Iemand tips voor een vakantiebestemming?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:29

2 weken op vakantie Lachen
Zou er zo weer naar terug gaan, heeeeerlijk!
Wat een rust en ruimte. En mooooi!!!
In het zuiden ben ik alleen doorheen gereden.
Bus naar Kiel, Kiel - Göteborg overvaren (is 12 uur (een nacht, op de boot slapen). Göteborg - Idre nog een 12 uur met de bus.
Reis was pittig, maar zéker de moeite waard.

Wat we gedaan hebben.
Beversafari
Kanoën
Raften (in Noorwegen)
Naar de waterval (hoe heette dat ding ook alweer..........)
Naar het beren/wolven park
naar het stadje Mora, oa bij 'fabriekje' van Dalarna paardjes geweest.
Paardgereden door naast het park gelegen natuur. Geweldig! De gids nam ons gewoon mee door de bush bush en liet ons allemaal zeldzame dingen zien. Hij vond de 'dutch horses' zo mooi Lachen Ik kreeg een erg leuk maar pittig paard heb nog leuk over de zweedse en nederlandse paarden gepraat met 'm.
Verder was er bij het park redelijk wat te doen (oa in elk huisje een sauna). Buitenzwembad, kegelbaan, midgetgolf, kabelbaan naar top v'd berg (is ook in het winter skigebied en zit mooi sportpark bij).
Hebben gewandeld naar de nabijgelegen top van een hoge berg, waar die geweldige ontmoeting met de rendieren was, op de top van de berg!!!!!!!!
Verder hebben we nog een 'rendieren/elanden' safari gedaan, daar geen eland gezien, maar die zagen we later wel Lachen
Daar heb ik wel de foto's 4 t/m 7 gemaakt mooi he Lovers

:evaw:


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:31

Eliane schreef:

[edit]
: Zie ik daar een Spaanse pas bij die eland? Haha! *LOL*


Ik had destijds een topic gestart op ITP met 'schitterend voorbeengebruik' Haha! Schijnheilig *LOL*

:evaw:

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:32

Mora ben ik ook geweest, bij dat fabriekje, stond zo'n paardje buiten Haha!
Daar heb ik zelfs nog een dagje gewerkt
Ben je ook bij 'Vidablick' geweest?

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:35

Volgens mij niet in Vidablick geweest

Op dat paard heeft harmen gezeten *LOL*

Deze Misja:
Afbeelding
Haha!
(Harmen zit erop).

:evaw:

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:37

Hier even hét bewijs dat het mooi weer was Knipoog

Afbeelding

Bouwvakkers hadden vrij in verband met hitte, en er wagen wegen waar het asfalt aan het smelten was Scheve mond

En Sjimmy: HAHAHA... daar heb ik ook op gezeten.. of jah..zeg maar liever gehangen.. Haha! Geweldig!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:39

haha Haha! *ik kwam er niet op* Bloos!

:evaw:

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 22:42

Maar dan, de ultieme vraag (voor mij dan Knipoog ): denken jullie dat het te doen is met de trein?? Als ik die uitgestrekte natuur zie krijg ik toch heel erg het gevoel dat je een auto moet hebben Scheve mond

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:42

Daarom zei ik al: hangen Haha! Bloos

Deze stond ook nog op mijn pc:
Typisch zweeds huisje waar je er ook 100.000.000 van ziet zo in een week tijd ongeveer Knipoog



Afbeelding

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:46

In mora bijvoorbeeld kwam regelmatig een trein!
Als je dan van wandelen houdt zit je buiten de stad al heel snel in de natuur Lovers
Verder heb ik er niet echt ervaring mee. Wij hadden de bus die ons haalde en bracht vanaf het park.

