Ik ben weer thuis!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Ik ben weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 15:24

Ja, hoor, na een week in het ziekenhuis te hebben gelegen mocht ik vandaag gelukkig weer naar huis!!!
Vorige week zaterdagavond ben ik op concours van Duvel af gevallen, precies op de punt van een dressuurhekje met mijn schouderblad en kont.
We gingen even voor een controle foto omdat mijn schouder zeer deed, maar daar aangekomen bleek er meer aan de hand te zijn...
Mijn schouderblad was alleen maar beurs, maar eronder zaten wel ernstiger problemen. Er bleken uiteindelijk zeker 5 ribben gebroken te zijn en er was sprake van een klaplong. Dus dat betekende blijven. Eerst heel veel controle-onderzoeken, hartfilmpje, bloedprikken, bloeddruk, zuurstofsaturatie, etc. Omdat ik het (gelukkig) niet benauwd had, en omdat de long maar voor 1/5 deel ingeklapt was, wilden ze eerst kijken of ik hem misschien op eigen kracht weer vol zou krijgen, met wat ondersteuning van zuurstof (alhoewel dat gehalte in mijn bloed constant gewoon hoog is geweest, 98-100%).
Dus eindelijk, om een uur of half twaalf mocht ik naar boven. Een ontzettend lieve ziekendroeder ving me daar op, heeft me nog onder de douche geholpen en ergens twee beschuiten en een kop thee vandaan weten te halen. Eindelijk tegen enen lag ik in mijn bedje, maar echt slapen kwam er niet van, om de twee uur werd ik wakker gemaakt omdat mijn bloeddruk, pols en zuurstofgehalte gemeten moesten worden. Die bleven echter perfect, niks om bezorgd over te zijn.
Zondag werd ik weer naar beneden gehaald voor een foto, en helaas, de klaplong had zich nog niet hersteld, maar was zelfs een hele rib groter geworden en dus kon ik mijn lol op en mocht er een drain in...
Nou, daarover kan ik kort zijn, dat gaat onder plaatstelijke verdoving, maar gebroken ribben laten zich niet verdoven en laten die ribben nou net daar gebroken zijn waar ze de drain in mijn bortkas wilden hebben... Boos!
Kortom, ik heb de hele spoedeisende hulp bij elkaar geschreeuwd en de hand van de zuster fijn geknepen, maar dat ding zat erin en op de foto was te zien dat mijn long meteen al weer groter begon te worden, dus dat was allemaal in orde.
De drain werd aangesloten op een of andere pomp die de borstkas zachtjes afzuigt en zo was ik dus veroordeeld tot bedrust. Ik kon niet verder dan 1 stap bij mijn bed vandaan, langer was de slang niet.
Maandag was de controlefoto goed, daarom is dinsdag de afzuiging stopgezet en kwam ik op het 'waterslot' nog steeds aan mijn bed verbonden door de drain. Woensdag op de foto was de long weer ietsje samengevallen, maar dat was normaal, afwachten tot donderdag. Donderdag was de foto gelijk aan woensdag, dus mocht er een klem op de slang, in principe was dit nu gelijk aan zonder drain, alleen zat die er voor de zekerheid nog in, mocht het fout gaan.
Vrijdag was mijn foto nog steeds hetzelfde, dus hebben ze toen 's avonds de drain eruit gehaald, dat was een stuk prettiger dan er in brengen. En als vandaag mijn foto nog steeds goed zou zijn, mocht ik naar huis, en hier ben ik dan OK dan! !!!
Wel op voorwaarde dat we meteen terugkwamen als ik het benauwd dacht te krijgen of wanneer het anderszins niet goed ging en ik moet donderdag voor controle terugkomen om te kijken of het laatste stukje long zich dan ook definitief ontplooid heeft.

Dat was mijn verhaal, ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve reacties in het topic van tiffy en de kaartjes.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:26

ow bah dat verhaal van die drain! wat moet dat naar geweest zijn Ach gut
vroeg net in t andere topic of je al thuis was, en nu staat je berichtje hier!

heel veel beterschap en ik hoop dat je je snel weer helemaal fit voelt!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:48

Fijn dat je weer thuis bent OK dan! , vroeg me toevallig net af of je al naar huis mocht. Je zal nog wel een tijdje rustig aan moeten doen denk ik, maar dat is altijd beter in je eigen bed dan in het ziekenhuis. En ik denk ook niet dat je morgen uit jezelf al mee wil springen op Tinte Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:50

Super dat je weer thuis bent en weer kunt bokken Knipoog !
Wat kun je toch akelig terecht komen als je van je paard valt.

