weer een dag voor bij met angst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-01 21:47

Vanmorgen weer een nieuw geval van MKZ in nijbroek bij voort nu is het boven Apeldoorn en zeg maar rechtsboven en linksboven ook uitgebroken.
Het komt steeds dichterbij.
Kennisen zijn al ontruimd het is een verschrikking.
Het was ook zo raar vanmorgen eerst flink ontsmetten en dan op stal.
Het was bijna eng... alleen de koeien en de paarden hoorde je maar normaal is het zo druk op een zaterdag nu was er niemand.
Janneke moest werkend dus ik was alleen op de wereld leek het wel.
Er streek een zwerm vogels neer, normaal een mooi gezicht nu stonden we doodsangsten uit... zouden ze het meebrengen?
nog geen 3 km van het bedrijf van een goede bekende van onze stal zijn ze aan het ruimen.
Hoe lang nog?
Hoeveel dagen of nachtjes voor het noodlot ons treft?
Of zijn we al besmet.
Ik ben kapot nu, ff 14 stallen uitmesten en daarna de paddock van 17 pony's...
Janneke en ik hebben samen de zorg over bijna 40 paarden en pony's eigen paarden en de groningers maar ook pensiongasten..
Sommige mogen weer buiten rijden zo raar 't lijkt wel of jullie in een totaal andere wereld zitten.
Ik moet met de auto over ontsmettingsdoeken laat staan dat ik met het paard de erf af durf.
Hetzelfde land maar zo'n wereld van verschil.
morgen weer een nieuwe dag en ik hoop dat we snel net als sommige van jullie ook weer opgelucht adem mogen halen...
en ach dan hoef ik het bos niet eens meer in...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 21:52

Het is inderdaad heel raar allemaal....dat je van de een hoort dat ze buiten mogen riijden...terwijl hier de rode linten voor de bossen hangen en overal borden hangen!!!
Het is ook zo raar stil allemaal......als we bij de paaarden zijn is het net alsof we alleen op de wereld zijn.....je ziet echt helemaal niemand meer lopen......het is zo stil en vreemd allemaal!!!!

HOPELIJK IS HET SNEL ALLEMAAL VOORBIJ....EN GAAN ZE GAUW ENTEN!!!!!!
Niet nog meer gezonde dieren!!!

Jacqueline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 21:54

Sterkte Kim, ik weet zeker dat de mensen van de boerderij je heel dankbaar zijn voor je inzet.
Wat vreselijk, om zo in spanning te moeten zitten.... Als je die reportages ook ziet op tv van de boeren die in spanning zitten.... da's emotioneel minstens net zo zwaar als geruimd worden.... Ik kan wel janken als ik dat zie, maar daar schiet ook niemand wat mee op.

Sterkte met die hele toestand daar,
liefs,
Sonja.

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 21:59

ja heel veel sterkte... echt een wereld van verschil.. hopelijk gaat het niet verder uitbreken en gaan ze enten heel veel sterkte

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 22:00

he kim heel veel sterkte
heb ailin (gelukkig?) aan de andere kant van Apeldoorn staan en mag er nog gewoon heen. maar misschien is dat morgen wel afgelopen. maarja dat leed is natuurlijk niet te vergelijken met wat er dan met jullie gebeurt...
niet te veel aan denken. en gewoon hopen dat er niets gebeurt

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 22:03

echt erg, veel sterkte!
ik ben ook beetje bang hoor hoorde namelijk dat t misschien in flevoland ook heerst!?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 22:16

Schijnt in Zeewolde. Bob reed er vandaag langs en er was inderdaad 1 bedrijf helemaal afgezet met rood/wit lint...

aaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 22:37

oooohhhh Nimber wat rot voor je! Inderdaad, het is afschuwelijk!
Heel goed van je dat je je zo 'n zorgen maakt om die dieren. Hopelijk worden die dieren gauw inge-ent.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 23:41

Oh meisje het is voor jullie echt zo'n ramp. Ik krijg een knoop in mijn maag als ik je verhaal lees. Ik denk heel veel aan jullie en irriteer me aan de mensen bij mij op stal die hun paard 1 dag niet hebben gezien en zitten te zeiken.

Heel veel sterkte!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 08:20

Ook wij zitten hermetisch afgesloten. Eigenlijk mag er helemaal niks. Gelukkig heb ik een bak bij huis zodat de paarden eruit kunnen. Mijn buren kunnen geen kant op zo zielig voor die knollies. ik ben heel erg bang dat heel gelderland voor de bijl gaat. ben erg blij dat ik (nog) geen geitje had. maar toch. het is beangstigend allemaal. ik hoop dat deze ellende gauw zover is dat er meer duidelijheid is en dat het gestopt kan worden.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 10:33

Ik las dat er maandag wordt begonnen met inentingen. Veel te laat natuurlijk, maar mischien dat je nu wat gerustgesteld bent?

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 10:58

alleen dieren in de 2 km straal worden geent, dierentuinen mogen nog niet enten. lijkt me nog erger dan dat ze gewoon meteen worden geruimdt. nu weet je dat je nog een paar dagen voor je dieren moet zorgen en dat ze daarna toch nog geruimdt worden. dan denk ik dat het voor jezelf beter is als de dieren bijna meteen geruimdt worden.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 11:10

Worden ze na het enten dan alsnog afgemaakt?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 11:41

Ja, dat heb ik wel begrepen. Omdat je niet kunt zien of je met een besmet of ingeënt dier te maken hebt. En er is iets met de Europese regelgeving. Ach, ik wil het ook niet eens meer weten, het is nu al zo uit de hand gelopen... Boos!

Kim, ik heb heel veel bewondering voor je! Ik hoop dat je dit zo kunt volhouden, het is natuurlijk niet niks, de zorg over zoveel paarden. En de onzekerheid over of en hoe het zich gaat uitbreiden. In Twente zijn ook boerenerven al afgezet met rood/wit lint, nog geen 'gevallen' maar wel voorzorgsmaatregelen. Boeren die met tranen in hun ogen vertellen dat ze niet weten wat er met hun vee te gebeuren staat. Echt afschuwelijk, en het enige wat je kunt doen is meeleven en afwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:02

Het erge is dat er nu geent wordt omdat de destructie het niet aankan. Zodra er weer capaciteit vrijkomt, worden de geente dieren alsnog afgemaakt.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 11:44

Ik kan het bijna niet geloven, maar wat een "oliebol" samenleving is dit toch!!! Ik ben misselijk van al die verschrikkelijke verhalen...Kim sterkte hoor, fantastisch dat je dat werk volhoudt (Janneke en de boer natuurlijk ook)

Ik hoop zo dat deze nachtmerrie zo snel mogelijk over is maarja...