Kittens en oogkleur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Kittens en oogkleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 13:04

Ik kan het niet op internet vinden, dus ik vraag het maar hier.
Wanneer hebben kittens hun vaste kleur ogen?

Want bij mijn andere kittens verkleurden ze al met 4 weken naar groen en bruin, maar ik heb zelf een kitten gehouden en die is nu meer dan 2 maanden oud, maar heeft nog steeds blauwe ogen. In het midden iets een randje bruingrijzig, maar voor de rest echt lichtblauw.

De kitten is voornamelijk spierwit en alleen op het hoofd een rode vlek en op de rug wat rode vlekken Lachen

Of zal zij wat later zijn met verkleuren, of is het normaal dat het zo lang duurt Lachen


Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:12

Onze kat was redelijk snel aan het verkleuren maar het werd eerst groen. na een paar maand zijn ze nu donkergeel geworden

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:18

Ik heb hier een kitten van nu een maand of 3, een helemaal rood katertje, en die heeft nog steeds blauwe ogen, zijn ook nog niet aan het verkleuren.
Bij rode katten kunnen de ogen overigens blauw blijven, hoop dat ze dat bij die van mij ook blijven Lachen

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 13:31

Oh nou ik ben benieuwd Lachen
Die van ons is echt een huis-tuin en keuken katje, dus dan denk je meer aan groene of bruine ogen Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:55

Die van mij is ook een 'gewone' kat. Onze buren hebben trouwens een rood-witte kat met een groen en een blauw oog Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:23

bij elk katje is dat weer verschillend,het kan best snel gaan maar ook heel laat nog,dat de kleur steeds wat veranderd.
vooral bij witte katten blijft de kleur vaak blauw

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 20:25

Supertje schreef:
Die van mij is ook een 'gewone' kat. Onze buren hebben trouwens een rood-witte kat met een groen en een blauw oog Haha!


Bij een huis waar ik post moet bezorgen hebben ze een spierwitte kater, ook met een blauw en een groen oog, echt heel erg mooi en apart.

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:47

das vaak verschillend, vaak binnen een paar weken, maar kan ook een paar maanden duren.. je kan het alst goed is zien aan de rand van de ogen, als die donker blauw blijven heb je kans dat ze blauw blijven (dit was bij de raskatten van mijn buurvrouw namelijk, terwijl onze kittens altijd groenig/bruinige oogranden kregen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amazonbot, Blue_flower, DemiSisa, eva1969, Facebook, GoogleAdsense, Hjartje, joyce83, L_Flo, laura22, miereneter, Niwla, rollyjogered, SparkYY_8, Vavane en 188 bezoekers