Olifanten vertrappen tientalle huizen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Olifanten vertrappen tientalle huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 14:16

Ik las van morgen in de pauze op mn werk in de krant, dat een kudde olifanten tientalle huizen van een dorpje hebben verwoest nadat er een jonge olifant werd doorgeschoten! De olifanten lieten geen mensen in de buurt van het dode jong komen. Ik weet alleen niet ff meer waar t was, maar vind dit erg zat, en ik geef de olifanten groot gelijk! Boos! Die beesten hebben echt een goede famillie band. Heb ook wel eens gezien dat als een kudde olifanten beenderen van een olifant tegen komen, dat zie die even op pakken of aanraken als een soort herdenking. Vind t wel erg mooi, maar ik schrok wel van t bericht, niet dat de mensen hun les ermee leren... Scheve mond krijg er de koude bibbers van als ik er aan denk... *brrrr* wie heb dit nog meer gelezen???
Laatst bijgewerkt door _DuN_ op 24-05-04 15:09, in het totaal 3 keer bewerkt

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~


meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:17

ben ik met je eens!!

Spero melior

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:11

ja ik ben er helemaal mee eens maar ik lees nooit de krant Boos!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:16

Jumbo's hebben gelijk! Helaas winnen ze het nooit van de mensen, want dan zijn er 'gewoon' te veel olifanten en mogen ze afgeschoten worden.... Te veel olifanten, volgens wie....? Te veel mensen, ja dat wel...!

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:38

ja, dat was in Bangladesh.
Daar hadden stropers, illegaal dus, een jong mannetje afgeslacht voor het ivoor. Daarna is de kudde olifanten dus gaan drossen en hebben tientallen huizen en bomen vernield. En de bewoners konden niet anders dan op de vlucht slaan.
Ik hoop dat daar ook de stropers bijzaten, maar dat zal wel weer niet.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:49

ik krijg er rillingen van, idd ik hoop dat ze de huizen van de stropers hebben gemold, eigen schuld...

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:45

ik denk t niet, maar zo zie je maar dat dieren wel kunnen denken en gevoelens hebben, iets wat veel mensen niet geloven. mij is dat overduidelijk.

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:03

Te veel olifanten op bepaalde plekken ja.

ShirleyA schreef:
Te veel olifanten, volgens wie....?


Nou, ik denk volgens de mensen die heel hard proberen te overleven, maar steeds kuddes olifanten door hun oogst en hun dorp krijgen. Wij hebben het makkelijk praten vanaf hier. Zij jij al zo'n beest in je tuin staan, en zorg maar dat je 'm niet kwaad maakt? En dan ben jij nog niet eens afhankelijk van je moestuin.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:05

ja, maar dat zie je ook als een merrie naar haar veulen hinnikt als die net wat te ver van mammie is.

En die olifanten hebben gelijk.
Maar olifanten staan toch op uitsterven!? Scheve mond dat zei mn docent van biologie vanmiddag nog.
Maar vind het wel sneu dat de bewoners van dat dorp er het dupe van worden, wat die stropers hebben aangericht.

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 20:13

Men pakt eigelijk steeds meer delen van de natuur af, de ruimte voor de dieren wordt dus steeds kleiner, alles wordt vol gebouwd met huizen enz. Dus dan zijn er te veel olifanten ja, maar wel oneerlijk dus!

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:23

Charmed_One schreef:
Men pakt eigelijk steeds meer delen van de natuur af, de ruimte voor de dieren wordt dus steeds kleiner, alles wordt vol gebouwd met huizen enz. Dus dan zijn er te veel olifanten ja, maar wel oneerlijk dus!


Door de steeds groeiende bevolking (Annelou heeft vandaag examen Aardrijkskunde gehad Haha! ) pakt men het territorium van de olifant af, en helaas bij steeds meer bedreigde diersoorten.

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 21:25

Annelou"]
[quote="Charmed_One schreef:
Men pakt eigelijk steeds meer delen van de natuur af, de ruimte voor de dieren wordt dus steeds kleiner, alles wordt vol gebouwd met huizen enz. Dus dan zijn er te veel olifanten ja, maar wel oneerlijk dus!


Door de steeds groeiende bevolking (Annelou heeft vandaag examen Aardrijkskunde gehad Haha! ) pakt men het territorium van de olifant af, en helaas bij steeds meer bedreigde diersoorten.
[/quote]

En dat was in de grote mensen taal vertaald door....Annelou!!! Haha! OK dan! daar moet je een 10 voor hebben gehad Knipoog

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:36

ArwenLune"]
Te veel olifanten op bepaalde plekken ja.

