Op welke leeftijd gingen jullie uit huis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Op welke leeftijd gingen jullie uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 13:48

Ik ben nu bijna 25 en woon nog steeds thuis bij mijn ouders. Ik verdien niet genoeg om particulier te huren en woningbouw schiet ook niet op. Lijkt wel of iedereen voor gaat ofzo. Huis kopen in mijn eentje zal misschien wel lukken in mijn eentje (moet nog informeren) met zo'n speciale startershypotheek alleen vrees ik dat ik dan in een achterbuurt terecht kom ofzo en dan als ik 's-avonds alleen over straat moet mij niet veilig voel. Ook wil ik van beroep/baan gaan veranderen dus dan heb ik ook niet echt financiele zekerheid (heb nu vast contract).

Op welke leeftijd gingen jullie voor het eerst uit huis? En hoe hebben jullie dat aangepakt qua financien en huis zoeken e.d?


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:52

Ik ga over 3 maanden studeren in Maastricht, dus moet het huis wel uit. Ben dan 17 Lachen Krijg dan natuurlijk studiebeurs, en m'n ouders betalen ook (een gedeelte van) de huur geloof ik.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:53

Toen ik 18 was en ging studeren, ging ik op kamers.
Maar financieel zou ik het niet alleen redden. Mijn ouders betalen mijn studie en kamerhuur en van mijn StuFi doe ik de rest en verder moet ik werken als ik grote/dure uitgaven moet/wil doen (vakantie etc.)

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:53

Ik ging op m'n 20-ste uit huis. Toen heb ik op een kamer gezeten in Den Haag, daarna een half jaartje in Keulen (voor stage). Ik werd toen nog gesponsord door m'n ouders. Daarna ben ik gaan samenwonen, maar dat was geen succes. Lachen Toen een maand of 9 een stacaravan gehuurd, maar daar kon ik ook niet aarden. Toen maar een huis gekocht in Den Haag, omdat ik niets betaalbaars te huren kon vinden. Idd niet in de beste buurt, maar ook niet in de slechtste. Ik woon nu al weer een tijdje samen in het huis van mijn vriend, maar ik heb m'n eigen huisje ook nog.
Ik heb een behoorlijke hypotheek afgesloten, maar ik had weinig keus. Huren was nog duurder, dus dat was helemaal geen optie. Huis zoeken heb ik via funda gedaan.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:55

Mijn vriend en ik hebben ons huis gekocht, toen we alletwee 23 waren. Hij werkte al een tijd en ik ongeveer een half jaar.

Voor de financien hebben we een hypotheek (net als bijna iedereen met een eigen huis). Huizen hebben we vooral gezocht op internet en dan de makelaar bellen dat je het huis wil bezichtigen. Dit huis sprak ons meteen aan en dus ging het daarna erg snel...


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 13:58

zo dus nu dubbele lasten.
Mijn ouders willen mij op zich ook sponseren maar dit wil ik niet omdat ik zelf werk en anders voel ik mij nog steeds afhankelijk en heb ik het gevoel dat ik net zo goed tot mijn 30e thuis kan blijven wonen want daar zal het zo'n beetje op neer gaan komen als ik van woningbouw afhankelijk ben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:59

Ik ben ook alleen maar gesponsord toen ik nog op school zat hoor. Toen ik een baan had natuurlijk niet meer.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:00

Toen ik 16 was ging ik de deur uit, mijn ouders hadden mij wel aan woonruimte geholpen. Ik was vreselijk aan het puberen en mijn ouders gingen verhuizen en ik wilde absoluut niet mee. Volgens mij is het heel goed geweest dat ze mij toen heel vrij hebben gelaten, ik heb heel veel fouten gemaakt in de periode. Het huilen stond mij rond januari nader dan het lachen toen ik voor de eerste keer heel veel rekeningen in mijn brievenbus vond. Toen ik 19 was kwam ik een stuk verstandiger met hangende pootjes weer terug en toen wilde ik weer naar school. Twee jaar daarna ben ik met mijn nu ex vriend gaan samen wonen die besloot er na 5 jaar vandoor te gaan. Wat het beste is wat hij mij ooit heeft aan gedaan (zie ik achteraf in!). Ik ben nu heel gelukkig getrouwd en in november komt ons 1e kindje.

