vraagje over solliciteren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

vraagje over solliciteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 16:01

Hi,
Ik heb een vraagje:
Ik wil gaan solliciteren bij een bedrijf, maar dit bedrijf staat op zeer goede voet met mijn huidige bedrijf.
Als ik ga solliciteren wil ik niet dat mijn huidige werkgever hier lucht van krijgt.
Als ik dit aangeef bij het bedrijf waar ik ga solliciteren zijn zij dan verplicht hun mond te houden?

Het is een zelfde soort bedrijf waar ik wil gaan solliciteren alleen is het in mijn eigen woonplaats.

Mijn huidige bedrijf ben ik behoorlijk zat.....

*dipje*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:21

Zonder jouw toestemming mag een bedrijf niet doorgeven dat je gesolliciteerd hebt.
Bijv. om een referentie op te vragen moet je toestemming geven.
Omdat het om een bevriende relatie gaat, zou ik er wel heel duidelijk bij vermelden dat je niet wilt dat het bekend wordt bij het bedrijf waar je nu voor werkt.
Maar om eerlijk te zijn heb ik er een hard hoofd in....... officieel mogen ze niets zeggen, maar als ze echt op goede voet met elkaar zijn, dan zou het best kunnen zijn dat er toch over gesproken wordt.
Niet volgens de regels, maar ik zou er wel rekening mee houden dat het toch kan gebeuren.

Misschien nog iets om rekening mee te houden:
Heb je een concurrentiebeding getekend ?
Ik heb geen idee om wat voor functie het gaat en of het van toepassing is, maar voor de zekerheid geef ik het toch maar even aan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:24

Ik heb dat 1x gedaan en in m'n brief gezet dat ze 'm vertrouwelijk moesten behandelen. Duurde dus geen week voor ik bij m'n baas op het matje kon komen.... Stelletje hufters. Was een glasbedrijf uit Reeuwijk, dat weet ik nog.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:26

Ga helemaal met Oscar mee.. zowel het concurrentiebeding, als het feit dat ze vaak een 'gentlemans agreement' hebben elkaars werknemers niet over te nemen.

Ik zou daar echt mijn vingers niet aan branden, hoe vervelend het ook is..

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 18:38

ja hier was ik wel al bang voor...
bedankt voor jullie tips/advies in ieder geval! Knipoog Lachen

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:11

Ik ga met Oscar mee. En bovendien, ze komen er toch wel achter, is het niet beter dat ze het dan van jezelf horen dan "viavia"?