aangevallen door een BABY haasje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

aangevallen door een BABY haasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 14:41

echt scary die beesten! Haha!
me ma was aan het grasmaaien toen ze me riep! ze zat ff stoer te vertellen dat er een nest met wilde jonge haasjes waren! jaja, nou ik kon ze nergens vinden! Schijnheilig Verward

maar toen zag me moeder er een! zo die beesten hebben echt een goede schutkleur!!!!!! Knipoog me ma stond er bijna op een! ik pakte hem op! heel schattig en superrrrrrrrrrrrrr klein!! Haha! dus ik zette hem bij een ander babyhaasje. maar wilde hem daarna nog even goedzetten! zo dat beest viel me gewoon aan! Haha! echt maf! zo'n mini ding, en te grommen en te blazen! en toen pakte ik een takje! nou hij begon met zijn voorpoten te slaan!(jemig lijkt nu net of ik grote onzin uit sla haha) maar het is echt waar! wist echt niet dat die beesten zo agressief waren! }>
oke ze beschermen zich! maar zo'n baby geval van misschien een aantal weekjes oud!

ik hield me handjes maar thuis!!!!!! Tong uitsteken Haha!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:45

Wij hebben zo een konijn! Als je haar niet verwittigd als je in 'r hok moet zijn gromt ze en zou ze zelfs aanvallen (pootjes slaan en zelfs bijten!). Het is dus geen onzin, k'heb er ervaring mee!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:47

Mijn konijn deed dat eerst ook bij mensen en m'n andere konijn(van 6x zo zwaar Haha!).
Hij sprong gewoon naar m'n hand toe enzo, heel agressief!
Die beesten kunnen best wel eng zijn ja Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:04

Hoeveel alcohol heb jij gedronken? Haha! Straks zeg je nog dat ze hele grote slagtanden hadden Tong uitsteken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:05

Sypheron schreef:
Hoeveel alcohol heb jij gedronken? Haha! Straks zeg je nog dat ze hele grote slagtanden hadden Tong uitsteken

ik wil niet veel zeggen hoor, maar ken jij dat witte konijn niet uit die film van Monty Pythons holy grail? die vliegt die vent naar de keel en bijt hem zo dood!

De hond is de betere mens

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 15:09

Sypheron schreef:
Hoeveel alcohol heb jij gedronken? Haha! Straks zeg je nog dat ze hele grote slagtanden hadden Tong uitsteken


oke ik geef toe dat ik best veel alcohol drink! maar vandaag niet echt waar die beesten zijn echt eng!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:48

Desiree"]
[quote="Sypheron schreef:
Hoeveel alcohol heb jij gedronken? Haha! Straks zeg je nog dat ze hele grote slagtanden hadden Tong uitsteken

ik wil niet veel zeggen hoor, maar ken jij dat witte konijn niet uit die film van Monty Pythons holy grail? die vliegt die vent naar de keel en bijt hem zo dood!
[/quote]

Bijt hem dood?? Bijt zijn hoofd eraf bedoel je!! Haha!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:50

Dat komt uiteindelijk nog altijd op hetzelfde neer Rolleyes


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:52

Volgende keer maar niet meer oppakken, als deze nog op de leeftiijd waren dat ze melk dronken bij de moeder dan zit de kans er dik in dat de moeder ze niet meer accepteert.

Don't dream your life, live your dreams!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:53

*proest* whahaha *LOL*
Dat had ik willen zien Haha!

Live,LOve,'ndLaugh

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:55

Ja, dat doet mijn konijn met de stoffer Haha!

Grommen en aanvallen alsof z'n leven er van af hangt. Sukkel... Rolleyes

Melletje
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:23

Ik ben het idd met Gaby eens. Hopelijk dronk hij niet meer bij zijn moeder, anders kan hij verstoten worden en heeft hij niet veel kans meer. Huilen

Ook is het logisch dat hij zo aanviel, want hij ziet jouw als een groot eng beest dat hem wil opeten. Vind ik dus niet zo grappig want het diertje was gewoon in doodsangst.

Huiskonijnen die dat doen zijn eigenlijk dus helemaal niet agressief, maar gewoon erg bang. Die denken net als dat babyhaasje. Deze konijnen worden vaak opgepakt, waardoor je het gevoel alleen maar erger maakt. Er zijn eigenlijk maar heel weinig konijnen die het niet erg vinden dat ze worden opgepakt. De 1 zet de aanval in en slaat, gromt, bijt, krabbelt en doet terwijl je ook konijnen hebt die heel bang zijn die dan juist erg stil gaan zitten. Het is dus absoluut niet raar dat konijnen dat doen, want het zijn immers prooidieren.

