schoonloeders.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:39

Nu, na 6 jaar gaat het eindelijk goed tussen mijn schoonmoeder en mij. De eerste keer dat ik haar ontmoette was echt een ramp.

Mijn vriend (nu man) had het korte tijd voor mij uitgemaakt met zijn jeugdliefde van 6 jaar en dat vond ze toch wel zeer betreurenswaardig.

De hele avond ging het dus over zijn ex. Of hij de keukentrap wel had teruggebracht naar haar moeder en fijne anekdotes over slipjes die de ex in schoonmoeders huis van het balkon liet vallen waarna de buurman ze kwam brengen. Mij negeerde ze gewoon in de veronderstelling dat ik wel een voorbijgaande fase zou zijn.

Verder kreeg ik (toch echt wel bijna alles-eter) lever voorgeschoteld en ja dat krijg ik dus echt niet weg waarop ik wel een hele pietluttige eter moest zijn.

De twee jaar daarna was nog steeds moeizaam, met veel gedoe over de ex die elke keer weer ter sprake kwam, een uitnodiging voor kerst waar ik naast stond voor vriend alleen (" Kom je langs met kerst?" ) en op de vakantieaankondiging ook waar ik naast stond. Vriend:" We gaan naar ... deze zomer" Schoonmoeder: " Oh ja met wie ga je dan?"

Kortom niet blij.
Inmiddels is vriend man en krijgen we binnen een paar weken ons eerste kindje. Alles lijkt nu goed te gaan (hoewel ik nog steeds denk dat ze liever de ex heeft dan mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:41

hahahaha inderdaad ja, met kerst geen boom of andere versiering in huis.
Heel herkenbaar ook. Is jouw man de broer van de mijne? Tong uitsteken

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:38

faye schreef:
hahahaha inderdaad ja, met kerst geen boom of andere versiering in huis.
Heel herkenbaar ook. Is jouw man de broer van de mijne? Tong uitsteken


Dan zou jij geluk hebben want zijn broer woont ver weg Haha!

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:47

mijn schoonLOEDER is echt niet goed in haar hoofd, mijn vriend kan het dan ook nauwelijks opbrengen nog aardig tegen haar te zijn, ik ben net samen met mijn vriend en zijn ouders twee weken op vakantie geweest. ( in het zelfde huis) geeeeen suc6!! nou ja zo kan ik over haar wel pagina's vol schrijven... het is echt heel vervelend en verdrietig.. het is niet zo zeer dat het een slecht mens is of zo, maar ze is over gevoelig en trekt zich echjt alles maar dan ook alles aan, overbezorgt, en ook nog eens een bemoeial..........

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:13

Mijn schoonmoeder is een lieve vrouw en ik kan het prima met haar vinden. Ze heeft wel haar eigenaardigheden hoor, maar over het algemeen kan ik het prima met haar vinden! Ze vroeg me gisteren zelfs of ik niet bij haar en mijn vriend wilde komen wonen... maar dat zie niet echt zitten... Ik kan het in ieder geval goed met haar vinden, ondanks haar eigenaardigheden, maar elk huisje heeft zo zijn kruisje he...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:45

De ouders van m'n vriend zijn allebei OK dan!

Ik kan met beiden goed opschieten en alles is er bespreekbaar (dus er zijn geen onderwerpen die bewust gemeden worden en ik weet dat als er wat is, ze het altijd zullen zeggen ipv ermee te blijven rondlopen en zich te ergeren).
Nee, toppie schoonouders (voor zover je van schoonouders kan spreken als je nog niet getrouwd bent Haha!)

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:54

Ik HAD een aardige schoonloeder tot het moment dat ventje zijn broer weer naar Nederland kwam met vrouw en .... kind.
Vanaf dat moment telde wij niet meer mee, het was marsje voor en marsje na... en ohhhhhhhhh die kinderen he..... (mag ik ff over mijn nek)
Aangezien wij geen kinderen willen tellen we gewoon niet meer mee.
Ik heb me er heel lang druk over lopen maken maar nu mag ze van mij het bos in.....
Ik ben 15 maanden ziek geweest en ze heeft 3x gebeld.... ze belt ook alleen als ze ons nodig heeft en tegenwoordig verwijs ik haar al door naar marsje..... ze zoekt t maar uit.
Ik vind het zielig voor ventje maar blijkbaar zit die er niet zo mee.... dus ik doe maar alsof mijn neus bloed en leef mijn eigen leven.....

Gelukkig zijn wij op vakantie als ze gaan verhuizen dus dan kan ze marsje inschakelen maarja die zal het wel weer te druk hebben... hij ziet haar alleen als een geldboom.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:02

mijn man heeft het prototype schoonmoeder

ik heb jaren geen contact meer met mijn ouders gehad en nu sinds recent weer wel zelfs toeb ik K had en het er na uitzag dat ik maar heel kort had hebben ze geen contact gezocht nu schijnen ze daar spijt van te hebben
en te realiseren dat het leven heel kort kan zijn en ben ik ineens weer hun dochter hoor

we dachten dat ze veranderd was (is ze ook wel n klein beetje) maar het blijft een hypogondier (als ze een lichte verkaoudheid heeft dan heeft ze longontsteking maar ja ze kan niet over de k van mij heen (hihi is het toch nog ergens goed voor))

maar ze loopt nog steeds te stoken en klinkklare onzin te vermelden
ach ja mijn zoontje heeft nu wel een lieve opa en een oma er gratis bij
wel blij dat ze zo ver weg wonen !!!

mijn eigen schoonouders zijn net stuisvogels ze weten niks en willen ook niks weten (heeft zo zijn voor en nadelen)
voor de rest zijn ze wel aardig (geloofik want ze geven nooit hun eigen mening ergens over))

wisten julli dat schoonmoeder in t chinees TAI-KRENG is???
ooit is een uitzending van de cursus chinees op tv gevolgd dit is trouwens t enigste woordje wat me bij gebleven is !!
Laatst bijgewerkt door nickyu op 10-05-04 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:02

hmmm,de mijne zit er een beetje tussen in denk ik!!!!!
ze bedoeld het allemaal wel goed,maar het is gewoon mijn type niet!
het zijn nogal kroegtijgers,en dan zat tegen je aan lopen slijmen!!!
BAH!!!!(de laatste jaren valt het wel mee hoor,ze moeeten nu van en aowtje rondkomen,dus dan gaat dat niet meer ,gelukkig!!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:28

Ja ik heb ook een schoonmoeder.
Ze bedoeld alles heel goed hoor, maar ik wordt GEK van haar.
Commetaar, geef je haar een kadootje zegt ze wil je het zelf niet houden, als ik met ramon en zijn vader weg ga moet zij persè mee, ik heb ramon andere dingen leren eten krijg ik daar gewoon de schuld van dat hij dat vroeger nooit at en waarom nu wel, pffffff zo kan ik nog wel even door gaan.
Ze heeft ook echt wel de goede kanten maarja ik weet het afentoe niet hoor.
Ik kan niet zo omgaan als andere vriendinen dat wel eens doen, die gaan dan lekker winkelen en zo maar nee dat kan ik echt niet hoor.

Mijjn schoon vader is echt een schat OK dan! die doet echt alles voor mij en ramon en staat altijd klaar voor ons (en voor mijn paard) die man doet echt zoveel, echt super gewoon.