verwende hond (wil alleen kwaliteiteten)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:30

Ik koop voor m'n kat vaak een pak diepvrieskoolvis, daar zitten dan 4 stukken in. Vindt ze heerlijk en het is zelfs goedkoper dan kuipjes!


Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:02

Tessebes dat ga ik ook eens proberen.

Die katten van ons denken namelijk dat ze in een vijf sterren hotel wonen, ze eten ook alleen maar duur blik voer, de goedkopere laten ze liggen en gaan er mee spelen zodat het door het hele huis heen ligt.
Laten verhongeren helpt niet ze worden dan knetter gek en zoefen door het hele huis heen en weer en krijsen dat ze dan kunnen.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:45

Maar... nou is er nog geen eenduidig iets. De één zegt wel, de ander zegt niet...

En ik zit nog steeds met een hond die maar half eet Verward

Semper erit denique omnia


      Quarterh0rse

      Berichten: 8491
      Geregistreerd: 22-05-04

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:54

      mijn hond vreet echt alles m'n katten daarin tegen willen vaak alleen Qourmet Gold blikjes maar whiskas en felix gaat opzich ook wel.. van goedkoop voer vinden ze alleen de kuipjes echt lekker.. hetzelfde geld voor de brokjes Quormet...

      WenK

      Berichten: 10510
      Geregistreerd: 10-01-03
      Woonplaats: 't Gooi

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:54

      Die hond van ons eet alles.... Of je hem nou Eukanuba, Frolic of een huismerk voorschoteld, alles gaat erin. Zelfs als m'n moeder hem weer eens van tafel af laat eten (vind ik een vreselijk smerige gewoonte, maar ze doet het toch) vreet ie alles op, tot de groenten aan toe...

      www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

      Chrystal-gek

      Berichten: 3076
      Geregistreerd: 17-05-01
      Woonplaats: Overijssel

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:12

      iefke schreef:
      We hebben nooit één merk hondevoer. Wel altijd Pedigree of een ander redelijk bekend merk.

      Nu heb ik al 2x een wat goedkoper merk gekocht. En dit eet Perro pertinent niet.

      Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik hiermee doen??

      Nu heb ik er heet water overheen gedaan en even af laten koelen Clown en nu eet ze het wel... Verward:?


      Citaat:
      Maar... nou is er nog geen eenduidig iets. De één zegt wel, de ander zegt niet...

      En ik zit nog steeds met een hond die maar half eet Verward


      Dat er geen eenduidig iets is, kan wel kloppen, zoveel mensen, zoveel wensen, met dieren hetzelfde.
      De een voert dit, de ander dat.
      De een doet het zo, de ander anders.

      Brokken wisselen of eens een keer een maaltijd overslaan, kan geen kwaad, mijn inziens.
      Honden in het wild, kunnen ook niet altijd een prooi bemachtigen en eten dus soms een keertje wat minder of niet, het is ook niet altijd dezelfde prooi.

      De makkelijkste oplossing is gewoon het voer kopen wat de hond wel lust.
      Wil je de hond laten wennen aan een ander voer, moet je steeds iets minder van het oude voer en steeds wat meer van het nieuwe voer geven.

      Verder ben ik een voorstander van vers vlees voeren, kant en klaar pakketjes kun je zo in de winkel halen, nog beter is zelf samenstellen, maar hier moet je het nodige vanaf weten.
      Wedden dat je hond dat heel erg graag lust?
      En tot de laatste kruimel opeet?

      Om praktische en financiële redenen, voeren wij s'ochtends nog brokken, maar savonds dus vaak versvlees.
      De bedoeling is nog wel om dit te gaan uitbreiden en eventueel zelf samen te gaan stellen.

      *Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

      Shaienne

      Berichten: 4933
      Geregistreerd: 02-04-01
      Woonplaats: Vaassen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:59

      Ik ben sinds kort ook overgestapt op versvlees en onze hond vind het heerlijk!
      Ik combineer het ook met sochtends Carocroc brokken en savonds versvlees. Versvlees is toch het beste voor de hond, omdat er geen kunstmatige en chemische rotzooi inzit.

      Net zoals "supermarkt" brokken, zoals Bonzo en Pedigree, honden eten het heel graag, omdat het bordevol zit met kunstmatige geur-kleur en smaak stoffen, maar echt goed voer is het niet.

      En zoals bijvoorbeeld Eukanuba, dat voer wordt geconserveerd met BHT (als ik het goed heb) en dat is verboden voor menselijke consumptie, omdat het kankerverwekkend is, maar voor diervoeders is het wel toegestaan.

