Egoisten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Egoisten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 08:28

Soms heel soms vraag ik mij wel eens af of de wereld niet hoofdzakelijk bewond wordt door egoisten.
De laatste dagen lijkt het wel of iedereen alleen interesse in zich zelf heeft Scheve mond De mensen op de weg, collega's, de buren...in de supermarkt..
T lijkt momenteel op mijn werk wel of ik iedereens zooi achter zijn reet op moet ruimen Boos!

Sorry voor mijn gemopper maar ik wilde ook eens lekker alleen aan mijzelf denken Tong uitsteken Haha!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:33

ergens moet je je wel egoiistisch opstellen in deze maatschappij en is het geen slechte eigenschap mits je het niet te ver doorduwt, wees maar eens egoiistisch want als jij niet aan jezelf denkt, doet n ander t zeker niet voor je

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:41

egoisten hebben de halve wereld

*een paard is je beste kameraad*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:44

Als je niet egoistisch bent (met mate) lopen anderen over je heen.

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:45

Jellie"]
T lijkt momenteel op mijn werk wel of ik iedereens zooi achter zijn reet op moet ruimen Boos!
[/quote]

Ben jij soms secretaresse of zo? Haha!

[quote="Jellie schreef:
Sorry voor mijn gemopper maar ik wilde ook eens lekker alleen aan mijzelf denken Tong uitsteken Haha!


Dat is geheel aan jezelf en gewoon een kwestie van DOEN.

Vergeet niet dat egoisme een deel uitmaakt van het overlevingsinstinct. Je kunt nu eenmaal niet voor anderen zorgen als je niet eerst voor jezelf zorgt. JEzelf, dat is een primaire behoefte. De anderen, zijn voor jou een secundaire behoefte.

De hond is de betere mens

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 08:49

haha, dat heb je goed Desiree! Heel goed omschreven trouwens OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:51

jaja, en waarom zou ik dat zo goed geraden hebben? Ik denk dat jij het antwoord wel weet....

De hond is de betere mens

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 08:57

Ik neem aan dat jij ook secretaresse bent!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:00

Yep!

En ik kan er niets aan doen, maar het zijn vooral de mannen met stropdassen die zo zijn, die een rotzooi er van maken die JIJ moet opruimen. ik wil ook niet meer werken voor mannen met stropdassen.

De hond is de betere mens

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 09:02

Mijn baas valt gelukkig over het algemeen mee, maar sommig bezoek Misselijk

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:08

ja, ik vraag me wel eens af hoe zulke figuren thuis met hun vrouw om gaan...

De hond is de betere mens

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 09:10

Waarschijnlijk zit vrouwlief thuis te kniezen en de man gaat nog gezellig dineren met zijn maitresse... die hij via zijn zakenrelaties heeft leren kennen..
Kortom vele zullen weinig tijd in t vrouwtje steken, terwijl die probeert d's mannetje te pleasen..

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:16

Ja of ze hebben geen fluit in te brengen, en reageren dat af op de secretaresse.

De hond is de betere mens

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 09:17

Desiree schreef:
Ja of ze hebben geen fluit in te brengen, en reageren dat af op de secretaresse.

Haha, dat is denk ik in mijn geval wel eens zo..

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:19

nounou dames niet zo generaliserend....

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:26

Excuse me, maar als secretaresse heb je een assisterende rol.
Moet je niet gaan klagen als er van je gevraagt wordt te assisteren

En hoe ze thuis met hun vrouw omgaan weet je niet, want dat is hun vrouw, niet de assistent.
Als je het niet leuk vindt assistent te zijn, zou ik een andere baan gaan zoeken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:32

AnneliesB schreef:
egoisten hebben de halve wereld


'En de andere helft nemen ze erbij' (citaat van mijn vroegere rijinstructeur bij wie ik m`n rijbewijs haalde; een lief Surinaams mannetje dat keihard werkte voor zijn geld en er geen klap rijker van leek te worden).

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:33

Romkabouter"]
Excuse me, maar als secretaresse heb je een assisterende rol.
Moet je niet gaan klagen als er van je gevraagt wordt te assisteren

[/quote]
Je weet niet hoe het is om secretaresse te zijn en hoe banketstaaf ze dan met je om kunnen gaan. Want dat heeft namelijk niets met assisteren te maken. Soms voelde ik me gewoon net een schoppaaltje. Als er iets fout ging, "geef maar de schuld aan de secretaresse, daar zit ze ook voor". Dat is het gevoel dat ze je geven, ook al zullen ze dat niet opzettelijk doen.
[quote="Romkabouter"]
En hoe ze thuis met hun vrouw omgaan weet je niet, want dat is hun vrouw, niet de assistent.
[/quote]
toch vroeg ik het me af. Je kunt namelijk merken soms dat secretaresse een typisch vrouwenberoep is.
[quote="Romkabouter schreef:
Als je het niet leuk vindt assistent te zijn, zou ik een andere baan gaan zoeken

Guess what....

De hond is de betere mens

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:36

Mensen worden steeds egoistischer door de veranderende maatschappij...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:37

Desiree schreef:
en hoe banketstaaflig ze dan met je om kunnen gaan.

