Reactie op afwijzing solli-brief, grof?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Reactie op afwijzing solli-brief, grof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:27

Ik ben onlangs afgewezen voor een solliciatie gesprek.

Ik heb 2 jaar lang bij dat bedrijf gewerkt en ben toen weggegaan omdat ze mijn contract niet konden verlengen. Ze mochten op dat moment geen vast contract aanbieden.

Nu heb ik onlangs dus weer gesolliciteerd en ik weet gewoon dat mijn ex-collega's mij graag terug hebben in de groep.

Maar toch ben ik afgewezen, zonder reden of wat dan ook.

Dus hierop heb ik net een brief getikt met reactie dat ik niet snap waarom ik afgewezen ben en een uitleg + dat ik me opnieuw aanbied om daar te komen werken.

Is dat bijdehand of niet?

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:29

je kunt op een nette manier vragen waarom je niet in aanmerking komt, maar zoals ik dit nu lees denk ik dat het weinig nut heeft. Wellicht dat ze je toch om een andere reden niet in dienst genomen hebben. En trouwens meestal is het niet meer zo leuk hoor, om terug te gaan naar een "oude' baas, ook al heb je nog zulke leuke collega's. Vaak willen ze zelf ook liever een nieuw gezicht.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:30

Ik vind van niet. Zo lang je er maar geen scheldkannon van gaat maken Haha! Vraag om een duidelijke uitleg! En vertel vooral ook dat het toch teleurstelde!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:31

Ik heb een dergelijke afwijzing ook gehad, niet voor een bedrijf waar ik al gewerkt had, maar wel een afwijzing zonder uitleg. Toen ik dus om uitleg ging vragen heb ik een dergelijk soort brief ook geschreven.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:33

ik denk dat je beter even kan bellen. Ik zou zeker niet meteen een negatieve houding aannemen. Gewoon op een leuke/aardige manier vragen waarom je niet bent aangenomen. Zo hou je het bedrijf in ieder geval nog te vriend. Je weet nooit waar je dat later nog voor nodig kan hebben.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:34

Ik zou denk ik bellen, ipv een brief te sturen. Maar je kunt altijd vragen naar de reden waarom je afgewezen bent. Vermoedelijk krijg je te horen dat er betere kandidaten waren, die nog beter in het profiel pasten. Standaardpraatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:56

Het is btw een bijbaantje Lachen

Ik heb niet gehoord van andere kandidaten en ik ben een schijterd met bellen en ben dan bang dat ik niet precies vertel wat ik kwijt wil.

Overigens stuur ik het via mail.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:58

ja mag best vragen om uitleg, maar ik zou me niet opnieuw aanbieden om er te gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:00

gijsenkim schreef:
ja mag best vragen om uitleg, maar ik zou me niet opnieuw aanbieden om er te gaan werken.


Hm,why not?

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:01

Ze hebben je natuurlijk niet voor niets afgewezen.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:03

Nou als een bedrijf mij niet wil, dan ga ik niet smeken of ik er mag komen werken.

Je hebt jezelf al aangeboden in de sollicitatiebrief, en ze hebben je afgewezen........ zou voor mij klaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:06

gijsenkim schreef:
Nou als een bedrijf mij niet wil, dan ga ik niet smeken of ik er mag komen werken.

Je hebt jezelf al aangeboden in de sollicitatiebrief, en ze hebben je afgewezen........ zou voor mij klaar zijn.


en @ Anoeska, ja daar zit wat in.

Maar weet je wat het is. Het is 5 minuten fietsen van mijn huis, het is administratief werk,dus erg relaxed. Lekkere werktijden en ook flexibel zijn ze. En het verdient niet slecht. Daarom wil ik er toch nog graag werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:07

Ik heb aan het eind staan : Bij deze verzoek ik u nogmaals te denken over mijn sollicitatie en ik hoop op een spoedig bericht.

Hm, misschien ga ik wel iets anders verzinnen dan...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:08

Ryanne schreef:
Ik heb aan het eind staan : Bij deze verzoek ik u nogmaals te denken over mijn sollicitatie en ik hoop op een spoedig bericht.

Hm, misschien ga ik wel iets anders verzinnen dan...


Dat kan je prima neerzetten OK dan! .............. ik dacht dat je een soort van smeekbede wilde schrijven Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:15

gijsenkim schreef:
Dat kan je prima neerzetten OK dan! .............. ik dacht dat je een soort van smeekbede wilde schrijven Haha! Haha! Haha!



-> Stiekum heb ik dit poppetje er ingeplakt,een interactieve mail. Schijnheilig

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:47

Tja... het moet geen smeekbede worden natuurlijk.
Je kunt heus wel vragen waarom je afgewezen bent, omdat je graag wilt weten wat je aan jezelf kunt verbeteren.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:50

Hoe lang heb je trouwens niet meer bij het bedrijf gewerkt?
Ze mogen je volgens mij pas een nieuw contract aanbieden als je er 3 maanden geen werk hebt verricht. Maar ik neem aan dat die 3 maanden al verstreken zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:58

Sypheron schreef:
Hoe lang heb je trouwens niet meer bij het bedrijf gewerkt?
Ze mogen je volgens mij pas een nieuw contract aanbieden als je er 3 maanden geen werk hebt verricht. Maar ik neem aan dat die 3 maanden al verstreken zijn?


Ja dat was idd. die overbruggingstijd Lachen

3 maanden zijn nu 7 maanden geworden, ivm met mijn stage.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:22

Volgens mij moeten ze je tekst en uitleg geven over je afwijzing.

Daar het je recht op!!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:30

Tuurlijk, als je het netjes hebt gevraagd is dat tohc geen probleem Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:03

Ik zou het niet doen. Ze hebben je afgewezen en als je dan ook nog een brief gaat schrijven vind ik een beetje hopeloos overkomen/ jezelf voor gek zetten. Haha!
Dan maar een ander leuk bijbaantje?