      Vor goede brokken kan ik Prins, Carocroc en Farmfood aanraden, want daar zitten helemaal geen chemische stoffen enzo in.

      Blikvoer bestaat voor 80 % uit <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=water&v=55">water.
      We gaven onze kat ook altijd blikvoer en nu heeft ie heel erg tandplak en tandsteen wat komt door het blikvoer, het is heel slecht voor de tanden.

      Anoniem

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:34

      Idd, je kan je kat/hond beter harde brokken geven, anders rotten zijn tanden weg, krijgtie tandsteeen, én nog eens slecht tandvlees.

      Onze kat lust alleen van aldi&hoogvliet, geef je dr whiskas, laat ze t staan. !

      Pingel

      Berichten: 59
      Geregistreerd: 26-01-04
      Woonplaats: eindhoven

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:44

      Mijn honden eten al jaren Smolke balance brokken. Doen ze het erg goed op en ze blijven het lekker vinden. Af en toe doe ik er wel wat extra's bij b.v. rijst ofzo. Mijn kat eet ook brokken van Smolke. In geen geval zacht voer want dat is idd de pest voor hun gebit. Maar ik geloof dat ik wel makkelijke beesten heb. Mochten ze kieskeuriger worden dan zal ik eerst eens afwachten voor ik aan een ander merk begin.... Ik weet dat de honden erg last krijgen vanhun darmen als ik zomaar overstap op iets anders!

      Soph12

      Berichten: 4076
      Geregistreerd: 24-06-03
      Woonplaats: Utrecht

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:27

      onze hond eet geen droge brokken, dus doen we er van die pedigreezakjes overheen en mengen we het, zo krijgt hij van allebei wat binnen!

      Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

      Mereltje

      Berichten: 4485
      Geregistreerd: 21-07-02
      Woonplaats: Haarlem

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:26

      Mijn hond eet alles behalve duur eten *LOL*
      Ze eet zelfs caviabrokken die op de grond gevallen zijn Verward
      En appels vindt ze ook lekker, maar eten van een duur merk weer niet Verward Tong uitsteken

      Reach for the stars, so if you fall you land on a cloud

      Cittemee
      Berichten: 299
      Geregistreerd: 31-07-03
      Woonplaats: Zuid holland

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:49

      Mijn honden moet ik in elk geval niet steeds ander voer geven want ze gaan dan overgeven en aan de diarree, heb ook geleerd van de fokker van mijn honden dat je niet steeds moet wisselen van voer , als jij namelijk een goed voer hebt waar alles in zit dan is het niet nodig om te wisselen want dan krijgen ze alles binnen.

      Ze eten bij mij gewoon altijd het zelfde voer als hoofdmaaltijd (2 x daags) en tussendoor een honden koekje, of ik wissel het eens af met diner (van het zelfde merk als hun droge brokjes!) Verder krijgen ze regelmatig rauwe pens of vlees, ik heb dan ook nooit las van honden met diarree, overmatig boeren en hun vacht glimt als een spiegeltje.

      Those we loved but lost
      are no longer where they were
      but are always where we are.

      Desiree

      Berichten: 28760
      Geregistreerd: 23-01-01
      Woonplaats: Twente

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:47

      verana"]
      Ow mijn ma wel hoor
      Die zegt gewoon eten wat de pot schaft
      [/quote]
      en ergens heeft ze daar ook wel gelijk in. MAar bij jou kan dat ook; jou schotelen ze elke dag iets anders voor. MAar stel je voor dat je elke dag iets te eten krijgt wat je NIET lust. Daar ben je dan mooi klaar mee. Ik vind dat dus toch nog een verschil.

      Overigens, mijn honden eten 's avonds vaak met de pot mee. Overdags krijgen ze farmfoodbrokken met Natural Diet vlees. In vlees zit eigenlijk niets, dat bestaat eigenlijk alleen maar uit water. Maar in Natural diet zit toch voor 70% vlees.

      Nu zullen er mensen zijn die zeggen dat het slecht is om honden met de pot mee te laten eten. Sja, als je ze alleen aardappels geeft kan ik me dat wel voorstellen. Van alles een beetje he, en gebakken aardappels kun je weer beter vervangen met brood.

      Vroeger kregen de honden niet anders, er waren immers geen diervoederfabrikanten. En de honden werden toch net zo oud gemiddeld als nu. Dus zo slecht zal het echt niet zijn. Want dan zou er wel een signifikant verschil zijn ontstaan door de jaren heen.[quote="iefke schreef:
      Maar... nou is er nog geen eenduidig iets. De één zegt wel, de ander zegt niet...