De sponsoring van mijn ouders in het begin bestond uit een appartament ik ging niet studeren en mijn broer kreeg een piloten opleiding. Dit kwam wat de financiën betreft over een. Toen ik weer bij mijn ouders ging wonen heb ik het appartament verhuurd en daar ben ik toen 2 jaar later weer gaan wonen. Nu heb ik het verkocht en woon ik in het huis waar mijn man al woonde. Dit huis is eigendom van zijn ouders en huren we van hun.

Zonder ouders waren wij dus echt nergens geweest!
Laatst bijgewerkt door teriema op 07-06-04 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:00

Ik ben nu 18, maar wacht nog 1,5 jaar en dan ga ik gelijk samen wonen met mijn vriend.

Kan nu al haast niet wachten maarja, het kost een hoop

22 Januari verwachten we ons kleintje

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:03

Ik ben op m'n 18e uit huis gegaan. (ik was net een maand 18) Haha!
Ik ben op kamers gaan wonen, en heb altijd alles zelf betaald. Huur, boeken, lesgeld eten uitgaan enz.
Was wel lastig soms, ik heb een praktijkgerichte opleiding gedaan, dus ook veel praktijklessen naast de therorie. Dus ik had altijd zo'n 25-30 uur les per week. Daarnaast heb ik altijd zo'n 20 uur per week gewerkt, om m'n huur en opleiding te kunnen betalen.
Ik ben achteraf gezien wel blij dat ik zo vroeg uit huis ben gegaan. Ik had vaak ruzie thuis, en kan t nu best redelijk vinden met m'n ouders.
Alleen als ik hoor wat mensen hebben kunnen sparen die nog thuis wonen, en niet zelf hun opleiding hebben moeten betalen... Scheve mond

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:21

Ik woon ook nog steeds thuis en het bevalt me goed, zolang ik de mogelijkheid heb om met OV te reizen ga ik niet het huis uit.
Ik vind het ook onzin om in mijn eigen woonplaats op kamers te gaan, ik heb geen last van mijn ouders.
Ik ben nog vrijgezel, dus ik kan doen en laten wat ik wil!

Ik heb ook geen ouders die mee kunnen betalen voor een huisje of opleiding, dus dan is dit ook het handigst.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:25

adriana schreef:
Ik woon ook nog steeds thuis en het bevalt me goed, zolang ik de mogelijkheid heb om met OV te reizen ga ik niet het huis uit.
Ik vind het ook onzin om in mijn eigen woonplaats op kamers te gaan, ik heb geen last van mijn ouders.


En je ouders hebben ook geen last van jou? Tong uitsteken

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:26

Mijn broer is 24, en woont ook nog steeds *helaas* thuis, hem zie ik voorlopig ook nog niet voor z'n 30ste het huis uit gaan, wegens verschillende redenen. Ikzelf ben over een kleine maand 21, en hoewel ik vroeg altijd riep om voor m'n 18de het huis uit te gaan, woon ik voorlopig nog wel even thuis.
Tegenwoordig is het heel moeilijk om als starter op de huizenmarkt te komen, eigenlijk moet je al getrouwd zijn en allebij een inkomene hebben om er tussen te komen, endat is iets wat met de trent va ntegenwoordig botst.
Ik denk niet dat je er al te veel zorgen over moet maken, mijn neef is nu 30 en die woonde nog thuis toen hij 27 was.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:28

Ik was 22 mijn vriend 23
we hadden beide al verschillende jaren werk en ook al redelijk wat gespaard,wat het allemaal wat makkelijker maakt Lachen

En nu gaan we weer verhuizen, joepie!!
Naar het huis wat we echt willen Haha!

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:30

Ik ben op mijn 21ste het huis uit gegaan. Ik werkte toen ook al en ben particulier gaan huren.
Mijn ouders zijn verhuist naar een woonplaats zo'n 60 km verderop en ik wilde niet mee. Vandaar dat ik het huis uit gegaan ben.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:33

16 en op mijn 19e was ik weer terug!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:36

Ik heb samen met mijn man op zijn 24e en mijn 23e een huis gekocht.
Hij had zijn HBO opleiding net af. Ik werkte "al" 2 jaar (HBO).