:evaw:

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:46

Eliane, ik ben er een aantal maanden geweest, en had geen auto tot mijn beschikking, Alles wat ik met de auto heb gedaan, was met mijn stagebegeleidster aldaar. Verder hebben we alles met de trein gedaan of met metro/bus/boot..
We wilden in eerste instantie naar lapland vliegen, maar er was op dat moment negatief reisadvies in verband met muggen Scheve mond Boos!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:52

Afbeelding

Dit is Vidablick. Bij helder weer kun je hier kiloooometers ver kijken,. Helaas was het hier erg bewolkt en mistig.. Je moet er wel voor in een gammele toren klimmen Scheve mond

Jullie hebben zeker in de gaten dat ik de verhuisdoos al omgekiept heb, dit tot grote ergernis van mijn moeder... Bloos!

*edit: vergissing met smiley.. Bloos

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:56

Niet geweest. zo te zien wel erg mooi!

:evaw:

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:59

Sjimmy schreef:
Niet geweest. zo te zien wel erg mooi!


Dat was best wel in de buurt van Mora..

Ik wil trouwens wel eens in de winter terug.. lijkt me super om alles terug te zien met een pak sneeuw!!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 23:00

Misja schreef:
Eliane, ik ben er een aantal maanden geweest, en had geen auto tot mijn beschikking, Alles wat ik met de auto heb gedaan, was met mijn stagebegeleidster aldaar. Verder hebben we alles met de trein gedaan of met metro/bus/boot.. We wilden in eerste instantie naar lapland vliegen, maar er was op dat moment negatief reisadvies in verband met muggen Scheve mond Boos!

Ik krijg hoop Haha! Wat een prachtige foto's hebben jullie allemaal gemaakt Bloos! Kwijl, kwijl, kwijl...

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:11

als je echt goedkoop weg wil dan moet je naar tjechië gaan. Echt je voelt je rijk daar. We zijn met 9 man uit eten geweest voor 50 euro. en verder hadden we echt een super luxe huisje met zwembad pooltafel en badminton veldje ons eigen bos en supergroot grasveld. en een kampvuur plaats. en om drie uur s'' nachts was ons hout op. wat denk je komt de 83 jarige overbuurman om 3 uur s'nachts met een kruiwagen hout aan lopen. bierjte erbij en gezellig ziten praten (verstond alleen niet veel van dat tjechies.) Verder kon je daar ook prachtig paardrijden. door de heuvels en het kost daar bijna niets. We zaten trouwens echt langs de poolse grens. die was aan de overkant van de weg een slootje. stond4en allemaal bordjes langs pas op pollse grens in het tjechies. Dus wij natuurlijk elke keer over dat slootje springen zo van nu ben ik in tjechië en nu ben ik in polen;) echt melig. ik zal eens foto's gaan zoeken

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:14

Eliane"]
[quote="Esme_27 schreef:
Thailand! Absoluut niet duur maar toch lekker ver weg!

Lijkt em super, maar kost je toch een vliegticket en we zijn al krap aan t budget Scheve mond
[/quote]

Ik heb tickets gezien voor €600,- en reken op zo'n €5,- per dag voor accomodatie en eten als je een beetje rondreist en geen luxe verwacht.
Zit je op zo'n €700,- (ruimgenomen) per persoon. Kijk eens op www.thailand.nl

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:27

hier een foto van ons huisje in tjechië ik geloof dat het 175 euro per persoon koste voor twee weken Afbeelding

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:43

hongarije!

arabieren: de beste paardjes die er zijn

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:11

Tsja, scandinavie is heel mooi, maar ik denk dat je voor 2 weken dan toch echt goedkoper uitbent als je naar thailand o.i.d. gaat.

Je zegt in je eerste bericht dat je budget gebonden bent? Ik kom net terug uit oslo:
Buskaartje 14 euro, glaasje wijn 7,50 euro, voor een biertje al meer.

Reken er gewoon op dat alles minstens 10 tot 20 procent duurder is dan bij ons. Wat dat betreft zou ik zeker naar scandinavie gaan, maar niet als je budget gebonden bent!

Tjechie en Hongarije staan ook op mijn verlanglijstje.

Ben zelf naar griekenland en italie geweest. Interrail en backpack met de tent. Met zijn tweeen zijn we nog geen 4000 gulden (dus zeg 1800 euro) kwijtgeweest voor een 4,5 weken reizen.