      En ik zit nog steeds met een hond die maar half eet Verward

      Net als onder de mensen zijn er ook onder de dieren "pitsers" die slecht eten. Ik zou je aan kunnen raden om gratis een pakketje farmfood te bestellen als proef. Je krijgt er ook een brochure met informatie bij wat er allemaal in zit en waar het goed voor is. Je kunt naar www.farmfood.nl om het te bestellen en er staat ook een telefoonnr. Het is een van de beste hondenvoeders en de meeste honden lusten het.

      De hond is de betere mens

      Branca

      Berichten: 6138
      Geregistreerd: 30-11-01
      Woonplaats: ZO Brabant

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:28

      Branca is een pitser.. heb al diverse merken voer gehad. Als het een andere reuk heeft, kan het alweer goed zijn. (Royal Canin croc/Kenner lamb-rice om en om om de zoveel tijd)
      Soms doe ik voor de afwisseling wel eens wat overheen: wat jus, natvoer, olie (lijnzaad), enz Heeft ze toch niet altijd hetzelfde.
      Mijn kat, Sjakie, eet elke dag hetzelfde, speciale Hill's voor blaasgruis. Is ie helemaal leip van.. wil niks anders. Hou ik een worstje voor (of slagroom/vla/vis enz) hoeft ie niet. Maar hou ik een tomaatje/meloen/komkommer/banaan enz voor..eet ie het snel! Pfffff

      Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

      Amanda_T
      Berichten: 5950
      Geregistreerd: 01-07-01

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:35

      Onze hond eet wanneer dat hij zin heeft. Krijgt 1x per dag eten, en soms dan laat hij het tot de volgnde morgen staan, andere keer eet hij het gewoon op. Ligt er maar net aan of hij honger heeft. Verschillende soorten voer doen we niet moeilijk over. Onze hond kan ertegen, als hij de ene keer frolic krijgt en de andere keer weer voer van de Aldi. Dus ik heb geen idee wat je eraan kan doen, misschien klein beetje blikvlees erdoorheen?

      blackheart

      Berichten: 3116
      Geregistreerd: 07-02-04

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:42

      Malibu schreef:
      Onze kat at alleen maar Whiskas, en dan alleen nog maar bepaalde smaken. Zalm, rund en nog 1tje. De rest kon zo door de plee gespoeld worden want dat at ie dus gewoon niet, laten verhongeren dreef ons psychisch helemaal gek want dan ging ie gewoon de heledag naast je zitten miauwen Verward


      Hihi daar herken ik onze kat aardig in. Gelukkig vind ie die van de aldi lucky cat ofzo, uit zo'n zak wel heel lekker. Mar mijn broer heeft voor zijn eigen kat ook bij de aldi weggehaald uit dat rode pak, en die luste dat niet, maar lucky cat wel

      Supertje

      Berichten: 7089
      Geregistreerd: 03-10-02
      Woonplaats: Hoekse waard

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:42

      Ik heb 3 honden, 1 ervan vreet echt alles waarvan hij maar enigszins denkt dat het eetbaar is, dat is net een vuilnisvat.
      De andere 2 echter, lusten zowat niks. Brokken vinden ze niet lekker, blikvoer gaat er met moeite in.
      Als ik 's avonds hun eten klaarmaak, staat er 1 te springen dat hij eten wil, de andere twee verstoppen zich bij voorkeur Verward Dit is altijd al zo geweest, als pup hadden die 2 dat al. Eentje van hen gaat als het eten er eenmaal staat een meter of 2 voor zijn bak liggen, vreet het niet op, maar gaat de hele avond grommen naar de andere honden die in de buurt van zijn bak komen...... Hij wil het alleen eten als je het hapje voor hapje aan hem voert, bij voorkeur met een vorkje, maar ik ga echt niet elke avond dat beest zo zitten voeren....
      Dit is overigens ook zo met vers vlees e.d.. Of wat ze hier vaak krijgen, schapenhart, kip, rundvlees of pens (alles gekookt) met brood en gekookte groenten. Zelfde verhaal, al eten ze dat iets sneller op. 's Avonds eten ze ook nog wel eens met de pot mee, of wordt wat er nog over is van het eten door hun voer gegooid.

      Geef je ze trouwens precies dezelfde dingen als 'tussendoortje', dat weten ze niet hoe snel ze het op moeten eten Verward Vreemde beesten.....

      Run free Jordy.... 1997 - 2021

      RelarDevi
      Berichten: 26954
      Geregistreerd: 23-12-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:52

      Mijn kat eet gewoon wat hij krijgt, we wisselen eigenlijk bijna nooit van de merk, Gourmet krijgt hij gewoon als blik, en smorgens krijgt hij brok.. Vind hij het opeens niet lekker (bijv er zit medicijn in en dat weet hij heel goed *vloeibaar medicijn*) gaat hij mauwen, maar als hij echt honger heeft dan eet ie het gewoon op!

