>:@ sommige mensen!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:14

Mijn honden zijn van nature ook jagers. Zal ik het die maar op laten knappen volgende keer ipv de tuinslang te pakken Verward

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:33

O ik ken er nog een:

Onze buurvrouwtje ongeveer 85 nu maar we hebben zo'n gedoe met die vrouw gehad:

-We hadden vroeger 4 katten nu nog maar 3 omdat toen de eerste 2 kleine kittens die we hadden voor het eerst naar buiten mochten ging het eerst heel goed. Totdat we opeens een van de 2 katten miste dus wij de hele buurt af. Ik bel aan bij de buurvrouw heeft zij hem naar binnen gehaalt omdat hij nat zou worden in de regen. Verward

Nou om een lang verhaal kort te maken onze buurvrouw heeft jarenlang onze 2 katten naar binnen gehaalt (ook met kattenvoer wat ze voor hun kocht maar wel volhouden dat de katten geen stap de deur in doen van mevrouw.) tot een moment dat er een prakties bij haar woonde. Toen ben ik met mevrouw gaan praten of ze mischien een kitten wilde zodat we deze discussie eindelijk klaar was. Nou nee want ze houd niet van katten. Verward

Toen kwamen we begevenment thuis en stond de dierenbescherming op de voicemail met de mededeling "Geachte bewoners van (addres) wij hebben een klacht gehad dat u katten niet eeten geeft. Als dit zo door blijft gaan komen wij u katten ophalen" Dus mijn broer terug bellen met de dat de buurvrouw waarschijnlijk gebelt had en dat dit nergens op sloeg en dat ze mochten komen checken. Nou toen geen probleem meer mee gehad.

Nou na 2 jaar woonde gewoon een kat bij haar toen ben ik naar haar gegaan en gevraagd of ze dan geheel voor de kat zou willen zorgen? Nou nee hoor hou niet van katten (waar ze dit nou vandaan haalt) Op dat moment liep toevallig mijn kat langs haar been en toen zij ik van mevrouw de kattenlievhebber hier haar dierenarts paspoort en houd u deze kat maar ik hoop dat u er heel gelukkig mee bent Boos! .

- We hebben ook een schutting tussen onze tuinen staan maar deze was zo kapot dat er een nieuwe moest dus mijn ouders naar mevrouw toe of zij ook wou meebetalen? Nee, hoor mevrouw wou haar schutting houden want er groeit klimop over en anders gaat dit dood. Nou mijn ouders dan bouwen we een dubbele schutting dus onze voor de hare. Nou en hangt erorm veel klimop over onze nieuwe schutting wij afknippen. Komt mervouw dat al haar klimop dood gaat nou wij hadden zoiets moet uw zorgen dat er geen scheuten van de klimop door onze schutting gaan.

Nou ja heel lang verhaal ben ook wel verbaasd hoe erg ik dit eigenlijk opgekropt Haha! heb hehe

P.S. Mijn ouders hebben dit niet gecontroleert op dyslectiese fouten dus lees daar maar overheen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 22:14

Fleury schreef:
Ik vind het ook flauw al die dingen!
Behalve dus dat van de katten. Ik heb afgelopen jaren ook vaak met sproeier of bekertje water klaar gestaan om de poes van de buren te bekogelen als hij bij ons in de tuin kwam! En eerlijk is eerlijk, ik zou dat ook bij een 3-potige poes doen hoor.


ja ok, een bekertje water! Zij zet een harde straal water uit de slang op de katten! (en ja, ze zet hem op de hardste stand)

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:34

Ja das wel (een woord wat bokt zou veranderen hehe)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:51

Nou ik heb ook vaak de poes van buren in mijn tuin, maar ik doe echt nooit moeilijk over (*onze ouders ook niet *) Alleen mijn kat wel Haha! want als hij haar ziet in mijn tuin, dan mag die poes echt wel gauw weggaan.. Maar het komt ook doordat naast mijn huis een minibos is en dan gaan de katten tuurlijk daarheen.. De poes komt eigenlijk soms hier om mijn kat te pesten door triomfantelijk zitten hier en rollen.. dan moet je me kat zien haha..!

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:26

ben ik even blij dat al mijn buren gek op mijn katten zijn.
nooit geen problemen of klachten gekregen.
en dat van die waterslang op een gehandicapte kat.
nee dat vind ik niet kunnen.
loop dan naar de buren en zoek samen een oplossing.
maar ga niet voor eigen rechter spelen.
daarmee beginnen de burenruzies....