:evaw:

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:37

Ik ben op mijn 19e op mezelf gegaan. In een flatje samen met een meisje dat ik niet kende.

Na een jaar ben ik teruggegaan naar mamsie, daarna heb ik nog bij NoaC gewoond en toen kreeg ik een huisje in Utrecht aangeboden.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:38

Tessebes schreef:
En je ouders hebben ook geen last van jou? Tong uitsteken


Nee voor zover ik weet niet Haha!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:40

Ik was 17 toen ik het huis uitging en ging samenwonen Bloos!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:42

Ik (25jr) woon ook nog thuis. Sta inmiddels wel al ca 1,5 jr ingeschreven voor huurhuisje, maar wachttijd is minstens 3 jr dus.... en we (vriend en ik) zijn dan ook op zoek naar een koophuisie/kavel maar dat wil ook nog niet zo vlotten (had toch een rijkere vent aan de haak moeten slaan Schijnheilig )

Mijn beste vriendin (25jr) is met ca 20jr uit huis gegaan en woont nu inmiddels alweer 2 jr thuis (vreselijke vriend, veel gedoe enz.. enz.., nu eerst maar weer alles op rij en dan misschien weer op zoek..)

Ook onze andere 2 goede vrienden (24 en 26 jr) wonen nog thuis... 1 met vriendin die nog op school zit (geen geld) en de ander is alleen en kan dus alleen inschrijven voor huur van een appartementje of zoiets.. met ook zeer lange wachttijd....

Dus wij wonen momenteel t meest op de zolder bij mijn vriend thuis (is ingericht als huiskamer Haha!, en dan ook geen last van zusje en moeder Knipoog)

dus... je komt hier tegenwoordig ook niet zo snel het huis uit , want huurhuizen zijn er bijna niet en kopen is ook (nog) niet te betalen!!! Verward

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:42

Toen ik 14 was, ging ik uit huis. Nu ben ik 16 en ben weer terug bij mijn vader. Maar na de zomervakantie ga ik echt op mezelf wonen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:46

In '92 ging ik in Utrecht studeren. Een maand voor mijn 18e verjaardag vond ik daar een kamer, via een advertentie in de krant. Ik stond ook ingeschreven bij de studentenhuisvesting (wachtlijst was toen nog 1 tot 1.5 jaar voor het betreffende complex) maar die heb ik toen dus niet meer nodig gehad.

Ik heb in totaal 7 jaar in het betreffende studentenhuis gewoond. Wel baalde ik dat ik me pas vrij laat had ingeschreven bij de gemeente als woningzoekende. Dacht altijd dat je dan meteen moest reageren op aangeboden woningen, maar bleek een misverstand te zijn. Ik had dus nog maar 2 jaar wachtlijst toen ik afstudeerde. Heb toen eerst (ook weer via een advertentie in de krant) een paar jaar een appartement gedeeld met een ander meisje en daarna was ik eindelijk - na 5 jaar wachtlijst - aan de beurt voor een eigen appartement. Wachttijd viel overigens nog mee voor Utrechtse begrippen.

Mijn huur heb ik altijd zelf betaald, en toen ik nog studeerde kreeg ik daarnaast iedere maand een vast bedrag van mijn ouders. Verder werkte ik vrij veel en ik kon dus prima rondkomen.

Het is altijd al vrij lastig geweest om goedkoop aan een huurwoning te komen. Vaak ben je aangewezen op de particuliere markt en dan betaal je al snel een paar honderd euro meer dan wanneer je via een gemeentelijke woningbouwvereniging huurt. Toch kun je beter alle middelen aanwenden: inschrijven als woningzoekende, advertenties plaatsen, via via laten weten dat je woonruimte zoekt etc. etc. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:46

ik was 18.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:46

Ik was net 21.
Heb een half jaar woonbonnen ingestuurd en toen had ik ineens een huis.
Mijn moeder belde op. Het was 1 april en zij vertelde me dat ik een huis had. Dus ik: tuuuuurlijk ma!
Maar het was echt zo. Ik was helemaal door het dolle. De wachttijd is hier ook 2 tot 3 jaar. Wel logisch dat niemand het wilde, want het was te smerig voor woorden. We zijn er een maand in bezig geweest, maar nu is het een superhuisje Lovers

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!