Ik hoop voor je dat donderdag op de foto blijkt dat je long zich weer hersteld heeft.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:53

Gelukkig ben je weer thuis Lachen
Het voordeel van dat je in het ziekenhuis hebt gelegen is wel dat je je ribben vast een stuk meer rust hebt gegeven dan je waarschijnlijk anders gedaan zou hebben Knipoog
Kan je wel een beetje slapen met die ribben? Één troost..... je ribben breken schijnt veel slimmer te zijn dan ze kneuzen Clown

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:10

Hey super dat je weer thuis bent!! Idd fitztroy dat van die ribben heb ik ook wel eens gehoord. Ermelo zal wel niet doorgaan marije?? Echt heel erg veel beterschap en laat je lekker verwennen he! OK dan!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:29

Jeetje wat een toestanden! Gelukkig dat die klaplong niet erger was, maarja je zit er evengoed mooi mee. Heeel veel beterschap in ieder geval!

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

paars

Berichten: 5485
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:00

Goh zeg, dat zal me een klap geweest zijn!! Gelukkig ben je nu weer thuis en daar genees je vast sneller dan in het ziekenhuis. Laat je lekker verwennen en hopelijk zit je met een paar weken weer óp je paard! Ach gut

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:22

Getsie.... ik hoop voor je dat die long z'n best gaat doen en je niet weer terug hoeft..brrr.

Is het wedstrijdweekend al geweest trouwens ?

Dat was altijd zo rond dit weekend Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:24

ziekendroeder, wat een leuk woord, lijkt net of ie niet goed was, terwijl ie dat mss wel was Knipoog

Anyway, flinke smak gemaakt Scheve mond Beterschap Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:31

Jeetje, je hebt echt een flinke smakkerd gemaakt. Gelukkig ben je nu weer thuis en gaat het wat beter met je. Hoe lang moet je nu rusten?

Iig heel veel beterschap Ach gut !!!

Toos paardloos

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:47

Wat fijn dat je weer thuisbent!
Kreeg weer helemaal kippenvel van je drainverhaal, heb het zelf 8x gehad... niet lekker nee. (En mijn ribben waren nog niet eens gebroken..).

Maar doe ECHT rustig aan he!

Sterkte nog verder!!!

:D

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:52

Fijn te lezen dat je weer thuis bent, Marije! Lachen

Wat een rotverhaal zeg, kan me voorstellen dat het allemaal verschrikkelijk pijnlijk was. Hopelijk ben je snel weer helemaal op de been, maar doe het alsjeblieft wel rustig aan he, anders ben je nog verder van huis...

Sterkte en veel beterschap! Ach gut

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 07:29

Richtje schreef:
Het voordeel van dat je in het ziekenhuis hebt gelegen is wel dat je je ribben vast een stuk meer rust hebt gegeven dan je waarschijnlijk anders gedaan zou hebben Knipoog

Dat was precies wat mijn moeder ook al zei en wat ook zeker waar is. Want nu wil ik toch uit bed enzo en stukjes lopen en die eerste week kon dat door die drain helemaal niet.
Was trouwens wel eng, voor het eerst weer naar het toilet lopen in het ziekenhuis toen de drain eruit was en dat was wel 8 meter! Maar je knieën willen niet meer helemaal meewerken na 5 dagen plat.
Nu nog een paar weken lekker rustig aan doen, alleen paardjes aaien, erop rijden duurt nog wel een maand of 2, vrees ik, dus ook geen Ermelo Boos! Huilen Verdrietig
Daar baal ik het meeste van denk ik. Wedtrijden enzo die niet doorgaan, nou ja, jammer dan, maar naar Ermelo had ik zo uitgekeken!
Maar gelukkig gaat mijn vakantie met Michel wel lekker door, we hadden een erg rustige mooie boscamping in Friesland geboekt en we gaan daar lekker 2 weken uitrusten en van de omgeving genieten. De caravan heeft goede bedden en goede stoelen hebben we ook, dus wat maakt het uit of ik dan thuis ben of daar? En dan zijn we er lekker even tussenuit. Hoop ik natuurlijk wel op mooi weer.

Vannacht lekker geslapen in mijn eigen bedje, dat was erg fijn. Vanmiddag gaat mijn vader heel even mee dat ik Jip en Duvel een knuffel kan gaan geven, want die heb ik wel heel erg gemist!

En verder rust ik lekker verder, al ben ik wel blij dat ik ook weer af en toe een half uurtje ofzo op de computer kan, beetje bokken enzo...

Ik denk dat ik vandaag wel zin en tijd heb om het verslag van de wedstrijd met aan het eind die dramatische kur te gaan schrijven, dan kunnen jullie ook nog lezen wat nou precies de reden was dat ik in het ziekenhuis terecht kwam.

Alvast weer heel erg bedankt voor alle lieve reacties, geweldig als je weet dat er met je meegeleefd wordt! OK dan!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:52

Wat goed dat je thuis bent OK dan!

Klinkt als een hele nare val die je gemaakt hebt Scheve mond.

