harde lenzen, wie heeft ervaring?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

harde lenzen, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 10:59

Ik heb jaren geleden zachte lenzen gedragen. Ik heb dat jaren gedaan maar uiteindelijk kreeg ik erg veel last van droge rode ogen. Dus werd me aangeraden ermee te stoppen en een bril te gaan dragen. Nou vind ik een bril niet supererg, maar lenzen vind ik toch prettiger. Ik zit nu te denken om weer te beginnen maar kreeg net te horen bij Pearle dat zachte lenzen voor mij niet geschikt zullen zijn en harde lenzen kunnen misschien wél geschikt zijn. Wie herkent mijn verhaal en/of draagt harde lenzen? Wat zijn je ervaringen, hoe bevalt het?


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:39

Ik heb ze een tijdje geprobeerd, omdat maandlenzen geen optie meer was ivm oogontstekingen. Ik vond het echt een ramp, voelde ze contstant zitten en m'n beeld was slecht omdat ze steeds verschoven. Nu heb ik daglenzen, nadeel is de prijs. waarom mag je geen zachte lenzen? Ik weet niet hoe kundig Pearle is, maar misschien is een second opinion een idee?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:46

heel vervelend! Mijn ogen raakte er rood en ontstoken van. Volgens mij zijn de harde zo goed als allemaal uit de handel trouwens. Is daglenzen geen optie?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:06

Ik draag al jaaaaren harde lenzen, werd me toen aangeraden door de oogarts (geen idee waarom) en heb ze nu nog steeds.
Bevalt op zich prima behalve als ik erg moe ben of een beetje grieperig ofzo en last van m'n ogen heb. Dan gaan ze irriteren, geen idee of dat met zachte ook zo is!

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:06

Ik heb ook een tijdje harde lenzen gehad.
Zolang je er niet aanzit is er niks aan de hand, maar als je ook maar 1x per ongeluk in je oog wrijft (of er in de buurt) sprong die van mij er al uit!
Lens kwijt, kostte mij weer 100 gulden... (per lens!)

En ELK stofje, dingetje, haartje, WAT DAN OOK voel je!
Als er iets onder een harde lens komt ben je NIET blij! Met zachte lenzen heb je daar zo goed als geen last van, daarbij vergeleken!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:14

ik heb vanaf mijn 16 tot vorig jaar harde lenzen gedragen (zo'n 9 jaar) tot ik ze vanwege mijn werk (slecht klimaat roken, airco geen frisse lucht e.d) niet meer kon verdragen. Kreeg toen harde om dat ik cillinders heb en toendertijd hadden ze daar geen zachte van. Half jaartje aan de bril en nu aan de zachte lenzen sinds een halve maand. Bevalt veel beter heb maandlenzen die ik niet hoef schoon te maken. Alleen iedere dag houder verversen en afspoelen. Heel makkelijk.
Dat van eruitspringen/wrijven had ik ook heel erg alleen kosten ze bij mij € 98.00 per stuk oeps. Zachte lenzen gaan ook irriteren met koorts of gewoon droge ogen. Ik krijg nu binnenkort weer andere lenzen om te proberen van lichaamseigenmateriaal (€ 175.00 per half jaar pakket) ben benieuwd. Dat is ook nadeel van zachte zijn in verhouding duurder omdat je er minder lang mee doed. Harde kunnen jaren meegaan als je ze niet kwijtraakt of beschadigd.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:29

Sinds dat ik 16 was heb ik al harde lenzen, nooit echt problemen mee gehad.
Ik kan zelfs in mijn ogen wrijven maar af en toe zwerven ze dan door mijn oog.
Even terug op hun plaats schuiven en klaar.
Zacht lenzen heb ik een paar maanden geprobeerd omdat ik van iedereen hoorde dat die comfortabeler waren.
Niks van waar in mij geval, ik was ze constant kwijt.
Of ze zaten dubbelgevouwen in mijn oog.
Het enige waar ik last van heb is inderdaad irritatie als ik ziek ben of met hooikoorts.
In het begin moet je er wel aan wennen hoor, dan moeten je ogen zich nog aanpassen en voelt het niet fijn.
Vandaar dat je ze ook eerst een uurtje en daarna steeds langer in moet doen.
Als je straks nog vragen hebt kun je gerust aan me stellen hoor, ik heb ondertussen al bijna 19 jaar ervaring met harde lenzen.
Je laat ze ook liever door een oogarts aanmeten omdat de maten bij harde lenzen toch nauwkeuriger moeten zijn dan bij zachte.

