Uitspraak tegen Murat D.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:43

Jazeker in een gesloten inrichting Haha! Haha!


Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:43

Kusia schreef:
Maar met TBS ben je toch niet opgesloten, of wel Verward


Het is tbs-behandeling met dwangverpleging

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:47

Maar hoe lang krijgt hij TBS dan? Ik hoop voor minstens 50 jaar!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:50

Als ik het goed begrepen heb ligt het eraan hoe het allemaal gaat. Maar dat weet ik niet meer zeker. Heb vandaag zoveel gehoord over hem dat het kan zijn dat ik ook dingen door elkaar haal.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:52

Tbs krijg je zolang de psygjes het nodig vinden....... dat kan 1 jaar of 100 jaar zijn Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:03

Solide schreef:
Ik ben het hier mee eens (was namelijk bang dat hij nog veel minder zou krijgen terwijl hij levenslang verdient).

Je punt kan ik me voorstellen.
Tegenwoordig word er niet meer zo gul gestoord met cel straffen.

Ik dacht dat de regering de criminaliteit in Nederland wilde aanpakken...
Dan mogen ze best wat harder zijn!

Wát is 5 jaar nou tegen over het vermoorden van iemand...?

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:12

In zo'n TBS kliniek kunnen die lui zich zo goed verkopen dat die psychiaters er in stinken en ze weer vrolijk vrij laten...

De hond is de betere mens

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:16

Desiree schreef:
In zo'n TBS kliniek kunnen die lui zich zo goed verkopen dat die psychiaters er in stinken en ze weer vrolijk vrij laten...

Dat is precies wat bij mij ook op kwam Haha!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:31

Die psychiaters zijn gewend met 'gekken' om te gaan, Desiree en Kusia, dus zij zullen echt wel weten wat ze aan het doen zijn. Bedenk ook dat het vrijlaten van terbeschikkinggestelden niet iets is wat van de één op de andere dag gebeurt. Voor de genen die niet weten wat TBS inhoudt:

TBS is een afkorting van terbeschikkingstelling. Iemand die tot TBS veroordeeld is, wordt in een gesloten inrichting behandeld door psychiaters. De maatregel wordt dan ook alleen aan mensen opgelegd die gedeeltelijk of helemaal ontoerekeningsvatbaar verklaard zijn (ze zijn dus niet helemaal 'helder'. Met gesloten bedoel ik dus bewaakt: Het is voor een terbeschikkinggestelde niet mogelijk te gaan en staan waar hij wil. In tegenstelling tot bij de gevangenisstraf, wordt bij TBS niet van tevoren bepaald hoe lang een getedineerde zal zitten. In eerste instantie gaat de terbeschikkinggestelde 2 jaar de TBS-kliniek in, daarna bekijkt de rechter of dit langer moet gebeuren. Meestal loopt de behandelingstijd wel op tot 5 jaar of meer. Het terugkeren in de maatschappij gebeurt alleen als de kans op herhaling van het delict zeer klein geacht wordt en de gedetineerde weer enigzins normaal kan functioneren. Het wordt langzaam opgebouwd, met eerst kleine verloven en later steeds langere.

Ik vind 5 jaar wel een beetje kort... Maar als ik 3 dagen binnen moet blijven omdat ik ziek ben kan ik al gek worden! Volgens mij lijkt het uiteindelijk héél erg lang!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:54

Kusia schreef:
Maar met TBS ben je toch niet opgesloten, of wel Verward


Als je niet eens weet wat TBS inhoudt, hoe kan je dan oordelen over de straf Verward Natuurlijk zit je opgesloten. Wat staat er weer een hoop onzin in dit topic.

En het feit dat hij minderjarig is telt voor mij wel degelijk mee voor de strafmaat. Wat heeft het voor zin om zo'n jongen 20 jaar op te sluiten? Als hij dan vrijgelaten wordt kan je er donder op zeggen dat hij weer een delict pleegt. Met een korte celstraf en TBS valt er nog iets te redden.

זכור

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:20

lis schreef:
Met een korte celstraf en TBS valt er nog iets te redden.


WAT valt er te redden? Misschien heb ik iets gemist maar Murad ziet zich nog steeds als slachtoffer....

Voor mij mag hij levenslang krijgen, maar dan wel in zijn eigen land...misschien dat hij dan nadenkt en zich realiseert wat hij gedaan heeft.

Voor mij is 5 jaar te licht. Helemaal als hij volgens het volwassenrecht is berecht.

Je suis Charlie.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:44

Margon"]
[quote="machie schreef:
belachelijk! Deze jongen krijgt 5 jaar, en die vent die fortijn vermoord heeft krijgt er 18 Verward niet helemaal eerlijk, denk ik zo...


Ja dat dacht ik ook Scheve mond
[/quote]

Is best een interessant gegeven om eens uit te zoeken waarom er zoveel verschil in zit! Want dit is natuurlijk niet zomaar.... Verward

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 06:59

lis schreef:
Als je niet eens weet wat TBS inhoudt, hoe kan je dan oordelen over de straf Verward

Als je goed mijn reacties leest, zou je er uit kunnen opmaken dat ik niet wist of je met TBS vast zat of niet.

En wat valt er nog te redden? Als 20 jaar lang heeft moeten zitten zal hij zich wel 10 keer bedenken om nog een moord te plegen, voor 5 jaar heeft iemand het sneller over dan 20 jaar.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:28

In die landen is het heel gewoon om je eer te verdedigen, en ze zien het nog als heldendaad ook. Kan dus geen sprake zijn van "het er voor over hebben".

Je suis Charlie.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 12:14

Cassidy"]
[quote="lis schreef:
Met een korte celstraf en TBS valt er nog iets te redden.


WAT valt er te redden? Misschien heb ik iets gemist maar Murad ziet zich nog steeds als slachtoffer....
[/quote]

Ja zo dacht ik ook. Hij geeft anderen de schuld als de maatschappij of school eerder aan de bel had getrokken was het volgens hem niet gebeurd. Dat vind ik zo'n kwats.... Ik ben benieuwd wat er van die jongen terecht komt als hij OOIT nog in de samenleving komt.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Froukje, IASCrawler, Rossfechten, Sannum en 43 bezoekers