Lijkt me nogal pijnlijk, 5 ribben breken . Heb ooit een scheurtje gehad in twee ribben (aan de voorkant) en toen was hoesten, gapen en vooral lachen echt een crime.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 16:13

Mijn verslag van de wedstrijd staat inmiddels hier: [WD] 1e keer M2 + kur: nare afloop

Ik heb trouwens ook horen zeggen dat gebroken ribben minder pijnlijk zijn dat gekneusde, maar ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal (hoop ik ook niet te krijgen hoor). Dit doet iig al knap zeer, dus dan hoop ik zeker nooit ribben te kneuzen!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:02

Het schijnt sowieso te zijn dat kneuzingen pijnlijker zijn dan breuken, dat hoor je eigenlijk van iedereen die iets gebroken en/of gekneust heeft gehad.

Ik ben in ieder geval blij dat je er weer bovenop bent (zo goed als).
Beterschap en sterkte in ieder geval!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:05

Jeetje, dat was dus niet zo'n prettige afloop van je wedstrijd Scheve mond
Heel veel beterschap en doe vooral lekker rustig aan!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 10:34

Ik heb vannacht ontzettemd lekker geslapen, voel me ook wel weer redelijk fit. En nu maar de dag door komen met een beetje bokken, msn-en en rusten en lezen enzo.
Voor donderdag heb ik een afspraak met de chirug om te controleren of die long echt weer helemaal meedoet. Heb vandaag het verband van de wond van de drai afgehaald en het ziet er heel mooi rustig uit. En als alles straks achter de rug is, heb ik alleen een litteken over, dat precies onder mijn bh of bikini valt, dus dat is ook nog eens goed geregeld Haha!\\En nu ga ik maar eens tentamens leren ook, kijken of ik er volgende week toch 1 of 2 kan gaan doen, dat scheelt dan weer in de herkansingsperiode.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:05

Ojee, dat moet natuurlijk ook nog. Ik vind het al stressvol genoeg zonder gebroken ribben, donerdag Klinische patho, daar zit ik nu al voor in de stress.... Ziek Welke moet jij nog?

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:34

Wat heb jij veel pijn gehad zeg... Nou hopen dat het goed komt he...
Veel sterkte nog

Lots of love Nadicia

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 12:45

Ik moest vandaag terug voor een controlefoto van mijn long.
Dat zag er goed uit, volgens de arts. De lucht was weg op de plek waar het niet hoorde, er zat allee nog wat vocht, maar dat was niet erg, dat was normaal.
Verder gaat het prima, het wondje van de drain ziet er goed uit en ik mag weer in beweging gaan komen!
Ik mag in principe alles doen waar ik geen pijn bij heb. Van de week komt mijn hometrainer, kan ik lekker een beetje fietsen enzo.
En de arts raadde me aan om te gaan zwemmen, ja, nog niet de 100 m vlinderslag ofzo, maar lekker in het water wat bewegen. Dat wilde ik ook wel, maar wist niet of dat kon met die gebroken ribben. Hij vond het juist wel goed om te gaan doen, maar dan wel voorzichtig en niet gaan forceren tot ik pijn krijg.
Kortom, positief nieuws dus!
Alleen paardrijden kan dus nog niet, ik kom er denk ik niet eens op zonder pijn...

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:30

goed nieuws dus!
doe maar rustig aan, niet te veel ineens dan ben je er het snelste weer bovenop

en nog even geduld hebben met paardrijden he Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:34

Hey goed nieuws! Super! Kom je woensdag nog langs in ermelo of gaat dat niet lukken? Zou ik wel gezellig vinden! Beterschap verder!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 18:23

Ik ben wel van plan om woensdag in Ermelo langs te komen. Zeker nu ik gewoon het hele bedrag moet betalen...
Dan wil ik natuurlijk wel een Ermelo t-shirt en mee bbq-en.
Mijn ouders willen me wel brengen, gaan dan zelf ergens fietsen op de Veluwe ofzo en komen me dan 's avonds weer halen.
Dus dat gaat wel lukken, denk ik.
En tja, dat gedul dmet paardrijden is soms wel moeilijk, maar ik weet gewoon dat dat nog veel te veel pijn doet en gewoon echt niet kan, maar ff niet doen dus.
Ben vanmiddag wel weer op de manege geweest, lekker voor de gezelligheid. Beetje bijkletsen met een hoop mensen, dat is ook wel leuk.
En ach, dat paardrijden komt wel weer.
Over twee weken lekker met vakantie, dan kan en wil ik toch niet paardrijden, en daarna zien we wel weer, dan zijn we 6 weken na mijn val, wie weet wat ik dan allemaal al weer kan...

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_26, Butterfly, ComscoreBot, GoogleAdsense, L_Flo, linoleum, maralyn, Moon_light94, SennaS, Shetje14, Thami en 59 bezoekers