And then she realized nothing would change...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:03

Heb een aantal jaren harde lenzen gehad. Heb er al die 4 jaar last van gehouden. Ik kon ze nooit een hele dag in, bij de paarden was het niet te doen, om de haverklap iets achter je lens.
Wat de meeste hier hadden, dat de lens zo snel eruit voel heb ik nooit last van gehad, ik kon gerust in mijn ogen wrijven.
Ik heb vrij veel last van hooikoorts, en ik kon mijn harde lenzen dan echt niet in, nu met zachte nergens last van.
Een vriendin van mij haalde ze ook altijd bij de oogarts, al jaren, maar die moest nu ook naar een gewone zaak gaan.
Ik weet niet waarom je geen zachte lenzen mag? Ik zou in ieder geval langs een ander optiekzaak gaan.

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 18:38

Bedankt voor jullie antwoord! Ik mocht toendertijd geen lenzen meer omdat ik er te droge ogen van kreeg en als gevolg hiervan beschadigingen aan mijn oog, met de rode ogen als gevolg. Dat is wel weer weggetrokken zodra ik met die lenzen gestopt ben. Ik heb een paar keer daglenzen geprobeerd, maar of ze zaten te los of ze zaten te vast op mijn oog. Ook niet prettig dus.
Ik zit er op zich niet op te wachten om harde lenzen te dragen, want ik had inderdaad begrepen dat er wat meer nadelen aanzitten tov zachte lenzen. Maar goed, ik zal eens naar andere opticiens gaan om meer meningen te horen. Doeiii!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:56

denk dat als je zachte al niet kan verdragen harde helemaal moeilijk word> ik heb ook droge ogen en heb nu zachte ipv harde. succes

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:10

gouda schreef:
denk dat als je zachte al niet kan verdragen harde helemaal moeilijk word> ik heb ook droge ogen en heb nu zachte ipv harde. succes

Ik ook, met zachte lenzen veel minder last.
Maar het kan idd wel link zijn als je droge ogen hebt met zachte lenzen, ivm vaatingroei

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:14

Ik heb ook harde lenzen. Nu sinds ruim 2 jaar. Maar sja ik kan eerlijk zijn het is niet altijd wat hoor. Overdag heb ik vaak weinig last op die enkele keer iets onder me lens na dan. Dan is het even goed tranen en vaak is het er wel weer onderuit. Maar 's avonds als je moeie ogen hebt dan is het wel vaak dat ik even me bril op zet. Maar sja ik rij er nog steeds bijna elke dag paard mee...

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:35

Ik heb nu 1,5 jaar harde lenzen en ze bevallen goed.
Oogarts zei van te voren al, je hebt te droge ogen voor zachte.
Ik rij er gewoon altijd paard mee, soms wat stof maar dan jank ik gewoon ff aan een kant Knipoog
swinters druppel ik veel, maar ook zonder lensen. Lensen zijn dan eigenlijk een waarschuwing, want dan voel ik eerder dat ik moet druppelen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:07

ik heb nu ruim twee jaar harde lenzen en het bevalt goed. Als er vuil in je oog komt is het even wat minder maar dan moet je even tranen en dan is het er zo uit. Wel heb ik als ik ´s avonds moeie ogen heb mijn bril op want dan worden mijn lensen een soort vettig (dit kan ook door gebruik van de pil komen, want daar kun je ook geiriteerde ogen van krijgen)

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:05

Ik heb ook altijd last van droge lenzen en toen zei de lenzenman dat ik is harde lenzen moest proberen. Nou ik vond het verschrikkelijk. Na 15 minuten waren ze al super droog en de lenzenman zei dat ze bij een normaal iemand pas na een hele dag dragen zo droog waren
Nee ik vond het niks Knipoog

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:19

Harde lenzen moet je ook opbouwen, en in het begin is het vreselijk wennen.
Maar eenmaal aan gewent, merk je ze echt niet meer Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:08

marina schreef:
Ik ook, met zachte lenzen veel minder last.
Maar het kan idd wel link zijn als je droge ogen hebt met zachte lenzen, ivm vaatingroei

oh oh ik heb nu een halve maand die zachte en voel vaak dat ik droge ogen heb (dat is ook de reden dat ik harde niet kon verdragen irriteerde te veel) en kan ze maar tot een uur of 8 's-avonds in. Van de week krijg ik weer andere lenzen van lichaamseigen materiaal. Ben wel onder controle bij contactlenswinkel.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:26

Dan ziet zij dat heus wel hoor!
Ben wel heel benieuwd wat voor soort lenzen je krijgt.. Haha!
Wat voor lichaamseigenmateriaal is dat dan?
Kan je niet gaan druppelen tegen droge ogen dan, dat doe ik ook!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:43

Misschien kun je vragen naar nachtlenzen? Daar bij is dat probleem helemaal verholpen (als ik dat goed had begrepen Tong uitsteken)

... And we like all the fluffy animals.


