hypocriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 22:00

Ik denk inderdaad dat Ineke het niet begrepen heeft. geeft niet als ze later wat ouder wordt zal ze het misschien gaan begrijpen nu gedraagt ze zich net als haar usericoontje....
Marjolein zegt ook wat anders.
dan Ineke bedoeld

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 08:52

He Ineke Misselijk ,

Je moet over dingen een mening hebben als je nog geen eens precies weet hoe het nou eigenlijk zit!
Jij kraamt gewoon onzin uit, maar zullen we ook even langskomen om te kijken hoe jij jankt als jou paard ter plekke wordt geslacht en met een grijper in de 'afvalwagen' te gooien?! Want ik weet niet of je de paardenkrant leest, maar in sommige gevallen worden op grote bedrijven ook paarden afgemaakt op besmette bedrijven! maak je daar duk om i.p.v. de boeren af te zeiken door wat je op tv hebt gezien. Ga zelf eens bij een boer langs en beleef het eens 'live', kijken of de boeren zich aanstellen........ook al ben je geen boer toch is het een erg rot gezicht als je die dode dieren in de grijper ziet hangen hoor. Boer of geen boer de tranen springen je in de ogen!! En dat heeft niet met commercie te maken! Boos!

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 09:38

Hoooo braaf, laten we elkaar niet af gaan maken, er vallen al genoeg slachtoffers!

Ik begrijp wel een beetje van Ineke bedoelt, alleen is het niet zo zwartwit als zij het stelt.

Er zijn inderdaad boeren die volgens mij niet echt bezig zijn met het welzijn van hun dieren, en dan gaat het voornamelijk om kalvermesterijen (ligboxen met geen enkele bewegingsruimte voor de kalveren), varkensmesterijen met dezelfde hoeveelheid beweging voor die dieren: 20 cm of zo, legbatterijen (een kip is gewoon een ei-leg-machine, met zijn vijven in een minihokje met afgeknipte snavel) en zo kunnen we nog even doorgaan. Ik heb ook moeite met het feit dat deze boeren het argument aanvoeren dat ze zo van hun dieren houden en dat het zo erg voor die dieren is om zo te moeten sterven. Dan komt er bij mij ook iets opborrelen... Misselijk

Maar goed, die boeren zullen toch ook (op welke manier weet ik niet precies) wel van dieren houden anders wordt je wel bankdirecteur in plaats van varkensmester. Kun je veel meer verdienen met minder risico! Dus waarom kiest iemand voor zo'n beroep? Omdat het al generaties in de familie zit? Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat de biologische boer sterk in opkomst is en dat in de toekomst dit soort fabrieken verleden tijd zullen zijn. Zeker na dit soort rampen die het publiek de ogen doet openen.

Ik sprak gisteren nog de boer waar Toon staat en die zei precies hetzelfde: de burgers pikken het niet meer dat dieren op die manier gehuisvest worden, tien jaar geleden kon je als boer zijnde daar wel mee weg komen, maar die tijden zijn erg aan het veranderen en het wordt hoog tijd voor een totaal ander beleid. Dan betaalt de burger maar wat meer voor melk, vlees en boter. De economie draait toch zo goed? Waarom moeten dieren daar dan het slachtoffer van worden?

Maar goed, waar je je dieren ook voor houdt, het blijft gruwelijk om ze op deze manier als afgedankt afval weggevoerd te zien worden. Je fokt het beste van het beste en dat wordt gewoon weggegooid. Met andere woorden: je hebt al die jaren voor niks gewerkt, voor niks de beste dieren geselecteerd en voor ze gezorgd. Dit geldt ook voor de boeren met slachtvee (waarvan er trouwens een heleboel wel op een diervriendelijke manier gehouden worden, het is niet allemaal kommer en kwel in die branche!)

Poe, het is weer een heel verhaal geworden!

Groetjes Mieke

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-01 21:20

Mieke bedankt jij verwoord precies hoe ik er over denk alleen op een andere manier ,misschien moet ik om me leren duidelijk te maken eens bij jou in de leer komen want ik schijn door mijn manier van dingen stellen nogal wat agressieviteit op te wekken.Enfin ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is wat ik bedoel Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 10:46

Geen dank, geen dank, graag gedaan Lachen (Het is mijn werk om enigszins diplomatiek te zijn, dus...).

We staan met zijn allen aan dezelfde kant en het is gewoon een nationale ramp, die slechts pas begonnen is.... Boos!

Laten we hopen dat deze verschrikkelijke toestand in ieder geval uiteindelijk zal leiden tot een beter bestaan van alle dieren. Waarschijnlijk is het ijdele hoop, want de boeren krijgen nergens een centimeter ruimte voor met alle regels, wetten en voorschriften van de overheid. Als boer ben je ondernemer, maar mag je zelf geen prijs voor je produkten bepalen, niet bepalen hoeveel dieren je wilt houden etc.

Kern van het probleem is dat we hier met z'n allen op een kluitje leven en ook met het milieu rekening moeten houden en soms gaat dat gewoon niet samen met wat iedereen wil.

Ik ben blij dat ik niet in de politiek zit, want ik zou geloof ik gillend gek worden om het iedereen naar de zin te kunnen maken, besluiten worden zo traag genomen, helemaal nu we met de EU te maken hebben.

Maar het is gewoon verschrikkelijk, niet alleen voor de boeren maar voor iedereen, het confronteert je met de zinloosheid van een z.g. democratie.

Groetjes mieke

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 13:32

Ineke,

Als deze hele crisis voorbij is moet je hier in de buurt maar eens komen kijken op een boeren bedrijf.
Ben je ooit op een boerenbedrijf geweest?
Elke boer houdt van zijn dieren. Omdat ze zijn inkomsten vertegenwoordigen, maar toch, hij houdt van zijn dieren, zoals wij van onze paarden houden.
Mijn buren hebben meer dan 200 koeien. Als er een koe ziek is, blijven ze daar met alle liefde de hele nacht bij.

