Heb jij een angst of fobie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Waar ben jij bang voor?

Spinnen
52 (37%)
Muizen
2 (1%)
Vogels
Geen stemmen
Insecten
8 (5%)
Kleine ruimtes
13 (9%)
Vliegen (in een vliegtuig dus)
7 (5%)
Water
1 (0%)
De "dood"
13 (9%)
iets anders, namelijk.......
41 (29%)

Totaal aantal stemmen: 137


Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:36

Iets anders...ik ben als de dood dat er wat met mijn kinderen gebeurt (ziekte, ongeval enz.). Dat komt door iets wat in het verleden is gebeurt en gaat nooit meer weg...

Gillian


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:37

Iets anders. Ik durf de ladder niet op...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:38

Iets anders:
Drukte's (Feestjes etc.) en de toekomst.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:49

Anders namelijk: Menigten, drukte. En afgesloten ruimtes, ik heb een absolute bloedhekel aan de lift....

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:24

ook hele kleine ruimtes, altijd bang dat ik vast zit
bv in een speleobox, dat je door gaatjes en gangetjes moet kruipen
het gaat ,ik deed het eens, en plost moest je naar beneden met je hoofd eerst, en daar was het nauw en donker+ het feit dat er heel mischien spinnen zouden kunnen zitten...
ik ben teruggekeerd

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:25

Ik ben zooooo bang voor spinnen en ook voor liften... >;)

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:27

Zippo"]
[quote="Tancreda4 schreef:
Een aantal angsten

Spinnen, wespen, onweer, telefoneren Bloos , en in het donke reen bos in doe ik ooit NOOIT Meer! DOOD ENG Bloos!


Telefoneren, wat vind je daar eng aan, als ik vragen mag? Lachen

[/quote]

Pff, geen idee eigenlijk. Maar ik sla helemaal dicht en moet al mijn moed die ik heb bij elkaar rapen om een telefoontje te plegen naar een vreemde (of iemand die ik wel ken maar heel weinig zie...)
Ach, ik ben gewoon raar Clown

Verder krijg ik het benauwd als ik opgekropt zit met veel mensen in een ruimte. Ik moet ruimte hebben. In een groep loop ik loop ik ook vaak vooraan, of aan de zijkanten. Maar dat is niet echt een fobie, maar gewoon ook iets vaags Tong uitsteken

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:59

Insecten en wespen en spinnen vallen bij mij onder hetzelfde Tong uitsteken

Insecten...pff begin er maar niet over. Ik ben zelfs voor de meest klein insect bang. Vanmiddag keek ik naar de bloemen die hier in een vaas stonden en daar zaten luizen op. Ik snel naar mijn moeder gegaan en die had ze weggegooid. Maar het tafeltje waar de vaas op stond zat ook helemaal onder. Ik pakte mijn camera en keek of ik er een goeie macro foto van kon maken (ja moet toch íéts doen Tong uitsteken). Nou niet gelukt dus ik kijk op mijn hand, zit er stond beestje op..nou je had me moeten zien, ik begon half te panieken en alles van me af te slaan alsof ik helemaal onder zat. IEW verschrikkelijk zijn die beesten. En alle andere insecten ook.
Op mijn kamer loopt er wel eens zo`n zilvervisje. Laatst was ik op aan t ruimen. Ik pakte een map die op de grond lag en deed hem open. Liep er ineens zo`n hysterisch zilvervisje in mn map...ik schrok me echt dood en gooide de map op de grond. Zilvervisje doodgestampt...voel ik ineens een kriebel bij mijn been. Dus ik schud een keer met mn been, komt er zo`n zilvervisje uit! Iehhh ik schreeuwde alles bij elkaar en begon helemaal in t rond te springen. Ik rende kei hard naar beneden en kwam het eerste uur niet meer in mn kamer Bloos

    Dance to express, not to impress.

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:02

Spinnen heb ik gedaan.
Vreselijk die beesten. Kruipen zo snel als ze kunnen ergens onder brrr.
En dan te bedenken dat een mens gemiddeld 8 spinnen per jaar eet of zoiets Knipoog Tong uitsteken
Moet er niet aan denken Scheve mond

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:03

Geen fobie maar ik ben wel bang voor grote onbekende honden, maar inmiddels heb ik mijn angst aardig onder controle.

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:04

Tancreda4"]
[quote="Zippo"][quote="Tancreda4 schreef:
Een aantal angsten

Spinnen, wespen, onweer, telefoneren Bloos , en in het donke reen bos in doe ik ooit NOOIT Meer! DOOD ENG Bloos!


