job- en opleidinghoppen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

job- en opleidinghoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 14:00

Ik werk vanaf 2001 daarvoor heb ik 2 mbo-opleidingen gedaan (1 detailhandel 4 jaar en 1x secretaresse 1 jaar), cursus detex, nima communicatie A, 1 jaartje hbo cmv (niet afgemaakt en net geen prop.).

Ik en mijn cariere het wil niet vlotten. Nu ben ik er bij mijn 1e baan na een jaartje uitgereorganiseerd (geen werk), 2e baan zelf weggegaan na half jaar (functie werd anders dan was beloofd, en niets te doen Boos! ), 3e baan na half jaar weer weggereorganiseerd (weinig werk) en nu dan mijn 4e baan maar toch in andere sector dan reclame gegaan. Denk nou dan ga ik maar in een andere sector want reclame is leuk maar niet winstgevend op t moment. Nu dus weer een jaar niks te doen bijna . Word er gek van. Na 2e halfjaarcontract vast contract geeist (wou eigenlijk weg hier) en kreeg hem wonder boven wonder.

Maar nu... ben het hier goed zat en wil eigenlijk liever deb/crediteurenadministratie gaan doen. Gewoon een ander soort functie en dan de opleiding MBA (mbo) gaan doen. Doet dit mijn c.v. goed of maak ik het mij dan nog moeilijker (zie titel)? Ik ben het echt zo zat dat het met werken niet wil lukken. Ik bedoel iedere dag met tegenzin naar je werk doet je niet goed.

Wel of niet job en opleidinghoppen?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:15

Opleidinghoppen kan weinig kwaad denk ik. Vooral voor iets als boekhouden zou ik me niet drukmaken als werkgever zijnde... Ik maak me meer zorgen over het 'werk-hoppen'...

Debiteuren- en crediteurenadministratie is zo moeilijk niet... MBA is ook een algemene economische opleiding als ik het goed heb...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 14:36

mba is idd ook een algemene economische opleiding sluit op zich wel een beetje aan bij mijn detailhandel lang.
Het werkhoppen ja 1 x zelf weggegaan, 2 x eruit wegens geen werk, waar ik nu zit moest (en wou) ik eerst eigenlijk ook weg. Ontslagbrief (nou ja dat mijn contract afliep) had ik al en nieuwe medewerker al ingewerkt. Tot ze me vroegen te blijven tja ik had nog geen andere baan dus moest wel. Terwijl ik hie reigenlijk zo graag weg wil. Niets te doen en als er al werk is gewoon geen uitdaging. Raak helemaal afgestompt van al dat hangen en internetten. Mijn hersens gaan ook achteruit en mijn humeur ook. Kan wel bijna depressief zeggen zelfs.
Toen ik hier weg wou ben ik ook op meerdere sollicitatiegesprekken geweest maar dat is niets geworden. Ze vonden dat ik veel baantjes heb gehad en 'geloofden' mijn uitleg niet.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:46

Ik geloof je wel hoor Lachen Maar je geeft zelf de gevolgen al aan... "Ze" vinden dat je teveel baantjes gehad hebt.

Nou vind ik 4 banen nog redelijk meevallen, vooral gezien de reorganisaties. Doelde ook meer op je titel dan op je werkverleden.