HELLUUUP belasting probleempje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

HELLUUUP belasting probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:44

gezien in niet helemaal blondt ben dacht ik even stoer zelf de belasting aagifte voor mij en mijn semi ex (ander verhaal) te doen.. maar nu krijg ik de voorlopige aanslag en er klopt geen jota van.
Ik gebeld en ik heb het inderdaad verkeerd ingevuld. Omdat wij vorig jaar apart zijn gaan wonen hebben wij maar gedeeltelijk door het jaar samen het huis gehad. Ik kreeg een wat vervelende man die wel zei wat er ongeveer niet klopte en dat hij ook vond dat het niet kon, maar dat ikzelf hulp moest zoeken.. Huilen

De belastingdienst maakt geen afspraken meer voor hulp en ik weet echt niet meer hoe ik het nou goed moet invullen. Ik ga wel een bezwaarschirft opsturen.

Heeft iemand een handige vriend of kennis die, als het moet tegen redelijke vergoeding, mij hiermee kan helpen. Ik moet nu mega veel betalen terwijl ik eigenlijk geld terug moet krijgen.

Al moet ik ervoor naar Groningen (bij wijze van).. ik snap er echt de ballen van. Ik heb alle info compleet in een map zitten dus voor een kenner moet het een eitje zijn denk ik.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:57

Gewoon een belastingtconsulent bellen of als je lid bent van het FNV kan je daar ook om hulp vragen.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 15:15

daar had ik nog niet aan gedacht.. ga ff checken hoe duur zoiets is...

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:19

Ik wilde je alleen ff veel sterkte wensen Ach gut en ik hoop dat het snel opgelost is ! Vorig jaar kreeg ik van de NEd. belastingdienst een (onterechte) aanslag van euro 10.000...en dit jaar van de Belgische bel. dienst (onterecht) euro 20.000.....m.a.w. ik weet hoe het voelt Haha! spreekt vanzelf dat ik de desbetreffende bel.diensten eeeeventjes door de telefoon getrokken heb (wel met de mededeling dat ze het niet persoonlijk op moeten vatten) Boos!

en dan vorige week 2 blauwe brieven (adem stokte alweer in de keel Knipoog ) van de ned. belastingdienst die wilde weten of ik niet stiekum voor mijn pensioen spaarde in het buitenland....NEE !! jammer dan...hier valt ff niets te halen jongens...en als dat in de toekomst WEL zo is, dan verhuis ik gewoon weer...maar dan naar Bolivia Knipoog

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:32

Ik zou gwoon hulp vragen van een belastingadviseur die heeft dit zo voor je geregeld en die maakt dan ook bezwaar. Ik werk zelf op een accountantskantoor maar weet er niet veel vanaf ben naemlijk secretaresse
gr

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:34

Mijn moeder kan geloof ik wel helpen, die doet dat vaker voor mensen (is Accountant). Maar dan moet je naar Roermond... Ik kan zelf ook wel aangiftes invullen, maar aan dat verhaal met dat huis waag ik me niet aan. Ik wil als je wilt wel eens aan mam vragen of ze dat voor je wilt doen, als je niemand anders vind?

Belangrijkste is iig dat je nu zsm bezwaar aantekend... Wat staat er (rechts, in die tekst) als uiterlijke datum dat je bezwaar aan moet tekenen?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:35

Maar ken je echt niemand in je omgeving die je kan helpen?? Iedereen moet tohc zijn/haar belastingsformulieren invullen.
Je vader moeder, een vriendin, vriend, buurman enz.
iig heel veel suc6!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:39

Kristie: veel mensen laten dat familieleden doen... En dat verhaal met dat huis en die scheiding maakt het heel erg ingewikkeld. Ik ben zelf ass.-accountant, vul ook al 2 jaar mijn eigen aangifte in, maar hier waag ik me niet aan. Denk dat de meesten dat niet doen...

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:46

Kan je t niet bij de bank laten doen?
Of bij een financieel adviseur?
Ik zelf laat t altijd door een financieel adviseur doen, die doet ook allerlei andere zaken voor ons, gratis.
Succes!

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:42

Wij doen het altijd zelf, maar het wordt nu echt te ingewikkeld (koophuis, één student, twee vaste banen en twee freelance inkomens, en vanaf dit jaar ook nog een eigen zaakje (we wonen met zijn tweeën Haha! ))
Dus die gaat lekker naar de belastingadviseur, kost 45 euro, en dan ben je overal vanaf. Ik vind het niet veel geld als je weet dat ik er zelf vaak een week mee bezig ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:46

Ik laat het doen. Ik kan het wel maar heb er geen zin in.

Ik laat het doen bij Hornes Assurantien in Gouda. Dat wordt altijd erg netjes geregeld voor nog geen 40 euro per jaar geloof ik. OK dan!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:03

gelikkig doet mijn mama het tot nu toe ik zou er niks van snappen?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:09

Riant, weet je ook wat je verkeerd hebt gedaan? Ben je misschien vergeten om het gedeelte van het jaar in te vullen (van datum x tot datum y). Is het huis verkocht intussen?? Is je inkomen veranderd misschien?? Wie draagt/droeg de hypotheek???
En zo zijn er nog wel wat vragen Knipoog.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 21:18

Goh bedackt voor de reacties. Ja als iemand me het telefonisch kan uitleggen is het ook goed. Ik kan de gegevens ook mailen naar iemand vorig jaar was er niks aan de hand heb ik het ook zelf met zo'n diskette gedaan. Mijn ex en ik hadden het huis op ons beide naam en ik heb hem uitgekocht. dus we waren tot okteber allbei 50% eigenaar en daarna alleen ik. Daarvoor heb ik een nieuwe hypotheek afgesloten ondat die veel lagere maandlasten had. En om het geheel nog makkelijker te maken heb ik in dat jaar twee werkgevers en tot april eenleaseauto gehad..