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:30

Pfff kan je proberen TongeR maar dan krijg je een brutale bek en de opmerking: tsja is de natuur hoor!

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:39

tuurlijk niet.
waarom gelijk conslusies trekken.
mijn kat komt bij sommige buren soms even gezellig binnenlopen.
hun vinden dat geweldig.
en als er wat is kunnen ze altijd bij me langskomen.

waarom krijg je gelijk een brutale bek?

waar een wil is is een weg.
en bij lunatje gaat het al veel verder dan alleen de katten.
wie zit er hier dan fout?
als het alleen de katen waren oke.
maar deze vrouw die maakt ook nog haar vaders pak nat en begint te zeuren over allerlei andere wissewasjes.

ik hoor natuurlijk alleen maar haar verhaal maar wat ik hoor nou dat komt me de strot uit.
hier in de buurt maakt iedereen een gezellig praatje en als er iets is praten ze dat hier uit.

ik heb ook 1 stomme buurvrouw maar die negeren we hier gewoon.
maar dat is in het algemeen.
niet over de katten.
haar zoontje terroriseerd de buurt hier en zij moedigd dat aan.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:10

Vroeger hadden mijn ouders buren die een voliere hadden, die hebben ze helemaal met schrikdraad moeten afschermen omdat de vogels door de katten uit de buurt zich doodvlogen.
Praten met de eigenaren leverde weinig op: ze konden de katten toch moeilijk binnen houden Boos!

Mijn zus had totdat de vogelpest uitbrak twee eenden in haar supergrote tuin loslopen. Toen die jongen kregen moest ze ze opsluiten omdat de katten uit de buurt al twee jongen hadden opgevreten.
Praten met de buren? Tja, dat is nu eenmaal de natuur Boos!

Voor onze cavia's hebben wij inmiddels een compleet fort moeten bouwen om te voorkomen dat buurtkatten erop gaan jagen. Boos!

Als je er al achter komt wie de eigenaar van de kat is zeggen ze er weinig aan te kunnen doen. Tot nu toe heb ik nog niet meegemaakt dat praten een oplossing bracht helaas.

Ik vind het de omgekeerde wereld dat anderen een hoop kosten moeten maken om de hobby van de buren uit de tuin te houden.

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:18

Helemaal mee eens ThePast03, mijn duiven zitten noodgedwongen in een voliere en kunnen er niet eens uit door die k*tbuurkatten!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:34

Ja als je vogels neemt weet je dat er katten zijn en anderson je zal altijd wel evven gedoe krijgen....

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 16:43

irish_lady schreef:
Helemaal mee eens ThePast03, mijn duiven zitten noodgedwongen in een voliere en kunnen er niet eens uit door die k*tbuurkatten!


Bij ons geldt het niet dat er konijnen, vogels of wat dan ook loslopen, alleen maar "wilde" vogels, die van de gemeente niet eens gevoerd mogen worden omdat ze elkaar (zoals ik al zei) helemaal dood naaien... Maar zij blijft ze voeren, tsja, wie is er dan de dierenbeul :S mijn katten die ze gaan vangen omdat madame ze blijft voeren of madame die ervoor zorgt dat ze elkaar helemaal kapot naaien?
Mwah, de keuze is voor mij dan wel gemaakt....

In de winter is het een ander verhaal, maar de katten zitten dan 20 van de 24 uur binnen op een dag.

(Ik ga niet in de aanval hoor, ik leg alleen uit hoe de situatie hier is, als mijn katten, ook de driepoot, steeds een konijn ofzo probeert te vangen, tsja, zet er dan maar de slang op, dan zijn ze het snel afgeleerd, maar deze situatie is anders.....)

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:58

Maar ThePast03 : als je in een buurtje woont waar 25 katten rondscharrelen en waar 1 iemand met vogels e.d. in de tuin zit , verwacht je dan dat al die mensen die 25 katten binnen gaan houden voor die ene "zeikerd" Knipoog met die vogels ?

In dat geval is het toch JOUW verantwoording om die vogels een veilige omgeving te bieden. JIJ kiest ervoor dus JOUW kosten en problemen , helaas.

Dat ze die driepoot zo vol te pakken neemt is sneu :
maar als het diertje een beetje verstand heeft dan komt hij nu nooit meer in die tuin : probleem opgelost. Had wat subtieler gemogen maar het is HAAR tuin en hij heeft daar niks te zoeken , zodra hij daar rondloopt aanvaard 'ie de consequenties maar ook Extreme duivel

De rest is natuurlijk erg dom en kinderachtig...blegh Boos!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:45

pmarena schreef:
In dat geval is het toch JOUW verantwoording om die vogels een veilige omgeving te bieden. JIJ kiest ervoor dus JOUW kosten en problemen , helaas.