Een poosje geleden was er een koe van hen in de sloot terecht gekomen. De veearts die toevallig in de buurt was, wou het dier afmaken, maar nee. De hele buurt heeft geholpen het beest uit de sloot te halen en naar de stal gebracht. het beest heeft het gehaald, na een tijd verzorging en een dikke veeartsrekening. En dat noem jij geen hart voor dieren? Zo is ELKE boer, tenminste hier wel......

Snap je het nu??
Rieja

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-01 17:10

nee ik snap er geen BAL van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 17:42

mijn mening is hier al door de meeste verteld
maar ik wil er ook nog ff bijvoegen dat de beesten zoals mestvarkens het hier in NL niet slecht hebben.je kunt je beter concentreren hoe ze in het buitenland gehouden worden en daar tegen in gaan. de beestjes hier zijn er aan gewend om in een stal te zitten dus weten niet beter.vraag me dus ook af of je tegen parkieten hamsters konijnen vissen enz. bij mensen thuis bent die zitten ook het merendeel van hun tijd in hun kooitje.de meeste kids vinden ze 2 weken leuk en dan word er ook nix meer mee gedaan en zitten ze vaak in een vies kooitje.en je moet niet proberen jou mening aan iedereen op te leggen want wij mogen ook denken wat wij er van vinden en ik eet dus wel vlees en daarbij het liefts nederlands want hier hebben de beesten een beter leven dan in andere delen van de wereld en jekunt hier de boeren wel weg willen hebben maar dat is struisvogel politiek want zolang er vraag naar vlees is word er gefokt,al dan niet in NL

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 14:33

Ik lees net in de krasnt dat 3/4 (ja je leest het goed )van ons vee,zuivel en vlees geexporteerd wordt naar het buitenland .Dat wordt nog een probleem dan als ze hier gaan inenten he


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ineke op 2001-04-03 12:53 ]</font>

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 14:51

wat maakt dat nou uit. dat exporteren ze maar een jaartje niet hoor.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 14:55

zo simpel is het helaas niet.
Ineke heeft gelijk. Het meeste van onze veeteelt producten worden binnen de EU verhandeld.
De politiek heeft USA en Japan al als verloren opgevat.
Om de afzetmarkt in Europa te behouden moet er dus een accoord komen in Brussel over het enten. Zoniet dan zullen een hele boel van de boeren helemaal niet meer aan het werk kunnen. Op dat moment is dus ook alles voor niks geweest, want ze zijn dan alsnog alles kwijt. Daarom kan NL niet in zijn uppie gaan enten en is het wachten op een accoord binnen de EU.
Begrijp goed dat ik het er ook niet mee eens ben, maar zo zit het wel.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 19:28

ja maar ze mogen toch al een jaar niet exporteren! Dus dan kunnen ze beter gaan enten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 20:10

Lieke wil jij alstjeblieft minister van landbouw worden???

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 22:51

Dan vraag ik me af of je kunt lezen.....jammer, dat het niet doorkomt. Maarja, er is ook een verschil tussen niet kunnen bergijpen en niet willen begrijpen..... Verdrietig


Citaat:
Op 2001-03-30 17:10, schreef ineke:
nee ik snap er geen BAL van


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 13:45

lov je mag als 14jarige nog geen minister worden Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 13:55

jammer Lachen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 12:04

Ik wou het in het begin nog voor je opnemen Ineke, maar naarmate ik meer berichtjes van je las moet ik toch wel zeggen dat ik vind dat je er een erg eenzijdige mening op na houdt...enne, volgens mij is het hele idee achter een discussie juist dat er verschillende meningen op tafel worden gelegd, en als jij wil dat iemand begrip toont voor jouw standpunt (wat je volgens mij blijkbaar wel wil), probeer dan ook ff begrip te hebben voor iemand met een andere mening oke! Ik heb genoeg meningen gelezen die van elkaar verschilde maar die wel goed gemotiveerd werden! Dan hoef ik het dus niet perse met iemand eens te zijn om hem/haar wel te kunnen begrijpen!!!! Natuurlijk, ik vind het voor melkveehouders ook erger, maar ik ken ook iemand die vleeskoeien heeft en je kan er gerust van op aan dat ook zij hart voor haar dieren heeft!!! Het is nou niet zo dat iemand denkt, nou ik houd niet van die koeien dus ik ga eens lekker in de vleeskoeien. Het zijn vaak bedrijven die al zo lang in de familie zitten en ik ben er van overtuigd dat als je tussen die dieren bent opgegroeid je er heus ook hart voor hebt! En het is nou eenmaal niet zo dat we in een wereld leven waarin je alles zwart wit kan zien, dus Ineke, no offense, maar probeer je ook ff een beetje te verplaatsen in een ander oke. En nog even voor de goede orde, ik ben geen veehouder, mijn mening is dus niet gebaseerd door "persoonlijke ervaring" binnen de branche maar door te luisteren naar mensen en niet door met een bord voor mijn kop alleen naar mijn gevoel te luisteren. (Hoewel de verleiding best groot is als je van dieren houdt, maar je moet de mensen ook wel een eerlijke kans geven vind je niet?) Nou ja, ik hoop dat ik mijn mening (en je hoeft hem heus niet te delen, maar probeer hem een beetje te begrijpen) duidelijk heb kunnen maken. In ieder geval heb je een aardige discussie op gang weten te brengen he. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben het meer met Lieke enzo eens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, blacky15, Elitedeux, Iloveiswan, Lottehorse27, LuCa88, Paardennamen, Roosje01, xxx88 en 192 bezoekers