help......Onze kat is al 2 dagen weg???!!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

help......Onze kat is al 2 dagen weg???!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 19:43

Onze kat minnie is al bijna 2 dagen weg Scheve mond ...nou zul je denken dat is toch niet zo gek..maar voor onze kat is dat heel gek... het is een heel schuw meisje en ze blijft altijd als ze buiten is rond onze tuin scharrelen..we waren gisteravond nog bezig met de tuin en van elk geluid schiet ze naar binnen...vandaar dat we ook als we thuis zijn en ze is buiten altijd de deur open anders raakt ze in paniek...en als we der roepen dan komt ze ALTIJD ff schudden met der brokjes en mevrouw stond al binnen.. Lovers .ook al bij der naam komt ze..maar nu is ze gisteravond niet thuis gekomen en heeft ze de hele nacht buiten gezeten en nu vanmorgen was ze der nog niet..mijn vriend ging naar z'n werk en ik bleef thuis..heb in de tuin gelegen en heb de hele dag de deur open gelaten maar ze is nu nog steeds niet thuis...we hebben al 3 keer de hele wijk gehad en kunnen derniet vinden....ook al de dierenarts in de buurt gebeld maar die had ook niks binnen gekregen....ben zo bang dat er iets met der gebeurd is..dit is niet zo'n lekkere buurt en van de week hing er een briefje bij de supermarkt dat mensen een kat op de rails van het station hadden vastgebonden....

sorry voor het lange verhaal maar ben zo ongerust!!! Huilen

**♥ Je hebt paardenmensen en mensen met paarden ♥ **
♥ Rust zacht aapie...♥


djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:49

ze komt mischien wel terug. zo niet dan zou ik maar gaan zoeken want als ze zo schuw is als je zegt dan is ze vast neit bij iemand thuis die haar heeft gevonden. als ze over nog 2 dagen weg is zou ik briefjes ophangen. ze kan overal zitten in buizen of onder de grond Scheve mond

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:03

Dat is het risico als je je kat naar buiten laat. Het klinkt niet leuk maar het is wel de waarheid.....
Hopelijk komt ze snel weer terug Lovers

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:04

Asiels in de buurt bellen en overal folders rond delen!
Kan heel goed zijn dat ze ergens in een schuurtje zit, dus iedereen vragen of ze afgesloten ruimtes willen controleren!
niet te lang wachten! gelijk actie ondernemen!
Dierenambulance bellen? misschien hebben die iets gezien?

succes!

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:26

2 dagen..... dat is nog niets joh! zelfs voor een binnenkat...
in deze tijd zijn de katten/poezen "op stap" misschien is ze wel krols, en zit ze achter de katers aan.
en wat ook een reden kan zijn,"het mooie weer"vaak zie je je kat dan een hele tijd niet. ze ondekken "buiten" en gaan overal rondscharrelen .
muisjes, kikkertjes, plantje hier, plantje daar...

dus wacht rustig af.
tuurlijk kun je wel briefjes ophangen in de winkel, en het asiel in de buurt bellen.
dat kan geen kwaad!

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:44

Nou me vriend was buiten zoeken en belde me net dat hij haar gezien had aan de overkant van het huis in de bosjes..dus ik me jas aan en paraplu mee want het giet hier als een gekke...we hoorden der wel..ze miauwde heel zielig (daar herkende we der aan want dat doet ze thuis ook vaak schreeuwen om aandacht Knipoog ) maar ze kwam maar niet...we hebben met knabbeltjes geramelt en me vriend zag der dus hij liep de bosjes in maar daar werd ze weer bang van...we weten niet of ze wat heeft..we denken dat ze misschien ergens heel erg van geschrokken is of bij iemand binnen heeft gezeten en die haar op bruute wijze naar buiten heeft gedaan dus dat ze doodsbang is...we zijn nu weer thuis want achter haar aan gaan helpt niet en wordt ze alleen maar bang van..we weten iedergeval dat ze niet ergens opgesloten zit en dat ze dichtbij is.. we hebben nu de deur open en er sta eten klaar

(heb zelf net gedoucht was helemaal zeiknat en had het ijskoud... wat je wel niet over heb voor je huisdier Lovers )

**♥ Je hebt paardenmensen en mensen met paarden ♥ **
♥ Rust zacht aapie...♥

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:47

Gelukkig maar OK dan!
Nu maar hopen dat alles oke is en haar lekker verwennen als ze weer naar binnenkomt...

zucht het is toch wat met die katten Scheve mond

wees maar blij dat je haar weer gevonden hebt.
Mijn kat is nu al acht weken weg Verdrietig