      Chrystal-gek

      Berichten: 3076
      Geregistreerd: 17-05-01
      Woonplaats: Overijssel

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:54

      Maar met vers vlees voeding is het juist de bedoeling dat je het rauw geeft, dus niet gekookt, gebakken of op een andere manier verwarmd.
      Dat is ook het hele BARF idee.

      *Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

      jeanie

      Berichten: 2072
      Geregistreerd: 12-10-03
      Woonplaats: leiden

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:36

      Ik heb een jack russel die ook kieskeurig is wat eten betreft,Ze krijgt nu dure brokken aangevuld met hart(rodi uit de diepvries).
      Iets anders eet ze niet.

      Chrystal-gek

      Berichten: 3076
      Geregistreerd: 17-05-01
      Woonplaats: Overijssel

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:37

      Waarom geef je dan savonds niet gewoon een complete versvoeding (van Rodi)?

      *Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

      Supertje

      Berichten: 7089
      Geregistreerd: 03-10-02
      Woonplaats: Hoekse waard

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:04

      Chrystal-gek schreef:
      Maar met vers vlees voeding is het juist de bedoeling dat je het rauw geeft, dus niet gekookt, gebakken of op een andere manier verwarmd.
      Dat is ook het hele BARF idee.


      Rauw hebben we geprobeerd, maar dat eten ze al helemaal niet. Alleen de oudste, die eigenlijk alles eet, eet rauw vlees, maar hij gaat er heel erg van aan de diaree.....

      Run free Jordy.... 1997 - 2021

      Chrystal-gek

      Berichten: 3076
      Geregistreerd: 17-05-01
      Woonplaats: Overijssel

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:50

      Supertje schreef:
      Rauw hebben we geprobeerd, maar dat eten ze al helemaal niet. Alleen de oudste, die eigenlijk alles eet, eet rauw vlees, maar hij gaat er heel erg van aan de diaree.....


      Tja, de meeste honden doen er een 'moord' voor (kun je letterlijk en figuurlijk opvatten, haha).
      Dat je hond er de eerste tijd van aan de diarree kan raken, komt omdat hij moet wennen aan een totaal ander soort voer (dit is een ander soort wennen dan tussen verschillende soort brokken), dat de maag brokken is gewend ipv vlees (en dan bedoel ik dus ook echt vlees, blikvlees noem ik geen vlees), dat de ph-waarde anders moet worden.
      Maargoed, het fijne weet ik er ook niet van, maar dat staat uitgebreid beschreven op de site die ik hierboven al aangaf.

      Maar als de 2 honden waar het omgaat (nouja, de 2 kieskeurtjes van de 3), het niet eten, heb je er nog niet veel aan.

      *Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

      Toess

      Berichten: 12028
      Geregistreerd: 27-08-01

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:11

      Ben ik blij dat onze kat het niks uitmaakt wat ie eet als ie maar eten krijgt. Wij wisselen ook vaak af, eigenlijks kopen we nooit hetzelfde merk.

      <3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

      Alane

      Berichten: 16622
      Geregistreerd: 18-02-02
      Woonplaats: Munsterland???????

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:20

      een hond "proeft" geen eten...het enige waar voor een hond enig smaak aanzit is kaas.
      onbehandeld rauw vlees kan nooit goed zijn voor een hond..omdat er niet voldoende (voedings)stoffen inzitten.
      Een wilde hond/wolf zal ook voor de maag en andere ingewanden gaan van de prooi en niet voor het "gewone" vlees. Daardoor krijgt een wilde hond ook voldoende andere stoffen binnen.

      De merken uit de supermarkt zijn vaak voorzien met een teveel aan kleur en geur stoffen: immers baasje koopt wat voor het oog er ook lekker uitziet.
      Blik voer bestaat inderdaad voor 80 procent uit water......maar vers vlees voor 70 % en dan mis toch al gauw een hoop vitaminen enz.

      ontopic:
      Als je hond een bepaald voer laat staan vanaf de eerste maaltijd die je voorzet kan het komen door de geur van dat voer, die zal afwijken van zijn "normale" voer, dan wil slaolie wel eens helpen. Ook de voerbak reinigen met azijn (wel goed naspoelen) voor je de eerste keer een ander merk voert.
      een dag vasten is geen probleem voor een hond, langer is niet raadzaam...

      Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
      Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
      Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Googlebot en 31 bezoekers