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:06

Ik heb nu 5 jaar zachte lenzen. Wilde absoluut geen harde, want een vriendin van mij had indertijd net harde lenzen en daar was dus echt elke dag wel iets mee, behalve als ze ze niet in had. Echte horrorverhalen, 1 stofje in haar oog en een pijn dat het deed, dan moest ze vreselijk huilen (op zich goed), en dan nog bleef dat vuiltje zitten. Ander vriendinnetje haalde test zachte lenzen en die vond 't ook niks. Die kon 't allemaal niet hebben.
Naja, ik had m'n bril toch nooit op, en ik wilde dolgraag lenzen. Winkelmevrouw behandelde me nog heel naar, dus ik moest en zou die lenzen. Ik deed ze in en liep er echt zo mee weg. Geweldig spul!
Ik merk 't wel als ik nieuwe moet, dan worden mijn ogen wat branderig (zoals nu, heb ze ook al ruim 'n maand in bedenk ik me net).
Overigens ken ik een meisje die onlangs harde lenzen heeft gekregen en ze is er al 2 kwijtgeraakt Scheve mond Heeft ook constant last en ze keek me aan alsof ze water zag branden toen ik zei dat ik ze eigenlijk nooit voelde.

Rainie: nachtlenzen vind ik heel eng. Dat zijn nl. lenzen die je hoornvlies van vorm veranderen (als ik 't goed heb begrepen). Dat vind ik maar een eng idee, net als zo'n lasik operatie. Ik kan daar echt niet tegen, misschien is dat wel een idee voor jou emeandor? Even googlen op lasik en je hebt genoeg hits. Lijkt mij doodeng, ken ook iemand die het heeft laten doen en die is er heel erg over te spreken. Het enge vind ik dat ze aan je ogen zitten en dat je er gewoon bij bent, je voelt niks, maar je bent wel bij bewustzijn. Ik word dus al echt misselijk bij de gedachte Scheve mond Mijn ogen zijn me heilig, maar een bril op m'n neus?? Dat vind ik ook zo'n gemier...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:11

marina schreef:
Dan ziet zij dat heus wel hoor!
Ben wel heel benieuwd wat voor soort lenzen je krijgt.. Haha!
Wat voor lichaamseigenmateriaal is dat dan?
Kan je niet gaan druppelen tegen droge ogen dan, dat doe ik ook!

Druppelen helpt maar even Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:14

Rainie schreef:
Misschien kun je vragen naar nachtlenzen? Daar bij is dat probleem helemaal verholpen (als ik dat goed had begrepen Tong uitsteken)

deze gaan maar tot -4 en is niet voor iedereen een optie. Lijkt mij wel heerlijk met goed zicht opstaan

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 10:21

He bah, ik heb inderdaad gekeken naar nachtlenzen, maar heb dus -7.... Geen optie voor mij dus. En het leek mij ook zo fantastisch! Ik zou mijn ogen wel willen laten laseren maar dat is me nu nog even te duur. Geld, geld!
Heb trouwens ook gelezen over lenzen waarvan de vorm speciaal wordt gemaakt zodat hij precies op jouw oog past. Dit is een verbeterde harde lens en is ook minder hard. Ga daar ook maar even naar informeren denk ik. Hebben jullie hier ooit van gehoord?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:50

gouda schreef:
deze gaan maar tot -4 en is niet voor iedereen een optie. Lijkt mij wel heerlijk met goed zicht opstaan

Ik weet het ja Verdrietig
Mij lijkt het ook geweldig. Nu word ik iedere ochtend wakker, zoek op alle kastjes naar mijn bril en dan valt hij achter mijn bed ofzo... Lekker wakker worden.

Ik kan in principe één nachtlens gebruiken (-3.5) Maar dan zal dat zo gaan:

Ik word wakker: Nachtlens uit, maandlens in.
Ik ga slapen: Maandlens uit, nachtlens in.

... And we like all the fluffy animals.


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:59

Dat had ik laatst dus he. Ik deed m'n oogjes open en ik dacht: ER IS EEN WONDER GEBEURD. Was al helemaal in halleluja stemming: "I can see clearly now". Was ik vergeten m'n lenzen uit te doen, dat was toch wel een deceptie moet ik zeggen Tong uitsteken . Daarom lijken daglenzen me ook wel fijn.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes