Relatietherapeuten in da house?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:12

Oh en wat spontane uitspattingen betreft: die hebben wij wel hoor. Meer dan goed voor ons is Haha!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:25

Zitten wel wat herkenningspunten in m.b.t mijn eigen relatie.
Hij woont 140 km verderop, een weekend duurt bij ons van zaterdagavond tot zondagavond...dan is het weer over met de pret...
Soms slaan we een weekendje over....Niet omdat we niet dol graag bij elkaar willen zijn. Maar op die manier kan hij ook eens wat in Arnhem doen...Hij heeft sinds een tijdje een eigen huis, een tuin waar nog een hoop in moet gebeuren en een zooi vrienden die hij erg weinig ziet.
Ik kan mijn weekenden ook altijd prima bomvol plannen zonder hem, en kom dan ook aan dingen toe, waar ik normaal niet aan toe kom als hij er wel is.

Dan wordt er wel gezegd, hij kan doordeweeks al een hoop zonder jou doen....Dat ligt er denk ik maar net aan wat voor tijd hij heeft te besteden in zo'n week. Mijn vriend werkt full time, en heeft 's avonds ook van alles te doen (sporten en muziek). Die houdt dus geen tijd over om echt anderen dingen voor zichzelf te doen.
Ik zelf werk overdag, de paarden nog eens er tussendoor, en vaak vier avonden in de week naar school. Dan vind ik het ook weleens fijn een weekendje (zaterdag ook werken) voor mezelf te hebben.

Neemt niet weg dat de irritatie bij mij ook weleens groot kan zijn, als hij in het weekend toch graag even gaat stappen...(waar ik dan weer niet van hou). Maar zelf ga ik ook eens graag een dag lekker tutten met die paarden....Waar hij dan weer niet van houdt....

Kort samen gevat...(het is nogal een verhaal Bloos )
Jij hebt een leven.....Hij heeft een leven....En jullie hebben een leven....

Wil dus helemaal niet zeggen dat jou irritatie niet terecht is.....Maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen, is dat het vrij belangrijk is om een ander ook zijn eigen leven te laten leven....Dat recht heb jij namelijk ook...
Als je echt zo ontzettend veel moeite mee hebt, dat je je dood ongelukkig voelt.....Vraag ik me af of jullie klaar zijn voor een relatie die jij wilt hebben...
Ik zelf betrap me er ook vaak genoeg op dat ik me er een beetje verdrietig ondervoel.....maar ik gun het hem...en als hij dan weer onverwachts een keertje voor de deur staat doordeweeks als uitzondering.....weet ik toch dat hij heel graag bij me wil zijn....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:31

Je ziet elkaar 1 a 2 dagen in de week en dan zou je elkaar nog vrijer moeten laten?

Naar mijn idee heb je juist een relatie omdat je elkaar graag ziet, het leuk vind dingen met elkaar te doen, gezellig, leuk, en oooo dan kan je zelfs op die dagen spontaan doen met je partner *jaja sp samen is niet perse verstikkend*

Elke dag op elkaars lip zitten is teveel van het goede, maar als hij 1 dag in de week niet eens iets leuks kan gaan doen moet je je toch eens gaan bedenken of die wel degeen is waar je verder mee wilt.

Dat je in therapie gaat is je eigen keus, doet hij dan ook wel mee anders heeft het naar mijn idee nog weinig zin.

En je ziet hem nu toch al bijna niet in die dag dat die bij jou is, dus waarom neit en paar weken overslaan?
Jezelf en hem wat rust geven om na te denken.
Laat hem dan maar eens voelen wat die mist Knipoog
En bespaar jezelf het wachten en ergeren, zelf lekker leuke dingen doen en misschien kunnen jullie na die paar weken eens een keer goed praten.

Het is geven en nemen in een relatie, en als je het idee hebt dat je teveel geeft en er te weinig voor terug krijgt kan je beter op zoek gaan naar een andere.

Succes.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:04

Het probleem is eigenlijk , zoals ik het lees , dat hij niet dolgraag bij je wil zijn.

WAAROM niet ?

- omdat jullie geen lol meer samen hebben ?
- omdat de liefde van zijn kant er niet meer is ?
- omdat jij hem teveel claimt naar zijn zin ?

Misschien is hij wel de "slechterik" in deze situatie , die zich niet in wil zetten voor zijn relatie , maar WAAROM niet ?

Dat is de vraag Ach gut

Die vraag zou ik zelf eens bij hem op tafel gooien :

WAAROM ben je niet graag bij me ?

En als dan blijkt dan jij jezelf zo aan zou moeten gaan passen dat het ten koste gaat van wie je werkelijk bent , helaas , maar dan pas je gewoon niet bij elkaar Scheve mond

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:37

Ik vind niet dat je teveel van hem vraagt. Een beetje verantwoording afleggen moet kunnen in een relatie. Ik zou zelf in jouw situatie ook chagrijnig zijn. Mijn vriend trouwens ook. Je wilt gewoon graag bij hem zijn en van hem genieten. En als hij dat blijkbaar niet wilt, nou, dan word je best nijdig.
Je zit jezelf af te vragen hoe je het wel voor elkaar kunt krijgen dat hij verantwoording aflegt. Het klinkt heel kil, maar als ik me jouw situatie voorstel, dan ga ik me afvragen of de baten nog wel opwegen tegen de kosten. Als jij hem alleen in het weekend ziet, en je maakt dan vrijwel constant ruzie, is dat het dat nog wel waard? En je zit er doordeweeks ongetwijfeld over te piekeren. Wat moet dat worden als jullie elkaar vaker zien, moeten jullie dan 4 uur in de week relatie-therapie om de boel een beetje leuk te houden?

Leg eens wat meer uit over je relatie. Wanneer ging het goed? In wat voor situaties? Wanneer ging het steeds minder? Hebben jullie nog leuke momenten de laatse tijd?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 14:33

SuperPepeijn"]
[quote="Fasel schreef:
Als een jongen van 20 niet wil praten en wel lol wil hebben SP moet ie niet aan een relatie beginnen.
daar zal hij op zn 15e best over nagedacht hebben *LOL*
[/quote]

Lieve schat... Hij was 18 toen ik hem leerde kennen, had zijn rijbewijs, bijna een eigen zaak, een eigen auto...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 14:35

Dus bij de tijd genoeg Pervinco. Meid sta op je strepen en laat zien dat je niet met je laat sollen. Want dit is niet eerlijk wat nu gebeurt. Is het over dan is het vervelend maar kan jij wel door met je leven.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 14:43

Zo, even alles bijgelezen... Ik zie een hoop dingen staan die inderdaad in mijn straatje liggen.,.. Eigenlijk bijna alles wel.

Doordeweeks belt hij altijd, op smsen na heeft ie van mij geen last. Hij werkt van 9 tot half 11 's avonds, af en toe hangt ie de hele avond bij vrienden. Zaterdag had ie afgesproken met die kennissen om te werken, de zaterdag ervoor heeft hij ook gewerkt voor vrienden. Dat zegt ie van te voren, geen enkel probleem. Heb ook al vaak genoeg voorgesteld om zaterdagavond af te spreken ipv vrijdagavond, zodat ie de zaterdag voor zichzelf heeft (al dan niet met werk), maar dat wilt hij niet.

Als ie hier is op zaterdag gaan we ff de stad in, ik heb rijles, hij rommelt aan zijn auto of is weg... We zien elkaar dan gewoon 's avonds, dan gaan we wat leuks doen...

Ehm... Wanneer ging het goed... In het begin Scheve mond Hij is van mening dat het prima gaat zo lang hij doet wat ik wil, maar zo zie ik dat dus niet... Ik reageer iig niet bewust kattig, ik reageer imo -meestal!- vrij normaal. In zijn ogen dus niet... En de laatste tijd... Sja, ik meende dat het gewoon goed ging... We hadden lol samen, deden leuke dingen... Hij dacht daar blijkbaar anders over, ik kreeg gisteren nl te horen dat ie dit al aan had zien komen en dat hij daarom had gezegt dat ie vandaag moest werken. Daar sta je dan... Scheve mond

Klinkt misschien stom, maar ik heb een beetje het idee dat we iedere keer weer aan elkaar moeten wennen... Als we bv een week bijeen zijn, of een paar weken op vakantie gaan, dan hebben we 2 dagen ruzie en daarna is alles koek en ei...

En inderdaad, het maakt erg weinig uit of we 's weekends bijeen zijn of niet gezien de tijd die we aan elkaar besteden... Maar ik ben echt helemaal gek met hem, ben als de dood dat hij daar anders over denkt...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 14:46

Hij maakt zich er wel heel makkelijk vanaf zo he. Dus zolang jij je mond houdt, niet zeurt en niet aan jezelf denkt is het goed. Confronteer je hem dan is ie weg. Heel goed voor mekaar........... voor hem dan.

Hoe denk je er eigenlijk zelf over? Zie je met hem je toekomst wel zitten?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 14:47

Hij heeft het misschien door de weeks druk en wil dan in het weekend ook tijd doorbrengen met andere, opzich wel begrijpbaar. ( dat zegt natuurlijk niet dat het niet vervelend is en het blijven wel mannen he Knipoog )

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 14:51

Ik kan me jouw irritatie ontzettend goed voorstellen, Pervinco, ik heb ook zo'n relatie gehad. Wij lieten elkaar ontzettend vrij in wat we deden, maar soms leken we meer op vagen kennissen dan op mensen die een relatie met elkaar hadden.

Natuurlijk is het niet goed om constant op elkaars lippen te zitten en natuurlijk hoef je niet van minuut tot minuut van elkaar te weten wat de ander aan het doen is. Maar het is wel fijn als je dat spaarzame beetje tijd dat je samen ter beschikking hebt ook samen kunt doorbrengen. Wat is een relatie als je zelden samen bent en de partner liever continu bij zijn vrienden is? En wat is er nou zo vreemd aan om even je vriendin te bellen dat het wat later wordt dan gepland? Dat is heel normaal, hoor. Binnen elk soort relatie, of het nu vriendschap, werk of houden van inhoudt.

Ik ben de eerste om te zeggen dat je elkaar wat vrijheid moet gunnen, ik kan er zelf ook absoluut niet tegen om geclaimd te worden en constant met iemand samen te zijn, maar die één of twee dagen per week dat je elkaar ziet...

Het is misschien inderdaad goed om eens een tijdje echt afstand van elkaar te nemen en de voors en tegens van jullie relatie eens goed op een rijtje te zetten. Het kan inderdaad zijn dat jullie uit elkaar gegroeid zijn en gewoon hele andere verwachtingen hebben van het leven.
Je zult in de eerste plaats eerlijk tegenover jezelf op een rijtje moeten zetten wat jij precies wilt van jullie relatie en of je denkt dat jouw vriend daar bij past.

Sterkte, meid Ach gut .

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 14:51

Maar dat is toch niet logisch Linardsje? Als je verliefd bent wil je het liefst 100% bij elkaar zijn. Als dat door de weeks niet kan lijkt het me dat je in het weekend om elkaar schreeuwt. Anders is er volgens mij iets niet goed.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 14:57

Pervinco"]
Klinkt misschien stom, maar ik heb een beetje het idee dat we iedere keer weer aan elkaar moeten wennen...
[/quote]misschien is dat ook wel zo. je kan niet verwachten dat hij dezelfde is als 5 jaar geleden.