In veel landen is het treinstelsels niet te vergelijken met de NS, maar das ook een deel van de charme. Er gaat altijd wel een trein, en zo niet, dan zoek je daar terplekken een plekkie om te overnachten. Dat hoort bij het interrailen, vindt ik.

Mijn ex in met de interrail mij komen opzoeken toen ik in ierland werkte, hij heeft het ook in 3 dagen gered om van hoek van holland bij mij (onverwachts) op de stoep te staan. Vervolgens is hij via schotland weer teruggegaan naar engeland, en dat in 2,5 weken. Dus das ook zeker te doen!!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 14:29

@Miepmiep: Dankjewel voor je uitgebreide uitleg! Daar heb ik iig heel veel aan. Mijn vader zat heeft me ook al gewaarschuwd over het prijsverschil, dus ben nu toch weer aan het twijfelen Scheve mond

Het punt is dat er zó veel leuke plekjes zijn waar ik heel graag heen zou gaan en als je dan zulke foto's ziet... Ik vind het gewoon heel moeilijk om nou echt te bedenken wat realistisch gezien het handigst is: ik laat me gewoon veel te veel leiden door mn enthousiasme Haha!

Nog twee dingen die ik overweeg zijn Engeland en Zwitserland. Nou zijn dat ook niet bepaald de goedkoopste landen Knipoog maar in Engeland heb ik *véél* familie (Wales) en kennissen waar we langs kunnen gaan en het bijkomende voordeel dat we de taal spreken. Bovendien ken ik daar de 'weg' zeg maar, en heb ik ontzettende heimwee naar Wales..
Zwitserland had ik zelf niet aan gedacht, maar komt ook van mn vader: is ook een 'duur' land, maar ook daar heb ik iig in Genéve & Zürich familie/vrienden waar we ook zó langs mogen komen. Het heeft ook *prachtige* natuur (waar je gratis van kan genieten Knipoog ) en een supergoed treinenstelsel...

Overigens zijn we allebei wel erg goed in het budget-reizen: vorig jaar voor 200 Euro pp 8 dagen naar Parijs en mn vriend heeft ook met een groep voor 750-800 euro pp 4 weken door Duitsland-Italië-Griekenland gereisd....Vond ik best netjes

Iedereen bedankt voor alle suggesties verder! Ik zal alles overdenken Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:39

Wat mij opviel in zweden was dat de luxe dingen duur zijn
Chips, alcohol, chocola e.d.
Uit eten gaan is ook redelijk duur ja.

Maar de gewone dingen vallen hartstikke mee.
Brood, groenten, aardappels enzo.
Vlees is wel wat duurder maar goed te doen.

Wij hebben toen met beleid vakantie gevierd en het viel hartstikke mee. Lachen

:evaw:

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 14:45

*minischopje* Iemand nog ideeën/aanraders/afraders/anything?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:12

Ik ben ook in Zweden/Noorwegen geweest, vond het er waanzinnig mooi, maar ik heb er op dit moment het geld niet voor.

Ik zou je griekenland aanraden, maar las je op het openbaar vervoer aangewezen bent is dat volgens mij niet echt te doen, wat ook de reden is dat ik er dit jaar niet heen ga...

Ik zelf vind Frankrijk altijd erg leuk en afwisselend, hebben een waanzinnig openbaar vervoer netwerk, is niet al te duur, en je kan er ongeveer alles doen, van strand tot bos tot berg tot camping tot hotel tot weet ik veel wat... Ben er dit jaar zelf over aan het denken om toch Italië eens een keer te gaan proberen met m'n vriend, beetje cultuur snuiven ook Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _Rebecca, ARCTN, axel_1997, beert, Charmaine, Clmr, colinneke, ComscoreBot, Esther, GoogleAdsense, Janinevv, jasmijn16, N_B_N, Oudje, Pommier, purny, reina, StalNollie, Sterrendief, Ubermetrics, Unicorn79, Vavane, x_Rebecca, Zilfstar en 127 bezoekers