Dat weet ik dus wel Haha!

Citaat:
Soms voelde ik me gewoon net een schoppaaltje. Als er iets fout ging, "geef maar de schuld aan de secretaresse, daar zit ze ook voor". Dat is het gevoel dat ze je geven, ook al zullen ze dat niet opzettelijk doen.

Ik weet niet hoeveel verschillende secr. jobs je dan hebt gehad. Maar zo generaliserend bezig zijn is zwaar overtrokken Knipoog

Citaat:
toch vroeg ik het me af. Je kunt namelijk merken soms dat secretaresse een typisch vrouwenberoep is.

Ehm ja so Verward
Blijkbaar heeft het beroep een grotere aantrekkingskracht op vrouwen dan op mannen Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:40

Romkabouter schreef:
[
[quote]
Soms voelde ik me gewoon net een schoppaaltje. Als er iets fout ging, "geef maar de schuld aan de secretaresse, daar zit ze ook voor". Dat is het gevoel dat ze je geven, ook al zullen ze dat niet opzettelijk doen.

Ik weet niet hoeveel verschillende secr. jobs je dan hebt gehad. Maar zo generaliserend bezig zijn is zwaar overtrokken Knipoog

Citaat:
toch vroeg ik het me af. Je kunt namelijk merken soms dat secretaresse een typisch vrouwenberoep is.

Ehm ja so Verward
Blijkbaar heeft het beroep een grotere aantrekkingskracht op vrouwen dan op mannen Haha!
[/quote]

Ik heb op 2 plekken als secretersse gewerkt, maar ik werk dus niet voor 1 persoon maar voor vele personen. Binnen een vakgroep met zeker 50 mensen. Die doen lang niet allemaal beroep op mij, maar de hoogleraren wel en enkele docenten. En inderdaad niet alle mannen met pak en stropdas doen l*llig. Maar je hebt er toch een heel stel bij zitten en die kon ik wel eens wat doen! Zo lomp als ze met je om kunnen gaan....

Met typisch vrouwenberoep bedoelde ik, dat het niet zozeer grotere aantrekkingskracht op vrouwen heeft, maar meer dat er op neer gekeken wordt. Niet in z'n algemeen, maar hoe er met secretaresse vaak omgegaan wordt. Enerzijds zouden ze de spil van alles zijn (dat wordt gezegd), maar anderszijds stellen ze binnen de groep maar zo weinig voor dat ze alles maar moeten pikken en slikken.

Ik hoor dit ook van andere secretaresses binnen de faculteit hoor.

De hond is de betere mens

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:44

Een paardrijvriendin van mij is heel stellig in haar mening dat iedereen eigenlijk egoistisch is (je doet iets bv bepaald werk, omdat je je er zelf prettig/beter bij voelt ed. en dat je daarbij misschien iemand anders helpt is dan mooi meegenomen)
Een stelling dan ook: Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht

Ik vind het behoorlijk hard, maar als je er diep/goed over nadenkt zit in haar verhalen heel veel logica en waarheid --> hoe graag we dat misschien ook wel niet willen Verward

Het aparte is (of misschien juist niet Verward ) dat zij heel sociaal is/ met iedereen kan opschieten en een studie communicatie volgt
--> terwijl mijn beeld van een egoïst toch wel een eigenheimer is die met niemand kan opschieten en altijd alleen zijn eigen ding doet enz..

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:47

Desiree schreef:
Met typisch vrouwenberoep bedoelde ik, dat het niet zozeer grotere aantrekkingskracht op vrouwen heeft, maar meer dat er op neer gekeken wordt.

Een vrouwenberoep is een beroep waar op neer gekeken wordt Verward
Wat een rare stelling Haha!

Maar goed, als dat jouw mening is, prima Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 10:02

Grid, toch zit er wel iets in de stelling van je vriendin. Je zelf helemaal wegcijferen voor anderen is natuurlijk niet goed. De een heeft daar helaas meer moeite mee dan de ander.
Tja, ik heb een collega en die is heel vriendelijk maar soms kei egoistisch.. dat zeg ik dan ook tegen hem. Weet hij, maar hij vind het een goede eigenschap van zich zelf...

Mijn werk vind ik leuk om te doen. Alleen soms is het vervelend als het bezoek straal langs je heen kijkt, je geen hand wilt geven e.d. om dat je maar de secretaresse bent..
En sommige dagen lijkt het wel of je gewoonweg in alles wordt tegengewerkt..

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:14

Romkabouter"]
[quote="Desiree schreef:
Met typisch vrouwenberoep bedoelde ik, dat het niet zozeer grotere aantrekkingskracht op vrouwen heeft, maar meer dat er op neer gekeken wordt.

Een vrouwenberoep is een beroep waar op neer gekeken wordt Verward
Wat een rare stelling Haha!

Maar goed, als dat jouw mening is, prima Lachen
[/quote]

Niet mijn mening maar mijn conclusie. Aangezien vrouwenberoepen gemiddeld lager betaalde banen zijn.
En het is ook nog altijd zo dat vrouwen voor dezelfde baantjes als mannen vaak minder betaald krijgen.

Mening? Nee, feiten.

De hond is de betere mens