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:52

haflingertje: ja ben echt wel blij dat we iedergeval weten dat ze naar huis kan komen. Lachen ..nu maar afwachten dat ze zich niet bezeerd heeft ofzo...

ze is nog steeds niet binnen terwijl ze hier echt heel zichtbij zit ze hoeft maar een klein stukje te lopen, de steeg door en de tuin in..de deur staat open... Verward

bedankt voor de berichtjes iedergeval...

ik hou jullie op de hoogte Schijnheilig

**♥ Je hebt paardenmensen en mensen met paarden ♥ **
♥ Rust zacht aapie...♥

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:56

geweldig!
het kan best zijn dat ze zo bang is hoor. als katten buiten zijn weet je nooit waar ze uitspoken, en als ze ineens bij een drukke weg met veel auto's bv uitkomen willen ze nog wel eens flink schrikken.
en zodra ze dan op onbekend terrein zijn, zijn ze overal bang voor!

maar goed ze weet nu tenminste (als het goed is) waar ze der huisje kan vinden

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:58

De mijne was anderhalve dag weg enkele weken geleden, sindsdien is ze alleen maar binnen en word ze steeds dikker Scheve mond

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:00

Ten eerste kijk maar niet in mijn profiel, dat liep niet goed af....
Hang overal een 'gezocht' papiertje op, mét foto van je kat en telefoonnr erbij en datum van vermissing. Kopieer dit heel veel keer, doe het in plasticmapjes en behang er de hele buurt mee. En de winkels.
Succes. (Soms weten ze het ook voorelkaar te krijgen om zichzelf ergens in een schuur in te sluiten.)

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:05

misschien is ze door stomme kinderen meegenomen en zij zeggen dan tegen de ouders
" die poesje heeft geen baas mag ik hem dan houden "

bij mij is dat gebeurd enne gelukkig kregen we hem terug

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:09

kat is alweer gezien hoor Lachen

en je hebt idd stomme mensen er tussen zitten die heel snel klagen om katten...
in het asiel krijg ik vaak telefoontjes van mensen die een kat gevonden hebben en die er al weken loopt.... jaja

laatst nog. de dierenambulance bracht een kat... ik kijken..."hey dat is timber!!"
(kat die een tijd bij ons in het asiel zat, en geplaatst was, 2 week terug)
collega's bevestigde dat. en hij had dus een chip die bij ons was ingebracht
wij die mensen bellen, maar die waren aan het werk... Scheve mond
die mensen die hem gevonden hadden zeiden dat hij er al 5 dagen liep
een dfag later werd de kat weer opgehaald. nou van die 5 dagen kon helemaal niets kloppen want de kat was nog maar 2 dagen buiten....

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:43

Fonnie schreef:
Dat is het risico als je je kat naar buiten laat. Het klinkt niet leuk maar het is wel de waarheid.....

liever een kat die naar buiten mag en misschien een tijdje wegloopt dan een kat die zn hele leven binnenzit Scheve mond

en goed dat je haar al gezien hebt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:08

Als ze niet gesteriliseerd is ,zal ze wel gewoon krols zijn en achter de mannen aanzitten.Als ze gedekt is komt ze zelf wel naar huis.
Kan je ze gelijk tracteren op ritje naar de dierenarts Knipoog

Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 22:44

nou ze is gelukkig eindelijk thuis!!!! OK dan! OK dan!

we zijn voor de laatste keer toch nog maar even gaan kijken en ze zat voor de bosjes eindelijk in plaats van erin...ze bleef hard miauwen en we hebben der geroepen en we liepen een stukje weg en toen kwam ze aangelopen...wij gewoon doorlopen en niet omkomen en blijven praten toen liep ze miauwend achter ons aan gelukkig Haha!

ze liep naar binnen en begon gelijk der etensbak aan te vallen en ik heb der een beetje drooggemaakt want ze was zeiknat van de regen...dus vraagt ze volop de aandacht Knipoog

ben zo blij dat ze weer terug is!!! Haha!

**♥ Je hebt paardenmensen en mensen met paarden ♥ **
♥ Rust zacht aapie...♥

Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 22:45

omkomen is omkijken

**♥ Je hebt paardenmensen en mensen met paarden ♥ **
♥ Rust zacht aapie...♥

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:53

Gelukkig maar dat ze terug is.

Zelf ben ik mijn kat ooit 5 dagen kwijt geweest, was geen pretje. Zeker niet omdat ze van 5 hoog naar beneden was gevallen (woonde toen nog in een flat). Behalve een manke poot heeft ze er gelukkig verder niets aan over gehouden. En van die manke poot merkt ze zelf niets meer van Lachen .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Jessica_1998, manonnevot, Sannum en 36 bezoekers