Telefoneren, wat vind je daar eng aan, als ik vragen mag? Lachen

[/quote]

Pff, geen idee eigenlijk. Maar ik sla helemaal dicht en moet al mijn moed die ik heb bij elkaar rapen om een telefoontje te plegen naar een vreemde (of iemand die ik wel ken maar heel weinig zie...)
Ach, ik ben gewoon raar Clown
[/quote]

Is helemaal niet raar hoor, ik heb dat ook!!! Als ik 1 of andere instantie moet bellen, probeer ik er altijd iemand anders mee op te zadelen zodat ik het niet hoef te doen. Ik weet eigenlijk ook niet waar dat vandaan komt, maar ik word er altijd helemaal zenuwachtig van Verward Alhoewel het de laatste tijd wel veel makkelijker gaat...
(of misschien is het toch raar maar zijn we samen raar?) Haha!

:+: May the horse be with you :+:

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:06

Daar heb ik ook wel een beetje last van ja dat telefoneren.
Terwijl ik toch wel graag secretaresse wil worden. Bloos
Moet goed oefenen dus Pling

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:06

iets anders, namelijk voor het donker, en dan vooral bij mij thuis, als ik alleen naar boven moet en alles donker is.. tijdje terug ook een topic over geopend Lachen

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:08

ik ben echt zooo bang voor spinnen.
en ik vind het helemaal niet leuk
maar het zijn ook van die rotbeesten!!
probeer wel vaak mn angst te overwinnen door er één buiten te zetten, maarja, het gaat maar niet over..
en van die grote vliegende spinne, hoe heten ze?? hooiwagens noemen wij ze volgens mij..

brrrrrrrrrrr Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:08

Lisetje schreef:
Spinnen heb ik gedaan.
Vreselijk die beesten. Kruipen zo snel als ze kunnen ergens onder brrr.
En dan te bedenken dat een mens gemiddeld 8 spinnen per jaar eet of zoiets Knipoog Tong uitsteken
Moet er niet aan denken Scheve mond


Zilvervisjes zijn tien keer zo snel Scheve mond moet je nagaan..

Nou ik denk wel dat het zware onzin is over dat je gemiddeld 8 spinnen per jaar eet.. Hoe kan dat nou als je met je mond dicht slaapt Clown
Of het moet een hele slimme spin zijn en 2 van zijn 8 poten gebruiken om je mond open te doen *LOL*

    Dance to express, not to impress.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:09

Zo te zien ben ik niet de enige!!!Vooral in tijden dat ik het erg druk heb en veel stress heb steken er diverse fobieen de kop op.Straatvrees,pleinvrees,en juist weer vrees voor kleine ruimtes,tandarts(of het je overgeven aan iets),angst om over te moeten geven en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.Gelukkig heb ik het nu,nu wij een van onze bedrijfjes verkocht hebben,een stuk rustiger en gaat het met (of zonder)de fobieen weer een heel stuk beter.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:18

Ik ben claustrofobisch, durf nite op vreemde plaatsen naar de wc of er moet iemand voor de deur gaan staan, en dat vergt nogal wat uitleg aan de toilletjuffrouw als ik met mijn vriend de dameswc inloop Haha!

Ik werk ook in een supermarkt waar ik regelmatig in de koelcel moet zijn, de deur gaat als je hem niet helemaal openzet uitzich zlef weer dicht, heel eng dus.
Ik ben zaterdag voor het eerst in de bijna 6 jaar dat ik dat baantje heb helemaal uit mijn velletje gesprongen daar dit probleem.
Ik liep naar de koelcel en doe de deur helemaal open, er staan nog 2 jongens in het magazijn, die weten dat ik dit heb. Ze staan een beetje te ouwehoeren maar ik schenk er verder geen aandacht aan. Tot ik 1 van de 2 hoorde zeggen: "He jij bent toch claustrofobisch???" en de deur ging dicht, ikwas er net op tijd bij om hem weer open te duwen, maar ik raakte in paniek en werd zo boos. Kijk nou was ik nog niet echt in paniek, maar stel dat het wel gebeurd was en ik (of iemand anders met eht zlefde probleem ) was volledig in paniek geraakt.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:21

Angst om iemand te verliezen......

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:31

ik heb gestemd op spinnen, maar ik heb ook een hele erge vliegangst (terwijl ik nog nooit gevlogen heb), een vage vorm van claustrofobie, eigenlijk ben ik ook bang voor alles met meer dan 4 of minder dan 2 poten.....