De blasting zei dat ik wellicht te weinig hypotheekrente had opgegeven..
Nu ik dit zo opschrijf vraag ik me eigenlijk zowiezo af waarom ik dacht dat ik dat zelf kon...

Heeft iemand idee wat het kost om een accountant in te schakelen?? Mijn kennissen wilden me ook wel heloen maar vonden deze situatie ook lastig. Ik had nl al wel hulp grvraagd maar nog niet gevonden.

Tot zo ver bedankt!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:38

Eeeeh wil je naar Friesland komen? Knipoog

Ken je niemand die een opleiding hierin doet? Wij hebben het ook gehad (MEAO) enz.

Sterkte iig maar met het invullen....

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 22:17

nou ik heb zelf economie gelijk uit mijn pakketgedaan en de meeste vriendinnen die doen het ook met de diskette maar hebben niet ook net een " scheiding achter de rug.. En helaas ben ik niet goed bekend met accountants ofzo.. Veel kennissen van me hebben ook een huurhuis ofzo.

Ik hoop dat ik een burau kan vinden dat niet te duur is en anders moet ik toch maar naar friesland Tong uitsteken , waar ik geboren ben dus nog wel af en toe kom trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:49

Je moet de twee periodes van het huis scheiden.
Dus van 1-1 tot datum X vul je in wat jouw schuld was en wat jij betaalde aan rente. Op de regel daaronder vul je in van datum X tot 31-12 wat je nieuwe schuld is en wat je betaalt aan rente. Vergeet niet de notariskosten e.d. ook op te nemen. Je hebt van de bank als het goed is 2 overzichten ontvangen (1 voor elke hypotheek) en daar staat aangegeven welke bedragen je als kosten eigen woning op moet nemen.

De werkgevers zijn niet zo moeilijk, je vult gewoon allebei de jaaropgaven in.

De leaseauto vul je in t/m 31-3, let op dat je hier ook weer de einddatum goed invult. Dan moet je het percentage van de catalogus waarde opgeven, daar betaal je dan weer belasting over.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:28

Een accountant zou ik niet aan beginnen... Ik kost al bijna 50 euro per uur, ex BTW, en ik kan niets Clown Mijn mams is overigens wel accountant, die doet het gewoon in de avonduren (aangiftes voor anderen invullen), als je interesse hebt laat je maar wat weten...

Ik zou eerder een belastingconsulent zoeken dan een account, overigens.

Vind dat Lovely het wel goed uitlegt. Van die woning weet ik niet, ziet er logisch uit, maar heb ik geen ervaring mee (idem voor de lease-auto). Maar dat van de werkgevers klopt iig helemaal Lachen Ff optellen en klaar is Kees...

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:14

Lovely schreef:
Je moet de twee periodes van het huis scheiden.
Dus van 1-1 tot datum X vul je in wat jouw schuld was en wat jij betaalde aan rente.
meestal is dit 50%, dus de helft van de rente aangeven, de schuld hoef je alleen aan te geven op het einde van het jaar
Op de regel daaronder vul je in van datum X tot 31-12 wat je nieuwe schuld is en wat je betaalt aan rente. Vergeet niet de notariskosten e.d. , ook afsluitprovisie, boeterente omdat de vorige hypotheek vervroegd is afgelost ook op te nemen. Je hebt van de bank als het goed is 2 overzichten ontvangen (1 voor elke hypotheek) en daar staat aangegeven welke bedragen je als kosten eigen woning op moet nemen.

De werkgevers zijn niet zo moeilijk, je vult gewoon allebei de jaaropgaven in.

De leaseauto vul je in t/m 31-3, let op dat je hier ook weer de einddatum goed invult. Dan moet je het percentage van de catalogus waarde opgeven, daar betaal je dan weer belasting over.

[color=#][/color]

Verder weinig aan toe te voegen, zou het ook zo doen. (en dat voor iemand die wel dagelijks aangiften controleert en invult)
Mocht je nog wat willen weten, hoor ik het wel.

succes!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:02

Ik zou wat meer geld uitgeven en iemand inhuren om het te regel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:05

Ik zou Lieke2 lief aankijken, die weet er zo te zien meer dan voldoende vanaf Knipoog. Net iets meer dan ik in ieder geval Lachen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:10

Lovely schreef:
Ik zou Lieke2 lief aankijken, die weet er zo te zien meer dan voldoende vanaf Knipoog. Net iets meer dan ik in ieder geval Lachen.


Niets aan toe te voegen Lachen

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 15:48

*kijkt heel lief naar lieke2 (echt heeeeeeeel lief)*

heb je even een vraag via PB gestuurd tot zo ver bedankt!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:01

Heb je pb ontvangen Knipoog en inmiddels nog wat vragen gespuwd.
Hier gaan we wel uitkomen hoor! heb vaker met norse belastingambtenaren een appeltje geschild Cool