Diëtiek/Voedingsleer: wat zijn de mogelijkheden?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Diëtiek/Voedingsleer: wat zijn de mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 13:42

Ik probeer momenteel te switchen van werkrichting.

Nu wil ik graag gaan werken in de richting van gewichtsconsulent/voedingsdeskundige/begeleiding van mensen die willen afvallen. Iets in de gezondheid, gewichtsbeheersing, sporten. Dit interesseerde me altijd al heel erg.

Ik heb een opleiding op MBO niveau en propedeuse HEAO, ben eigenlijk de kant opgegaan van de commerciële sector/zakelijke dienstverlening. Maar door verschillende redenen wil ik nu dus graag iets anders gaan doen.

Ik weet alleen niet echt wat er voor functies bestaan hierin. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die in deze sector werken en die me misschien wat willen vertellen hierover. Bijvoorbeeld of ik met de opleiding die ik al heb ergens kan binnen komen en dan intern kan worden opgeleid o.i.d.?


Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:03

Verplaatst van VMR naar AM.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:09

Ik ben dietist en er zijn genoeg mogelijkheden voor. Wel ben ik er voorstander van dat je de opleiding voeding en dietetiek doet. Daarmee ben je officieel bevoegt om dieetadviezen te geven. Heb je die opleiding niet dan mag je alleen voedingsadviezen geven over gezonde voeding. En dus geen dieetadviezen, ook niet voor afslanken. dit valt nl onder het energiebeperkt dieet en dient ook door een dietist begeleidt te worden.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:30

Zelf begin ik met de opleiding voeding en diëtetiek in september en in principe kun je er van alles mee doen. Variërend van werken in het ziekenhuis als diëtist op bijv. de oncologie afdeling, tot aan het kruiswerk.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:26

Bij mij op stage werken twee dietisten, in de sector voedingssupplementen voor mensen en dieren. Wellicht is dat ook nog een mogelijkheid voor je.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie