Kat in flat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:44

Een vriendin van mij laat haar katten elke ochtend met en fietsmandje aan een boottouw naar beneden en als zij terug komt van haar werk, staan ze al klaar om weer het andje in te springen om naar boven gehezen te worden..Vergt enige training denk ik met volwassen katten, maar wie weet is dit ook een oplossing voor jou?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 15:56

Bedankt voor alle tips! Wij gaan ook een huis kopen, dus kunnen ook wel eisen stellen. Zaterdag gaan we kijken voor een huisje (niet eens een flat!!!) op de begane grond, met zelfs een stukje tuin erbij. Eigenlijk is het wat te duur voor ons, maar ik ben nu al verliefd op dat huisje....
Ik wil eigenlijk wel dat mijn katje naar buiten kan, als ie dat zou willen. En ook wil ik zelf liever niet te hoog zitten, ivm met de trappen en boodschappen omhoog slepen (lui ben ik he?).
Een katje komt er zeker weten bij! Ik wil graag een Brits korthaar, maar moet daarvoor wel even mijn vriend overhalen (en daar zijn mijn schoonmoeder en ik al druk mee bezig Knipoog )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:11

Vind 't wel een interessant topic... Heb 2 straatkatten, hebben eigenlijk vanaf dat ik ze vond totdat ze ruim 7 maanden waren binnen gezeten. Sinds een jaartje komen ze buiten. Ze liggen veel binnen, alleen als het echt lekker warm is willen ze nog wel eens op de plaats gaan liggen. En blokjes om zo 1 a 2 keer per dag.

Het zit er dik in dat ik op korte termijn in een 2 of 3-kamer studio op 1 hoog oid terecht kom... Dan zullen ze binnen moeten blijven. De studio's die ik nu op het oog heb, daar laat ik ze niet de hele dag buiten; wellicht valt het verkeer mee, maar als ik de goede locatie voor heb... Plus dat ik als de dood ben dat ze me weglopen om naar 'huis' te gaan, vooral als ik de deur niet open kan doen omdat ik aan het werken ben.

Ben iig blij te lezen dat het wel kan... Wellicht met enige training...

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:35

Mijn al wat oudere kat heb ik jaren geleden letterlijk van de straat geplukt. Ze heeft in het vorige huis altijd naar buiten gekund via het kattenluik, maar vaak bleef ze ook overdag op zolder als ik er niet was. Als ik thuiskwam ging ze dan even naar buiten, maar dan was ze gauw weer terug.

Een paar weken geleden ben ik verhuisd naar een flat en de kat heb ik meegenomen. Dat gaat echt prima. Ze kan op het balkon als ik thuis ben, maar daar heeft ze niet zo'n behoefte aan. Ik heb het niet speciaal afgezet, het is geen erg ondernemende kat.
Mijn vorige kat had wat meer moeite met een flat, die wilde wel heel graag in bomen kunnen klimmen e.d.. Voor haar moest ik het balkon van mijn toenmalige flat goed afzetten om te voorkomen dat ze naar de buren ging (wat hier sowieso niet gaat).

Mijn kat wil er trouwens helemaal geen maatje bij Knipoog .

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:43

De kat van mijn zus is van zwerfkatje naar huis-met-tuin-kat naar kat-op-flat verhuisd. En dat gaat tot nu toe allemaal goed. Wel moet ik zeggen dat ze een behoorlijk groot appartement heeft, op een 2 kamerflatje zou ik nog eens goed nadenken of ik m'n kat dat aan zou willen doen.
Overigens heeft de kat van m'n zus ook nog een zomer (week of 6) op mijn studentenkamer gewoond (waar hij ook niet naar buiten kon) tussen 2 verhuisbeurten door. Ook dat ging prima. Na enige onderhandeling over een ligplaats op mijn bureau naast mijn boeken Schijnheilig

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:44

Het rottige voor mij straks is dat ik 2 katten heb, en dat in een klein appartement. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat als het echt niet blijkt te gaan, ik een nieuw stekkie voor ze zoek...