Echt weer iets voor mij (vogeltje gevonden)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:05

kristie schreef:
ja hoor, de vogelopvang heeft allle tijd om elk vogeltje dat uit ze nestje is gevallen te voeren dat denk ik niet.
ik vind dat ze het heel netjes heeft opgelost, ze heeft het tenminste geprobeerd!! er zijn genoeg mensen die gewoon doorlopen, ze heeft hem mee naar huis genomen en daarna naar de dierenarts, waarna ze voor een 'godsvermogen' dat beestje een waardige dood heeft gegeven.
ik vind dat ze heel juist heeft gehandeld. OK dan!


Kristie, ik denk niet dat jij veel ervaring hebt met de vogelopvang... overigens zijn er best een hoop plekken waar ze vogels opvangen en dat doen ze niet voor jan met de korte achternaam. Er is bij mij laatst nog een piepjong vogeltje opgehaald en eenmaal op de opvang worden die beestjes om het uur gevoerd! Dat is geen kwestie van wel of geen tijd hebben, dat zijn mensen die dat met liefde doen en die graag zien dat vogeltjes naar hun toe worden gebracht, daar maken ze tijd voor. Als de ts interesse heeft wil ik wel opzoeken wat voor haar de dichtstbijzijnde opvang is... mocht een dergelijke situatie zich nog een keer voor doen. Overigens denk ik niet dat er op dezelfde wijze gereageerd zou zijn als het een veulentje of pup oid had betroffen... vreemd eigenlijk, maar ik denk dat bijna iedereen het dan wel de gewoonste zaak van de wereld had gevonden dat daar tijd en energie in was gestoken om het diertje te voeren. En vogels zijn echt niks minder waard dan andere dieren, vogeltjes zijn ook Lovers . Niet aanvallend bedoeld naar de TS, wel informatief bedoeld. Lachen

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 18:11

Jeetje... dat had ik niet verwacht... Scheve mond. Dat er mensen zo fel zouden reageren.

Ik heb geen zin om hier verder nog iets over te zeggen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:17

Tindra, dan had je het misschien niet moeten vertellen. Ik bedoel het echt niet aanvallend, maar puur om je te informeren over de andere mogelijkheden. Vogeltjes hebben ook rechten... Tong uitsteken Ik vind vogeltjes echt zo schattig . Maar als je iets niet weet kan je het ook niet doen, vind je het zelf -ondanks de kritiek- niet prettig om voor eventuele toekomstige gevallen- ook de andere opties te kennen? Er zijn ook meerdere opvangplekken die jonge vogeltjes zelfs op komen halen. Wist ik vroeger ook niet, maar sinds ik het wel weet is dat waar alle vogeltjes die ik vind die opvang nodig hebben naar toe gaan. Dat of ik zadel mijn vriend er mee op, die heeft toch geen werk. Haha!
Laatst bijgewerkt door vikki op 16-06-04 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:20

Ik denk dat ik hetzelfde had gedaan als Ruth
Tevens heb ik 2 maanden stage gelopen bij een vogelopvang en zulke jonge vogels halen het echt niet. maar kosten wel veel kostbare tijd die voor de wel te reddende vogels gebruikt word.