer aan. Je gaat compensatie zoeken in het weekend als je 'normaal' mag eten, en dan komen de vreetkicks. Oftewel; het werkt ( bij mij en ik denk sowieso bij de meesten) niet.

Afvallen is een kwestie van je eet/leef patroon veranderen. Meeste mensen zijn daar te lui voor, en proberen dus gewoon iets anders wat eigelijk niet werkt.

Vandaag even geen achterhaalde quotes


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:41

Ik heb denk ik ongeveer zo'n beetje dezelfde bouw als jij.. ben ook 1.60 en weeg 63 kilo..

Heb ook al verschillende dieten geprobeerd, het langste wat ik uithield duurde 2 maanden met de weight watchers.. 5 kilo eraf, maar er kwamen er meer aan.. na nog een paar keertjes proberen(minder snoepen enzo) ben ik ermee gekapt.. het helpt niet..

Ik hou veel te veel van lekker eten en zodra ik daarmee kap wil ik alleen maar meer meer en meer!
Vooral als ik mij verveelde dan pakte ik iets lekkers.. ja zo werkt het niet he... dus een heeele tijd niks eraan gedaan en heb nu de stap naar de sportschool gezet!
Ik sport liever dan dat ik m'n eten laat staan, en daarnaast hou je echt een heerlijk gevoel aan sporten over. Sporten is gewoon heel gezond (haha niemand zal geloven dat dit uit mijn mond komt, degene die altijd tegen iedere beweging was Tong uitsteken ) EN ik heb nu veel minder tijd om te denken aan eten, dus dat scheelt ook weer ;P

Ik ga 3 x in de week...

Als ik jou was zou ik gewoon iets minderen met snoepen (een keertje moet kunnen!) en vette happen, dat scheelt al een hoop hoor! En ga eens een keertje lekker een eindje fietsen met mooi weer, doe ik ook vaak!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:24

Quellian schreef:
Heb je m ook gedaan? Ben je erdoor afgevallen?


Ja ik ben afgevallen om precies te zijn 10 kilo, maar je valt weer terug in je oude patroon hoe erg je ook oplet, het is te moeilijk... en je komt meer aan dan je afvalt...

Ikkem
Berichten: 83
Geregistreerd: 06-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:12

Heeft iedereen hier dan slechte ervaringen mee?
Ik ken namelijk 2 mensen die hier zeker wel van afgevallen zijn (mijn moeder een een vriend van mij dus geen vage kenissen), daarna zijn ze wel gezonder gaan eten, maar om een begin te maken lijkt me het niet slecht.
Ik moet ook zeggen dat het niet bij iedereen werkt, ik heb het zelf gedaan en bij mij had het geen effect.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:00

'mijn vader volgt dit dieet al enkele jaren met steeds een paar maanden rust en het werkt super als je je aan de regels houd..de soep vond ik zelf wat waterig maar daar mag je zoveel als je wil van eten..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:06

mn moeder deed et ook Haha!
ze is wel 3 kilo afgevallen, maar werd er stikchagerijnig van Clown

'In het land der blinden is eenoog koning'

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:13

Het is een onvolwaardig en onverantwoord dieet. En NIET zoals de naam van het dieet zegt van een ziekenhuis afkomstig. Bij navraag is het door geen enkel ziekenhuis ontwikkeld.

Het is eentonig (door een groot gebrek aan creativiteit) en onvriendelijk van toon.

en om heel sarcastisch te eindigen Scheve mond het werkt perfect voor het zogehete jojoen

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:27

Omdat ik er zelf goede esultaten mee heb, help ik andere mensen om af te slanken met Herbalife. Gemakkelijk, en prima vol te houden omdat je geen honger hoef te lijden zoals met deze crashdieeten.
Meer info op www.marvins.nl/voeljegoed , mijn websiteje hierover.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:42

Ik volg ook dat ziekenhuis dieet!!!
Het werkt echt ookal smokkel je af en toe wat Lachen
was in een maand 8 kilo afgevallen! Haha!

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:55

Maar als je dan weer 'gewoon' gaat eten kom je dan niet weer onwijs aan? Scheve mond

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:07

sjakie schreef:
Het is een onvolwaardig en onverantwoord dieet. En NIET zoals de naam van het dieet zegt van een ziekenhuis afkomstig. Bij navraag is het door geen enkel ziekenhuis ontwikkeld.