Voor de dood ben ik niet echt bang, maar wel voor de manier waarop ik moet gaan....

Miepmiept
Berichten: 2030
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:31

telefoneren.. drama.. stel het altijd uit of laat het een ander doen.. Loop al uren te malen aan het idee dat ik moet bellen Knipoog En spinnen.. Leuk als je voor je opleiding een vogelspin MOET hanteren.. :S

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 00:15

mmm, eigenlijk ben ik bang voor te veel dingen om op te noemen. k zal eens proberen een lijstje te maken
-spinnen
-kleine ruimtes
-donkerte (want als het ergens pikkedonker is, heb ik het gevoel alsof ik in een heel kleine ruimte zit)
-bang dat bij ons thuis ingebroken wordt
- .....
als ik dat hier zo zie, ben ik toch bang voor vanalles...., k denk dat ik eens moet beginnen deze angsten te overwinnen...., maar hoe? Scheve mond

Een eigen huis....

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 00:44

Ah..over dit onderwerp kan ik wel meepraten Tong uitsteken Ik herken echt een hele hoop van de reacties: best raar, want je hebt snel het gevoel dat jij de enige bent met zoiets 'geks'.

Ten eerste (net als een hoop mensen merk ik Haha! ): spinnen! Het is gelukkig niet meer zo erg als vroeger. Kleine spinnetjes vind ik niet meer eng, maar het gaat voornamelijk in vlagen: soms is 1tje ergens in n hoek al verschrikkelijk, en soms valt het wel mee... Maar als er een spin zit ga ik er vanzelf ook naar kijken, en kan ik bv. écht niet slapen (en er idd vaak ook over dromen). En het is bij mij meer afschuw dan angst, eigenlijk. Met beesten die op spinnen lijken heb ik het ook: bv van die langpootmuggen, maar wel iets minder.

Vroeger heb ik erg hoogtevrees gehad, maar dat is gelukkig ook een stuk minder, maar niet helemaal weg. En een held in het donker ben ik ook al niet, om dezelde reden die pingu noemt. Verder kan ik heel slecht tegen te veel mensen in een kleine ruimte en tegen hard geluid: beetje moeilijk uit te leggen, maar ik heb erg gevoelige oren en hard geluid voelt gewoon opdringerig/binnendringerig op een hele onprettige manier.

Maar het ergste is mijn vorm van claustrofobie: kleine ruimtes kan ik wel tegen, zolang ik zeker weet dat ik er uit kan. In een onbekende wc probeer ik dus bv. altijd even het slot uit om te controleren dat ik hem weer open krijg. Ergens vast zitten kan ik namelijk *écht* niet tegen: ook als bv iemand die sterker is dan ik me vasthoud en niet loslaat. Ik weet niet hoe dit komt; het gevoel van machteloosheid waar ik niet tegenkan, of zoiets...

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 00:59

Ik ben bang voor spinnen! Als er een in mijn kamer zit durf ik niet te gaan slapen.
Ik durfde ze eerder ook echt nooit zelf weg te halen, maar sinds ik op mezelf woon moét ik meestal wel. Het is nu dus nog steeds wel eng, maar wel minder.
Verder geen angsten Haha!
Laatst bijgewerkt door Dorée op 17-05-04 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 01:28

Ik heb claustrofobie.
Ik ga niet in kleine / afgesloten / donkere / drukke ruimtes. Als het moet alleen met iemand die ik voor 1000% vertrouw en weet wat hij/zij moet doen als ik aangeef dat het niet gaat.
Als ik in een discotheek of kroeg ben ( waar ik eindelijk weer heen durf) val ik nog wel eens flauw van paniek.
Het gaat steeds een beetje beter, maar er helemaal over heen komen zal nooit lukken denk ik.
Wat ik wel vreselijk vind, zijn mensen die je niet serieus nemen. Of die vinden dat je je aanstelt.

Ook krijg je mij niet in een boot, ik ga zowiezo amper open water in. Ik ga de zee in, maar niet verder dan m'n knieën. Zwemmen in zee...uhuh no way.

In het donker vind ik ook geen pretje, maar dit is ook omdat ik nachtblind ben, ik zie echt geen f*ck.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 06:19

iets anders:
telefoneren en ik heb heel erg heimwee, als ik verder dan 15 km van huis kom, word ik erg onrustig en angstig en moet ik terug


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, evelien1000, kaatje89, Tigerboy, Urona447 en 174 bezoekers