[quote="ShirleyA schreef:
Te veel olifanten, volgens wie....?


Nou, ik denk volgens de mensen die heel hard proberen te overleven, maar steeds kuddes olifanten door hun oogst en hun dorp krijgen. Wij hebben het makkelijk praten vanaf hier. Zij jij al zo'n beest in je tuin staan, en zorg maar dat je 'm niet kwaad maakt? En dan ben jij nog niet eens afhankelijk van je moestuin.
[/quote]

Tuurlijk proberen die mensen te overleven, maar dat doen die olifanten ook! En helaas hebben zij daar blijkbaar minder recht op, de mens maakt het leefgebied van de dieren steeds kleiner: ja dan kom je elkaar tegen...
Maar een olifant in mijn achtertuin... graag! Wil er zelfs wel voor emigreren! Heb ook met veel plezier het boek 'olifanten in mijn achtertuin' gelezen, het lijkt me geweldig!
Ik denk als je die olifanten de ruimte laat dat het wel mee zal vallen hoe veel last je van ze hebt, en zij van jou.

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:53

Ja afstraffen die handel! Olifanten hebben een sterke familieband idd.

Maar aan de andere kant: Die mensen moeten ook leven... Nee daar hebben ze geen olifant voor nodig... Maar goed het is daar de mens tegen de natuur...

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 18:30

fsoudan schreef:
Maar goed het is daar de mens tegen de natuur...


Ja idd ben ik met je eens

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:16

Charmed_One"]
[quote="fsoudan schreef:
Maar goed het is daar de mens tegen de natuur...


Ja idd ben ik met je eens
[/quote]

Ja precies en ondertussen kunnen ze ook niet zonder elkaar

prilse liefde Haha!
oftewel: haat liefde verhouding

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:32

In oa Zuid-Afrika zijn teveel olifanten. Er zullen zo'n 3000 afgeschoten moeten worden omdat olifanten nogal verwoestend zijn om het zo maar te zeggen Haha!. Ze duwen bomen om om ervan te eten. Aan de ene kant is dit goed, zo blijft de vegetatie van goede kwaliteit, en kunnen onder de schaduw van de omgeduwde bomen andere bomen/plantjes gaan groeien. Verder kunnen kleinere dieren dan weer van de omgegooide boom eten, waar ze anders niet van kunnen eten.
Maar...teveel olifanten gooien teveel bomen om. Hierdoor gaat de hele vegetatie naar de kl*te, het Krugerpark lijdt enorm onder het grote aantal olifanten. Naar andere parken brengen doen ze al wel, maar 3000 olifanten kan je niet zo makkelijk kwijt...
En ook dit is weer de schuld van de mens. Want als wij 'dierenbeschermers' uit Europa ons er niet mee hadden bemoeid, was dit niet gebeurd. Maar nee, wij vinden olifanten bedreigde diersoorten waar niet meer op geschoten mag worden. Hierdoor zijn er veel te veel olifanten die meer kapot maken dan wat goed is. Kunnen de olifanten niks aan doen, die hebben een draagtijd van bijna 2 jaar dus zo snel breiden ze zich niet uit. Nee, het komt door ons westerlingen die het allemaal weer zo goed weten. Is toch belachelijk dat wij westerlingen, die alleen olifanten in de dierentuin hebben, de afrikanen vertellen dat ze geen olifanten mogen afschieten. Nu zie je dus wat er gebeurt...

Zelfde verhaal in Bangladesh. Mensen nemen de leefruimte in van de olifanten. Die beesten kunnen nergens heen en komen in de moestuin van de mens om daar vanalles op te eten. Ja, die dieren weten dat niet hoor, dat ze daar niet mogen komen. Maar ik kan me wel voorstellen dat die mensen daar, die al zo weinig hebben, daar weer moe van worden en op een gegeven moment die beesten maar gaan afknallen.

Het is dus allemaal de schuld van de mens, dat het zo gaat. Wij vinden het zielig om ze dood te maken om het aantal onder controle te blijven houden, maar daardoor komen er steeds meer, verwoesten ze steeds meer en uiteindelijk moeten er dus in ZA 3000 olifanten afgeschoten worden. Is toch te gek voor woorden.

:D

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 14:38

Amen

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, GrapeshotBot en 31 bezoekers