Misschien heet het wel zo omdat je bij langdurig volgen van dit dieet in het ziekenhuis terechtkomt! Schijnheilig Clown

Het lijkt me niet gezond om dit te volgen. Zoals al eerder is gezegd kan je beter je eetpatroon aanpassen en gaan sporten. Dit hou je langer vol en is veel beter voor je lichaam.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:52

Het lijkt me heel moeilijk vol te houden.
Het best wat je kan doen is suiker schrappen uit je dagelijks voedsel en veel drinken. Dieten zijn niet gezond. En zoals zoveel hier voor mij hebben gezegd is het beter om je eetpatroon aan te passen. Als jij bijvoorbeeld al een ontbijt neemt, komt 's ochtends je stofwisseling al op gang en zal je per dag meer verbranden. Eet gezond, veel groente en fruit em drink veel. Vermijd ook de suikers. Daar krijg je alleen maar meer honger van.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:52

En ook gaan sporten, dat vergat ik te zeggen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:36

haflingertje schreef:
Ik volg ook dat ziekenhuis dieet!!!
Het werkt echt ookal smokkel je af en toe wat Lachen
was in een maand 8 kilo afgevallen! Haha!


helaas heet dit in medische termen ondervoeding Scheve mond

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:02

Ik heb echt geen honger als ik me hieraan houdt...
het gaat prima.
Ben nu weer twee weken "normaal"aan het eten en ik blijf gewoon op het afgevallen gewicht...
Ik vindt die pillen juist niks dus doe het liever op deze manier...

het gaat echt prima!

en als je zo gaat denken is geen enkel dieet goed!
maar te dik zijn is ook niet goed Verward Verward

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:06

haflingertje schreef:
Ik heb echt geen honger als ik me hieraan houdt...
het gaat prima.
Ben nu weer twee weken "normaal"aan het eten en ik blijf gewoon op het afgevallen gewicht...
Ik vindt die pillen juist niks dus doe het liever op deze manier...

het gaat echt prima!

en als je zo gaat denken is geen enkel dieet goed!
maar te dik zijn is ook niet goed Verward Verward


Er is ook geen enkel dieet goed Tong uitsteken
Bewegen en gezond/minder vet/zoet eten is goed!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:07

ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan Haha!
sport me al helemaal gek Scheve mond

maar het werkt..
dus ik ga er gewoon mee door OK dan!

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:37

Veel dieten werken niet, omdat mensen zelf aan het modderen zijn. Veel dieten zijn gebaseerd op halve waarheden en het wordt geslikt als zoete koek.

Jammer Scheve mond

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:34

Ik vind het er ook erg beroerd uitzien, zeker ook omdat je bijna geen groenten binnen krijgt. Verder is de ellende met dit soort diƫten dat je spijsvertering binnen no-time in standje ondervoeding gaat, je lijf gaat heel zuinig doen met energie en alles uit het eten halen wat erin zit, waardoor je, als je weer normaal gaat eten, nog sneller aankomt dan voor het dieet.
De enige manier is inderdaad jezelf een beter eetpatroon aanleren en meer bewegen. Wat mij erg heeft geholpen met afvallen was het boek 'Over gewicht' van Esther Theunisse, een dieetiste. Dat gaat in op de redenen van teveel eten, wat een gezond voedingspatroon is en hoe je jezelf dat kunt aanleren. Ik vond het erg motiverend ook.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:06

haflingertje schreef:
Ik heb echt geen honger als ik me hieraan houdt...
het gaat prima.
Ben nu weer twee weken "normaal"aan het eten en ik blijf gewoon op het afgevallen gewicht...
Ik vindt die pillen juist niks dus doe het liever op deze manier...

het gaat echt prima!

en als je zo gaat denken is geen enkel dieet goed!
maar te dik zijn is ook niet goed Verward Verward

Er is een groot verschil tussen een dieet en uithongeren. Een dieet is een verantwoorde samenstelling van de voeding die daadwerkelijk moet bijdragen aan de gezondheid van de persoon in kwestie. Dit is geen dieet maar een slecht verzonnen verhaaltje door iemand. De manier waarop het staat beloofd het een hoop en tuurlijk, je valt gigantisch af. Echter, je kunt het haast vergelijken met niet eten. Daarnaast is afvallen in zo'n korte termijn verre van goed. Al die mooie beloftes van even snel die overtollige kilo's eraf zijn heel verleidelijk, maar het is beter om rustig af te vallen.
Over die pillen bestaat geen enkel wetenschappelijk resultaat dat bevestigt dat ze daadwerkelijk bijdragen aan het afvallen. Sterker nog, er zit altijd een apart verhaal bij dat gebaseerd is op gezonde voeding en vooral veel bewegen. De pillen werken daardoor hoogstens alleen psychologisch.