En zo is het dus ook de verantwoording van de kattenbezitter om te voorkomen dat anderen last hebben van hun huisdieren! En moeten ze al helemaal niet zeuren als iemand, in hun eigen tuin, de tuinslang op die katten zet!
Of als een van onze honden straks een keer een van die katten te pakken neemt.

Wij hebben zelf 2 katten die een buitenren hebben met een kattenluikje naar binnen toe, die zijn dus verder niemand tot last en nu moet ik mijn tuin aan gaan passen voor de katten van anderen?
Beetje omgekeerde wereld lijkt me.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:12

Tja dat is een lastige dicussie, ik vind eigenlijk dat als je vogels of andere diertjes neemt ook wel rekening moeten houden dat erook katten zijn.. als er katten in je tuin lopen, gewoon wegjagen met water.. en vaak komen ze niet meer terug.. dat is al enorme voordeel dan!

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:40

Ik ben het met je eens hoor ThePast03 , maar je moet toch kijken naar de samenstelling van de buurt vind ik Lachen

Als er daar nu eenmaal 25 katten vrij rondlopen en er komt 1 iemand wonen die zo nodig vogeltjes moet houden (lekker dat gekwetter de hele dag Knipoog Haha! ) , dan kan je toch moeilijk verwachten dat al die 25 mensen hun kat ineens binnen gaan houden.... dan moet die ene de aanpassing maar doen , hoe rot ook.

Hetzelfde met rokers / niet rokers.

Ik vind het ook te gek voor woorden dat een ander gaat staan paffen waar ikzelf en andere niet-rokers ben...dat DOE je toch niet , een ander in de ongezonde stank zetten Boos!

Ook heel erg terecht dat er binnen een bedrijf niet meer gerookt mag worden OK dan!

Zelf vind ik het ontzettend goor Misselijk

Maar als ik op een bedrijf werk met 10 man personeel waarvan er 8 roken , dan ben IK de uitzondering die een ander plekje zal moeten zoeken...snap je mijn punt ? Lachen

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:47

Sorry maar katten moeten ook los kunnen rond lopen het zijn van nature buitendieren en niet binnendieren.....

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:05

Een hond is van nature ook een buitendier en als je die van pup af aan went dat hij de hele dag los mag lopen in de buurt zal hij ook niet snel meer wennen om die vrijheid op te geven.

Hetzelfde geldt voor de kat, als je die van kitten af aan went om binnen te blijven, aan een tuigje te laten lopen of in een ren buiten laten hebben ze geen behoefte om vrij rond te lopen.
Als ik hier de buitendeur openzet terwijl de katten binnen zijn lopen ze naar hun ren en gaan daarvoor zitten mauwen Knipoog

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:08

De mensen die hiervoor in ons huis woonden, hadden ook twee katten. Onze buurkat speelde regelmatig met hen, ook binnen. Dus hij was gewend dat hij in ons huis naar binnen mocht. Helaas... Haha!
Ik heb hem 2 keer het hele huis door laten lopen, zodat hij zich ervan kon overtuigen dat zijn vriendjes weg waren.

Zat ik 's zomers in de tuin, met de hordeur open. Komt die kat eraan. Steeds naar binnen loeren, maar wel buiten blijven. Ik had een glas Spa rood in m'n handen en deed net of ik hem niet zag. Toen hij naar binnen wilde springen, gooide ik in één keer de inhoud van dat glas over hem heen (meter of 2 afstand Lachen ). Hij schrok zich de pleuritus, sprong een meter in de lucht en liep toen langzaam weg, zich steeds omdraaiend om mij aan te kijken, alsof hij me vragen wilde of ik misschien gezien had waar dat water ineens vandaan was gekomen Haha! Ik deed net of ik gek was en deed net of ik hem nog steeds niet zag.
Nooit meer last van gehad... Knipoog

Scheelt misschien ook wel, dat ik gek op die kat ben. Maar hij hoeft níet naar binnen, als het aan mij ligt.
Maar sinds wij onze tuin bestraat hebben en een fatsoenlijke schutting hebben, is de tuin sowieso al een stuk minder interessant voor katten. Ik zie er dus zelden meer eentje.