[quote="Pervinco schreef:
Maar ik ben echt helemaal gek met hem, ben als de dood dat hij daar anders over denkt...
toch denk ik dat je daar rekening mee moet houden. niet om vervelend tegen je toen doen, maar het is altijd een risico die je neemt op het moment dat je met iemand een relatie aangaat.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:02

SP ik snap jou niet. Soms kan je zo bot uit de hoek komen en dan weet je in je laatste post toch weer heel begaan te zijn. *zucht* mannen, ik zal ze nooit begrijpen Knipoog.

Toch ben ik het wel een beetje met SP eens. Hij zal veranderd zijn in die vijf jaar en ik denk dat je rekening moet houden met het feit dat het niet meer is wat het was. Dat hij niet de moed kan opbrengen je dat te vertellen is natuurlijk verre van netjes. Hij kwetst je en dat is in dit geval makkelijk te doen omdat hij toch maar weinig bij je is.

Sterkte.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:12

ik ben realistisch. dat betekent dat ik niet begaan en ook niet bot ben. het zijn alleen de lezers die er een label aan geven Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:15

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ok. Maar zo makkelijk kom je er niet vanaf Knipoog. In sommige situaties moet je gewoon wat liever zijn of tenminste wat liever uit de hoek komen Haha!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:16

Heej meis, denk dat het meeste wel al gezegd is..
Wilde alleen nog even kwijt dat je me wel weet te vinden, mocht je daar behoefte aan hebben he.... Kop op.. Ach gut

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 15:23

Fasel schreef:
SP ik snap jou niet. Soms kan je zo bot uit de hoek komen en dan weet je in je laatste post toch weer heel begaan te zijn. *zucht* mannen, ik zal ze nooit begrijpen Knipoog.


Troost je, ik ook niet... Misschien moet ik maar gewoon een vriendin zoeken Lachen

En ik ben het overigens wel met bovenstaande eens, de eerste post van SP waar ik me niet door gekwetst voel... Bloos

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:25

Pervinco"]
[quote="Fasel schreef:
SP ik snap jou niet. Soms kan je zo bot uit de hoek komen en dan weet je in je laatste post toch weer heel begaan te zijn. *zucht* mannen, ik zal ze nooit begrijpen Knipoog.


Troost je, ik ook niet... Misschien moet ik maar gewoon een vriendin zoeken Lachen
[/quote]

Eén ding: vrouwen zijn net zo onbegrijpelijk als mannen... misschien nog wel erger.. Dus hou het maar gewoon bij de mannelijke helft van de bevolking Knipoog Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 15:29

Gewoon vrijgezellig worden en blijven dan maar? *zucht*

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:36

Pervinco schreef:
Gewoon vrijgezellig worden en blijven dan maar? *zucht*


Sja... Voor mij is dat het beste.. Ben nog jong, en wil wat he Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:55

SuperPepeijn schreef:
ongelofelijk dat je je druk kan maken dat hij 7 uurtjes weggaat. niet doen alsof je getrouwd bent op jullie leeftijd. laat elkaar lekker vrij in doen en laten.


Helemaal mee eens. Je moet elkaar niet claimen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 16:57

Ik claim hem niet... Dat heb ik nu al een paar keer uit proberen te leggen... Scheve mond

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:02

Toch geef ik SP gelijk in alles wat hij zegt in dit topic. Als je 5 jaar een relatie hebt op die leeftijd kan je niet verwachten dat je allebei je op dezelfde manier ontwikkeld. En relatietherapie op je 20ste is niet gezond. Mijn advies aan jullie: verbreed je horizon...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 17:05

Ik heb ook niet gezegt dat we elkaar niet in een andere richting ontwikkeld hebben (dat idee heb ik overigens niet, maar dat even terzijde). Ik vind dat echter iets heel anders dan 'ik claim hem'... Want dat doe ik -imo- niet.

Alweer een man he Knipoog