Hoe je dat af kan leren bij konijnen is en eigenlijk hoe ze jouw kunnen leren vertrouwen is door de volgende dingen toe doen.

Pak ze niet meer op tenzij het niet anders kan. Liefst moet hij/zij gewoon zelf in en uit zijn hok te kunnen springen voor zijn dagelijkse min. 3 uur loslopen. Als hij/zij losloopt moet je op de grond gaan liggen en niet bewegen ook niet aaien als hij/zij dichtbij is anders kan je weer van voor af aan beginnen. Als je konijn dat helemaal vertrouwd kan je gaan zitten. Dan ben je al wat groter, maar nog steeds niet aaien of aanraken ook weer doodstil gaan zitten. Als je je verveeld doe je de tv ofzo maar aan (zelf kan ik wel uren naar me nijntjes kijken zo leer je ze pas goed kennen). Als hij dat vertrouwd kan je wat meer bewegen, maar niet onverwachts en wel heel rustig. Na een tijd zul je zien dat je konijn je niet meer engt vind en een groot maatje van me wordt.

Beide van mijn konijnen komen uit een konijnenasiel en waren ook erg bang toen ik ze net had. Ik pak ze alleen op als hun nagels geknipt moeten worden, bij de DA en als ze ziek zijn als ik ze medicijnen moet geven of na moet kijken. Probeer dat zoveel mogelijk vol te houden. Bij mijn konijnen heb ik het ook zoals ik hierboven beschreef gedaan en ze zijn helemaal niet bang meer. Ze lopen zelfs over me heen als ik op de grond zit. Mijn overleden konijntje was zelfs zo tam na een tijdje, dat ze op schoot kwam zitten en allemaal likjes gaf. En likjes dat weten jullie wel is de beste beloning voor zoveel moeite want dan zien ze je als vriendje OK dan!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:32

Colitalover"]
[quote="Desiree"][quote="Sypheron schreef:
Hoeveel alcohol heb jij gedronken? Haha! Straks zeg je nog dat ze hele grote slagtanden hadden Tong uitsteken

ik wil niet veel zeggen hoor, maar ken jij dat witte konijn niet uit die film van Monty Pythons holy grail? die vliegt die vent naar de keel en bijt hem zo dood!
[/quote]

Bijt hem dood?? Bijt zijn hoofd eraf bedoel je!! Haha!
[/quote]

Daar gingen de volgende woorden aan vooraf, "what's it going to do, nibble on me bum?" ..(cynical)

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:11

Ik ga helemaal mee met Melletje. Van dieren in de natuur moet je afblijven, alleen maar kijken!

Melletje
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:34

Tenzij er natuurlijk erg hoge nood is dan zou ik wel helpen. Maar een gezond diertje oppakken omdat ik de moder toevallig niet zie zou ik niet doen ik zou eerst ergens gaan staan en er zo een tijd blijven staan kijken wat het babytje doet en of de moeder komt.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:41

Hahaha ^^ dangerous!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:43

nooit monty python and the holy grail gezien zeker? Haha!

Amor Vincit Omnia

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:12

whahahahahaaa, ja superpepeijn, heerlijk!!

dàs pas een aggresief konijn Cool

sjalalaaaaa

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:22

Ik kan er niet om lachen

Die arme beestjes voelden zich bedreigd en dan ga jij ook nog eens met een stokje de boel lopen uitdagen??

manzano

Berichten: 23901
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:51

LuvdaTossa schreef:
Ik ga helemaal mee met Melletje. Van dieren in de natuur moet je afblijven, alleen maar kijken!

Ze heeft het gewoon over tamme konijnen. Dat van die hazen ben ik het mee eens, maar over d'r tamme konijnen vindt ik wel beetje overdreven. Anders zet ik m'n paard ook maar weer in de wei en alleen maar kijken. Alleen eruit halen als er wat is.
Ik heb zelf ook 2 konijnen gehad en van jongs af aan veel opgepakt etc. En die likte ook, tis maar net waar je ze aan went.

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:28

Heeft deze oude haas de kerst nog overleeft .... Clown
Oud topic, slotje dus.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Leukertje, Manieki en 151 bezoekers